Muuttiko synnytys alakertaa?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Vähän ehkä arkaluontoinen aihe, mutta tuliko teillä alakertaan jonkinlaisia ulkoisia muutoksia synnytyksestä johtuen? Vai näyttääkö värkki ihan samalta kuin ennenkin? :grin

Mä muistan ekan synnytyksen jälkeen, kun alapää tuntui niin oudolta, etten pitkään aikaan uskaltanut katsoa sinne. :hilarious: Sitten yhtenä päivänä rohkaisin mieleni, eikä se niin vieraalta näyttänytkään. Jotain pientä muutosta oli mutta ei mitään kummempaa. Ja kaksi seuraavaa synnytystä eivät muuttaneet alakertaa senkään vertaa.

Mulla oli kyllä suht helpot ja nopeat ponnistusvaiheet ja säästyin hyvin repeämiltä.
 
Onhan se räpsä varmaan eri näköinen kuin ennen, ei oo kylläkään vertailupohjaa. XD ekassa synnytyksessä tehty eppari sai ulkoiset puoliskot näyttämään eriparisilta.
Ja varmasti tuntuma useamman synnytyksen jälkeen on erilainen kuin ennen, mutta omasta näkökulmastani vain parempi. (;
 
Ei erinäköinen, mutta eri tuntuinen varmaan ekat kolme kuukautta synnytyksestä. Sen jälkeen on tuntumakin ollut sama, hyvin sitä palautuu.
 
Mä en uskaltanu vilkastakkaan ennen jälkitarkastusta, jotenki ajatus kauhistutti :grin Mut ei jääny sinänsä jälkiä/arpia, vähän iho/ihonväri näyttää paikoitellen erilaiselta siitä synnytyksessä tapahtuneesta ihon rajusta venymisestä, vaikea selittää :D lähinnä kait ryppysemmältä, niinku ois selluliittia :D
 
Mulle tehtiin eppari, joka tosin palautui nopeasti. Tosta päältä ei oo mitenkään eri näköinen, sitä eppariarpeakaan ei meinaa löytää :grin Muuten tuntuu hieman erilaiselta kuin ennen, mutta ei mitenkään merkittävästi.
 
Mä mietin osastolla ollessani, että miksei siellä voi olla pientä käsipeiliä vessassa :facepalm:
 
Epparin takia alapää koki aika hurjan muodonmuutoksen hirveän turvotuksen puolesta ekoiksi melkein kuudeksi kuukaudeksi. Nyt kuitenkin toosa näyttää melko samalta ku ennen synnytystäkin. Mitä nyt arven voi syynäämällä todennäköisesti löytää.
 
6kk vähintään menee et palautuu suht koht normaaliksi. Ommeltu yhdeltä puolelta nii on se tiukempi sieltä puolelta
 
Esikoinen syntyi perätilassa ja leikattiin eppari. Se arpi kyllä muistutteli olemassa olostaan pitkään.
Muuten en oikeastaan huomannut mitään ja kun 6kk oli mennyt, voisin sanoa että oli kuin en ois synnyttänytkään.
En kyllä pitkiin aikoihin uskaltanut kurkata peililä!

Kakkosesta mulla avitettiin imukupilla ja oli tullut pienen pieni repeämä sisuksiin että häpyhuuleen. Mut kursittiin nukutuksessa, koska jouduin kaavintaan istukan takia.
Joku pätevä kirurgi siellä leikellyt ja ommellut, kun oli kuin oisin kauneusleikkauksessa käynyt. Ennen omasta mielestä isot häppärit olivat nyt juuri täydelliset, en tiedä mitä parsinut ja mistä :laughing002
Nojoo, tunnon kanssa ajoittan oli ongelmaa, mutta nyt 10kk synnytyksestä sekin on jo mennyt ohitse.
 
Takaisin
Top