Neuvola höpinät

Hyi hitto, neuvola ei puhunut sokerirasituksesta ekalla käynnillä mitään, mutta eiköhän se oo edessä (kavereiden puheista oon ymmärtänyt, että melkein kaikki käy siinä, vaikka olisi normaalipainoisia, itsellä pikkuisen ylikiloja). Oksettaa jo ajatuskin paaston jälkeen lipittää sokerilientä, kun jo pelkkä labroissa käynti syömättä aiheutti hirveen olon. :grumpy:
 
Painoindeksi ylipainon puolella (onks se 25?), yli 25 vuotias, lähisuvussa diabetesta ni ainakin rasitukseen :)
 
Sokerirasitus koe on kamala.. ikävä kyllä se on mullakin edessä kun suvussa sokeritautia. Ja sit vielä ylimääräinen verikoe rhesus-tekijän takia :sad001
 
Onhan se toki hyvä, että ennaltaehkäistään ongelmia siltä osin kun voidaan ja osataan.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ei ilmeisesti tule automaattisesti sokerirasitusta, ei ole aiemmissakaan raskauksissa ollut. Toki jos virtsaan tulee sokeria tai paino nousee reippaasti katsotaan asia uudelleen.
Viime viikolla oltiin neuvolassa, mukava ja pätevän oloinen hoitaja oli. Ei suostunut kuuntelemaan sydänääniä, vaikka kyllä ne varmaankin olisi saanut kuulemaan jo näillä viikoilla. No, ensi kerralla sitten :wink
 
Eilen oli neuvola 10+1 ja saatiin äänet kuulumaan. Otettiin hepatiitti, hivi yms labrat sekä kilpirauhanen. Äsken soittelin tuloksia ni joku arvo oli matala mikä viittaisi kilpirauhasen liikatoimintaan. Mutta ei neuvolassa osannut sanoa menettelyä jatkoihin kun kuulema raskausaikana yleensä vajaatoimintaa. Lääkärille laitto asian ni jospa lähipäivinä tulis selkoo.
 
Rottiem, mä en myöskään osallistunut siihen kubicoon. Tuntuu etten kuitenkaan jaksaisi täytellä kaikkia niitä kyselyitä ja antaa näytteitä
 
Perjantaina oli eka neuvola :dance008 tuntui kylläkin hieman pöhköltä et me vaan juteltiin ja täyteltiin lappuja tuo 2 tuntia. Mut onneks ulta on jo 19.7 !!!!!!! Nyt vaan pitäis varata aikoja noihin verikokeisiin ja valmistautua myöhempään sokerirasitustestiin......
Ei kuunneltu tuolla nyt edes sydänääniä niin meinasin käydä tuon dopplerin hommaamassa jotta saisin selville onko siellä edes ketään.

Me todettiin miehen kanssa et ei kai tuosta kubicosta nyt mitään haittaa ole...miten lähdettekö te mukaan tuohon sikiöseulantaan?
 
Kyllä mekin lähdettiin mukaan seulontoihin, edes harkittu muuta, haluan kaiken mahdollisen tietää pienestä jotta voi joko tehdä asian mukaisia valintoja tai henkisesti valmistautua tulevaan. Kuulostaa aika kylmältä kyllä... Haluan myös sukupuolen tietää heti kun mahdollista niin voi sit sukulaisilta alkaa kyselee vaatteita :)
 
Seulontoihin osallistumme mekin. Ei niinkään sen takia, että tieto välttämättä vaikuttaisi valintoihin, vaan juuri mahdollisen henkisen valmistautumisen takia. Toki on olemassa joitakin vaihtoehtoja mitä seulonnoissa voi ilmetä, joiden takia joutuisi oikeasti miettimään ratkaisujaan, mutta lähtökohtaisesti ajattelen että otetaan vastaan se mitä annetaan.
 
Täällä myös seuluntoihin osallistuttiin. Etukäteen mietittiin mitä tehtäisiin, mutta enpä tiedä kuinka hyvin itse osaisin kuitenkaan niin suurta asiaa etukäteen päättää..
 
Jos seuloissa ois selvinny down, en oisi pystynyt keskeyttämään. Vakavammissa tapauksissa olisi pitänyt miettiä sitten jos aihetta.
 
Tänään oli eka neuvola ja verikokeet. Mukavasti meni ja katsottiib ultralla kuinka pieni siellä pyöri menemään!! Ihanaa!!
Soitin heti nt-ultraa ja se on ens viikolla!!! Iik! Meille ei lomien vuoksi sopinu loppu kuusta joten ultra on 11+ viikolla jo!! Jännittää!
 
Konna86 Meillä kans 19.7 ultra :) Vielä kaks viikkoa pitää jänskättää :D
 
Mulla oli viikko sitten toka neuvola 14+4. Sain raahattua isännänkin matkaan, kun se oli lomalla :D

Käytiin läpi sokerirasituksen tulokset (ihan ok arvot) ja muuten vaan höpistiin joku 40min. Lopuksi kuunneltiin sydänäänet. Terkka yritti varmaan 20 min saada niitä kuuluville ja näin jo ne hikikarpalot sen otsalla. Haki sitten toisen kokeneemman terkan paikalle ja äänet löytyivät heti :D Muutamat sydämentykytykset siinä välissä koettiin, mutta onneksi pienellä kaikki hyvin :Heartred

Seuraava neuvola n kuukauden päästä (välissä neuvolalääkäri) ja käydään kela-asiat läpi. Sitten saa sen raskaustodistuken ja eikös sitten saa jo tilata äitiyspakkauksenkin? :dance008
 
Mun mielestä on aika erikoista, että täällä ei saa suoraa neuvolaan uutta aikaa ensimmäisen käynnin jälkeen.. o_O Soitin tänään neuvolaan ja kyselin sielä, että kun tässä on käyty kuitenkin nt-ultrassa ja seulontoihin ollaan menossa ensi kuussa, että pitäskö meidän mahdollisesti tulla käymään..? Kuulemma pitää tulla, mutta odotetaan että soitat itse ja tilaat ajan. En muista ollenkaan, että ensimmäisellä käynnillä tästä olisi puhuttu mitään... :wideyed:
 
Takaisin
Top