Neuvola- ja ultrakuulumiset

^ Voi vitsi, mä ostin niitä suppoja! :eek: Olis kyl suun kautta otettava liuos ollut varmaan parempi.... pitäiskös käydä sellainenkin vielä hakemassa sit vaiks heti sen neuvolakäynnin jälkeen, kun rokotteet on saatu...
 
Minä kans oon ostanu suppoja, tiiä sitte saanko laitettua niitä. Mietin minäkin että pitäiskö hakea sitä liuostakin, vois olla helpompi antaa. :)
 
^ Kumpaakaan ei saa vissiin alle 3kk edes antaa, joten kai siinä vaiheessa ruuansulatus jo sen liuoksen kestää?
 
Meillä sairaalassa tyttö sai liuoksena panadolia, kun masu tuntu olevan kipeä. Ja ikäähän silloin oli 7viikkoa.
 
Meillä neuvolasta suositeltiin suppoja, kun niiden annostelu on helpompaa. Mietin, et saakohan liukkarua tms. käyttää siihen, että saa supon helpommin sisään..
 
^ Kai siihen voi vähän vaseliinia tms. laittaa, samalla tavalla kuin kuumemittariin...?
 
Liekö tulee liukkaammin pois ja imeytyy huonommin jos siihen tollasia laittelee. Mä ainakin vaan laitoin, ei se hankalaa ollu ilmankaan.
 
Se kipulääke liuos annostellaan painon mukaan.ei ole riippuvainen iästä tms.luin kyllä sen käyttöohjeen tarkasti.Ja varmistelin kans apteekissa asiaa.meillä ei edes ehdottanut suppoja apteekkari eikä neuvolakaan..jotenkin epäilyttää se suppojen laitto ylipäänsä...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
No hyvä tietää memmu :) Mä olin ehtinyt supot ost, niin sillä mennään meillä - saa sitä nestemäistä onneksi apteekista, jos paukauttaa Supon aina heti ulos :)
 
No se eka kerta olin kyl aika neiti ja ihan et yyh ja öh mut kun se palautti sen pihalle ni laitoin vaa vähä syvemmälle, ja sit pysy. Kandee muuten pitää kylmässä hetki ennen antaa ne supot. Ne sulaa muuten käsiin jos kovin lämpimiä ovat.
 
No mä kans kun mittailin tytöltä kuumetta ekaa kertaa (mittasin kyl ekaks kainalosta mut halusin viel varmistaa nii mittasin myös pyllystä) niin olin hetken vähän et apua uskallanks mä sen mittarin sinne työntää... mut hyvin se meni, neiti ei ees huomannut mitään :)
 
Mä kanssa tänään ekan kerran mittasin pojalta pyllystä lämmön, kyllä siinä tosiaan hetken sai miettiä että tekeekö sen vaiko ei.. Ei poika ainakaan inahtanutkaan, eli tuskin edes huomasi! :) Tänään ollut kamala huutoraivopäivä kun tosiaan nyt se toinenkin etuhammas jo pilkottaa, niin en uskaltanut antaa edes särkylääkettä toiselle, kun nimenomaan viimeksi neuvolassa täti sanoi että ei saa alle 3kk vauvalle antaa mitään särkylääkkeitä vaan pitää viedä lääkäriin? Mutta ei kai se nyt oikeesti voi viikosta olla kiinni?! o_O:grin
 
Mulla on se "hyvä" puoli tossa kuumeen mittaamisessa että en oo ikinä pieneltä (alle 1v) mitannu kuumetta muualta kuin pyllystä niin se onnistuu tämänkin kanssa ihan hyvin. Ja siitä syystä myös käytän vaan suppoja koska mun mielestä ne on helpompi pienelle vauvalle antaa. Eikä puklaa heti pois :wink
 
Meil on semmonen kuumemittari, joka mittaa lämmön otsasta. Ihan parissa sekunnissa tulee tulos eikä tartte siis pitää kiinni lapsessa. Ilmeisesti siis infrapunamittarista kyse :)
 
Meillä on ihan tavallinen digitaalinen kuumemittari, ja tulos tulee minuutissa.... voipi olla että jossain kohtaa tarttis ostaa joku vauvalle tarkotettu kuumemittari jonka tulos tulis nopeesti.
 
Meillä kanssa on otsakuumemittari, mutta se näyttää aina alle 36, mistä tahansa mittaa :grin
 
Siis varmaan se neuvolan täti tarkoittanut, että pitää viedä lääkäriin ja selvittää se syy lääkkeen antoo, jos siis ois kuume ja siksi tarvitsisi lääkettä, mutta jos on kipeä kun tekee hampaita niin ainakin itse antaisin, ei se lääkäri niille hampaille mitään voi tehdä. Meidän piti antaa jo heti neidin synnyttyä sille niitä suppoja, meilä tosin oli lääkärin ohjeistus, mutta jos siis teillä coco poika jo meilkein 3 kk ja hampaita jo tekee niin kyllä itse antaisin ja ainahan voi varmuuden vuoksi soittaa neuvolaan.
 
Ja jos kiloja vähintän 5 kertynyt, niin sitten ainakin voi antaa. Veikkaan, että kilot ikää tärkeämpiä :)
 
^Apteekista juuri kyselin noista kipulääkkeistä vauvalle, eikä farmaseutti antanut muita kriteereitä kuin vauvan painon. Supoissa 4kg ja suun kautta annettavassa 5kg. Kannattaa toki varmistaa vielä apteekista.
 
Takaisin
Top