Neuvola höpinät

Onpas jännä labra... Mä soitin ajan ni annettiin klo 8.40. Sopii mulle. Vuorotyön tekijänä herään millo sattuu. Tällä viikolla herätys neljänä aamuna klo 4.30... :grin
 
Meillä pitää kaikki labra-ajat varata nykyään netin kautta... nää on näitä uusia heinoja uudistuksia :grin
 
Täällä on jatkuvasti nurin ne nettiajanvaraukset ni varmempi soittaa :grin
 
Joo ompas kyl erikoista et labra päättää ajat :O mutta ymmärrän täysin ton ärsytyksen. Meiltä kun menee matkaan jo reilu puol tuntia ni olin kans hätää kärsimässä esikon aikaan kun sillon oli nuo klo 7 ajat..
 
Kysyin viime viikolla noista ajoista kun kävin seulonnoissa, niin kuulemma kaikki ovat noita 7 aikoja. Pitää vielä koittaa soittaa, nyt kun löysin numeronkin. Kyllä oli hyvin piilotettu :)
 
Mulla oli tänään lääkärineuvola (17+2). Verenpaine 100/50 ja hb 122. Paino oli noussu reilu kilon verran!

Sykettä lääkäri ettis pitkään kunnes löytys, 150. Juteltiin edellisestä raskaudesta ja synnytyksestä. Ja vähän tulevasta synnytyksestä myös. Kehotti lähtemään melko nopeesti synnärille jos vedet menee ja alkaa supistelut. Koska esikoisen synnytys eteni niin vauhdilla. Ja lääkäri oli sitä mieltä et toinen tulee aina nopeemmin viel. Se jää nähtäväksi, onneks vasta heinä/elokuussaa :)
 
Parin viikon päästä eka lääkärineuvola. Mitäs kaikkea siellä tehdään? :) onks mitään erikoista mitä etukäteen pitäs tietää/varautua?
 
Parin viikon päästä eka lääkärineuvola. Mitäs kaikkea siellä tehdään? :) onks mitään erikoista mitä etukäteen pitäs tietää/varautua?

Mul otettiin perus paino, verenpaine, hb. Ja sit lääkäri ois tehny sisätutkimuksen mutku se istukka on kohdun suulla ni ei lähteny sinne ronkkimaan. Vaan kokeili sit vaan käsin vatsanpäältä. Ja sit sydänäänet kuunteli. Ja lopuks juteltiin vaan :) eli ei mitään kummallista !
 
Mulla oli kans tänään eka lääkäri ja voisko enää turhempaa olla.... Olin ehkä 5 min siellä ja ei tehnyt mitään muuta kun kuunteli sydänäänet ja kyseli muutaman peruskysymyksen et miten olen voinut jne
 
Mäkin tästä siirryn polin seurantaan radin takia niin en varmaan sitä 20 viikon jälkeistä lääkärineuvolaa tartte mihinkään. Neuvolan nimi pitäis olla seulola, sitähän siellä tehdään. Seulotaan riskejä ja jos tarve, laitetaan lähetteitä eteenpäin.
 
Mulla istukka myös kohdunsuulla, mutta kyllä sisätutkimus silti suoritettiin. Paljon kyseli suvun sairauksista, oireista, mielialasta jne.
 
Mulla istukka myös kohdunsuulla, mutta kyllä sisätutkimus silti suoritettiin. Paljon kyseli suvun sairauksista, oireista, mielialasta jne.

Aijaaa :eek: tehtiinkö oikeen kunnolla sormet sisään periaatteella vai kurkkasko vaan sen levittäjän kanssa ? Mul vaan kurkkas..
Mut näyttääkseen eri käytäntöjä lääkäreillä..
 
Juu ihan ronkittiin :) Sisällä se istukka siellä on, on tehty edellisessä raskaudessakin (eri neuvola) samassa tilanteessa.
 
Tänään oli sokerirasitus ja se yököttävän makuinen litku meni alas! Onneksi mukava hoitaja jututti siinä hörppiessä et sain rauhassa sen alas. Väsymys iski heti ja ekan tunnin aikana oli outo olo, mut toisen tunnin kohdalla normalisoitui. Söin heti, kun pääsin pois ja kahviakin iltapäivällä. Nyt on tosin varmaan kahvinpuutoshedari, kun meni se kahvittelu niin myöhäiseksi.

Nyt illalla katsoin arvot kannasta ja olin pudota tuolilta :eek: mä en oo ikinä saanut noin alhaisia arvoja sokerirasituksessa, mitä nyt sain :eek: Ja tää oli sentään neljäs sokerirasitus, mitä mulle on tehty! Konsultoin mun lääkäri-isää ja hän sanoi, että on hyvät arvot. Minä lähinnä epäilen et ovatko ihan oikein, kun ovat niin alhaiset :eek:
 
Ootko aiemmin käynyt näin aikaisilla viikoilla? Näin alussahan arvot onkin helpommin paremmat kuin sitten myöhemmin. Hyvä kun oli hyvät!!:)
 
En oo, kun oli vasta toisessa raskaudessa radi, mut sehän varmastikin selittää ne alhaiset arvot :) Oon tyytyväinen tähän, ihmetytti vain kun ovat alhaisemmat kuin vuosi edellisen synnytyksenkin jälkeen otetut.
 
Täällä ei oo koskaan tehty sisätutkimusta raskauden aikana. Oon ymmärtänyt että tehdään vain jos jotain erityisiä ongelmia. Tiedättekö mistä syystä tai mitä haluavat tarkastaa Suomessa? Lääkärilläkään ei käydä jos ei erityistä syytä. Itse kävin mutta ei muuta kuin juteltu.
 
Laitetaan nyt tännekin puolelle..

Kävin neuvolassa. Rv 13+6.
Painon muutos -85g/vko
RR 89/61
Hb 125
Liikkeet +/+
Syke 138/154

Taitaa joutuu kohta rautakuurille. Ei oo koskaa ollu noin alhainen hemppa. Ja painoa sais tulla jo lissää..
 
Paljon sulla Elea normaalisti on hemoglobiini? Mulla on korkea normaalisti (155), mutta alkanut jo tulee jo selkeästi alaspäin.

Mitä muuten toisella neuvolakäynnillä käsitellään? :)
 
Takaisin
Top