Muutto ja uudet tuulet

chenet

Jostain jotain jo tietävä
Onko kellään koskaan tullut sellaista fiilistä, että pakko päästä jonnekki kauas pois kotiseudulta? Ilman kummempia syitä? Itteeni hötkyilyttää kyllä kauheesti ja joku hinku muuttaa Turkuun! : D Lapsena siellä asunu ja eiköhän se 500km etäisyys tästä kaupungista oo tarpeeks:laughing002 Sieltä ei vaan taho kämppää irrota jos mielii noin vaan muuttaa :mad: onkohan ihan typerää kierrellä ja kaarrella lähimaastossa koska on enemmän asuntoja tarjolla ootellessa sitä täydellistä Turusta? Vaikka Tampereelle ensin. Sieltä ois helpompi käydä kattomassakin niitä asuntoja kun ajaa sen pari tuntia Turkuun. Älkää kysykö miks juuri Turku, en tiedä : D se on vaan niin..kaukana! Ja meri ois lähellä ja muumimaailma. Ja no okei miehelle enemmän töitä ja mulla yliopistokeikka haaveena. Muttakun ei uskalla hakea kouluun/töihin ensin jos ei oo varmuutta kämpästä:shifty: blaah. Sitku miettii et jos tärppäiskin pian, niin ei sitä raskaana/vauvan kanssa haluta rampata, vaan olla jo siellä päätepysäkillä.. Anteeksi tämmöinen järkyttävä avautuminen!:confused:
 
Mä olen niin hyvin juurtuvaa sorttia ainakin toistaiseksi ollut että en kaipaa kauas. Mutta tuli mieleen, että jos Turusta ei meinaa löytyä kämppää, löytyisikö ensialkuun ympäristökunnista? Olisi sitten Turun lähellä ja helpompi siirtyä Turkuun kun löytyy se täydellinen. Ja olisi mahdollista työskennellä sitten Turussa. Vaikka olisihan se paljon mukavampi jos löytyisi heti Turusta niin ei tarvitsisi muuttaa montaa kertaa. Itse ainakin inhoan muuttamista. :shifty: Turku on kyllä hyvä kaupunki. :wink
 
Me kun asutaan täällä lahden lähellä niin mä oon haaveillu muutosta esim Enontekiön seudulle :D asutaan kyllä jo maalla mutta mä haluisin vielä kauemmas! Ketään muuta tää ei houkuta... Jos ei ois kahta lasta niin varmaan oisin jo ottanu koirat ja lähteny matkoihini :D vaikka kyllä miestäni rakastan mutta toista kun ei voi pakottaa...
 
No mulla vähän sama.. Jos opiskelisin jossakin ja meillä molemmilla olis omat opintoetuudet, nii kyllä varmasti ottaisin ja vuokraisin heti asunnon! Ukkeli tulis sit mukana kun viittii:woot:Muttakun ei kuulu juuta eikä jaata vaikka itekki on muuton kannalla! Miehet..Tästäki ollaan puhuttu jo monta vuotta sitten, mut sitten kun alan ettii asuntoja ja tyyliin kyselläkki niistä niin heti tulee 'no onhan täälläki ihan mukavaa asuu'..Ei saa selkoo mitä se nyt haluu:smiley-angry019 Tietysti täällä on vanhemmat, mut huoh en haluu jäädä tänne loppu elämäks..
 
Chenet tunnistan tunteen! Minä lähdin lukion jälkeen aikanaan, hain siis jatko-opiskelemaan mahdollisimman kauas kotoa :grin 500 kilsan päähän pääsinkin sitten ja siitä koulusta valmistuttuani muutin vielä vähän kauemmas: nyt matkaa kotoseudulle on 650km :grin

Jotenkin nautin siitä ajatuksesta, että rakensin (aikuisen) elämäni raiteet ihan itse :D Välillä on hirmuinen ikävä läheisiä kaukana, mutta sitä paikkaa/seutua ei yhtään:wtf: ja onhan tässä nyt oma pesuekin, en kadu päätöstä yhtään! Asiat lutviutuu kyllä, anna palaa vaan! :)
 
Mä olen muutamaan kertaan vaihtanut paikkakuntaa aika radikaalisti. Se oli vähän sellaista pakoa vallitsevasta elämäntilanteesta ja ympäröivistä ihmisistä. Nyt on paettu tarpeeksi ja mullistettu elämää ja enää ei ole palavaa tarvetta päästä muualle :)
 
Opiskelijan on helppo saada Turusta asunto TYS:ltä. Kyllä Turussa löytyy vuora-asuntoja, jos et ole nirso asuinpaikan suhteen. Entisenä Turkulaisena ja nykyisenä ympäristökunnan asukkaana en muuttaisi sinuna ensin Tampereelle, koska Turun ympäristössä on monta kuntaa, josta voi löytää isompia vuokra-asuntoja halvemmalla. Niissä on yleensä toimivat bussiyhteydet Turkuun.
 
Takaisin
Top