Namnam,mulle kaikki!

Babaytoy

Asioista perillä oleva
Raskausajan ruokailutottumuksista..mitä himoat,mihin et koskis,mitä semmoista syöt mitä et olis uskonut syöväs ikinä? Tai jotain omia cocktaileja?

Tässä esimerkki mitä mun äiti söi kun oli raskaana,tämä siis cocktail..uitti nakkeja banaanijogurtissa [&:][:D]

Itelläni ei onneks oo mitään tuommosia tullut. Alkuraskaudessa mikään ei oikeestaan pysynyt sisällä,mutta sitten kun rupes maittaa niin kaikki karssut ja mikropizzat ja mihin NYT olen jäänyt koukkuun..appelsiinit!![:)][:)] Ostin kerran 2kg appelsiineja ja ne meni hutasten,nopeiten siinä paris päivässä. Ne on vaan jotenkin mehukkaampia kun yleensä,ennen raskautta [:D]
Ja nälkä on kyllä aikalailla kokoajan..syöt jotaa ja vähän ajan päästä taas nälkä. [:D]
 
Appelsiineihin on mullaki ollu kova himo, nyt son alkanu laantuun, valitettavasti :). Sitte pehmis on kans yks, mihin on ollu himo..
 
Niimpä,ne on niin nammm.[:)] Mäkää en kyllä vähää aikaa ole ostanut appelsiineja,et ne on unohtunut vähän..mutta jos ostaisin nyt ja maistaisin..<3 Pehmiksestä tuli mieleen,niin joo jäätelö on kyllä ollut kanssa. Mehujäätelöt erityisesti. (: Oon oikee herkkuperse.
 
Miulla on ollut sellasia himoilukausia: ihan ensin tuli Mars-patukoiden himo kun niitä mainostettiin hirveesti viime vuoden puolella. Söin niitä useita päivässä.... [&:] Sitten tuli hieman terveellisempi himo eli mandariinit ja niitä sitten popsittiin urakalla. Eräänä päivänä sain päähäni että nyt TÄYTYY saada Tupla-patukkaa ja eikun ostamaan iiiso kasa niitä [:D] Tuonkin kauden aikana Tuplia meni 1-3 päivässä... Nyt on ollut kiiwi-kausi, niitä pitää olla aina kotona ja syön niitä 0-3 päivässä!
 
Pehmis ja jäde on olleet kestosuosikkeja koko ajan, mutta niitä en ole erityisemmin mässäillyt. Eikä mitään outoja mielihaluja ole ollut, eikä myöskään niin päin että joku ennen maistunut ruoka-aine olisi muuttunut ällöttäväksi. Alkuraskaudesta muistan, että teetä en pystynyt juomaan (kahvia en juo koskaan muutenkaan), mutta sekin meni ohi jossain vaiheessa.
 
Nuudeleita teki ihan alussa mieli, mutta sitte söin pari kertaa ja niien hajuki alko ihan oksettaa sen jälkeen :D. Edelleenkään ei nappaa nuudelit, yöks.
 
Mulla oli vielä ennen joulua kamala salmiakkihimo ja niitä sitten menikin irtsareina aika paljon *nam*
Nyt ei kyllä ole ollut mitään sen kummallisempaa... jouluna töissä tykkäsin kerran syödä joulutorttua, johon oli sipastu valkosipulituorejuustoa mutta se onkin kummallisin [8|]
Nyt on kaikki herkut maistuneet muutaman viikon. Ja Kartanon perunalastut juusto&persilja... niitä olen kyllä jonkin verran himoinnut ja pyytänyt miestä tuomaan pussillisen parina edellisenä perjantaina. Molempien suuhun se on kyllä kadonnut [:D]
Juu, ne herkut herkut herkut... pitäisköhän leipoa jotakin herkkua [;)]
 
Kyllä noita on kaikenlaisii [:D] Nyt ei tee kyllä mitään mieli...ylävatsaa koskee ja on paha olo [:'(]
Eilen söin yhden pienen suklaalevyn ja karssupussin jämän illan ohjelmia katselles..[:D]
 
Mulla on ollut kans tällasia on-off -mielitekoja koko raskauden ajan. Eka oli kaalilaatikko, sitä piti saada ja paljon ja jokapäivä parin viikon ajan ihan alkusyksystä. Sit aina sillon tällön tulee hirvee himo etikkapunajuuriin. Sitrushedelmät on kans ajoittain ihan must, niitä menee sit monta päivässä [:D] edelmät on yleensä kyllä ollu mulla nyt jatkuvan himon kohteena, tuore mango on ihan parasta, samoin banaani!! Ja marjoja vetäisin vaikka joka päivä jos niitä vain olis aina pakkasessa! Suklaanhimo iskee ajoittain, muuten karkki ei maistu kyllä samaan tahtiin kuin ennen. Ja sipsejä ei tee oikeastaan yhtään mieli, suolaisista ainoastaan popparit maistuu. Ihan ihme juttu - hyvä tietysti sinänsä [:D]
 
Mun pitää olla tylsä, ja todeta että mulla ei oo ollu juurikaan mitään mielitekoja. Odotin oikeastaan niitä, mutta ei [8|] Yhdessä välissä piti saada hk:n lauantaimakkaraa, mutta siihen se oikeastaan jäikin sitten :)
 
Inxu, voihan se olla niinkin, että syöt monipuolisesti ja siksi sulla ei tuu himoja mihinkään erikoiseen. Ei puutu siis vauvaltasikaan mitään [:)]
 
Oon kyllä yrittäny salaattejakin lisätä ja mä oon niin hullu kokki (etenkin nyt kun kotona 24h [8|]) että teen aina ruuan. Tosi harvoin ostetaan mitään "pikaruokaa". Toisaalta siinähän sitten mitä tekee mieli niin aina saa tehä [:)]
 
Alussa mulla himotti kans appelsiineja ja niitä tuli syötyä tosi paljo. Myöhemmin tuli maksalaatikko, jota söin kohtuudella sitten pariin kertaan. Muita mielitekoja on ollu raejuusto, jota söin purkki tolkulla. Mut muuten ruokahalu on pysyny ihan kohillaan ja syönki noin 3-4 tunnin välein. Ihan niinku ennen raskautta. Kaurapuuro aamulla ruisleivän kera pitää hyvin nälkää ja saa olon tasaseksi. [:D]
 
Inxu, samoilla linjoilla ollaan. Ei mua kyl himoita erityisesti mikään...
Suolaista tekee mieli... mut ei mitään tiettyä...
 
Jäätelö [:D] Pakko olla jääkaapissa. Ja nyt tässä viimesen kolmanneksen aikana tullu lakritsa...lakritsijäätelö nam [:D] Se on hassua koska en oo juurikaan aikasemmin syönyt...
 
No ni, nyt mullekin tuli hirvee jäätelön himo!!! [:@] [:D] täytyy varmaan käydä kaupan kautta kotiin [:D]
 
Miten usein muuten syötte makeeta? itse noin 2-3 päivänä viikossa. Onkohan liikaa? [:)]
ALKUPERÄINEN: Tirri

No ni, nyt mullekin tuli hirvee jäätelön himo!!! [:@] [:D] täytyy varmaan käydä kaupan kautta kotiin [:D]
 
Ihan aluksi täytyy sanoa että en muutenkaan tykkää karkeistä, mutta siis ehkä pari kertaa kuukaudessa tulee syötyä.
Enemmän tulee syötyä sipsejä, tosin ei niitäkään ehkä kun joka toinen vkl [8|] Vaikea arvioida, joskus tekee enemmän mieli ja sit on pitkiä pätkiä ilman.
 
Mä syön karssuu silloin kun sitä on :D Käyn hakees iskältä vähän synttärirahaa niin vois hakea samalla matkalla kun menee kotiin. Nyt olen äitin luona käymässä..saa illaks jotain mussutettavaa [;)]
 
Niin noloa kun se onkin myöntää, niin mie ainankin herkuttelen ihan joka ikinen päivä.... [8|]
Karkkia 1-2 x vkossa, suklaata joka päivä (ja paljon!), jätskiä 1-2 x vkossa, sipsejä 1-2 x vkossa!!!
 
Takaisin
Top