Neuvola

Milena90

Sukkela juttelija
Toukomammat 2018
Onko moni jo ollu yhteydessä neuvolaan? Onko millon käynti? Millä viikolla? Tänne vois muutenkin lisäillä neuvolan kuulumisia. :D
 
Mä plussasin viikonloppuna ja nyt heti maanantaina soitin neuvolaan. 4.10. on eka neuvola aika.

Silloin on neuvolan mukaan rv 9+1 (laskee viime kuukautisten mukaan). Omien laskujen mukaan 7+6 (laskin ovulaation ja hedelmöityspäivän mukaan). Mulla on epäsäännöllinen kierto ja ovulaatio oli vasta kp23, sillä en noihin kuukautisista laskettuun oikein luota.
 
Mulla on neuvola jo ens viikolla:) Silloin mulla olis tikuttamani oviksen mukaan 7+2, mutta neuvola laskemien kuukautisten mukaan jo 9+0. Mutta eipä haittaa, ihan kiva päästä näin nopeeta:grin Ollaan menossa ens viikolla myös varhaisultraan yksityiselle pari päivää ennen neuvolaa, niin saadaan sit varmaan heti lasketut ajat kohdilleen.
 
Ensin arvoin, että varaanko neuvolan vasta ensi viikon ultran jälkeen, mutta ajattelin olla optimistinen ja varasin ajan jo viime viikolla :) Lokakuun viides saatiin aika, oon sillon 8+6 :) Onkohan se sitten koko ajan se sama neuvola-täti? Se olis kyllä mukavaa. Vähän tosin huolettaa, että mimmonen täti sattuu kohdalle, kun mulle henkilökemiat on niin tärkeitä. Saatan jättää esimerkiksi tuotteita ostamatta, jos en tykkää myyjästä.

Viime yönä näin unta siitä ultrasta ja siellä selvisi, että viikot olikin kahta vähemmän mitä ne oikeasti on, koska alkio oli niin pieni. Mä tietysti hätäilin, että onko se mennyt kesken kun kasvu on tyssännyt, mutta ei kuulemma ollut :)
 
Minulla on neuvola 21,9 ja samalla ultrataan aiempien keskenmenojen takia. Silloin viikko 7+4
 
Mulla eka neuvola kun kasassa on 9+1. Käydään ensin esikoisen 1 v-neuvolassa, ja sen jälkeen jään tämän uuden raskauden neuvolaan. Aika pitkä sessio luvassa.

Viljo, ymmärrän hyvin mistä puhut, mulle on myös henkilökemiat tärkeät, että tulee toimeen. Mun neuvolantädin kanssa ei oikein tulla toimeen - tai no, ei me nyt vihamiehiäkään olla, mutta hän on ärsyttänyt mua jo heti esikoisen alkuraskaudesta (kevät -16) ja ärsyttää edelleen. Joka kerran jälkeen mietin, pitäisikö vaihtaa tätiä, mutta jotenkin olen vain jäänyt hänen luo sinnittelemään. Meillä myös muutto edessä, jolloin pääsen hänestä eroon. Mutta tädinhän saa vaihtaa jos tuntuu, ettei kemiat kohtaa, kunhan on tarpeeksi iso neuvola kyseessä.
 
Ite olen nyt 4+1. Viikonloppuna tein testit ja tänään soitin neuvolaan. Eka neuvola 11.10. Kauhee kaua saa viä odottaa.. Sillo olisin viikol 8 et en tiä mahtaako sydänäänet viä kuuluaa :/
 
Mä soitin tänään neuvolaan ja sovittiin että huomenna soitan aikaa varhaisultraan ja sitten kun oon käynyt siellä niin varaan ekan käynnin neuvolaan.Neuvola tulee olee siinä 8 viikon tienoilla.Nyt vasta 4+3.Meillä on ollut 6 vuotta sama täti ja oon tykännyt kyllä.Ja on mukavaa että tuntee meidät ja lapset.Ja muutkin meidän kokemukset.On helpompi puhua kun on sama henkilö,muutaman kerran ollut eri täti lomien yms. takia niin on se vähän outoa vaikka hekin tosi ihania olleet.
 
Täällä neuvola 12.10, sillon olis viikot jotain 9+4 :) saa hetken vielä odotella.
 
Mulla ois jo ens viikolla 20.9., viikkoja silloin 8+1. Meillä on sama neuvolatäti kuin pari vuotta sitten, hän on kyl oikein mukava :)
 
Mul on perjantaina aamulla neuvola :) täytyy tosin ottaa esikoinen mukaan, mut ehkäpä pääsen sillä verukkeella nopeemmin sieltä takasin kotiin lepäämään :oops:
 
En ajatellut varata neuvolaa, ennen kuin olen käynyt varhaisultrassa. Viime kerralla oli km jälkeen niin kurjaa joutua sitten soittelemaan kaikkialle ja perumaan, kun itku meinasi tulla kokoajan.
Mutta jos kaikki on masussa hyvin, sitten heti varaan. :)
 
Meillä neuvolassa on eka puheluaika. Huomen aamuna soittaa mulle. Onneks on sama nainen joka on esikolla. Ei turhaan saarnaile. Puhelimessa sit varataan neuvola kerta ja varmaan verikoe ja ultra.
 
Minä soitin kans neuvolaan. 10.10. Ja silloin 8+5. Varhaisultraan menen silloin 7+1 [emoji4]
Mulla vaihtuu täti koska ollaan muutettu välillä.
 
Neuvola on 9.10 ja sillon on 8+6.
Jotenki ihan hulluna ahdistaa mennä :D Mukava hoitaja on meillä mutta jotenki tuntuu vaikealta soittaa aikaaki sinne
 
Huh, nyt rupes jotenkin jännittää, että millainen terveydenhoitaja meillä on neuvolassa:nailbiting: Mitä jos sen terkkarin asenne onkin jotain tyyliin "te varmaan luulette tietävänne kaiken, mutta ette oikeesti tiedä yhtään mitään" tai jos meille muuten vaan lässytetään? Muutenkin oon huomannut, että mulla on vähän sellanen ennakkokäsitys, että mun pitäisi mennä sinne todistamaan, että oon sopiva vanhemmaksio_O Järjellä ajateltuna mun ennakkokäsitys on varmasti täyttä puppua, mutta esikoista kun odotetaan, ei oikein ole käsitystä siitä, mihin pitäisi varautua, niin varaudun sitten näköjään pahimpaan.

Ootteko muuten täytelleet jo neuvolan ennakkotietolomakkeita? Tääkin on varmaan mun päässä, mutta mun mielestä se ennakkotietolomakekin oli onnistuttu laatimaan jokseenkin syyllistäväksi ruokavalio- ja alkoholikyselyineen. Vähän ihmetytti myös, miksi siinä keskityttiin niin paljon vain äitiin, vaikka esim. toisenkin vanhemman alkoholin käyttö olisi mielestäni ihan olennaista tietoa tulevan lapsen terveyden ja perheolojen kannalta.
 
Mrs Eikös siinä esitietolomakkeessa vastaavanlaisesti kysytä isän alkoholin yms käyttö, ei vain äidin.
En tiedä itse täytyykö kyseinen lomake täyttää uudestaa, vaikka vasta tammikuussa sen viimeks täytin..
 
Neuvola on 2.10, silloin 8+1 ❤️
Yllätyin, kun terveydenhoitaja sanoi puhelimessa, että neuvolassa varataan samalla aika lääkärille, jossa ultrataan!
Olin ajatellut mennä varhaisultraan, mutta täällä se kuuluukin normi "seurantaan". Sen jälkeen on kyllä se tavallinen vk12+ ultra.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top