Ne keskenjääneet jutut

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Toivottavasti en ole ainoa, joka saattaa aloittaa jotain, mitä ei sitten saakaan valmiiksi ainakaan pitkään aikaan. Kai tämä on vähän yhdelle jos toisellekin äidille tuttu juttu? Jääkö teillä asiat kesken? Mitä teillä on kesken?

Itselläni lojuu (hyvin helpon ja nopean) tossun alku pöydällä ja keskeneräset kirjat... Minulla on herkästi useampi kirja samaan aikaan kesken eikä niitä joko ehdi lukea kuin korkeintaan pikku pätkän silloin tällöin tai sitten ei riitä keskittyminen. No, onneksi ne ei karkaa minnekään.
 
Mulla on mökki täynnä keskeneräisiä juttuja :laughing014 Kaverin vauvalle syntymälahjaksi neulomani nalle on täyttöä ja kasaamista vaille valmis (vauva täytti juuri 11kk :smiley-ashamed005), kirppikselle menossa oleva läjä odottaa jatkokäsittelyä olohuoneen kiikkutuolissa, kahdesta kirjasta on luettu 2-3 ensimmäistä lukua jne jne. Lisäksi pienemmät perushommat, kuivausrumpu on puoliksi tyhjä, astianpesukone odottaa likaisia astioita joita on tiskipöytä täynnä, puolet kurkun ja tomaatin taimista on tuettu...
 
Vaatekaappien raivaus, niin oman kuin lapsenkin.. Muutaman oman juhlamekon olen nostanut erilleen että laittais ne tori.fi:hin myyntiin mutta tuossa ne on odottanu kuvaamista ja pari viikkoa.. :grin Lapsen vaatteet on pakko kohta käydä läpi ja tehdä tilaa kesävaatteille, puuh!

Yksi keskenjäänyt innostus on aikuisten värityskirja :grinParin kuvan verran aloitin sitä kun odotin esikoista viimeisillään, sen jälkeen ei ole ollut aikaa vilkaistakkaan..
 
Ai niin värityskirja... Olen värittänyt yhden kuvan ja vähän toista ja siihen se sitten jäi. Ja kotitöistä ei edes puhuta...
 
Ihanaa oli lukea, etten oo ainut jonka kotona on keskeneräisiä juttuja.. :) Mutta siis mulla on kesken mm. vaatekaappien ja keittiönkaappien siivous ja lasten pieneksi jääneiden vaatteiden myytiin laittaminen. Välillä iskee kauhea siivousvimma ja alan käymään läpi vaatteita, mutta sitten jompi kumpi tai molemmat lapsista keskeyttää ja siivousprojekti siirtyy. :grin
 
Ah, keskeneräisyys - tuo toinen nimeni! :grin Myytäviä vaatteita on aikamoinen läjä makkarissa. Osasta olen jo ottanut kuvatkin, mutten ole saanut aikaiseksi ladata niitä fb-kirppiksille. Vaatekaappien siivous on myös antanut odottaa itseään jo kuukauden jos toisenkin. Auton takakontissa on pari kassillista kierrätykseen matkalla olevia vaatteita, mutta niitäkään en ole saanut vielä perille asti. :rolleyes:
 
En koe, että yksin harrastettavissa harrastuksissa olisi mitään tarvetta tehdä yhtään mitään loppuun, koska harrastusta tehdään omaksi huviksi. Jos ei huvita tehdä loppuun, niin sitten ei tarvitse tehdä loppuun.

Jos kirja ei ole niin hyvä, että sitä tekisi mieli lukea kerralla loppuun asti, voi sen viedä kierrätykseen ja aloittaa uuden kirjan, joka toivottavasti on parempi. Elämä on liian lyhyt hukattavaksi harrastamalla sellaista, josta ei itse nauti, jaa maapallo on pullollaan lukemattomia kirjoja. Hyvät kirjat kyllä tulevat luettua, ei niitä malta edes laittaa pois.
 
Jos kirja ei ole niin hyvä, että sitä tekisi mieli lukea kerralla loppuun asti, voi sen viedä kierrätykseen ja aloittaa uuden kirjan, joka toivottavasti on parempi. Elämä on liian lyhyt hukattavaksi harrastamalla sellaista, josta ei itse nauti, jaa maapallo on pullollaan lukemattomia kirjoja. Hyvät kirjat kyllä tulevat luettua, ei niitä malta edes laittaa pois.

Aina ei kyse ole siitä että kirja ei olisi kyllin hyvä. Varmasti moni äiti allekirjoittaa sen, että ei vain ole aikaa lukea tai harrastaa muuta mitä haluaisi. Eikä joskus pysty keskittymään lukemiseen. Ja voi myös olla että ei vain jaksa. Sitä voi olla vaikea ymmärtää jos ei ole kokenut samaa, mutta joskus kirjan avaaminen on todella vaikeaa riippumatta siitä kuinka hyvä kirja on.
 
Aina ei kyse ole siitä että kirja ei olisi kyllin hyvä. Varmasti moni äiti allekirjoittaa sen, että ei vain ole aikaa lukea tai harrastaa muuta mitä haluaisi. Eikä joskus pysty keskittymään lukemiseen. Ja voi myös olla että ei vain jaksa. Sitä voi olla vaikea ymmärtää jos ei ole kokenut samaa, mutta joskus kirjan avaaminen on todella vaikeaa riippumatta siitä kuinka hyvä kirja on.
Minä en kahteen vuoteen avannut yhtään kirjaa, koska ei ollut aikaa. Yhtään sanomalehteä tai aikakauslehteä en myöskään kyennyt lukemaan. Ja heitin kaikki lukemattomat sanomalehdet ja aikakauslehdet menemään, koska jos niitä ei kerran saa luettua, niin sitten ne eivät ole lukemisen arvoisia. Totta puhuen, aikamoista huttua yleensä ovatkin. Täällä foorumilla kyllä ehdin kirjoittelemaan (taidat ehtiä sinäkin), joten kyse on ajankäytön priorisoinnista, eikä siitä, ettei yhtään millekään olisi aikaa.

Tuon kahden vuoden aikana minulla ei ollut yhtään keskeneräistä kirjaa, koska miksi edes aloittaisin kirjaa, jos sen lukemiselle ei ole aikaa.

Toisaalta sitten kun aloitin lukemaan hyvää kirjaa sen kahden vuoden jälkeen, kävi niin, että lopulta valvoin yön nukkumatta, jotta pystyin lukemaan kirjan. Edes foorumille en kirjoittanut, en avannut facebookia, koska kirja oli niin hyvä, ettei sitä voinut laittaa pois. Luin kirjaa pytyllä, rattaita työntäessä, illalla (ja yöllä) sängyssä, syödessä, silloin kun olisi pitänyt siivota tai laittaa tiskejä, jne.

Sitten kun sinä löydät riittävän hyvän kirjan, ei sinuakaan näy hetkeen foorumilla. Vai pitäisikö samaan tyyliin sanoa, että tätä ei ymmärrä sellainen, joka ei ole koskaan lukenut hyvää kirjaa. :troll:
 
Eiköhän tässä ole kyse ihan siitä miten aikansa priorisoi. Minä haluan lukea edes sen hetken kun silloin tällöin pystyn. Siinä ei vain saa luettua kirjaa kokonaan, kun saattaa lapsi tulla keskeyttämään tai on pakko mennä nukkumaan. On sitä tullut nukuttua todella lyhyitä öitä sen takia että ei malta mennä nukkumaan, kun on jotain kesken. Minä en vain jaksa jos nukun jatkuvasti muutaman tunnin yössä (been there). Lapsi nyt vain on hoidettava, eikä kotitöitäkään voi loputtomasti lykätä. Eikä se auta keskittymiseen vaikka kirja olisi kuinka hyvä. Jos ei pysty keskittymään niin ei pysty keskittymään. Etkä sinäkään varmaan sano työnantajallesi että sori en tule nyt töihin, kirja kesken. :wink
 
Vaikka mitä on kesken!
Ensinnäkin ne kahdesta viiteen kirjaa jotka oon varmaan kaikki lukenut puoleenväliin, mutta jättänyt jostain syystä kesken.
Seinä maalaamatta. Tämä projekti harmittaa varmaan eniten, koska se olis niin hauskaa ja yllättävän helppo toteuttaa, mutta en vaan saa aikaiseksi.
Tän lisäksi kamalasti askarteluja, vaatteita ja maalauksia keskeneräisinä. Oon vaan sellainen ihminen, että mulla on kauheasti ideoita jotka haluan toteuttaa, mutta toteutusvaihe tökkii pahasti.
 
Takaisin
Top