Neuvola

Kävin just kannasta kattomassa noi hepatoosikokeen tulokset. p-alat (tai joku sellanen) oli 12 ja viitearvot 10-45; sappiarvot oli 1.9 ja viitearvot 0.0-6.1. Eli ihan normaalit, mun kutina johtuu siis jostain muusta.
 
Viime raskaudessa minulla kans kutinaa, joka helpotti sitten myöhemmin. Kävin hepatoosikokeissa jotka puhtaat. Ilmeisesti kutina voi johtua myös hormonitoiminnasta kun asiaa selvittelin.
 
Hurraa! Mun Hb oli noussut 2kk raudan syömisellä 114-> 122... Ehkäpä siis jatkan vielä syömistä. Varastoarvot olivat kuulemma kunnossa. Nyt vaan yritetään nostaa tota Hb varuiksi vähän ylemmäs. Viime kerralla vuodon takia laski 50:llä Hb... :/
 
Eilen oli neuvola
Sf kasvaa tasaisesti yläkäyrällä rv 32+2 31cm. Mutta ultrassa seurannoissa vauva kasvaa keskikäyrän alapuolella alarajoissa :D
Hb oli 138. Viimeksi 117 jolloin lopetin raudan syönnin ku meni hermot ,ilmeisesti auttoi :D kymmenen kiloa painoa rikki 49->59 kg.
Sykkeet hyvät ja vilkas vauva :)
 
Sf ei kasva ihan käyrän mukkaan, mutta oltiin neuvolantädin kanssa sitä mieltä että vauva on laskeutunu alemmas niin johtuu varmaan siitä.. mitataan viikon päästä uuestaan varmuuen vuoksi jos tarvii lähtiä tutkimaan toimiiko istukka kunnolla :bored:
 
Sf ei kasva ihan käyrän mukkaan, mutta oltiin neuvolantädin kanssa sitä mieltä että vauva on laskeutunu alemmas niin johtuu varmaan siitä.. mitataan viikon päästä uuestaan varmuuen vuoksi jos tarvii lähtiä tutkimaan toimiiko istukka kunnolla :bored:

Mulla oli sf-mitassa iso heitto ylöspäin! Keskikäyrän alapuolelta yläkäyrälle... Katotaan maanantaina neuvolassa tilanne uudelleen, jos ei tasoitus ni ehkä koko ultraa edessä. Toki sanottiin, että parempi näin että on noussut eikä jatkanut laskua, sillon vois just istukassa olla vikaa.
Hyvä että seuraillaan!
 
Mulla oli perjantaina neuvola, sf-mitta 29cm ja keskikäyrän alapuolella mennään edelleen, kokoajan ollaan menty tasaisesti siellä. Painoa tähän mennessä tullut 9kg. Kaikki kunnossa.
Tiistaina 14.11 aika pelkopolille ja on toivon mukaan viimeinen kerta :)
 
Taas sai käydä neuvolassa, alle kahdes viikkoo sf mitta nyt 33,5cm noussu 1,5cm, paino liki 2kg :wideyed: leposyke huitelee 105 paineet 117/54 hb 109 ja nää mietti et aletaan varmaan häätään hyvissä ajoin jos tätä tahtia menee. Turvottaa ja puuduttaa vaikka mitä tekis... viikkoja nyt 33+5
 
Neuvolassa käyty taasen täälläkin.
Viikkoja 32+4 ja sf 30.
Verenpaineet normaalit 128/68, eli siis harvinaisen korkeet mulle :D
Hb oli noussut 2,5viikossa 103->113 jee! ^__^ ja pikkanen liikkuu hyvin ja on edelleen pää alhaalla ^__^
 
Täälläkin tänään neuvola takana. Vauva ei oo vielä kiinnittynyt, tuntuu kuulemma vähän tilaa vielä alhaalla. Hemppa oli noussu 127, jee! Sf-mitta 35, humpsahtanu takas yläkäyrille kun välillä jo tipahti normaaliksi. Sais jo syntyä, kun en jaksa tätä väsymystä ja oloa! Oon kyllä valmistautunu siihen, että menee varmasti reippaasti joulukuun puolelle niin ei tunnu liian odottavalta tämä aika (eipä vissiin!). Jännittävää kun ei voi yhtään tietää! :D Tänään 37+5.
 
Katsoin ne tulehduskokeiden tulokset tänään Kanta.fistä. no eipä ollut tulehduksia jotka ois selittänyt nämä kivuliaat supistukset ja jomotukset. Eilen olin todella väsynyt ja sitten olin enemmän kipeäkin.
Parin viikon päästä neuvolalääkäri uudestaan niin näkee taas kohdunsuun tilanteen. Toki vaikea uskoa, että olisi näillä kivuilla ollut mitään vaikutusta mutta ihan mielenkiinnosta kiva tietää. :)
 
Meillä oli myös neuvola. Nyt on rv 34+5, vauva perätilassa ja näyttää viihtyvän siinä. Saatiin lähete kääntämiseen. Istukka on edessä, liekö vaikutusta sillä mihinkään, mutta toivon kovasti, että jos vauva ei rupea kääntymään, synnytyksen voisi silti hoitaa normaalisti alakautta. Sairaalassa varmaan tsekkaavat tilanteen, kunhan mennään kokeilemaan käännöstä. Sektioon en halua, jos ei ole pakko turvallisuuden takia. Mutta mennään tilanteen mukaan ja toivotaan parasta... :dummy1:
 
Mulla oli eilen neuvola, viikkoa nyt 37+6 ja oli verenpaine (lähtöpaine ollut 115/70) noussut 130/90 ja joudun nyt seuraamaan sitä, tuntuu että turvotuskin vain pahenee. Hb oli laskenut 108, mutta neuvolan terkkari sanoi että käsien turvotus saattaa laimentaa verta ja antaa matalampia tuloksia. Eli ei tarvitse aloittaa rautakuuria ennen kun laskee alle 100. Vauvalla oli onneksi kaikki hyvin. Kasvaa hieman keskikäyrän yläpuolella ja liikkuu kovasti. Oli jo aikalailla kiinnittynyt lantioon, pää ei paljoa heilunut ja muutenkin on jämähtänyt tuonne vasemmalle puolelle, jalat potkii oikeaa kylkeä.
 
Lisäänpä tuohon edelliseen viestiin, että oon nyt mittaillut kotona verenpainetta eilen ja tänään, niin paineet on pysynyt ihan hyvissä lukemissa 120-130/80. Eli saan rauhallisin mielin mennä maanantaina neuvolan verenpaineen tarkistukseen. :-)
 
Nyt on viimeinen neuvola 41+0 takana. Kaikki hyvin.

Sf-mitta 37
hb ei mitattu ku ei sil mitää väliä enää (viimeisin oli 121)
verenpaine 122/77
paino noussut n 12kg
vauvan syke 135

Perjantaina sit soittoa yliaikaskäyntiin. Taitaa tästä kyl sit tulla kuitenki se joulukuinen :D
 
Kirjaanpas tännekin. Meillä viimeinen lääkäri takana. Viikkoja 35+1. Sf mitta 29,5, mikä oli kasvanut vaan 1,5 cm viikolta 31. Vauva vaikutti kuulemma vähän pienehköltä, niin päästään ultraan sit vilkuileen painoarviota ja että kaikki ok. Pissa oli puhdas. Paineet mulla on korkeat aina 146/94 (kotona mittasin aamulla 118/83). Alapaine kuitenkin noussut joten sitäkin haluavat tarkkailla. Streptokokki näyte otettiin. Kohdunsuu edelleen kiinni ja takana. Kaulaa n. 2 cm jäljellä. Eli ei ole syntymässä varmaan ihan heti, vaikka kipeitä supisteluja ollutkin. Vauvan syke oli nyt aika korkee 150-160, mutta kovasti riehuikin tutkimuksen aikana. Painoa mulle tullut +375g viikkoo kohden.
 
Täälläkin viimeinen lääkärineuvola takana 36+4, no tohtori oli melko kokematon, otti streptokokki näytteen, kokeili kohdunkaulan tilanteen, ei oikein osannu sanoo mitään, sf mitta 36, verenpaineet ok matalat mutta paino... viikko sit kävin viimeks ja 1.3kg tullu :facepalm: kyllä on sormet, jalat ja koko akka nii turvoksissa etten ihmettele, mutta onneks tuli lähete synnytystapa arvioon, pikaista käynnistystä toivon.
 
Musta alkaa tuntuun et mun neuvolantäti ei oo ihan kartalla, mulla siis nyt menossa 36+4 ja mun paikkoja on viimeks katottu joskus syyskuussa. Nytkin mulla on ens viikolle vaan pelkkä terkka aika. Tuntuu oudolta lukee ku kaikki tietää jo paljonko on auki ja muuta ja mun terkkaa ei ees kiinnosta mun supistelut ja kivut. Että milläköhän viikoilla sinne lääkäriin pitäis päästä? Ens viikko on siis jo sit 37+0 niin se lääkärikäynti menee väkisinki vasta viikolle 38 jos semmosta ny on ees tulossa...
 
Mullaki on lääkärikäynti vast 38+ viikolla, puhetta kyllä oli, että olis ollu 36+ viikolla, mut neuvolalääkäri 3 viikkoa pois, ei sijaista, että silleen:)
 
Takaisin
Top