Neuvola ja ultrakuulumiset

Viimeinen neuvolalääkäri takana päin ja tässä tiedot :)

Paino: 74,5kg (lähtöpaino 59kg)
Paineet: 111/71
Pissa: OK
Sf-mitta: 32 cm
Turvotus: +
Lapsivesi: Normaali
Syke: 138-145 (Ei malttanut taaskaan olla vauva liikkumatta :))

RT-tila (jonka jo tiesinkin), jos haluaa harrastaa Ässää niin kuulemma saattaa mies tuntea eron aikaisempaa, koska on niiin alhaalla :grin Sekä lääkäri sanoi, että pitäisi harrastaa varovasti, mitä se sitten tarkoittaakaan :p

Kohdunsuu on pehmeä ja kiinni ja pituus 1cm.
Lääkäri sanoi, että saattaa tulla minä hetkenä hyvänsä.

Kyselin myös tältä lääkäriltä sen omaa arviota vauvan koosta ja sanoi, että omien tunnustelujen ja sf-mitan perusteella saattaa jäädä pienemmäksi kuin esikoinen, vaikka onkin radi :)
Vatsa menee keskikäyrän alapuolella eli on alkanut laskeutumaan.

Että sellaista, ja ensi viikolla neuvola, jos sinne asti pysyy.
Toivottavasti ei pysy! :dance011
 
Mulla on ihan samat lähtöpaino ja nykyhetken paino kuin sulla, Gemini! Ja kanssa kohdunkaulaa oli se sentti viimeksi. Sormet ristissä, ettei enää ensi viikolla tarvitsisi mennä neuvolaan. :)
 
Mitkä viikot sulla gemini olikaan? Vissiin vähän kaikilla sama fiilis, että ei tarvis enää ens viikolla mennä neuvolaan. :D
 
mulla olis ensi tiistaina seuraava neuvola 41+2 ja ei kyllä kans olis enää tarvetta sinne päästä
 
Mä haluan ens viikolla neuvolaan, on vielä sen verran puuhat kesken! :grin

Tänään oli synnytystapa-arvio (vaikka eipä siinä lääkäri synnytystavasta mitään puhunut enkä mäkään muistanut kysyä). Vauva oli raivotarjonnassa ja kokoa nyt rv 36+4 arviolta 2700 g ja kuulemma n. 150 g/vko voi laskea nousun. Kohdunsuu kiinteä ja kaulaa jäljellä 3 cm, sama tilanne kuin 2 kk sitten neuvolalääkärissä.

Ei kuulemma synny ainakaan tänään tai huomenna, mutta muuten ei lääkäri ottanut kantaa vauvan saapumispäivään. Kohdunkaulan tilanne kun voi hänen mukaansa muuttua nopeasti sitten kun alkaa tapahtua. Mulla on kutina, että heinäkuun puolelle mennään... Nyt kyllä harjoitussupistelee jo aika herkästi ja on niitä menkkakipuja, mutta eivätpä olleet kohdunsuun tilannetta ainakaan vielä muuttaneet miksikään. Eipähän tarvi ainakaan varoa rasitusta, aion siis voimien mukaan jumppailla niin täysiä kuin mahdollista nämä viimeiset vapaat viikot. :cool:
 
Mä myöskin nautin nyt täysillä näistä viimeisistä viikoista(?) ennen vauvaa. on kuitenkin varsin simppeliä tehdä juttuja kun saa vain itsensä raahata matkaan. sitten on taas hetken kiinni tisseineen sisällä(?)..vaikka pääseehän sitä kesällä ulkohommiinkin aika nopeaa vauvan kanssa- oletan:think005, on vaan kokemusta talvivauvoista..

Huomenna neuvola ja toivon kyllä pääseväni seuraavallakin viikolla..en oo vielä valmis..lähinnä nyt kauhistuttaa joutua synnyttämään..CANCEL CANCEL..
39+1:confused:
 
mä en usko enää mihinkään mitä kukaan hoitoihminen sanoo...monta viikkoo jo sanottu että voi tulla koska tahansa ja koko ajan tulee lisää "lupausta" siitä (sormelle auki ja paikat pehmeet,vauva laskeutunu ja kiinnittyny ja maha laskenu ja sf-mitta laskenu ja mitänäitänyoli), eikä mitään tapahdu.ei pienintäkään oiretta mihkään,paitti mahan kanssa vaan päivä päivältä tukalampi olo :sad001.
mä niin toivoin ettei ylihuomenna tarvis enää neuvolaan mennä (laskettu aika sillon),mutta kai se pitää alistua siihen että pahimmassa tapauksessa tää on vasta juhannusvauva... :sad001:mad:
 
Kakkosta kun odotin, oli sama neuvolan täti mikä nytkin, niin se sanoi joskus rv31/32 paikkeilla, että "vauva on niin alhaalla, että voi tulla ulos koska vaan, mutta koitetaan pitää se sisällä edes viikolle 36." No se viikko ohitettiin, ja joka viikko toitotti, että "No ens viikolla ei kyllä nähdä, koska nyt se kyllä syntyy hetkenä minä hyvänsä." Niin vaan yhdessä varattiin aika yliaikaiskontrolliin silloin 41+4 ja käynnistettiin sitten 41+6. Että en sitten tuon edellisen kohdalla enää paljon sen puheita kuunnellut, enkä kyllä nytkään :)
 
En kyllä tajua miksi "hoitoihmiset" mitään lupailevat synnytyksen alkamisien suhteen. Mulla oikeestaan vasta nää kaksi viimeistä raskautta olleet lupailematta- kun ei näitä voi tosiaan ennustaa, muutakun hieman niiden aiempien raskauksien kestolla, jos silläkään.

Vähän niinkun maratonilla sanois joku jo puolessavälissä että kyllä se maali on tossa ihan seuraavan mutkan takana!o_O, harhaanjohtavaa! Henkisiäkin voimia pitäisi kuitenkin pystyä säästelemään loppuun asti - oli se viimeinen mutka kuinka kaukana tahansa!
 
mulla kanssa lääkärikaveri just sanoi, että ei sitä kukaan voi mistään merkeistä ennustaa, koska muksu on tullakseen. Tulevat kun ovat valmiita. Just jossain oli juttua, et 90% synttt kuitenkin 39+0-41+0 välillä, eli todennäköisesti Tää munkin pallero sunnuntaihin mennessä raivaa tiensä pihalle.
 
Neuvolassa tänään käyty. Sf-mitta oli pompsahtanut 31,5cm 34cm:iin eli ei taida olla mitään toivoa että lähiaikoina tulis. Ainakin siltä tuntuu. Pää ei ollut vielä kiinnittynyt. RR oli taas matala, kun viimeksi oli jo parempi. (Normaalisti on korkeampi, joten matalat paineet tekee kehnoa oloa välillä). Hb otettiin pitkästä aikaa ja oli vaan 114 mutta verta tuli hiukan nihkeesti, joten arvo saattaa olla korkeampikin. Vauvan syke oli jotain 150.

Huoh.. Odottavan aika on pitkä.. :)
 
Minä tänään (39+5) huolestuin, kun vauvan liikkeet olleet viime aikoina selvästi aiempaa vähäisempiä/vaisumpia ja soitin asiasta synnyttäjien päivystykseen. Kehottivat tulemaan näytille ja käyrillä oltiin n. puoli tuntia. Sinä aikana liikkeitä sitten tulikin ihan kivasti (vieraskorea vauva?) ja sykkeet oli hyvät. 4 supistusta tuli rekisteröinnin aikana ja sillonkin sykkeet hyvät, mikä on lääkärin mukaan hyvä merkki (vauva ei häiriinny supistuksen aiheuttamasta "stressistä"). Oli hyvää tuuria ja synnärillä oli hiljaista, niin lääkäri ehti samalla tehdä ultralla kokoarvion, joka oli 3,4 kg eli ihan sopiva. Kannatti kyllä mennä käymään, nyt paljon huojentuneempi olo. Ja lisää huojensi, kun luin tuolta toisesta ketjusta, että muillakin on loppuvaiheessa liikkeet vähentyneet/muuttuneet ja ihan järkeenkäypäähän se on, kun tilasta alkaa olla puutetta... Mulla ei ole kohdunsuulla vielä tapahtunut muutoksia, joten lasketun ajan yli taitaa tämä raskaus mennä. Kovasti kyllä tekisi jo mieli saada nyytti syliin :Heartred
 
Varmistin vielä eilen neuvolalääkäriltä ettei mulla nyt varmasti ole mitään hiivaa, niin ei kuulemma ole, joten tuon kiinteämmän liman ja ne ihme kokkareet on pakko olla sitten siitä limatulpasta :rolleyes:

Täällä mun vatsassa taas möyritään siihen tahtiin kuin tilaa mukamas olisi.
Vähän kyllä jännittää, että minkälainen pieni ihminen sieltä tulee, kun on ollut paljon vilkkaampi kuin siskonsa.
Tulisiko sieltä vähän äitinsä kaltainen villi lapsi :grin
 
Tää meidän muksu oli kyllä esikoista paljon vilkkaampi mahassa, mutta toistaiseksi vaikuttaa himpun verran rauhallisemmalta kuin esikoinen ensi viikkoinaan. Jää nähtäväksi mitä tulevaisuus tuo tullessaan... :grin
 
Neuvola 36+0
Paino noussu 230g/vko
Paineet 111/71 ("korkee" kiitos kahvin)
Proteiinit oli taaskin +, mut eipä tuohon reagoinu (ei mtn muita oireita)
Hemppa 114 - rautalisää pitäis kai alkaa napsimaan, meinas että helpottaa synnytyksen jälkeistä oloa ja maitoonkin vaikuttais...
Sf 35 :eek: viimeks 33+6 oli 31cm

Koitti pyynnöstä paikat ja oon nyt sit -pehmeä, auki~1,5-2cm, ja pituutta ~2cm jäljellä. Rt:ssä mitä luultavimmin ollaan, lähtökuopissa ja syvällä siellä (ei saanu päätä liikkeelle). Ja vettäkin meinas olevan vielä reiluhkosti (oon kuulemma pinkee tms, jos olis vähän niin vauvan muodot tuntis paremmin?)

Ja mun tuntemukset että oltais välillä poikittain, saattoikin olla supistusta. Mä oon aina aatellu et koko vatta kauttaaltaan kovenis, mut voiskin olla sit pelkästään tuo navan alapuolinen osio... ? Ja että alaselkäkipu /alavattakipu on ollu myös supistusta - mitä mä en oo mieltäny ku on ollu pitkäkestosta eikä aaltoilevaa. Näin terkka ainaki meinas. Tuntuu jokseenkin dorkalta uudelleen synnyttäjältä, mut eipä ekasta ollu yhtään mitään tuntemuksia ennen syntymäpäiväänsä.

Ja meinaspa myös että saattais tulla maailmaan jo tän kuun aikana... sehän sit nähdään. Eikös se odottajan kroppa ole se mikä on kaiken takana, lapsi tulee sit sen mukaan ulos kun kroppa "käskee".

Täällä myös huomattavasti vilkkaampi yksilö kuin esikoinen, kauhulla odotan jos jatkaa samaa meininkiä "ulkomaailmassa".
 
Tänään neuvola rv39+0.
Paineet 115/67
Pissa puhdas
Vauvan syke 140-150
Paino -500g/vko
Sf 33cm
Eli kaikki kunnossa joten odotellaan ja yritetään nauttia kesän lämmöstä:)
 
Sanko, mulle pari neuvolantätiä sanonu, ettei rautaa saa syödä enää rv 36 jälkeen, koska voi vaikuttaa vauvan bilirubiiniarvoihin (maksan toimintaan). Mullaki ollu koko raskauden hb alle 120. Just joskus 36 rv jälkeen oli 119 suoraan suonesta, mikä on yleensä korkeempi ku sormesta.
Mulla saattaat supistaa vaan osaa mahaa ja kovettuu jännästi eripuolilta. :)
Toivottavasti meijänki vauvan yliaktiivisuus tarkottaa rauhallista mahan ulkopuolista elämää. :)
 
Oho, ja mulle tosiaan meinas et synnytykses ku vuotaa verta niin olis hyvä saada arvot nouseen. Ja että maidon koostumukseen / määrään vois vaikuttaa negatiivisesti...
Täytynee varmaan apteekista kysästä heitin mielipidettä ku siellä taas käyn..
 
Takaisin
Top