Neuvola- ja ultrakuulumiset

Mulla ei ole enää neuvolaan aikaa.. Sovittiin viime viikon neuvolassa (silloin 39+0) että ei enää varata. Että jos vauva ei ole prkl ( :banghead: :grin) syntynyt rv 40+4, eli ma 4.9 mennessä, niin pitää varata yliaikaiskontrolli koksiin. Niillä kuulemma käytäntönä ottaa jo silloin syynille.
 
^Minullekin sanottiin, että jos menee yliajalle niin ekan viikon jälkeen on jo kontrollikäynti, enää ei odoteta kahta viikkoa.
 
Jyväskylässä mennään yliaikaiskäynnille rv 41+5 ilman mitään ajanvarauksia.
 
Mäkin haluun aikaisemmin sinne kontrolliin :wtf:
Puolitoista viikkoa sitten kättärillä sanoivat että kymmenen päivää kun mennyt yli lasketun niin soittoa sinne päin. Sama juttu oli 2014. Soitin sinne rv 41+2 ja varattiin aika rv 41+4. Katsoivat vaan että kaikki hyvin (ultrasivat ja olin käyrillä) ja käynnistys päivä varattiin rv42+0. Että ketuttaa tää odottelu sinne asti:banghead: 4,5 viikkoa siis jäljellä tätä :sad001
 
Minulla oli tänään lääkäri ja kaikki oli kuten pitää näille viikoille. Ei merkkiäkään, että synnytys olisi lähiaikoina, nyt 36 vkoa.
 
Minulla oli tänään lääkäri ja kaikki oli kuten pitää näille viikoille. Ei merkkiäkään, että synnytys olisi lähiaikoina, nyt 36 vkoa.
Voi se nopeasti muuttuakin :cat: Ja hyvähän vaavelien on 37+0 jälkeen tulla, pitävät täysaikaisena silloin :)
 
Voi se nopeasti muuttuakin :cat: Ja hyvähän vaavelien on 37+0 jälkeen tulla, pitävät täysaikaisena silloin :)

Joo minun puolesta vaikka tulisi jo :) jännitin alkaako supistukset tuon alapään tutkimuksen jälkeen kuten monella, mutta ei.
 
En oo hirveesti jaksanu noita neuvolakäyntejä päivitellä tänne, mutta tänään käytiin siis neuvolalääkärillä rv 35+5.
Kohdun suulla ei oo tapahtunut yhtään mitään eli ei varmaan tarvi odottaa että syntyis "ajoissa". Mutta nyt saatiin uusia huolia kun lääkäri ei ollutkaan varma miten päin poju mahassa on vaikka itse totesin että kyllä se sielä pääalaspäin on kun hikka tuntui alhaalla viimeksi eilen.. No lääkäri kaivoi ultravehkeet ja ultrasi alamahaa ja lisäsi geeliä kun ei oikein näkynyt mitään ja niinhän siinä kävi sitten että pikkumies istuskelee pää ylhäällä tuola masussa tällä hetkellä :sad010
Laittoi lähetteen Tayssiin että mennään käymään sielä sitten jatkotutkimuksissa..
Mutta mä olen kyllä vielä hyvin toiveikas sen suhteen että kerkiää kyllä kääntyileen vielä moneen kertaan kun on niin aktiivinen. Eilen illallakin jumppaili ja möyhi siihen malliin ettei kyllä ihmekkään että on pyörähtänyt. Jännittää kyllä joo että mitä jos ei käännykkään, mutta toivotaan parasta! Mä en nimittäin suostu mistään hinnasta perätilasynnytykseen.
 
Pinttu joskus ne kääntyy vasta rvk 37 :eek: Toivotaan, että sulla kääntyis vielä ennen käyntiä :)
 
Neuvola:

1.9. roach (neuvola rv 37+4)
1.9. Chipmunk86 (neuvola 39+3)
4.9. Puhvis (8.neuvola 37+3)
4.9 Isabella 84 (39+2)
5.9. Mariejohanna89 (39+6)
6.9. Sun89
20.9. Sun89

Ultra:

6.9 haaveilija31(radi-kontrolli 39+6)


Neuvolassa kaikki hyvin, pissa puhdas, verenpaine ok, painoa tullu +90g/vko (yht.5,8kg), syke 145-155, pää edelleen kiinnittyneenä, lapsivettä normaalisti mutta mikä ihana sf-mitta 39cm :hilarious: aika mahtava maha :grin

Se oli viimenen neuvola, koska kyllä ne rv 40 aikana käynnistää jos ei muuten ulos ala tulemaan :dummy1: haikeeta ja ihanaa samaan aikaan :love7
 
Mulla oli tänään nruvola rv38+5. Painon nousu oli pysähtyny. Viime neuvolasta kaksi viikkoa sitten oli tullu 100g. Punnittiin vielä varuilta kahdesti kahdella eri vaa'alla. Kaikki kunnossa ja seuraava nla on lasketun jälkeen rv40+2. Toivottavasti sinne ei enää tartte mennä... sf-mitta oli 35cm. Mulla se on vetäny hyvää siksakkia, kun joka kerta rv20 jälkeen ollu eri mittaaja...
 
Neuvola:

5.9. Mariejohanna89 (39+6)
6.9. Sun89
13.9 roach (39+2)
20.9. Sun89

Ultra:

6.9 haaveilija31(radi-kontrolli 39+6)
 
Eilen neuvola 39+4. Pää kiinnittynyt, kuten aikaisemminkin, mutta pikkuinen edelleen niin kovin ylhäällä. Ei ole tosiaan näillä näkymin ihan heti tulossa ja tässä jo kuumeisesti mietin, miten välttää ainakin lääkkeellinen käynnistys. Tähän asti tämä odottaminen sujunut hyvin, mutta nyt tosiaan alkaa mieltä vaivaamaan käynnistämisen pelko. Ei se auta, kuin varailla akupunktioon aikaa, keikkua jumppapallon päällä, kävellä paljon yms.. mutta kun tuntuu, että ei mitään vaikutusta mistään. Nyt ei ole tullu enää edes kivuttomia supistuksia, kun niistäkin harvoista saanut olla toistaiseksi niin innoissaan. Seuraava käynti reilu viikon päästä 41+0.
 
Neuvola:

6.9. Sun89
13.9 roach (39+2)
20.9. Sun89

Ultra:

6.9 haaveilija31(radi-kontrolli 39+6)

Käyty neuvolassa. 39+6
Kaikki hyvin. Paineet noussut 130/80 (koko raskaus ollut 115/70 paikkeilla)
Sf pysyi samana 34cm.
Hyvät sydänäänet 140.
Pissat ok.
Pää alhaalla liikkuu vielä, mutta sehän voi niin tehdäkin kun on kolmas lapsi.
Koko aamupäivän tuntunut hassulta kohtu. Vähän menkkamaisesti ja supistukset kun tullut ollut ilkeitä.
Painoa tullut itsellä +500g/vko.
Nyt toivoo koska limatulppa eilen lähti että alkaisi pikkuhiljaa tapahtumaan. Rupee olemaan aika kypsä jo.. mutta ylihän varmasti mennään tällä vauhdilla :arghh:.
Huomenna laskettu päivä.
 
Mulla on nyt ollut neuvola joka viikko, 36+0 neuvolalääkäristä lähtien. Viime torstaina oli viikossa tullut 2,5 kg lisää painoa, sain ohjeeksi keskittyä litkimään vettä/vissyä oikein urakalla ja tänään jo uusi käynti. Nyt oli paino pysynyt aika lailla samana, joten seuraava käynti varattiin viikon päähän. Turvotukset on edelleen jäätävät, mutta kun vaan muistaa juoda tarpeeksi niin ei nesteet jää ihan niin tiukasti kiinni. Tosin tänään oli paineet aiempaa korkeammat, nyt sitten seurailemaan niitä.
 
Ylimääräinen käynti eilen neuvolassa ja sieltä päivystykseen kovien ylävatsakipujen takia. Kipu on tosi repivää, tuntuu ihan kuin jotain repeäisi vatsan sisällö. Mitään syytä ei löytynyt.

Lääkäri totesi vauvan olevan iso. Painoarvio eilen 40+0 oli 4374g (jota lääkäri ei mulle eilen kertonut vaan luin sen kanta.fi tänään sanoi vaan että luultavasti isompi kuin edellinen joka oli 4195g) ja lääkäri vaan tuumasi että " no aika näyttää mahtuuko syntymään ja jos ei sitten mahdu niin kyllä luonto hoitaa sen että synnytys vaan keskeytyy ja sitten vaihdetaan synnytys tapa leikkaukseen"
Menin ihan hämilleni enkö osannut sanoa muuta kuin että kuulostaa tosi pelottavalta kun mun ainoa pelko synnytykseen liittyen on sektio.
Tänään soitin uudelleen lääkäriin ja sanoin että eihän tää nyt hemmetti voi näin mennä että odotellaan vaan ja katsotaan sitten mahtuuko syntymään vai ei vaan haluan että asia selvitetään ja sitten mahdollisesti käynnistellään aikasemmin.

Sain onneksi lähetteen synnytystapa arvioon ja toivottavasti saan ajan pian ja selvyyden asiaan.
Ihan hirveen stressin ja pelon sai kyllä se lääkäri aikaiseksi...
 
lääkäri vaan tuumasi että " no aika näyttää mahtuuko syntymään ja jos ei sitten mahdu niin kyllä luonto hoitaa sen että synnytys vaan keskeytyy ja sitten vaihdetaan synnytys tapa leikkaukseen"

Ei herranjumala noita lääkäreitä! Eikö ne yhtään mieti mitä sammakoita suustaan päästää :eek:
Toivottavasti saat jonkinlaisen selvyyden asiaan, onpa kiva lähteä luottavaisin mielin synnyttämään tuommosen tekstin jälkeen... :rolleyes:
Tsemppiä!
 
Voihan lääkäri sentään... Heille me ollaan liukuhihnatavaraa, mutta meille synnytys-/raskaus on äärimmäisen ainutlaatuinen. Luulisi ammattilaisten sen muistavan! Hyvä että pääsit arvioon.
 
Takaisin
Top