Muut kuin ruokarajoitteet raskauden aikana

Mä oon myös saunonut normaalisti. Käydään ehkä kerran viikossa saunassa. Suomessa lääkäreiden mukaan normaali saunomisesta ei oo mitään vaaraa raskaudelle, toki sit ei suositella jos on esim vaarana käynnistyä ennenaikasesti. Loppuraskaudesta oon aina ihan himosaunonut mut ikinä ei oo kolme S:ää käynnistäny synnytystä 😅
 
Onko kellään hyviä vinkkejä fysikaalisista aurinkorasvoista jotka olisivat:
1. mukavasti levittyviä
2. eivät jättäisi ikävää valkoista/sinistä kerrosta iholle
3. ovat kohtuuhintaisia, mieluiten halpoja
 
Onko kellään hyviä vinkkejä fysikaalisista aurinkorasvoista jotka olisivat:
1. mukavasti levittyviä
2. eivät jättäisi ikävää valkoista/sinistä kerrosta iholle
3. ovat kohtuuhintaisia, mieluiten halpoja
Acolla, Avenella, Madaralla, La Roche-Posaylla, Patykalla ja Biothermilla on ainakin ihan hyviä fysikaalisia aurinkovoiteita, mutta mun mielestä ihan Nivealtakin löytyy jotain (ainakin lasten) aurinkovoiteita, joissa pelkkä fysikaalinen suodatin. Mutta ne jättää aina jotain kalvoa ihon pinnalle koska se fysikaalinen suodatin nimenomaan toimii niin että se suodatin jää siihen ihon pinnalle eikä imeydy.
Mä olen itse kyllä käyttänyt ihan siekailematta kemiallisilla suodattimilla varustettuja aurinkovoiteita.
Edit: Lumenella kuulemma on hyvä aurinkovoide fysikaalisella suodattimella, en ole ite kokeillut, mutta pitää testata!
 
Mä tilasin just kaksi aurinkorasvaa testiin, voin sit raportoida kun oon ehtinyt kokeilla. Ainakin jonkun nettikeskustelun mukaan olivat saaneet kehuja, mutta onhan nuo kaikki fysikaaliset just sellaisia tököttejä, joista jää kerros. Nää mun tilaamat on Biarritz Alga Maris ja EY! Sun Fluid.
 
Patykaa on itellä, se levittyy hyvin! Toki se jättää hivenen ihoa vaaleemman kerroksen, varmaan vähän hankala löytää fysikaalista rasvaa joka ei jättäis. Oon harkinnu että laittaisin naamalle kemiallisella suojalla varusteltua, kasvoille tarkoitettua aurinkovoidetta ja muualle tuota fysikaalista sen ajan kun ollaan reilu viikko rodoksella, mutta en oo vielä päättänyt teenkö näin.
 
Acolla, Avenella, Madaralla, La Roche-Posaylla, Patykalla ja Biothermilla on ainakin ihan hyviä fysikaalisia aurinkovoiteita, mutta mun mielestä ihan Nivealtakin löytyy jotain (ainakin lasten) aurinkovoiteita, joissa pelkkä fysikaalinen suodatin. Mutta ne jättää aina jotain kalvoa ihon pinnalle koska se fysikaalinen suodatin nimenomaan toimii niin että se suodatin jää siihen ihon pinnalle eikä imeydy.
Mä olen itse kyllä käyttänyt ihan siekailematta kemiallisilla suodattimilla varustettuja aurinkovoiteita.
Edit: Lumenella kuulemma on hyvä aurinkovoide fysikaalisella suodattimella, en ole ite kokeillut, mutta pitää testata!
Mä oon käyttänyt kans kemiallista tähänkin menneessä, mutta rupee olemaan useemmin tarve ja isommalle alueelle hiljalleen nii mietin tässä vaihtoehtoja. Tiiän että se siihen iholle jää mut oispa vaihtoehto joka ei kuitenkaan vaalentais/sinertäis vaan vois olla enemmän ihon värinen 🥲 mut nää hinnat tuntuu kans törkykalliilta verrattuna kemiallisiin aurinkorasvoihin, mutta ehkä mä voisin jotain tilata ja testailla…
 
Mulla on kasvoille sellainen Neutrogenan fysikaalinen puikko, joka on ihan ok. Vähän hieromalla se imeytyy ihan kohtuullisen hyvin. En kyllä tiedä onko näitä Suomessa myynnissä, en oo perehtynyt. Reissusta ostin itse.
 
Oon ymmärtänyt että olisi suotavaa käyttää hajusteetonta pyykinpesuainetta vauvan vaatteille, pyyhkeille, petivaatteille ym. 😊

Ajattelin aloittaa jo nyt, mutta yhden pullollisen jälkeen en kyllä tykkää. Aiemmin oli käytössä Perlanan lila pullo, suht voimakas tuoksu, joka ei mun mielestä kuitenkaan enää pyykkien kuivuttua osunut nenään.

Nyt ostin jonkun BioLuvilin hajusteettoman, ja kun ne vaatteet koneesta ottaessa tuoksuu/haisee mun mielestä siltä kuin ei olisi pesty ollenkaan. 😐 Tietty kun voi ulkona kuivattaa niin se vähän pelastaa, mutta nyt viileämmällä kuivaan sisällä, ja tietty talvella.

Kai mä voin jatkossakin pestä meidän vaatteet tolla Perlanalla ja vauvan tekstiileihin sitten käyttää hajusteetonta? 😄
 
Oon ymmärtänyt että olisi suotavaa käyttää hajusteetonta pyykinpesuainetta vauvan vaatteille, pyyhkeille, petivaatteille ym. 😊

Ajattelin aloittaa jo nyt, mutta yhden pullollisen jälkeen en kyllä tykkää. Aiemmin oli käytössä Perlanan lila pullo, suht voimakas tuoksu, joka ei mun mielestä kuitenkaan enää pyykkien kuivuttua osunut nenään.

Nyt ostin jonkun BioLuvilin hajusteettoman, ja kun ne vaatteet koneesta ottaessa tuoksuu/haisee mun mielestä siltä kuin ei olisi pesty ollenkaan. 😐 Tietty kun voi ulkona kuivattaa niin se vähän pelastaa, mutta nyt viileämmällä kuivaan sisällä, ja tietty talvella.

Kai mä voin jatkossakin pestä meidän vaatteet tolla Perlanalla ja vauvan tekstiileihin sitten käyttää hajusteetonta? 😄
Toki voit, mutta se on sitten toinen asia, että jaksatko pyöritellä vauvan vaatteita aina erikseen muusta pyykistä. Mä en jaksaisi, mutta huvinsa kullakin :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes: Meillä on jääneet hajuttomat pesu- ja huuhteluaineet käyttöön vauva-ajoilta ja kun niihin tottui, niin hajustetuilla pessyt kyllä tuoksuu kovasti nenään. Lakanapyykkiin kyllä tapaan laittaa hajustetun huuhteluaineen nykyään. Mulla on käytössä Neutral Colour -niminen nestemäinen pesuaine, enkä huomaa mitään pesemättömän pyykin hajua tms. tätä käyttäessä.
 
@Helinä84 hajusteettomista (jauhe)pesuaineista voin suositella Erisanin jauhetta (saa mistä vaan kaupasta) ja Allegro Plussaa (saa tilattua netistä esim 8kg tai 20kg tonkan, ei ihan heti tarvi tilata lisää). Allegro on halvempi vaihtoehto per pesu koska on tiiviste jota laitetaan vähemmän kuin mitä Erisania tarvii. Mä halusin vaihtaa nimenomaan jauhepesuaineeseen koska tarkoitus on käyttää kestovaippoja ja niille jauhepesuaine on must. Halpa hinta on myös plussaa.
 
Meillä kahden hengen taloudessa pestään pyykit eri koneissa vielä tällä hetkellä, koska mies tahtoo käyttää hajusteetonta pesuainetta ihon herkkyyden takia. Yritin itekin käyttää hajusteetonta jonkin aikaa, mut tuntu, et tietyt vaatekappaleet jäi aina jotenkin tunkkaisiksi. Luultavasti kyllä siirryn sitten itsekin hajusteettomaan, kun on kolmen eri ihmisen pyykit, ja toivon että pyykkietikka puree tunkkaisuuteen.

Meillä on nyt LV:n nestemäinen hajusteeton pesuaine käytössä, ja mies on ainakin tykänny. Ennen oli Erisanin nestemäinen, jota siis sillon itsekin kokeilin, enkä lämmennyt, mutta mies sanoo, että tuo LV on parempi.
 
Mä olen välillä tehnyt niin, et lorautan tipan jotain hajusteellista hajusteettoman sekaan jos haluan vähän tuoksua. Pelkkä hajusteellinen on hirveen voimakas mun omaanki nenään
 
Aurinkorasvoja ei suositella, mutta onko after sun -tuotteet ookoo? Tullut vähän laiminlyötyä hipiää paikoitellen tässä viime päivinä, kun kaikkea ei ole saanutkaan piiloon 😅
 
@Monni92 fysikaaliset aurinkorasvat on ok niin niitä kannattaa jos kemiallisia haluaa vältellä (ite käytän kyllä edelleen kemiallisia välillä pieniä määriä, mutta yritän silloin kun on isompi alue käyttää fysikaalista 😅). En löytänyt spesifisti after sun -tuotteista mitään HUS:sin sivuilta, mutta jos käyttää hajustamattomia ja tarpeeseen (eikä niin että joka viikon joka päivä kaikkialle) niin varmasti on parempi kuin kärvistellä!
 
@Metu, joo, en itekään meinannut löytää mitään infoo onko nuo after sunit ookoo :grin Mut ehkä ne rinnastuu enempi kosteus- kuin aurinkovoiteisiin. Oon käyttäny tyyliin nenään ja otsalle himpun kemiallista rasvaa välillä, ja muuten yrittäny mennä peittely-/varjossapysymistaktiikalla, mutta välillä illalla huomaa, että ei ole onnistunut ihan täydellisesti 😂 Pitää kyllä tollanen fysikaaliseen suojaan perustuva rasva hommata, jos nää kelit jatkuu 💦
 
Patykan fysikaalinen on ollut paras mitä ite käyttäny, se ei jätä ihan kamalan valkoseks ihoo, eikä tahmaa 😊
 
Takaisin
Top