Neuvola kuulumiset

No niin...taas tylsääkin tylsempi neuvola takana.
rv 39+3
paino +200g/viikko
verenpaine 125/84
pissassa proteiini yhdellä plussalla, että huomenna labrassa käymään, en usko kuitenkaan että on mitään sen vakavempaa koska verenpaineet normaalit. Voi johtua kuulemma valkovuodostakin, siis jos sitä on runsaasti.
Hg 111 EN YMMÄRRÄ! olen syönyt koko ajan aamuin illoin juuri siksi kun se on joka toinen kerta pudonnut ja noussut jos olen välillä lopettanut raudan syönnin.. Noh, en vaivu synkkyyteen..en jaksa enää..täytyy vain toivoa ettei hirveetä verenhukkaa tule synnytyksessä jos tuo tuosta vielä laskee.emoticon
sf mitta 34,5 viimeksi 32 mutta ylläri pyllärii mulla oli TAAS eri täti että sekin totesi että mittaajasta varmasti riippuu.. Hienosti kuitenkin keskikäyrällä mennään.
Pikkuisella sydänäänet 150-160..
sanna_ : itselläni myös vauvan sydänäänet yleensä 140 mutta tänään hoitaja ensin paineli ja tunnusteli pään kohtaa ja muutenkin että miten päin se vauva siellä on niin se vauva siitä hermostuu ja siksi sykkeet nousee ja siinä voi kestää vähän aikaa että rauhoittuu emoticon

ensviikon alussa uudestaan mutta toivon kyllä todella että jakautuisin ennen sitä emoticon
[url=http://lilypie.com][img]http://lbdf.lilypie.com/3T1vp3.png[/img][/url]
 
täälä kans nvla takana. rv 36+3. 
painoa tullut +900g/vko. turvotukset olis voinu laittaa ++ mutta opiskelia laitto vain + .. :D 
hb  110, noussu viime kertasesta 103sta .. vau. :D 
sf-mitta 34,5cm .. viimeksi 33cm .. mutta nyt oli kyllä eri terkka mittaamassa. 
proteiinit yhdellä plussalla. ei maininnu tuosta mtn .. autossa vasta huomasin ku korttia katoin, että proteiinit oli plussalla. eikä terkka huomannu kysyä edes mun pään särystä, enkä kyllä ite huomannu sitä sanoakkaa .. oli muuten niin paljo asiaa .. 

jäi vain mietityttämään tuo proteiini ja sit ku pää on kieltämättä ollu vähä kipee.. noh, netistä jos menee lukemaan niin varma raskausmyrkytyshän täälä olis päällä !! :D 

ens viikolla sit koko arvio. saas nähdä mikä "tuomio" saadaan .. :D 
 
Tänään neuvolassa... painoa oli tullut 1,4kg/vko joka on ihan liikaa :(
Vauva oli kuitenkin nyt laskeutunut lähtökuopiin eli niin alas kun pääsee eikä ollut liikkuva enää eli kiinnittynyt on. Sydänäänet hyvät ja kaikki muutenkin hyvin. Ainoo mikä on todellinen riesa on nää hemmetin turvotukset, puutumiset, nivel ja nivus säryt... voi kun pian pääsis niistä eroon!
 
Mä kävin eilen neuvolassa, ja kaikki oli ihan ok. Viikkoja tänään 38+0. Painoa tullut +700 g, mut tosiaan kaikkinensa 20 kg koko raskauden aikana... Turvotus oli yhdellä plussalla, pissanäyte puhdas ja verenpaine ok. Hemoglobiinia ei mitattu tällä kertaa, se on ollut ok alkuraskauden jälkeen. Sf-mitta oli 35, vauvan sykkeet 130 ja vauva on edelleen pääalaspäin (on ollut joulukuusta lähtien).

Edellisellä kerralla neuvolan täti arvioi vauvan kokoa sanomalla, että jos menee laskettuun aikaan saakka, 3,5 kg menee rikki. Mut ei kuulemma mikään jättivauva kuitenkaan ole, mikä on helpotus sinänsä:) Mulla oli eilen taas uusi neuvolan täti, joka oli jo viides tämän raskauden aikana.. Aika tiuhaan vaihtuvat nuo.
 
Meillä oli myös tänään neuvola, rv 37+5. Pissa oli taas puhdas, verenpaineet hitusen nousseet edellisestä, mutta silti ihan ok eli 122/83. Tuo alapaine oli nyt ekan kerran yli 80, mutta terveydenhoitaja oli sitä mieltä, että voi tuo verenpaine olla koholla nyt ihan muista syistä johtuen. Eli että tämä suru ja sen seurauksena kärsineet yöunet voivat olla syynä tuohon. Painoa tullut nyt 668 g/vk, ei kuulemma edelleenkään haittaa. Kaiken kaikkiaan tullut painoa n. 9 kiloa. Hemoglobiini oli 142! Ei tarvitse enää ottaa lisärautaa päivittäin. Sf-mitta oli 32 cm ja sykkeet vauvalla 166. Ja raivotarjonnassa edelleen. Sain nyt sitten kuitenkin muutaman tikun kotiin, pitää pissaa testailla, kun oli vauvan sykkeet vähän korkeammat kuin aiemmin ja kun tuo verenpaine vähän koholla. Tuskin syytä huoleen, mutta jos nyt loppuviikosta uudelleen testailee ja ensi viikon alussa taas. Ensi viikon torstaina on sitten seuraava neuvola. Ja tosiaan, vauva kuitenkin liikkui silloin, kun sykkeet mitattiin, joten voi olla ihan sen seurausta tuo kohonnut syke.

Ei vaan ollut edelleenkään mitään puhetta siitä synnytystapa-arviosta. Ja enpä tietenkään muistanut itsekään siitä kysyä. :/
 
Moikka!

Pikaisesti päivitän tänne omia kuulumisia, neuvola oli maanantaina, silloin rv 39+1.

Vauva kuulemma ihan lähtökuopissa ja aivan kiinnittynyt, kun pää ei heilunut yhtään. Mun oma paino laskenut nyt kahden viikon aikana melkein kaksi kiloa -on vähän ruokahalu hukassa. Neuvolatäti sanoi että se on kyllä ihan normaalia synnytyksen lähetessä, käski syödä ihan just sitä mitä tekee mieli eikä liikaa kelailla että onko ruoka terveellistä vai ei. Sf-mittakin laskenut 34cm -> 32cm eli vauva menee alaspäin vaan. Sykkeet vauvalla oli aiempaa alhaisemmat, nyt vain 125 kun kaikkina muina kertoina vähintään 140. Ei kuulemma tarvi huolehtia, oli ilmeisesti unilla just sillon niin siksi vähän alhaisemmat. Liikkeitä käski nyt  kuitenkin varmuuden vuoksi seurailla vähän tarkemmin. Verenpaine oli taas hyvissä lukemissa; 126/80, hg edelleen alhaalla; 104, vaikka rautaa syön, mut turhaa enää tässä vaiheessa asialle mitään tehdä kun LA on ens sunnuntaina.
 
Vaikka kuinka koitin psyykata itteni niin, ettei mun olisi tarvinnut mennä tämän päiväiseen neuvolaan niin pakkohan sinne oli mennä. Yhtenä kappaleena kun ollaan vielä ;)

Paineet ok, pissa puhdas, puolisen kiloa tullu painoa lisää. Ei siellä kummempia todettu. Vauvan sydänäänet on tähän asti olleet aina hyvinkin napakat ja tasaiset, ilmeisesti aina aiemmilla käynneillä nukkunut. Tasaiset ne oli nytkin alkuun, mutta taisi herraneiti havahtua hieman uniltaan kun kuuli oman sykkeensä :) Kaiutin oli aika täysillä ja kun naputus alkoi niin hetken päästä rupesi sykekin nousemaan ja selvää liikehdintää oli havaittavissa <3 Kerrankin edes jotenkin erilainen käynti :D

Seuraava käynti ens torstaina, ensimmäinen yliaika-aika  (voikohan noin ees sanoa). Sovittiin kyllä tädin kanssa leikkimielisesti ettei mun tarvi mennä sinne ;)

__________
rv 39+6
 
Hoh hoijaa. Laskettu aika siis tänään...

Neuvolassa edelleen alapaineet meinaa kohoilla (kotisyynäykseen), pissa ok, painoa +700gr.
Syke tasaisen 155, hyvin kuulemma asukas viihtyy. Viikon päästä to seuraava aika ja tähän asti oonkin aina sanonu neuvolatätille, että emmä tuu enää ens viikolla niin nyt naurettiin, että sama sanoa jotta ens viikolla nähdään ku ei tämä aio syntyä... niin jospa se sitten vaikka syntyiskin jo!

Jotenkin sitä oli niin "varma" kun toista odottaa, ettei se mitenkään voi ainakaan yli mennä. Esikko syntyi rv 41. Niinpähän ne vaan tekee niinku tahtoovat =D

Pikku käppäilylenkki päivittäin, ei täällä sen ihmeempiä touhuta.
 
Raskausviikko 37 + 6 ja vauva on kiinnittynytemoticon <3. Nää pienetkin edisymisaskeleet tuntuu isolta kun niin kovin odottaa, että jotain alkaisi tapahtumaan. Sf-mitta oli 32 cm, joten ihan omiaan neuvolalääkäri mittasi viime viikolla. Verenpaineet olivat hyvät ja vauvan syke 148-152.
 
Nonni, taas ois käyty neuvolassa... vko 38+0
eli tällästäpä kuului sieltä: hb oli jälleen laskusuhdanteessa, viimeks mitattiin 116 niin nyt vaivaset 108! KÄÄK, no rautaa naamaan vaan lisää... toinen asia mistä olin tyytyväinen niin painoa oli tullut viikossa VAIN 117g!!! Ohoh, kun kuitenkin viimeks oli tullut jopa 1400g ja rapiat... tosin nyt olen päässyt enempi liikkumaan, tekemään pitkiä lenkkejä kävellen ja se on näköjään auttanut. Vaaka näyttää silti jo komiat 84kg :D Pissa oli puhdas ja verenpaineet ok. Vauvan sydänäänet 140/150 ja hyvin liikkuu, hyvin laskeutunut. sf mitta 35cm. Että tällästä. Perjantaina äitipoli kontrolli tiedossa.
 
Ensimmäinen lasketun ajan jälkeinen neuvola on takana ja eipä mitään ihmeellistä oo tapahtunut. Verenpaine ok, pissassa proteiinit heikolla plussalla, paino laskussa -400g.. Ja vauvalla sydänäänet 150 ja liikkuu hyvin, sf-mitta nyt 33cm, edelleen vaava kiinnittynyt ja tositosi alhaalla. Torstaiksi varaili uutta aikaa, jos ei silloinkaan oo vielä vauvi ulkoistautunut niin sitten ens viikon tiistaina seuraava aika ja sitten sen jälkeen pääsenkin äitipolille kontrolliin. Eli jos meillä pysytään masussa vielä sen pari viikkoa, niin tää loppuaika on yhtä neuvolaa vaan.
 
Täällä kans oli neuvola tänään, eipä mitään ihmeitä kyllä.

Nyt rv 38+2. Hemppa oli noussut vähän, 106-> 111...ihan hyvä koska kieltämättä väsymystä ollut ilmassa viime viikkoina! Mutta kaipa toi aika alhainen on edelleen. Verenpaineet ok, pissa puhdas ja sf-mitta 33, kuulemma pikkunen tulossa....3kg tai vähän päälle veikkailee lääkäri kuin myös toi neukku täti :) No saas kattoo sitten... Vauvalla oli sykkeet 130 ja hyvin se siellä liikuskeli!
 
Tänään neuvolan sijasta äitipolilla lääkärissä, viikot 38+1. Vauvan painoarvio 3,97 kg, ja lääkäri oli sitä mieltä, että käynnistellään. Sain kuitenkin luvan tulla vielä yöksi kotiin. Olin ihan asennoitunut, että tämä menee yli, kun olo on ollut niin hyvä, joten nyt päällä pieni paniikki. :)
 
Eilen siis taas neuvolassa käyty rv 40+2  *hUoH*
painoa tullu 350g/viikko
RR 116/78
Turvotus yhdellä plussalla
Hg ei otettu tällä kertaa, mikä on ihan järkevää koska olen jo kuitenkin näillä viikoilla niin paljonpa sille kerkeää tekemään kun kerta jo syön aamuin illoin rautaa.
Pissassa proteiinit yhdellä plussalla ja sitten niiden tikku oli näyttänyt myös että olisi verta, mutta sitä ei silmin voinut nähdä. Tarkoittaa kuulemma että kohdunkaulalla tapahtuu varmaan muutoksia ja sieltä on voinut tulla. emoticon  eli sain nyt edes vähän toivoa ettei tarvitsisi ensviikkoon odottaa.. No joo..
Vauva on pää alhaalla ja kiinnitynyt niin ettei ainakaan se hoitaja saanut sitä muuta kuin pari milliä liikahtamaan, eli hyvältä vaikuttaa.
Aiemmin viime viikolla kävin sinne labraan viemässä ne pissatestit ja tulokset oli tullut eikä niissä ollut mitään.
Vauvalla sydän löi 135, mikä oli kyllä aika vähän, ottaen huomioon että mulla tehtiin kaikki tutkimukset kaks kertaa (harjoittelija+neuvolatäti) sf mittaa kun tunnustelivat ja että miten päin on vauva ja lapsiveden määrää arvioivat.. Kai se on reppana tottunut hirveään höykyytykseen emoticon
Sf mitta tosiaan huimat 38cm...viimeksi 34.. Mutta mainitsinko jo että minulla oli TAAS JÄLLEEN eri hoitaja?? joten mitassa ei mitään outoa siksi.. Lapsen kasvukäyrä pomppasi vaan aika komeasti niin ylös kuin pääsi emoticon
Seuraava ja viimeinen aika ensi maanantaille ja sen jälkeen vissiin äpoli kutsuu.. Toivotaan nyt että tää oli mulle se viimenen kerta..en jaksaisi (mun tuurilla!) tutustua taas uuteen neuvolatätiin ja kuunnella ja selittää samoja asioita..
[url=http://lilypie.com][img]http://lbdf.lilypie.com/3T1vp3.png[/img][/url]
 
Tänä aamuna oli neuvola ja eipä mitään uutta ilmennyt. Tänään on 39 + 0 eli tasan viikko laskettuun aikaan. Paino oli ekaa kertaa koko raskauden aikana laskussa (jeeee!!). Turvotukset merkattiin yhdellä plussalla edelleen, pissanäyte oli ok ja vauvan sykkeet 140. Verenpaineet oli 124/80 ja hg 124 eli rautaa saan popsia edelleen. Sf-mitta oli 35.

Neuvolan täti arvioi vauvan painon olevan yli 3,5 kg eli ei ihan pieni ole tämä masuasukki. Toivottavasti ei kuitenkaan hirmusti yli 4 kg mennä.. Varattiin vielä seuraaville 2 viikolle uudet neuvola-ajat, mutta toivottavasti ei ainakaan sitä jälkimmäistä tarvitsisi enää käyttää. Niin ja sain kuulla, että seuraavalla kerralla vastassa olisi taas kerran uusi neuvolan täti, joka olisi jo 6. tämän raskauden aikana. Kyllä tosiaan vaihtuvat tiuhaan.
 
Tänään käytiin neuvolassa. Tuossahan sain kotonakin tikuttaa pissaa reilun viikon ajan ja kerran se käväisikin yhdellä plussalla, mutta tänään oli enää juuri ja juuri +/-. Eli parempaan suuntaan kuitenkin mennyt. Turvotusta minimaalisesti, sen mitä viimekin viikolla eli sormissa vähän. Painoa tullut ärsyttävästi vähän reilu kilo viikossa, vaikka koirankin kanssa on nyt päästy hyvin lenkkeilemään. Nyt tullut painoa tasan 10 kiloa raskausaikana. Verenpaineet koholla 130/87, joten pissan testailua kotosalla saan jatkaa. Ei kuitenkaan vielä tarvinnut tarkempiin tutkimuksiin lähteä. Sf-mitta 34, mutta taas eri mittaaja. Vauvan syke nyt keskimäärin 145 eli tasoittunut viimekertaisesta, mikä sentään hyvä. Eli masuasukilla kaikki hyvin kuitenkin. Viikon päästä laskettuna aikana seuraava neuvola ja omat tuntemukset sellaiset, että varmasti silloin edelleen neuvolaan mennään. Kohta ehkä alkaa itsekin käydä kärsimättömäksi, vaikka tähän asti pysynyt niin malttavaisena.
 
Takaisin
Top