Neuvola ja Ultra kuulumiset <3

jobbe

Vauhtiin päässyt keskustelija
Teimpäs nyt jo tälläisen kun jotkut jo ehkä pikkuhiljaa alkaa neuvoloimaan/käymään varhaisultrissa yksityisellä taikka sitten ihan neuvolan lähetteellä.. :)
 
varasin tänään neuvola ajan ensi viikon torstaiksi ja sieltä laittaa sit lähetteen sairaalalle ultraan.. Jännittää ja pelottaa et onko kaikki hyvin. viimeks kun kävi niin kamalasti.
Toivottavasti olis jo pian se ultra.
 
Pallero kovasti tsemppiä odotukseen, vaikka odottavan aika onkin pitkä! Vähän samoissa fiiliksissä täällä, mietin tuota alkuraskauden ultraa, kun viimeksi meni kesken vasta sen jälkeen. Toisaalta saisi sitten ainakin varmistuksen että siellä varmasti on joku ja oikeassa paikassa. Yksityiselle on kuitenkin mentävä, jos tutkimukseen mielii, joten katsellaan nyt..

Eka neuvola mulla on jo ensi viikon maanantaina, viikkoja silloin kasassa 6+3.
 
mulla viikkoja vasta 5+5 sillon. mutta sairaalan kutsua joutuu sen parisen viikkoa ainakin odottamaan niin varasin sen takia neuvolan mahd. ajoissa.
onneksi sairaalasta luvattiin viimeksi että pääsee ajoissa ultraan ja kontrolleihin pitkin raskautta. meillä oli siis viimeksi vauvalla harvinainen gastroskiisi ja luultavasti sen takia ei enää rv29 jälkeen jaksanut sinnitellä. nyt myös lääkärit haluavat varmistaa heti alussa että kaikki näyttää siltä miltä pitääkin.
Mä sain viimeksi neuvolantädin kurkkaa että vauvalla sydän lyö ja on oikealla paikalla kun vaan pyysin sitä erikseen ekalla käynnillä. vaikkakin neuvolan laitteet nyt on mitä on, aatamin aikaiset, mutta näkyi syke kuitenkin :)
Kannattaa kysyä jos vaikka suostuiskin.
 
Meillä täällä on ensimmäinen neuvolakäynti rv9 ja kuunnellaan sydänäänet ja jos ne ei kuulu niin sitten katsoo aatamin aikaisella ultralla. Mulla on doppleri hommattuna jo viime raskauden aikana ja sain sillä silloin rv12 kotona äänet kuulumaan :)

Snillis 5+5
 
mulla kanssa kotidoppleri :) viimeksi sain noin rv 11 äänet kuuluviin.. pitäis vaan geeliä tilata jostain lisää kun on loppunut.. mutta eipä tässä niin kiire vielä ole :)
 
Meille varattiin tänään ensimmäinen neuvola myös, on vasta 4. heinäkuuta. Tuolloin siis RV9; odottavan aika on toooodella pitkä. ;) Neuvolan tätin onnittelut kuulostivat ihanilta, kun ei tästä vielä tiedä kukaan muu kuin mies ja mie itse. Ja te tietty. :)
 
Pallero

Siihen doppleriin sopii hyvin tavallinen rasvakin tai siis ei ihan kaikki rasvat mutta kokeilemalla se selviää, muistaakseni mä sillon jollakin tavallisella nivealla kokeilin..
 
joo kyllä mäkin rasvalla kokeilin kun se geeli loppu mut jotenkin liukkaampaa se geeli niin mukavampi :) kattelin tossa netistä niin ei kovin kalliita oo onneks :)
 
Minulla on ensimmäinen neuvola kahden viikon päästä, jolloin olen raskausviikolla 8. Oli jännittävää soittaa neuvolaan, koska on ensimmäinen lapsi kyseessä :D Siinä vaiheessa kun neuvonlantäti onnitteli sydämellisesti, niin meinasin alkaa itkemään, oli vähän tunteet pinnassa, heh heh :D Mutta mua pelottaa AIVAN KAUHEASTI, että tää raskaus menee kesken ja jotenkin tekis mieli perua tuo neuvola-aika ja mennä vasta myöhemmin kun on varmempaa, että pikkuinen pitää kiinni <3 Toisaalta taas haluan mennä juttelemaan esimerkiksi ruokavaliosta ja muista askarruttavista asioita...
 
Hip ja tervetuloa kaikille uusille! Vaikka alussa kaikki ollaankin niin pikkuhiljaa alkaa tapahtua :) Onnea matkaan kaikille ekoihin käynteihin!

Mulla on eka neuvola jo ens viikolla (!), viikkoja silloin kasassa 6+3. Neuvolaan kun soitin terkka oli iloinen kun olin niin ajoissa (itsestä tuntui jotenkin hölmöltä soittaa taas, edellisen raskauden kanssa ehdittiin käymään se eka kerta ennen km:a) ja sanoi et haluaa nähdä jo kesäkuun puolivälissä. Maanantaina siis tapaamme.

Pitkällisen harkinnan jälkeen varasin myös alkuraskauden ultran ensi viikolle Femedaan. Siellä kävimme viime marraskuussakin. Nähdäänpä sitten ainakin että onko siellä kohdussa oikeasti jotain ja että olisi oikeassa paikassa.

Kovasti kaikkea meillä, samaan kasaan realisoitui myös 9kk myynnissä olleen asunnon myynti ja nyt pitäisi löytää uus koti.. Kaikki tapahtuu ihanasti samaan aikaan :)
 
Mie sain kinuttua ultra-ajan juhannuksen jälkeiselle maanantaille. Jos kaikki siellä on hyvin ja pikku-hippo löytyy niin sit soitan neuvola-ajan. Viimeksi (tm) onneksi tuli hoidettua kaikki sukusairaudet papereihin niin ei niitä tartte enää käydä sen kummemmin läpi. Kyllä miuakin jännitttää, onko siellä mitään kun on niin oireeton olo. Eilen illalla pikku-hippo tosin halusi nakkeja iltapalaksi ja pakkohan sille niitä oli antaa :)

 Jestas, miehän melkein liikutuin, jokohan ne hormonit alkais jyllätä? Yleensä oon tosi huono tunteilemaan, kovin tasainen persoona, mitä nyt hermostun sekunnissa. Mie niin odotan kaikkia raskauden "oireyhtymiä", kun ei ole mitään hajua mitä on luvassa. Sanokaa vaan hulluksi, mutta se on meilläpäin täysin normaalia ;)
 
Eka neuvola takana! Terveydenhoitaja oli tosi tosi mukava ja käynnistä jäi oikein luottavainen ja hyvä mieli. Sairaala valittu ja nyt sitten vaan odotellaan kutsua ultraan.

Sokerirasitukseen joudun viikolla 12-16 (iän? ja sukurasitteiden vuoksi), seuraava käynti neuvolassa ultran jälkeen, viikolla 16-18. Sitten kuunnellaan sydänääniä, mutta onhan sinne vielä matkaa...

La oli neuvolan kalenterin mukaan 3.2., mutta sanoi että saattaa muuttua ultrassa. Joka tapauksessa tähtäimessä on alkukuu :)

Ja pakkohan se alkuraskauden ultrakin oli varata, torstaille nyt jännitellään, että onko siellä pieni sydän pompottelemassa vai ei.
 
Kauheesti teki mieli soittaa tänään neuvolaan, mut jotenkin sit ajattelin, että jos soitan kuitenkin vasta torstaina. Mulla on keskiviikkona jo eka äitipoli-käynti ja siellä sit ultrataan ekan kerran. Näkee edes sitten, että kaveri on oikeassa paikassa. :)
 
Wiitahepo: Mä oon nauranut tolle sun lauseelle, että pikku-hippo halus nakkeja. :D Kerroin sen eilen miehelle ja sain senkin nauramaan.

Itellä tuli tänään sellanen, että mä haluun maissia. Tosin voi kuulua ihan normaaliinkin päivään... :P No pitihän niitä hakea. :D
 
Meillä huomen aamuna eka neuvola ja aion kysyä josko vois ultrallakin kurkata onko ketään kotona ja oikeassa paikassa :)
Jännittää niin kovasti :)
 
Tänään käytiin aluksi ensimmäistä kertaa neuvolassa ja sitten neuvolan ultrassa. Ensimmäinen meni ihan kivasti, mutta toisessa ei saatu huonojen laitteiden vuoksi tietää sitä, mitä haluttiin. Onneksi sain päähäni varata ajan yksityiselle heti perään, joten kotiin sai tulla rauhallisin mielin. Alkiolla kaikki hyvin nyt, kun viikkoja 6+1: syke löytyi, ja oli kiinnittynyt juuri oikeaan paikkaan. Seuraava ultraus on luultavasti jo ensi viikolla, mikäli keskussairaalalla halutaan tarkistaa vielä samat asiat kuin tänään yksityisellä. Eipä haittaa minua! Oli hyvin, hyvin rauhoittavaa saada lisää tietoa ja nähdä omin silmin, että joku siellä on. 

Neuvolassa meinasi pokka pettää päihdevalistusvirren aikana, mutta onhan se hyvä, että kaikki kerrotaan tarkkaan. Ostarin-takana-joku-tarjoaa-trendihuumeita-esimerkit olivat vain jotenkin niin kaukana omasta elämästä, että en osannut kuin nyökytellä nöyrästi. Mutta pääasia, että neuvolan täti oli mukava ja eli kyllä täysillä mukana meidän jännityksessä!
 
3xH enhän mie pikku-hipolta voi kieltää mitään. Nakit, jäätelö ja suklaa kuuluu pikku-hipon ruokavalioon, enhän mie tavallisesti itse mitään epäterveellistä... emoticon

Mie tuossa suunnittelin soittavani huomenna neuvolaan, et jos voisi verikokeessa käydä (eihän ne varmaan lupaa anna). Oireita kun ei ole mitään ja 6. viikko lähdössä käyntiin. On niin outoa, kun tuulimunan aikaan oli paljon enemmän oireita kuin nyt... Tissit vähän turpeessa ja mieli tekee millon mitäkin evästä, siinä kaikki. Olisko joku voinu antaa miulle vaikka edes lainaksi vähän ällötystä ja oksetusta?
 
Mä soittelin viime viikolla ensimmäistä neuvola-aikaa ja sain sen juhannuksen jälkeiselle torstaille :) Hiukan jännittää! Saataisiimpa me jo heinä/elokuun työvuorot niin voisi varata ultraan aikaa <3 Näkisi kaiken olevan hyvin pikkuiselle! Tuntuu oudolta ettei ole mitään oireita, tekisi jopa mieli tehdä kolmas testi, että onhan siellä pikkuinen matkassa :D Täällä meneillään siis 5+6
 
Onnea Babette hienoista ultrakuulumisista :)

Me käytiin tänään alkuraskauden ultrassa yksityisellä, etukäteen pähkäilin kannattaako mennä vai jätettäiskö väliin, mutta kyllä se oli ihanaa nähdä pikkusydän pompottelemassa <3

Saas nähdä päivittyykö meillä laskettu aika ekassa ultrassa - neuvolan mukaan la on vikojen menkkojen perusteella 3.2. eli nyt oltais viikolla 6+4, mutta ultran mukaan viikkoja olis nyt 7+2, joka vastais mun oviksen mukaista laskettua aikaa. Pikkuinen oli siis 10,2mm pitkä :)

Kaikki siis hienosti tällä hetkellä, lääkäri toivotteli onnea matkaan ja että tämä pikkuinen pysyisi matkassa mukana loppuun asti.
 
Takaisin
Top