Neuvola jutut

TheRoad

Näppärä viestien naputtelija
Joko on eka neuvolakäynti varattu?

Sain itse aikaiseksi soittaa neuvolaan. Ensimmäinen äippäneuvola käynti varattiin samalle päivälle, kuin aikaisemmin varattu esikoisen 1v neuvola. Rv on silloin 8+1.
 
3.3 oli eka neuvola,jossa täytettiin kaikki lomakket ja verikokeita ja seuloja varten sain paperit. Paino katottiin 58kg tällähetkellä. Verenpaine neuvolassa vähän koholla joka kerta niin kotona mittailen jossa arvot aina ok. Juteltiin myös isommista lapsista ja terveydenhoitaja jututti heitäkin. Meillä on niin mukava th että on aina kiva asioida. 23.3 ultra ja seuraava nla 28.4
 
Ja neuvolaan varmasti voi soittaa ihan millon vaan. Esikoisen aikaan soitin heti ja ajan sain muistaakseni 7+ viikolle. 6-7 viikoilla olen itse yleensä soittanut ja samalle tai seuraavalle viikolle saanut ajan.
 
Mä en ole vielä soittanut. Tänään kai rv 5+4. Vihaan niin paljon mihinkään soittamista, että joudun vähän keräämään rohkeutta:bag:
Huomenna kyllä ajattelin kerätä itteni ja rimpauttaa...
 
Oho, Vimpa, olet ehtinyt jo neuvolaan! Paljonko sulla on viikkoja kasassa? Mä luulin, ettei kukaan meistä marraskuisista olisi vielä neuvolaan asti ehtinyt.
 
Mulla eka neuvola on 1.4. ja silloin on rv8+3. Soitin neuvolaan noin viikko sitten ja eilen tuli postissa lomakkeita täytettäväksi ja ne pitää postitse palauttaakin eli tänään varmaan täyttöhommiin lomakkeiden osalta :)
 
Eka neuvola 24.4 (8+1). Meillä on ekaan neuvolaan varattu 90min ja siinä otetaan verikokeet, verenpaine, paino jne. En minä ole koskaan mitään lappuja kotona täytellyt. Rauhassa me siellä neuvolassa ne täytellään ja kun th on jo tuttu niin rupatellaan mukavia. Näin hän tietysti varmistaa samalla, että kaikki on ok. Uudelleen synnyttäjillä on täällä eka neuvola rv 9-11, ensisynnyttäjillä muistaakseni jo hieman aiemmin.
 
Mulla on kierto ollut vielä sekaisin ja viime menkat 13.1 niin neuvolan laskurin mukaan la olis jo 19.10. Mutta itse luulen että se olisi marraskuun alussa,niin se vaikuttaa että mulla oli jo neuvola. Th sano kun soitin,että peruutus aika huomiselle niin haluanko tulla :) tuttua hommaahan se eka neuvola jo mulle on kun tämä jo kuudes kerta ( yksi km ),että mitään uutta ei oikeastaan ollut. Nyt varmaan menossa 6+3 . Neuvolan mukaan 8+1. Vielä hetki pitäs malttaa,että nähdään missä todellisuudessa mennään. Kajaanissa on näin hyvä neuvola :) vaikuttaa kyllä paljon minkälainen "suhde" on oman th:n kanssa. Jos ei tulisi toimeen niin varmasti neuvola käynnitkin olisi tympeitä.
 
Täälläkin eka neuvola varattu 22.3 ja yksityiselle meen ultraan päivää aikasemmin! Jännittää!
 
Meilläkin on hyvä neuvola! Vain yksi neuvola täti ja ihana ihminen :Heartred Saa nähdä kauanko meillä on oma neuvola täällä sivukylällä (oltiin ennen erillinen kunta). Kaupunki haluaa säästää ja tehostaa :-(
 
Mä kävin tänään neuvolassa. Viikoista ei varmaa tietoa kun menkat niin sekasin. Tehtiin lähete np-ultraan :) vitsi miten jännää!! rupee oikeasti tajuaan tän raskauden vasta nyt kun se rupee olemaan "konkreettista" :D
 
mä soitin maanantaina neuvolaan.. ajan sain vasta 15.4 ja silloin ois 10+1 menossa... ensimmäinen käynti siis silloin. Sanokin puhelimessa, että täällä ei aikaisemin pääse neuvolaan ja sano vielä että dopplerilla yrittävät ääniä löytää ja ensimmäinen ultra oliko 12-13 viikolla np-utra suoraan.. jotenki ihmeellinen käytäntö :eek: Kovasti nyt mietinnässä käviskö sitä yksityisellä, että mielenrauhan sais ja näkis onko pieni oikeassa paikassa.. Netistä katselin hintoja ja sen 60e maksais.. milläköhän viikolla sitä kannattais edes mennä että näkyis?

Millä viikoilla muut on "päässyt" ensimmäistä kertaa neuvolaan?
 
Mä en ole vielä soittanut. Tänään kai rv 5+4. Vihaan niin paljon mihinkään soittamista, että joudun vähän keräämään rohkeutta:bag:
Huomenna kyllä ajattelin kerätä itteni ja rimpauttaa...

Mulla on ihan sama! Kaikkiin virastoihin ym. soittaminen on ihan painajaista... Neuvolan sain kuitenni varattua kun tuttu neuvolantäti edrllisestä odotuksesta. Nyt viikkoja 6+1, neuvola kahden viikon päästä.
 
Eilen täyttelin miehen kanssa neuvola-lappuja, ne piti itse netistä tulostaa. Osa sukurasitteista oli hieman kysymysmerkillä, mutta en viitsinyt äitiltä kysellä kun se olis kuitenkin heti alkanu arvailemaan.. Maanantaina neuvola ja siellä ultra, jännittää! Aikaa varatessa tuntui että on ikuisuuden päästä, mutta nyt aika onkin hujahtanut jonnekin. 7+1
 
Takaisin
Top