Neuvola höpinät

Meillä mies oli aika monessa neuvolassa mukana esikoisesta ja kaikissa ultrissa. Nyt ei kuitenkaan varmaan moneen neuvolaan tulee, eikä ainakaan ensimmäisiin. Varhaisultraankaan mies ei pääse, mutta toivottavasti sitten nt ja rakenneultraan pääsee.
 
Täälläkin varattu aika tammikuulle ekaan neuvolaan. Kuukausi vielä aikaa, sit ois rv9+0 toivottavasti :Heartred odottavan aika on pitkä! Mut onneks täs on joulut ja töiden aloittamiset edessä niin aika menee varmasti siivillä :)
 
Onko täällä kokemusta helsingin neuvoloista, mietin lähinnä kuinka hyvin toi takaisinsoittopalvelu toimii. Saanko odottaa soittoa tunnin vai päiviä?
 
No nyt on neuvolassa käyty. Eipä siellä paljon uutta ja ihmeellistä tullut. Verenpaine oli koholla, mutta ei siihenkään mitään kommentoitu.
 
Neljä tuntia sain odottaa soittoa. Ja huomenna soitan uudestaan :D Oon nimittäin ihan varma, että kuulin päivämäärän väärin, sillä eikai ne helsingissä ota ensikäynnille vielä viikolla 6+3?
 
Kun asuin siellä niin kävin juuri noilla viikoin ekalla käynnillä. Nyt ihmettelenkin kun eka käynti on vasta ensi vuoden puolella
 
Täälläkin neuvola takana. Siirrytty sähköiseen neuvolakorttiin, itse olisin tykönnyt paperisesta versiosta mutta eipähän pääse hukkumaan.. Ja neuvola laski la 4.8. vaikka itse sain 6.8. , mutta eiköhän ultrassa näy sitten tarkka aika :) nt-ultraankin saisi jo varata aikaa! Mutta odotan nyt ainakin ensi viikkoon vielä että näkee varhaisultrassa mitä vauvalle kuuluu :)
 
:eek: Toivottavasti tänne ei ole vielä ehtinyt sähköinen neuvolakortti... Mites sitä esitellään vaikkapa mummoille? :eek:
 
Itse ajattelin soittaa neuvolaan vasta kun olen jutellut oman gynen kanssa. Haluan käydä alkuraskauden ultrassa ennen neuvolaa, koska en halua neuvolaan ennen kuin tiedän että kaikki on hyvin. Kerran on neuvolassa tultu käytyä ennen rv11 keskenmenoa.
 
Voisit silti informoida heitä, niin on tiedot sitten oikein? Ja ennen rv 10 pitäisi käydä, jotta saa lähetteet seulontoihin.
 
Millainen on sähköinen neuvolakortti?

.. ei kauheesti kiinnostais taas uusi alusta minne pitää kirjautua ja keksiä salasana..
 
Meillä on käytössä sellainen ipana äitiyspalvelu jossa on neuvolakortti..
 
Mun mies haluaa tulla kaikkiin ultriin ja neuvoloihin mukaan, mikä on mun mielestä ihanaa. En halua että hän jää ulkopuoliseksi isänä, myöskään sitten kun päiväkodissa ja koulussa käydään kaikenmaailman keskustelut ja vanhempainillat. Itseä opettajana vaivaa se jos äidit käyt keskusteluissa ja isät ei tiedä lapsen asioista mitään.
 
Mä oon muuttamassa vuodenvaihteessa ja aattelin vasta sitten soitella uuden asuinalueen neuvolaan. Onko liian myöhästä soittaa ekaa aikaa joskus rv 7-8?
 
Hme yleensä eka käynti on siinä rv8-9, kun pitää ehtiä lähetteet tekemään jos haluaa seuloihin osallistua. Kannattaa varmaan soitella uuden asuinalueen neuvolaan ja kertoa millon olet muuttamassa, sieltä osataan sit kertoo lisää :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: hme
Soitin äsken neuvola-ajan ja sain ajan 8.1, jolloin viikkoja on 9 täynnä. Käyn 27.12 varhaisultrassa neuvolalääkärillä, niin siksi eka neuvola vähän myöhemmin :)
 
Meillä oli vielä paperinen äitiyskortti käytössä, mutta toki kaikki myös sähköisesti kirjataan tarkkaan. Lisäksi meilläkin täytetään Ipana-palvelu siinä vaiheessa, kun puhutaan synnytystoiveista eli meilläkin käytetään siinä ipanaa.
 
Mä koitin nyt kuitenkin soittaa jo neuvolaan puhelinaikana, haluaisin pian sen varhaisultran, koska jännään onko tyyppi elossa / oikeassa paikassa. Mut ei sieltä vastattu.... Jos koittaisi huomenna uuestaan.
 
Takaisin
Top