Neuvola- ja ultrakuulumiset

Neuvola:

Ultra:

16.1 haaveilija31 (alkuraskauden ultra)


Jotenkin näin..muokatkaa kivemmaksi, mä nyt en parempaa osannut :grin ja poistan tämän jos ootte sitä mieltä ettei tehdä listaa :)
 
Mun mielestä lista on hyvä idea! Ei vaan oo itellä vielä mitään listattavaa mutta jännäilen muiden ultria ja neuvoloita toistaiseks :wink
 
Mullakin selvii neuvola-aika tänään..odottelen että ne soittavat takaisin, täällä kun on tuo takaisinsoitto terveysasemalla..itse uskoisin että eka aika menee johonkin tammikuun loppupuolelle..
 
Meinasitko haaveilija niin että sä päivität listaa? Jos niin ni mulle voi laittaa neuvola 30.1 ja ar ultra 19.1
 
Ajattelin sillein jos jokainen päivittää aina itse omaan kohtaan oman aikansa :) sillon päivitetty lista elää koko ajan mukana :)
 
Neuvola:

30.1
Jahtu

Ultra:


16.1 haaveilija31 (alkuraskauden ultra)
19.1 jahtu (ar-ultra)

Näinkö meinasit?
 
Neuvola:

12.1
milmiina
30.1 Jahtu

Ultra:


10.1 milmiina (ar-ultra)
16.1 haaveilija31 (alkuraskauden ultra)
19.1 jahtu (ar-ultra)



Hei täähän oliki kiva idea, niin pysyy kärryillä missä mennään :happy:
 
Neuvola:

12.1 milmiina
23.1 Irpula
30.1 Jahtu

Ultra:

10.1 milmiina (ar-ultra)
16.1 haaveilija31 (alkuraskauden ultra)
19.1 jahtu (ar-ultra)
 
Neuvola:

12.1 milmiina
19.1 haaveilija31
23.1 Irpula
30.1 Jahtu

Ultra:

10.1 milmiina (ar-ultra)
16.1 haaveilija31 (ar-ultra)
19.1 jahtu (ar-ultra)
 
Neuvola:

12.1 milmiina
19.1 haaveilija31
23.1 Irpula
23.1 elaffy
30.1 Jahtu

Ultra:

10.1 milmiina (ar-ultra)
12.1 elaffy (ar)
16.1 haaveilija31 (ar-ultra)
19.1 jahtu (ar-ultra)
 
Varailin neuvolaajan ja sain 19.1, vasta myöhemmin tulee kutsu ultraan. Kauhean pitkä aika odottaa , että saa tietää onko mitä odottaa, teki mieli maksaa jo yksityiselle ettei tarviisi odottaa enää yhtään , mutta olisi niille rahoille muutakin käyttöä.
On kyllä harmillista ettei ole koko maassa sama käytäntö. Meidän molempien puolelta on kaksosia, jopa kolmosia. Olisi kiva tietää heti alkuun monta on mahdollisesti tulossa
 
Mulla ei vielä tiedossa ensimmäistä neuvolakäyntiä..
Mutta tämä ketju ehkä lähimpänä ajatustani.
Minua siis kiinnostaisi tietää kuinka moni on ottanut influenssarokotteen?

Itse otin ensimmäisen kerran 2014 kun olin raskaana ja myös 2015 ottiin pojan kanssa molemmat.
Tänä vuonna tuo on aivan unohtunut ja nyt mietinkin tässä että kannattaisiko vielä ottaa..?!

Tiedän että tästäkin rokotteesta ollaan montaa erimieltä, mutta olen päiväkodissa töissä ja palaan nyt pitkän ajan kuluttua sinne juuri takaisin. Siellä kertynyt immunitetti on jo kadotettu eli todennäköisesti tulen saamaan alkuunsa kaikki pöpöt sieltä itselleni näin myös kantamaan ne kotio.

Mietinkin siis että vieläkö ehtii rokotteen ottamaan ja onko kukaan ottanut rokotetta alkuraskaudesta?

Mielipiteitä?
 
Tiko, influenssa on tullut jo Suomeen ja erittäin rajuna. Muistaakseni joku kymmenkunta henkeä siihen on jo menehtynyt, lähinnä kaiketi vanhuksia. Edelleen kuitenkin suositellaan rokotuksen ottamista ja raskaana kuulut tietysti riskiryhmään. Itse otin 2014 rokotuksen ollessani raskaana, mutta viikkoja en muista. 10-20 välissä taisi olla.. Itse äitinä joudut arvioimaan riskit rokottamisen suhteen. Elävää rokotetta ei käsittääkseni raskaana oleville voida käyttää ja toisesta ei voi sairastua. Influenssan sairastaminen voi aiheuttaa keskenmenon tai kehityshäiriöitä sikiölle. Joitain tapauksia on kai olemassa, joissa raskaus on mennyt kesken rokottamisen jälkeen, mutta en tiedä, voidaanko niitä jäljittää, että nimenomaan rokote olisi km aiheuttanut? Raskaus kun voi miljoonasta muustakin syystä mennä kesken ja huonoa tuuria, että näin on käynyt juuri rokotuksen jälkeen..

Itse ottaisin, sillä rokotus antaa myös lapselle suojan influenssaa vastaan ja onneksi tänä vuonna sen ehdinkin jo saada. Itse kuulun perussairauden takia riskiryhmään ja toisella lapsella on synnynnäinen sydänvika, jolloin läheisten rokottaminen on myös tärkeää. :)
 
Kiitos Elaffy vastauksesta.

Tämä raskaus saa taas heti miettimään kaikkea ja ottamaan huomioon. Varmaan ei muuten olisi tullut mieleenkään..
Tuosta rokotteesta on kyllä itselläni vain hyviä kokemuksia.
Harmittaa vaan kun herään asiaan hieman myöhään ja päiväkoti on melkonen pöpöpesä.. (saan siitä syystä joka vuosi työnpuolestakin sen veloituksetta).
Tuo alkuraskaudessa otettu rokote myös vähän mietitytti kun siitä ei ole kokemusta..

No täytyy olla heti maanantaina yhteydessä neuvolaan jos sais sellasen pika-ajan itelle ja pojalle jo alkuviikosta niin pääsis palaileen töihin ehkä vähän levollisemmin mielin.. :happy:
 
Mulla ensimmäinen neuvola on vasta 30.1 (laskujeni mukaan sillon on rv 8+2) Ärsyttää olisin halunnut neuvola-ajan jo aijemmin.Netissä sanottiin että 7-9raskausviikolle. Ekasta lääkäri/ultra-ajasta ei ollu vielä mitään puhetta,se varmaan varataan vasta neuvolakäynnin yhteydessä. Mulle ei edes tarjottu mitää ar-ultraa! mitä maksaa jos haluaisin yksityisellä mennä siihen? ja mille raskausviikolle se kannattaa ottaa?:bored: Oon vähän hämilläni..
 
Muokattu viimeksi:
Sofia90: Eihän alkuraskauden ultraa tehdäkään kunnallisella jollei ole jotain pätevää syytä. Yksityisellä hinnat varmaankin 150-200€, riippuu lääkärin palkkiostakin. Mitä myöhemmin ultraan menee, sitä enemmän siellä näkyy, itse odottaisin että olisi ainakin 7 viikkoa täynnä.
Mulla on aina ollu eka neuvola vasta 8+. Eikä ekassa neuvolassa oikeastaan edes tapahdu mitään ihmeellistä, punnitaan, mittaillaan verenpaineet, pissitään purkkiin ja täytellään lappusia :) Multa ei ainakaan ole edes sydänääniä yritetty etsiä ennenkuin vasta viikoilla 11-12.
Sitä odottaa heti kaikkea ihmeellistä ja ihanaa mutta kyllä tää alkuraskaus tylsää tarpomista on sinne np-ultraan asti :D
 
Mä myös tänään varailin ja aika vasta 2.2. (Olisin saanut jo aikasemmalle viikolle, mutta töiden vuoksi mulle ei sopinut) Jolloin viikkoja jo 9+3. Tosiaan mullekin sanottiin että 7-10 viikoilla eka neuvola ja tuo sunkin aika menee hyvin sille haarukalle:cat:. Ar ultraaei vissiin missää tarjota, ellei ole jotain painavaa syytä sille?

Mä sain huomiselle lääkärin puhelin konsultaatio ajan, koska vuosi sitten mulle tehty kohdunkaulan LOOPhoito. Poistettiin reilusti vahjoja syövänesiaste muutoksia. Silloin sanottiin että voi aiheuttaa mm ennenaikaista synnytystä ja mahdollisesti sitten tarkkaillaan raskauden aikana tarkemmin. Vähän huolettaa, mutta onneksi neuvola lääkäri nyt sitten soittaa huomenna niin olen sitten toivottavasti vähän fiksumpi tämän asian tiimoilta. Onko muita kenelle on tehty LOOP? :happy:
 
@Violina Kiva kun vastasit!:shy:luulin että ar-ultran saa myös kunnallisella jos odottaa ensimmäistä lasta. Mulla on suvussa vahva taipumus kaksosiin ja olen itsekin kaksonen, joten siksikin olisi halu päästä pian ultraan:confused: Tuntuu kyllä ikuisen pitkältä ajalta odottaa tuonne 8+2 viikolle
 
Neuvola:

12.1 milmiina
19.1 haaveilija31
23.1 Irpula
23.1 elaffy
30.1 Jahtu
30.1 Sofia90

Ultra:

10.1 milmiina (ar-ultra)
12.1 elaffy (ar)
16.1 haaveilija31 (ar-ultra)
19.1 jahtu (ar-ultra)
 
Takaisin
Top