Neuvola / ultra

Autumn

Piirimestaruustason postaaja
Marraskuunmammat 2014
Tänne voisi laittaa niitä neuvola/ultrajuttuja. Itsellä on siis ensimmäinen neuvolakäynti varattuna 26.3. ja nt-ultra 16.4. Vielä on siis tuskallisen pitkältä tuntuva aika odotettava niihin! Neuvolatäti vaikutti ainakin puhelimessa tosi mukavalta ja topakalta, ja toivotti tervetulleeksi neuvolaan. :)Varhaisultraan en näillä näkymin ole menossa, ellei tule jotain outoja kipuja tai vuotoja.
 
Mä tuonne toiseen ketjuu jo kirjoittelinkin että mulla on neuvola 20.3. ja varhaisultra 1.4. Meillä on ollut neuvolassa ja lastenneuvolassa aivan ihanat tädit. Nythän meillä on vanha täti jäänyt eläkkeelle ja hänen tilallaan on uusi, käsittääkseni aika nuori "täti". Toivon että hänkin on mukava ja järkevä. Meillä np-ultraan saadaan lähete neuvolasta ja lähettävät sitten sairaalan äitiyspolilta ajan.
 
Muokattu viimeksi:
Itsellä 28.3 eka neuvola ja tässä pähkäillyt että jaksaisiko odottaa normaaliin ultraan mikä vasta tulisi olemaan huhtikuun paremmalla puolella, vai pitäisikö varhaisultra varata :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Minä varaan neuvolan varmaankin viikon päästä maanantaina nyt viel niin alkumetreillä että haluan viikon katsella miten tämä raskaus etenee (ettei meen alkumetreillä jo kesken). Varhaisultran ajattelin myös varata ihan oman mielenrauhan vuoksi :)
 
Mulla on neuvola-aika 13.3 eli torstaina ja siellä käsittääkseni varataan se ensimmäinen ultra. Mulla lähtee paras ystävä mukaan neuvolaan, kun mies on työmatkoilla ja pelkään, että siinä jännityksessä unohdan puolet asioista mitä siellä kerrotaan :smiley-ashamed008.. olisi ihan hirveä hinku varata aika varhaisultraan, mutta odottelen, että saan tiedon siitä ekasta kunnallisesta, että millon se on.
 
Pirkanmaalla (tai ainakin niissä kunnissa, jotka käyttää Tampereen äitiysneuvolaa ultrissa) saa itse varata varhais- ja rakenneultrat.

Just tänään varailin ekaa neuvola-aikaani, niin sain tiedon että ultrauspalvelu on siirtynyt Tampereen Terveystaloon. (Tää saattaa kyllä olla joku meidän oman kunnan juttu vaan...) Saas nähdä miten "yksityinen" taho hoitaa noi jutut kunnalliseen verrattuna. Meille sattui kyllä tosi mukava hoitaja kunnallisella puolella esikoisen kohdalla, mutta kuulin myös että kaikilla ei oo ollu samaa onnea. Hoitajalla on ollu kauhee kiire, sukupuolta ei ole edes yritetty katsoa, jne... Ite ainakin haluan taas ammattilaisen veikkausta, että kumpi mahassa asustaa! :)
 
Soitin neuvolaan ja tuli luvattua osallistua johonki raskausajan seulontaan. Verikokeet viikolla 9-11 ja muutapa ei mieleen jäänytkään :D

Kellää tietoa mihin lupauduin?? :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Peppilotta, olisikohan kyseessä seerumiseula. Seeruminäyte eli se verikoe ja nt-ultra yhdessä paljastavat, onko sikiöllä mahdollisesti jokin kromosomipoikkeavuus? Kaikille vapaaehtoinen näyte ja ultra.
Korjatkaa, jos olen väärässä! :)
 
Velisisko uskoisin kyseessä olevan juuri tuo. Itellä kovien mahakipujen takia ultraus jo saatu ensi viikolle jolloin olisi 7+1 rv. Toivotaan että kaikki kunnosssa kun ollut niin kipeä:/

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Tuo seerumiseula se sitten varmaan on. Oletteko muut ajatelleet osallistua? Pitääpä tutkia sitä lisää.

Hyvä että sait ultran noin pian munksu!

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Ajattelin kyllä osallistua, esikoista odottaessani osallistuin myös. Vähentää paljon huolta varsinkin, jos sikiöllä ei todeta niskaturvotusta ja seerumiseulasta tulos (suhdeluku) on hyvä.
On myös ihana nähdä onko siellä vatsassa joku ihan oikeasti, kun harvemmin niitä liikkeitä vielä niin varhain tuntee :anyone
 
Heivaanhei.
Ja terveisiä ar-ultrasta. Siellä mölliäinen köllötteli yksiössään. Pari päivää oli pidemmällä mittojen mukaan ja vastas siis viikkoja 6+6, kun menkkojen mukaan tänään siis 6+4. Oikeestaan olinkin melko varma että oli pari päivää aiemmin tuo ovis, tuntemukset ja limat oli silloin sellaset...
Kaverilla näytti kaikki olevan mallillaan siellä, sydän sykki tiuhaan, lapsivettä oli hyvin ja limakalvot oli paksut. Nyt vaan toivotaan että kaikki jatkuu hyvin pitkälle syksyyn.

Neuvolaankin pitäis varmaan soittaa pikkuhiljaa....
 
Mahtava kuulla Jyra että kaikki oli hyvin! :Heartred

Millä raskausviikolla teillä on muuten se ensimmäinen neuvolakäynti? Mulla on siis vasta rv 11!! Aika myöhään, eikö? Kaveri joka asuu Vantaalla kävi neuvolassa ekan kerran jo rv 8, ja ihan normaali raskaus oli siis kyseessä. Johtuukohan sitten kunnan säästötoimista vai mistä.. :confused1

Muoks. olin mennyt viikoissa sekaisin, eka ultra on siis mulla rv 10...
 
Muokattu viimeksi:
Eka neuvola rv 8, jossa varataa ultra rv11-13. :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Moikka Mullekkin varasivat ensimmäisen käynnin vasta viikoille 10-11vasta 17.4 neuvolaan ja sieltä sit kuulemma sinne
ensimmäiseen ultraan.
Tyhmä kysymys, mutta millä viikoilla sen varhais ultran voi tehdä, ja onko se kunnallinen vai onko mentävä yksityiselle?
Mulla jo 2 aikaisempaa mukulaa, mutta edellisestä jo kulunut 5v niin en muista, aina vaan käynyt nois normi ultrissa.
 
Olin tänään varhaisultrassa, joka kertoi että nyt on 6+1 ja laskettu aika 4.11., kun minä oon jo tuolla lokakuisten puolella turissut niitä näitä. Luulin olevani pitemmällä, mutta katotaan muuttuuko tää sitten rakenneultrassa viikolla 12... Mulla meni niin, että soitin neuvolaan, josta ne laitto lähetteen ultraan ja pyys soittamaan sitten, kun ultrassa oon käynyt. Tosin tänään ultrassa ihmetteli lääkäri, miksei mulla ole neuvolakorttia enkä ole edes käyny neuvolassa :D Mutta enivei, kovasti siellä pienen sydän hakkasi, oli aika mieletöntä nähdä ja kuulla se sydän ekan kerran :Heartred
 
Mulle varattii neuvola 3.4 eli oon silloin omilla laskuillani rv 8+4. Sieltä pitäis saada sit aika ultraan.
 
Ensimmäinen neuvolassa käynyt ilmoittautuu.

Hyviä puolia: Neuvolan täti oli tosi mukava! Ei ihmetellyt tai kiusaantunut kun pillahtelin itkuun (on ollut nyt tapana itkeä, kun tulee herkkä hetki).. Neuvolan täti lähetti minut myös saman tien varhaisultraan (kerroin toisessa ketjussa, että kierukan ja sen poiston takia vaikea laskea tarkkaa LA). Noh, lääkäri oli vähän nuivan oloinen. Ultrattiin sitten ja kohdun sisältä löytyi tämä juttu, joka vastasi noin viikon 6 löydöstä (ihanaa, siellä on jotain!!).
Huonoja puolia: Nyt iski ihan helvetillinen paha olo siitä, että jos se onkin tuulimuna. Lääkäri ei löytänyt sydämen sykettä (sanoi, että terkkarin laitteet ei ole siihen parhaita)..jepjep...
Hyvä puoli: uusi aika varattiin varhaisultraan kahden viikon kulttua. Siellä viimeistään pitäisi näkyä sitten se sydämen syke ja saada tarkempi arvio lasketusta ajasta. Lääkäri sanoi, että arvioi keston nyt 5+ jotain...

Päällimäisin tunne on ahdistus. Vaikka olenkin tosi onnekas, kun pääsin varhaisultraan, iski hirveä tuulimunan pelko. Kaiken lisäksi mies on JÄLLEEN tänä päivänä työmatkalla ja menenkin sinne uudelle ajalle sitten yksin...
 
Stork:
Kiva että pääsit ultraan, joskin se taisi nyt aiheuttaa vaan stressiä.. Kaksi viikkoa on pitkä aika odottaa mutta, eiköhän kaikki kuitenkin ole hyvin! Olitko itse laskenut jotku viikot millä luulit nyt olevasi ?
 
Takaisin
Top