Neuvola juttuja

Siija

Vauhtiin päässyt keskustelija
Eli aattelin aloittaa ketjun yleisesti neuvolaan liittyen.

Itse ensimmäistä odottelen ja uskaltauduin soittamaan neuvolaan juuri. :) Ensimmäinen aika olis 22.9.

Mitenkäs teillä, tuleeko mies mukaan/onko koskaan ollut mukana? Neuvolatäti kyllä toivotti puolison tervetulleeksi, mutta enpä usko, että otan sitä sinne mukaan pällistelemään :p Ultraan on sitten toki mukaan tulossa. Oisko siellä siis jotain kaavakkeita myös miehelle täytettäviksi, vai voiko täyttää ne kotona?
 
Meillä ei mies ollut kertaakaan mukana neuvolakäynnillä viime raskauden aikana, ultrissa toki joka kerralla! Ei ollut siis meillä kummallakaan sellaista toivetta, että olisi mukana ja kun käynnit ajoittui tietty päiväsaikaan niin oli mies luonnollisesti töissä tuolloin. Tarvittavat kaavakkeet sai kotiin täytettäväksi. Samalla tavalla taidetaan hoitaa tääkin kerta!
Joillain tutuilla on ollut sellainen kokemus, että tietylle käynnille varattiin enemmän aikaa ja miehen oli oltava mukana (kävivät läpi voimavara kaavakkeita ja ylipäätään raskautta, vauvan syntymää ja kaikkea niihin liittyviä tunteita ja tarpeita...). Toisissa neuvoloissa tämä kai ihan käytäntönä.
 
Mä sain kans varattua ekan neuvolan samalla kun käytiin keskimmäisen ja kuopuksen vuosineuvolassa aamulla :) 25.9 olis sitte eka käynti, ja samalla saa jo lähetteen ultraan ja verikokeisiin, HUI! :D
 
Mulla eka käynti vasta 7.10. Sillon on menossa rv10. Siitä parin viikon päästä on kuulemma jo np ultra. :)
 
Mamushka millon oot tehnyt plussan? Onko käsitystä mones viikko ois meneillään :)

Meil oli esikoisen kohalla mies joitain kertoja neuvolassa mukana, mutta aika turhaksi koki ne kun äidin vointiahan siellä enemmän kyseltiin ja äitiin keskityttiin :wink luonnollisesti...
 
Mulla kans neuvola-aika soitettuna (23.9). Kyllähän tuo isäntä kovasti haluaa mukahan tulla että eikait sitä voi estääkkään... :) Pelottaa vaan hirveesti ku meitin eka raskaus ja yritystä pitkälle toista vuotta takana että onko kaikki masussa hyvin. Ja varsinki mitä enemmän täältä lukee juttuja nii sitä enemmän sekaste menee välillä. :D Toivotaan että kaikki menee hyvin:Heartred
 
Esikoisen raskaudessa mies tuli kyllä ekalle neuvolakäynnille mukaan, olihan se sellainen jännä juttu molemmille niin oli ihan selvää että yhessä mennään. Sen jälkeen tuli muistaakseni ultriin ja ehkä pariin perus käyntiin jos sattui olemaan vapaapäivä silloin.

Nyt en ole vielä neuvolaan soittanut, maanantaina soitan. En osaa sanoa tuleeko mies mukaan, en usko, koska sitten tarvitsisi esikolle hommata hoitaja. Ultriin tietysti tulee.

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app
 
Meetkö sunshine84 yksityiselle varhaisultraan vai ultraavatko muuten vain noin ajoissa. Aika kiva :)
 
Meillä ensimmäinen neuvola 3.10 :) Saa nähdä ehtiikö mies mukaan neuvolaan mutta varmasti yrittää jos töiltään pääsee :) Odotan kyllä innolla jo että kuulisi pienen sydämen sykkeen ♡ Jotenkin tullut edellisissäkin raskauksissa todeksi että siellä sisällä todella on jotain kun sen ihana sykkeen kuulee ♡

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä oon ihan pihalla noista neuvolan käytännöistä eli kokeileeko ne yleensä jo ekalla neuvolakäynnillä löytyykö syke?? Sehän ois tosi ihanaa :Heartpink Mulla neuvola, kun viikkoja 8+2 eli kyllähän se syke sieltä pitäis löytyä jos vaan niillä sellanen laite on.
 
Pääsen ihan julkiselle puolelle, siksi kun raskautumisessa käytettiin hormoneita apuna :) Täällä eivät muistaakseeni kuuntele sydän ääniä kun vasta np ultran jälkeen..mutta meidän neuvolassa on ultra, niin viime raskaudessa katsottiin sillä lähes joka kerran, kun oli ongelma raskaus..
 
Ei meillä päin ainakaan kokeilla. Meillä on niin että ekalla käynnillää onnitellaan ja ihmetellään ja kysellään perus tiedot, terveystiedot (onko suvuissa millasia periytyviä sairauksia). Otetaan paino ja hb, sekä verta (hiv ja kuppa ja veriryhmä katotaan siitä). Sit ku meiän neuvolas on oma ultralaite, niin tokalla käynnillä on lääkärikäynti ja silloin lääkäri katsoo ultralla kohdun :) Sykettä meiän neuvolas kuunnellaan vast kolmannella tai neljännellä käynnillä.
 
Meillä on ainakin molemmilla kerroilla kuunneltu eka kerralla! Ensimmäisellä kerralla kävin neuvolassa Rovaniemellä ja toisesta ekaa kertaa Oulussa ja molemmissa halusivat heti kuunnella :)

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä sain ajan 23.9 jolloin viikkoja 7+6. Ultraa ei ainakaan tehdä sanoi terkkari. Kuuntelusta en huomannu kysyä. Voi kumpa kuulis!! :)
Lähinnä se on kai papereiden tarkastelua kun niitä pitää etukäteen hakea täytettäväksi. Virtsa näytteen haluavat myös.

Sent from my HTC One SV using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla eka neuvola jo ylihuomenna kun kierrot on mitä on niin kuvittelevat mun olevan jo 10+ vaikka tänään on vissiin 4+1 oikeesti. No, mikäs siellä käydessä. Pääsee sitten ultraan tarkistamaan että missä mennään oikeasti.

Mulla on muuten oma dobbleri kotona millä silloin tällöin tytöstä kuuntelin sydänääniä kun ei vielä suuresti potkut tuntuneet :)
 
Mä varasin tänään neuvolan. 25.9 se sitten on, mutta eihän siellä tosiaan mitään ihmeellistä tapahdu, harmi kyllä :/

Mullakin on doppleri. Viime raskaudessa ostin rv 14 ja kuuntelin sinne saakka että liikkeitä alko tuntumaan monesti päivässä. Oli pelastus :D

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla olisi eka neuvola 30.9❤️ Meneekö toi ihan neuvola kohtasesti sykkeen kuuntelu ekalla kerralla?
Mulla on jo viikkoja 8+1 ekalla käynnillä, ni sillon pitäisi kyllä varmasti kuulua jo jotain:)
Harkitsen jos sitä menis varhaisultraan varmistamaan että masussa ois kaikki hyvin, tulee viikot olemaan pitkät jos sinne np ultraan asti joutuu odottelemaan..
 
Meidän neuvolassa kuunnellaan vasta rv 12 eteenpäin, koska niillä laitteilla (ainakin meillä) ei välttämättä saa sykettä kuuluviin eikä terkkari halua pelästyttää odottajia :)
 
Takaisin
Top