Naimisiin vai ei?

Meillä mentiin aika epäperinteisesti :grin Ensin useampi vuosi seurustelua etäsuhteessa (130km välissä) ja kun huomasin olevani raskaana, niin muutettiin yhteen ja mentiin kihloihin miehen kosittua. Nyt on toinen lapsi tulossa ja avoliitossa elellään, mies olis valmis naimisiinkin mutta ite jotenki ajattelen avioliiton vaan pilaavan kaiken, oon ihan tyytyväisesti vaikka ikuisesti avoliitossa :)
 
Me yritettiin lasta jo ennen kun mentiin naimisiin, mutta ei tärpännyt kun vasta häiden jälkeen, kun pari vuotta oltiin yritetty..
 
Naimisiin olen aina halunnut ja naimissa ollaan. Mutta kuten jo aiemminkin tuolla oli laitettu, että vähemmän perinteisesti maha pystyssä maistraattiin niin täällä sama :D Mutta ehdittiin kuitenkin siinä "Tahdon" sanoa ennen vauvan syntymää ;D
 
Ensin saatiin kaks lasta, sit mentiin naimisiin ja saatiin kaks lasta lisää:) ei niin perinteistä, mutta hyvä oli näinkin. Oon tyytyväinen kun kaikilla on sama sukunimi, tunsin itteni vähän ulkopuoliseks, kun lapsilla oli eri sukunimi.
 
Lapsi meille on tuloillaan, eikä kumpikaan meistä koe naimisiinmenoa tarpeelliseksi (ainakaan vielä muutamaan vuoteen) "Kattellaa sitte kevväämmällä." :grin
 
Minulla edellisestä liitosta lapsi. Sit saatiin yksi yhteinen ihana ylläri ja kolmatta suunnitellessa viime syksynä päätettiin että mennään naimisiin ennenkuin hän syntyy. Kihlojakaan ei vaihdettu, vaan kaksi kuukautta eteenpäin oli jo maistraatti varattu ja kolmonenkin sai alkunsa hääviikonloppuna. :joyful:
 
Ensin naimisiin ja sitten lapsi, mutta nimiä ei lähdetty vaihtamaan. En ole yhtään vähemmän puoliso tai rouva tai äiti vaikka pidän oman nimeni.

Minusta avioliitto on järkivalinta juridisesti, etenkin kun on lapsi/lapsia ja/tai varallisuutta.
 
Ei olla kumpikaan avioliittoa arvostavia ihmisiä mutta mentiin aika pian naimisiin että saatiin miehelle pysyvä oleskelulupa :wink Ja mikäs siinä kun avioliitovuosia oli yli 10 takana siinä vaiheessa kun päätettiin tuoda lapsia maailmaan eikä tarvinnut enää miettiä pitäisikö avioitua lasten vuoksi.
 
Meidät vihitään esikoisemme ristiäisissä :) Kihloihin mentiin kun alettiin lasta toivoa ja päätettiin, että naimisiin mennään samalla kun esikoinen kastetaan. Meille on tärkeää olla koko perhe saman nimen alla, ja onhan avioliitossa oma taloudellinen ja juridinen turvansa.
 
Meille avioliitto oli ihan selkeä juttu. Heti siitä lähtien ku ruettiin seurustelemaan :)

Ja kihlat oli kanssa :happy: tosin, mies kosi mun syntymäpäivänä :facepalm: eli perus mies on hän. Helppo muistaa kaikki juhlat :rolleyes:

Ja esikoinen sai meillä luvan tulla vasta noin pari vuotta häiden jälkeen. Ihan hyvä niin että ehti viettää aikaa ihan vaan kahdestaankin :wink ja tutustua toiseen taloa rempatessa. Kasvattaa yhteistä koiranpentua ja sitten vasta ihan oikeaa omaa lasta. Tää oli meille paras järjestys :Heartred
 
Meille avioliitto oli ihan selkeä juttu. Heti siitä lähtien ku ruettiin seurustelemaan :)

Ja kihlat oli kanssa :happy: tosin, mies kosi mun syntymäpäivänä :facepalm: eli perus mies on hän. Helppo muistaa kaikki juhlat :rolleyes:

Ja esikoinen sai meillä luvan tulla vasta noin pari vuotta häiden jälkeen. Ihan hyvä niin että ehti viettää aikaa ihan vaan kahdestaankin :wink ja tutustua toiseen taloa rempatessa. Kasvattaa yhteistä koiranpentua ja sitten vasta ihan oikeaa omaa lasta. Tää oli meille paras järjestys :Heartred

Ihana ”perus mies” sulla :joyful: Meillä kävi niin että mentiin mun synttärimatkalle Italiaan vähän myöhässä ja kun tultiin takasin niin mies vasta tajusi että siellä olis ollut hyvä kosia :hilarious: Siitäpä hän alkoi suunnitella asiaa mutta mulla loppu pinna joten varattiin kirkko ja kaikki oli jo järjestetty kunnes sitten 1,5kk ennen häitä virallisesti sain kihlasormuksen :hilarious: Koska kosiahan ei voi suomessa niin piti odottaa seuraavaa ulkomaanmatkaa.. :angelic::woot:

Eli ensin naimisiin :happy: Alusta asti oli tarkotus mutta piti odottaa että on ikää :facepalm: 4kk häiden jälkeen alkoi yrittäminen kun annoin vauvakuumeelle vallan :grin
 
Menimme ensin naimisiin ja nyt vuotta myöhemmin odotetaan lasta. Naimisiin mentiin ihan vaan siitä syystä että halusimme laillisesti sitoutua toisillemme ennen perheenlisäystä. :happy: Ei kuuluta kirkkoon kumpikaan ja muiden mielipiteet eivät meihin vaikuttaneet. Tuntui vaan oikealta sitoutua toiseen ihan virallisestikin.
 
Takaisin
Top