Neuvola- ja ultrakuulumiset

anní

Vauhtiin päässyt keskustelija
kohta saakin tänne varmaan jo ensimmäiset laitella neuvola- ja ultra kuulumisiaan:)

Itse varasin tänään neuvolan, 23.3. eli vielä pitäisi pari viikkoa odotella. Silloin olisi viikkoja 7+4.

Onkos joissain paikoissa tapana ultrata ekalla neuvolakäynnillä? Tiedän että meidän pienessä neuvolassa on ultralaitteet mutta sitä en tiedä että ultrataanko vielä ekalla kerralla, ihana olisi kyllä päästä jo kurkkaamaan :rolleyes:
 
aikaa varatessa ei muuten kysytty edes henkilötietoja eikä mitään:eek:edelliset kuukautiset vain, ja sitten annettiin sopiva aika ja kiitos ja hei:wideyed: no eivätpähän ole perään soittelemassa jos nukutaankin pommiin:grin
 
Mulla on aika 14.4 eli rv10. Pyydän josko yrittäisi kuunnella sydänääniä Toivottavasti ultran saan rv12 , se onkin hankala kun ei voi itse vaikuttaa mihin aikaan ultra on. Neuvola iltapäivällä, niin eivät töissä ihmettele..
 
Mulla oli viimeks nt ultra melko myöhään. Toivottavasti nyt on aiemmin et saa seulaan riittävät tulokset ku hedelmöittyminenki oli aiemmin. Tänään pitää soittaa neuvolaan.
 
Varasin varhaisultran yksityiselle 23.3. ja ajattelin vasta sen jälkeen soittaa neuvolaan ja varata ajan. Ei kai mene liian myöhään? Edellisessä raskaudessa ei ultrattu neuvolassa eikä kuunneltu sydänääniäkään kuin vasta paljon myöhemmin, mutta on minusta rauhoittavaa ja mukavaa käydä ultrassa jos voi. Se on 7+3 silloin.
 
Itse kävin edellisessä raskaudessa ekan kerran neuvolassa vasta 13+5 ja seuraavalle päivälle sain ultran. Ultran suhteen meni vähän turhan myöhäiselle, mutta aikaisemmin ei ollut mahdollisuutta päästä kun olin ulkomailla. Nytkin olisin varannut ajan vasta paljon myöhemmin jos olisin malttanut:rolleyes: Itse ainakin koen että ensimmäisen kolmanneksen neuvolat ovat aika turhia.. Tietysti hyvä että raskautta seurataan alusta asti, mutta varmasti aika moni haluaa odottaa niille turvallisemmille viikoille, että voitaisiin kuulla sydänäänet ja muuta, silloin sitä alkaa itsekin sisäistämään sen raskauden:)
 
Ensimmäisessä raskaudessa kerkesin käydä kerran neuvolassa ja sit meni kesken rv 11. Kyllä ärsytti ja ärsyttää vieläkin et kerkes käydä. Miustaki ois parempi ehkä et seurannat alkais ekan kolmanneksen jälkeen. Miulle terkkari soittaa huomenna, ois kiva ku sais ajan samalle kertaa ku esikoisella on 1 v tarkastus.
 
Mustakin tuntuu typerältä mennä niin "aikaisin" neuvolaan ja varsinkin nyt kun kuopus on vasta 1vee niin tuntuu ettei siellä ole mulle mitään uutta o_O mutta asiaan, mun piti soitella vasta ens viikolla aikaa sinne, mutta tuli mieleen, et täällä tuppukylässä on aina täyttä ja jos haluan käydä siellä työpaikan vielä tietämättä, niin on tasan kaks päivää jolloin voin niin tehdä, eli eka neuvola on nyt sitten 30.3 eli kolmenviikon päästä kun on rv7+0. Sanoi se tätikin kyllä et sulla taitaa olla asiat tuoreessa muistissa, vai haluatko että lähetän infolappusia ja mä siihen et ei kiitos :)
 
Ite en oo vielä varaillut neuvolaa, kun oon ennen keskenmenoja ehtiny jo käymään parikin kertaa. :D Eli kaikki materiaali on kotona ja tiedän jo valmiiksi mitä siellä sanottais. Varhaisultraa mietin johonki viikolle 8, rauhottais kummasti tietää mitä siellä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Jos meniskin kesken, niin tietäis sit suurinpiirtein et missä vaiheessa tms on tapahtunu.
 
Mä kävin mielen rauhottamiseksi ja raskauden pituuden toteamiseksi tänään (rv 6+1) ultras ja vaikka lääkäri varotteli että välttämättä ei sykettä vieöä löydy niin heti bongattiin todella voimakas syke :happy: vauva tai papu on nyt huimat 2,45mm pitkä, sydän lyö vahvasti, kohtu juuri oikean kokonen ja kohdunsuu kunnolla sulkeutunut, kaikki edellytykset että raskaus jatkuu normaalisti :wink:happy: joten nyt uskaltaa hengittää. Hinta vähä kirpasi mutta oli sen arvosta.

Neuvolaan aattelin huomenna tai täs joskus soitella, edellisen kerran planketit saatiin 1,5v sitte että kyllä ne nyt jotenki muistaa.
 

Liitteet

  • WP_20150310_007.jpg
    WP_20150310_007.jpg
    960 KB · Katsottu: 100
Niemja, ihana kuulla että kaikki hyvin pavulla :) ihan mielenkiinnosta kans kiinnostaisi tietää että paljonko maksoi :)
 
Lääkärikeskuksella ja 151e. Toki sitä hintaluokkaa sen odotinkin olevan.
 
Mulla on joskus vko 8 paikkeilla se neuvola. Siihenhän sitä tarttee et saa verikokeisiin ja ultraan lähetteen, eiköhän seuraavat oo sit joskus :)
 
Itse odotan kyllä innolla neuvolakäyntiä, sillä tämä raskaus on itselle ensimmäinen ja kaikki on vielä niin uutta ja jännittävää. Itsellä viikkoja vasta 4+3 ja ajattelin ensi viikolla soitella neuvolaan. Toki itseä pelottaa just tuo, että mitä jos meneekin kesken tämä raskaus, mutta sitä kun ei voi tietää etukäteen.
 
Mä laitoin neuvolaan pari päivää sitten sähköpostia ja kyselin et pääsenkö sitä kautta varhaisultraan. Tänään selvis et ultra ois viikolla 8, eli kolmen viikon päästä, jee! Pelottaa ja vieläkin jarruttelen itteeni innostumasta, kun takana on useampi keskenmeno, joten se on nytkin ihan todennäköistä.
 
Sohwia, intoile vaan, on ne neuvolat ja oikeastaan kaikkikin niin jännittäviä juttuja varsinkin esikon kanssa, mäkin intoilen, vaik menee jo rutiinilla, odottelen niitä kertoja, kun pääsee kuulemaan pikku sydämen :)

Mai varmasti helpottavaa kun pääset "pian" varhaisultraan, vaikka odottavan aika on pitkä, toivottavasti kaikki menis tällä kertaa hyvin!
 
Hei niemja! Me taidetaan olla samalta paikkakunnalta ja mulla on kanssa Lääkärikeskukseen varattuna 24.3. varhaisultra. Järkytyin vaan tuosta hinnasta kun viime raskaudessa kävin samassa paikassa ja maksoi jotain 70-80 e. Onkohan ne noin nostaneet hintoja tai sitten se on lääkärikohtaista. Kellä lääkärillä sä kävit, ei tarvii koko nimeä laittaa josset tohdi, mut vaikka nimikirjaimet?
 
Vihdoinkin sain tilattua itelleni neuvolaajan! :smiley-bounce022

30.3 mennään ekalle käynnille. Olo on kun ensisynnyttäjällä! Ihan kun ei koskaan ennen olis käyny siellä :smiley-ashamed005 ja samalla sain käskyn tilata sokerirasitustestin enskuun puoleen väliin... Pääsen taas pidätteleen oksennusta :gen113
 
Takaisin
Top