Neuvola

Saatiin perjantaina varhaisultran yhteydessä jo toi äitiyskortti. :Heartred Oon miettiny sille jotain suojakoteloa/kansia ja löysin netistä kivan ohjeen. Onks kukaan muu tehny/ajatellu tehdä? Jonkinlaisen suojan sieltä neuvolasta sille vissiin saakin? Meillä neuvola tulossa itsenäisyyspäivän jälkeen. Joku suoja ois kiva tolle kortille, kun lääkäri sanoi, että se täytyy nyt olla tästälähtien aina mukana! :love2

Ps. Tässä se ohje:
http://villapata.vuodatus.net/lue/2009/11/nain-sen-tein
 
Mun piti viime kerralla tehdä itse mut se jäi aina vaan. Poika sai sitten nimiäislahjaksi kuoret omaan korttiinsa :) On kyllä käynyt mielessä että tekisin tällä kertaa itse, mut ehkä saatan ostaa valmiit.
 
Mistä niitä myydään? Onks sulla jotain paikkaa suositella? Vois katella ja ettii vähä inspistä! :joyful:
 
No mä löysin kaverille kerran Tampereelta kirpparilta (myytiin siis kaikkia käsitöitä siinä samassa tilassa) ja noi esikoisen kannet on semmosen tekijän kuin ihan.in. Oliskohan facebookissa jotain tekijää? Täytyypä etsiä!
 
Näköjään muuten löytyy montakin nettikauppaa kun googlettaa neuvolakortin kannet :)
 
Mulla ei oo käsityötaitoja ja neuvolan kuoret on kivat, ni ei oo muita kuoria nlakorteissa.
 
Lueskelin meidän äitiysneuvolan juttuja, ja siellä luki, että eka puhelu on viikoilla 6-8 ja käynti neuvolassa 8-10. Eli jos mulla nyt on 5+0 tai pari päivää enemmän, niin soitan sitten sinne vasta viikon kuluttua. Mä meinasin jo huomenna soittaa, mutta enhän mä niitä tietenkään vielä kiinnosta. Voi että tässä ollaan vielä niin alussa.

Kauhulla yritin myös etsiä tietoa, että missä tapahtuu ultra. Tässä kun ihan rajalla asutaan, niin ison kaupungin (mun kotikaupunkini! Tuttu ja turvallinen!) palveluihin olisi alle tunti, mutta lälläslää, meidän pitääkin ajaa puolitoista tuntia pikkukaupunkiin, jossa olen elämäni aikana käynyt vain kahdesti. Ei hitsit, nyt pelottaa, että sinne asti pitää myös ajaa synnyttämään. Mutta eikö sen sentään voinut itse valitakin? Paljon juttuja selviteltävänä... Onneksi on aikaa, ja paljon.

Iltaisin kauhu ja pelko ja kaikki kurja nostaa aina päätään ja mieliala heittää häränpyllyä :confused:
 
Eikös ne hoitopaikat saa nykyään valita ihan vapaasti? Et käytännössä voisit mennä sinne tuttuun paikkaan koko raskauden seurannan ajaksi. Helsingissä suositellaan jo heti plussan jälkeen soittamaan neuvolaan. Kylläpä vaihtelee ohjeet.
 
Joo kannattaa heti plussattua soittaa neuvolaan :) Muutenkin jää heille joku dokumentti jos vaikka tulis paljon keskenmenoja varhaisessa vaiheessa, niin osaavat sit antaa tukilääkitystä tai mitä nyt tahansa :)
 
Mä plussasin esikoisesta torstaina, jolloin oli 5+0 ja seuraavalla viikolla muistaakseni maanantaina (eli 5+4) sain yhteyden neuvolaan. Perjantaina ku koitin soittaa, oli joku koulutus nlassa, jonka vuoks ei ollu soittoaikoja.

periaatteessa kai saa valita synnytyssairaalan, mut se alueen "oma" synnytyssairaala on ensisijainen. Paitsi pääkaupunkiseudulla eri ku on useampi synnytyssairaala.
Ite oon kyl onnellinen, et asutaan tampereella, eikä tarvii valita synnytyssairaalaa. :D Ku tays on periaatteessa ainoo vaihtoehto. Sit jos kävis niin huonosti, et ois ihan täyttä, niin täytyis kai lähtee hämeenlinnaan... Toivottavasti ei oo ruuhkaa kesä-heinäkuussa... :) En tosin kyl tiiä ketään, kuka ois joutunu treelta (tai pirkanmaalta ylipäänsä) lähtee muualle ku taysiin synnyttää...
Pääkaupunkiseudulla noi sulut on kai yleisempiä. Esim. meidän helmikuisten ryhmässä tais olla parikin, jotka joutu lähtee hyvinkäälle synnyttää ku pääkaupunkiseudun _kaikki_ synnärit oli täynnä...
 
Balencia just kuulin kuinka Pirkanmaalta oli lähdetty satks synnyttämään ku ollu täyttä :grin
 
Balencia just kuulin kuinka Pirkanmaalta oli lähdetty satks synnyttämään ku ollu täyttä :grin
Joo, siis oon määki kuullut, et joskus on taysissaki ollu sulkuja, mut en siis hlökohtaisesti tiedä/tunne ketään joka ois joutunu lähtee muualle. :)
Elän toivossa, et heinäkuussa (tai kesäkuussa) on tilaa. :)

ja jos on oikeesti (uudelleensynnyttäjällä) jo synnytys käynnissä, niin ei kai ne voi mihinkään tunnin-kahen ajomatkan päähän lähettää? Tai si ainaki pitää mennä lanssilla. :DD
 
Kyllä nykyään saa valita. Itellähän ois automasttisesti KYS:si synnytyssairaalana, mutta kyllä meen KAKS:lle Kainuuseen. Meillä on sinne lyhyempi matka ja mulle jo entuudestaan tuttu sairaala. :) Toivon mukaan saan äitipolikäynnitkin KAKS:lle. :)
 
Kun mä synnytin Taysissa olin päivän kahdeksas sektio ja mun jälkeen seuraava lähti Hämeenlinnaan. Kaikki paikat oli täynnä mistä johtuen mä "jouduin" yhen hengen huoneeseen joka oli joku ekstraluukku. Eipä juur harmittanu... :)
 
Kiitos!

Mä soitin tänään neuvolaan. Puheltiin niitä näitä, täti lupasi kysellä mun lääkeasiat lääkäriltä (migreeni) ja sovittiin eka aika jouluviikolle. On sinne vähän aikaa, mutta ei tässä alussa kai ihmeitä tapahdukaan, kunhan odotellaan :rolleyes:

Ultra on kuulemma aina siellä oudossa pikkukaupungissa puolentoista tunnin päässä. Täti sanoi, että on aivan mahdotonta saada täältä aikoja sinne minne olisin toivonut. Eiköhän mies saa ne päivät vapaiksi, mutta hankalaa on kun täytyy lähteä ns. väärään suuntaan. Synnytyssairaala mun on pakko saada sieltä mistä haluan, mun perheen läheltä, sieltä missä mies on töissä! Muutenhan mä olen ihan yksin, vieraiden ihmisten keskellä :sad001

Mäkin haluan saada yhden hengen huoneen! Viimeksi jaoin huoneen sellaisen äidin kanssa, joka kuorsasi ja huudatti telkkaria ja katsoi sitä ihan järkyttävän huonoa Putousta, ja huusi koko ajan puhelimeen, ja mä olin niin valmista tavaraa, että kun pääsin kotiin, mä itkin onnesta :hungover:
 
Jesta mie inhoon synnäri aikaa! Mulla oli 4 hengen huone ja yks porsas (anteeksi kielenkäyttö, oli nimittäin synnytys rankka ja muut puhu et ihanku ois teurastettu jotai, eivät tienneet et se olin minä, kun puhuivat) kuorsasi niin ei liste... Eipä saikulla hirveesti nukuttu.
 
Me saatiin onneksi perhehuone. oli just sopivasti yks vapaana. Nyt tällä kerralla toivon pääseväni potilashotelliin, sinne sais sit tää meidän esikoinenkin tulla paremmin. Ja toisaalta nyt ei ehkä tarvii olla yhtä kauan sairaalassa
 
Takaisin
Top