Neuvola

RV 22 käynti, kelapaperit
11.7. / Puff
13.7. / loora84
18.7. / Tumelo
20.7. / B612
22.7. / Lahja
2.8. / Terhus

Np-ultrat käyty huhti-toukokuussa

Rakenneultra
10.7. / Hemi
12.7. / rosamamma
13.7. / pookkana
18.7. / Lahja
31.7. / Tumelo ( ultra ja lääkäri)

Rv 28 neuvolakäynti
7.8. / Terksu
11.8. / Zeni86
 
RV 22 käynti, kelapaperit
18.7. / Tumelo
20.7. / B612
22.7. / Lahja
2.8. / Terhus

Np-ultrat käyty huhti-toukokuussa

Rakenneultra
18.7. / Lahja
31.7. / Tumelo ( ultra ja lääkäri)

Rv 28 neuvolakäynti
7.8. / Terksu
11.8. / Zeni86
16.8./ loora84
 
Mulla seuraava nla 15.8.
Sitä ennen äippäpoli 10.8.
Seurataan vauvan kasvua ja kohdun seinämien kuntoa,kun jo 7. raskaus menossa :)
 
Np-ultrat käyty huhti-toukokuussa

Rakenneultrat käyty

Eipä tossa listassa enää ollut käyntejä käymättä...

Tänään kävin neuvolassa ja kaikki oli ihan hyvin :) Nyt siis 27+6

Seuraavavaksi olis lääkäri 5.9
 
Hiljaista on täälläkin. :) Joko olette käyneet loppuraskauden neuvolalääkärillä? Mitä siellä, saitteko kokoarviota? Oma käyntini on ensi viikolla!
 
Mä oon menossa äitiyspolille synnytystapa arvioon torstaina.
Siellä sitten vauvan mitatkin katsotaan ja tarkoitus olisi päättää käynnistys aika.
 
Mulla synnytystapa-arvio 24.10, niin ei erikseen ole neuvolalääkäriä. Siellä sit kokoarvio ja saan selville mennäänkö sektiolla vai yritänkö normaalisti..
 
Mulla on huomen aamulla neuvola 34+0 ja neuvolalääkäri eli se toinen niistä lääkärikäynneistä 12.10. 35+1 päivänä.
Tosiaan ei oo mitään ylimääräsiä tarkistuksia ollut. Joka kerta kaikki näyttänyt normaalilta. ultrissa sekä neuvoloissa.
 
Mä oon käynyt viikottain äitiyspolilla, kun on niin kovat kipeet supistelut ollu kuukauden. Neuvolakäyntejä tuntuu olevan harvassa, 1kk tai 1,5 kk välein ollut. Neuvolalääkäri oli joskus kesäkuussa. Ne varmaan jätti multa jotain käyntejä välistä, kun oon siellä äitiyspolilla seurannassa.
 
Täällä just odottelen äp vast otolle pääsyä... ovat vähän myöhässä..
Vähän jännittää.viimeksi neuvolassa vauva poikkitilassa. Saas nähdä joutuuko ulkokäännökseen vai olisiko jo kääntynyt rt..
Ja joko saa ajan käynnistykseen :eek:
Muoks tänään siis rv 35+6.
 
Mamitzu. Mites päin pikkunen oli ja saitko käynnistys ajan? :)
 
Vauva oli kääntynyt rt :)
Käynnistys varattu 20.10 ellei nyt ihmeitä satu. Silloin tasan 38+0.
Tämän hetken paino arvio 3357g eli +2 käyrällä.
Lasketun ajan arvio n 4,5kg :eek:
 
Harvakseltaan on kyllä neuvolakäyntejä ollut. Mulle annettiin tossa väärin aikoja mut aloin itse ihmetellä et milloinkahan sitä pääsee vielä lääkärille ennen synnytystä ni saatiin ajat muutettua oikein.
Kiva siellä neuvolassa on aina piipahtaa vaikka joka kerralla sellasta ei tässä mitään suurempaa/kaikki hyvin kommenttia tuntuu olevankin.
 
Muakin ihmetytti noi neuvola käyntien välit. Edellis oli 5vk väliä nyt vaan 2vk ja seuraavaan on 3vk. Eli silloin mennään jo 37+0 päivillä. Toki mulla on 35+1 neuvolalääkäri mutta kuitenkin ensimmäistä kun odotan niin jäi vaivaamaan. Toisaalta viime neuvolassa kaikki oli ok. Toki painoa on nyt tullut se 15kg mutta lohdutti että kun ei oo tullut tähän mennessä reilua 20kg niin toistaseks kaikki ok ja nopeasti ne kuulemma lähtee ja suurin osa nesteitä. Pakko mainita tähänkin ketjuun. Jouduin sairaslomalle koska lantiossa niin kauheet kivut että itkua väänsin eilen töissä. 2 työpäivää jäi nyt sit tekemättä ennen mammalomaa. Toisin sanoen mä oon nyt sit äitiysvapaalla :)
 
Musta kanssa neuvola-ajoissa ei oo logiikkaa :wink Hyvä että jäit pois, ei se varmaan siitä parista päivästä ole töissä kiinni! Toivottavasti kivut helpottaa kotona levolla!
 
Voi kuinka onnellinen olin tänä aamuna! Heräsin ilman pahoja kipuja, tiestysti kyljen vaihto vähän sattui mutta semmosta jatkuvaa särkyä ei ollut. Tietysti kun nousin niin alko nivusia sattumaan sekä tossa laittelin astiat koneeseen niin selkä ilmoitti olemassa olostaan. Mutta kuinka onnellinen ihminen voi olla kun herää ilman jatkuvaa kipua hetkellisesti?
 
Neuvolalääkäri käynti takana. Yleisesti kaikki ok. Kohdunkaulaa 1cm jäljellä ja pehmeä. Rt ja laskeutunut. Eipä muuten mitään ihmeitä :)
 
Mä oon ollu 6 viikkoa pois töistä kipujen ja supistusten vuoksi, joten kaks päivää on todella vähän. Huvitti, kun neuvolassa maanantaina terkkari oli sitä mieltä, ettei varaa mulle enää neuvola-aikoja, vaan ainoastaan neuvolalääkärin vk 36. Terkkari puhu vaan, että hän tulee sitten vauvan syntymän jälkeen kotikäynnille.
 
Munkin neuvolatäti oli pari viikkoa sitten "optimistinen". Hän laittoi mulle jo alustavat neuvolakäynnit loppuajalle, mutta lasketulle ajalle hän laittoi jo ensikäynnin vauvan kanssa :D Ja viikko sitten neuvolalääkäri arveli että parin viikon päästä syntyy.

Saa nähä miten käy... tänään aamuyöllä ja aamulla oli taas sellaisia menkkakipuja aaltoillen, että meinasin soittaa taas sairaalaan ja kysyä voiko tulla näytille. Mutta loppuivat sitten kun nousin ylös. On ihme jos ei nyt tällä viikolla ala tapahtumaan
 
Takaisin
Top