Muita raskaana olevia isomman perheen äitejä?

HELLOUTA PITKÄSTÄ AIKAA!!!!!!!!!

...Juu,ompas pitkä aika,kun olen täällä käynyt *hui*.Ensin vetutti tämä uudistus ja sitten meillä pimeni netti perjantaina,kun tänne piti tulla.Oli koko viikonlopun netti pimeenä ja täällä maalla ei tietystikään voi tehdä edes vikailmoituksia viikonloppuisin.Tänään sitten tehtiin ilmoitus ja miehet tulivat tänne mittailemaan,että mistähän saakka on piuhat poikki.350 metrin päästä sitten löytyi katkennut tolppa.

MAMI76:  Sulla taitaakin olla viikkoja jo komiasti kasassa ;).Jokos Poitsu on syntynyt vai oletko vielä yhdessä koossa?Ja ennenkaikkea..toivottavasti kaikki on teillä hyvin <3!!!!!!

TYTTÖ KOO:  Moikka moi :)!!!!!
Hui..Siis sullakin on jo noin paljon viikkoja kasassa:D.ONNITTELUT ensiliikkeistä!!!!Siis mieletöntä,että sinä saat taas tuntea vauvan liikkeitä masussasi :).Ja ihanaa on muutenkin kuulla,että siellä on vointi hyvä!!

(.)  Minä siis jouduin "pakkolomalle" eli saikulle rv 29+1 noiden kipeiden suppareiden takia:(.Kohdunsuu oli pehmeä ja ulkosuulle raolleen ja pituuskin oli lyhentynyt.Saikkua tuli siis ä-lomaan asti.Olin aika pettynyt ja surullinen.En ole tottunut saikulle joutumaan,mutta näinkin voi elämässä käydä;).Onneksi ei sentäs pakkolepoa tullut eli lenkkeilen päivittäin pari kertaa päivässä edelleen.Navettakielto tuli ja lasten kantamistakin pitäisi välttää.
Joskus olen salaa tehnyt ihan vähän kiellettyjä hommia:D

Ä-POLIKUULUMISET:
Rv 30+3:
PISSA: Puhdas
RR: 116/76
Ultrassa vauvalla oli kaikki hyvin!!Vihdoinkin Mini oli RT:ssä..jee!!KokoARVIO oli nyt 1428g eli edelleen mennään keskikäyrillä.Meillähän on muut lapset menneet aina noissa ARVIOISSA alakäyrillä ja siltikin he ovat painaneet syntyessään normaalisti eli 3400g-3900g.Eli nyt minä itse veikkaan,että Mini painaa syntyessään vähän yli 4kg ;).Insuliineja jälleen nostettiin.Nuo paastoarvot vaan heittelee liian ylhäällä,mutta aterian jälkeiset arvot ovat tosi matalia.Seuraava ultra ja ä-polikäynti on 5.1. eli rv 34+1.

Meidän Esikoinen täytti JO 15-vuotta <3.Ja hän pääsi läpi mopo-ja traktorikortti kokeesta!Nyt sitten käydään keskusteluja,että koska äiti eli minä uskallan antaa meidän toisen traktorin hänen käyttöönsä *hui*

Pellollekin aurattiin jo peltoautorata.Pääsee Poika kavereittensa kanssa sinne krossailemaan.Niin ja minä kanssa :D.Mää siis rakastan krossailla tuolla pellolla.

HYVÄÄ VOINTIA JOKAISELLE JA TULKAAHAN KIRJOITTELEMAAN!!

Yönsäde ja Mini rv 30+6 <3
 
Hellou!!

Kirjottelenpa minäkin tänne taas...

Sain just tehtyä Kelaan kotihoidontukihakemuksen sähköisesti, hyvä minä! Ihan ajalle 15.3.-23.4. sitä hain emoticon sit jäänkin taas mammalomalle. Liitteet viedään ens viikolla, en tiedä uskaltaako niitä postitse lähettää (ehkä uskaltaakin), mutta vien ne henk.koht. kun on sinnepäin asiaa muutenkin.

Ja nyt hehkutusta... emoticon
Saatiin vihdoinkin isompi asunto tästä samalta tieltä! Hain tiistaina kiinteistöstä meille tähän nykyiseen kotiin lisäavaimia ja asiakaspalvelun täti kysyi huolittaisko isompi! Ollaan oltu 5 vuotta jonossa kun täältä ei kukaan koskaan halua muuttaa mihinkään. Tekevät täyden rempan tuohon uuteen, koska se oli aivan karseessa kunnossa, lattiasta kattoon saadaan uus koti. Muutto on jo kuukauden päästä, 15.1. virallisesti. Saadaan rutkasti lisää tilaa! OON NIIIIIIIN HAPPY!!!!

Meillä Onni on kyllä semmonen hymypoika että! <3
Ihan aina on hyvällä tuulella, ei ikinä kitise. Jonkin aikaa on karjunut ja kiljunut ihan hulluna.. Kaupoissa ym. on tosi kiva olla, kun kaveri meluaa oikein olan takaa =D

Päivät meillä sujuu hienosti omalla painollaan, öisin vielä jonkin verran ähelletään puoliunissaan. Illat on aika ihania, kun ysiin mennessä Onni tulee omaan sänkyynsä niin aloittaa semmosen puolen tunnin riekkumisen, riehuu ihan hulluna, heittelee lelujaan ja tuttejaan, kiljuu ja juttelee. "Dädä-dädä" tuntuu olevan tämän hetken "suosikkijuttu" pojalla.

Isot veljet on vieläkin aivan myytyjä Onnista, etenkin tuo esimurkkuikäinen esikoinen ihmetyttää-hän on ehkä eniten kiinnostunut pikkuveljestään ja hoitaa Onnia paljon.

Raskaus etenee nyt hyvin, huomenna alkaa 18. viikko ja supistelut on onneks suht aisoissa. Kuitenkin jos kauheesti esim. kävelee liian reippasti, siivoaa tms. niin tosi herkästi supistukset alkaa eikä lepo niihin kunnolla auta. Onneks mies on ollut tän viikon kotona niin oon saanut levättyä kunnolla ja ollaan nyt jaettu noita kotihommia poikien kesken.
Koiralenkeistä oon nyt luopunut, koska tuo koiruus on nyt talvisin aivan reikäpää, sekoilee ja poukkoilee lumen takia. Muina vuodenaikoina osaa "käyttäytyä" mutta talvisin on melko idiootti, mutta ihana semmonen.

Huomenna mennään ostamaan vikat joululahjat ja sit alkaa paketointi. INHOAN sitä hommaa koska MÄ EN OSAA PAKETOIDAemoticon Joka vuosi menetän hermoni ja kiroilen papereiden ja teippien kanssa... mies jo onneks tietää kokemuksesta, ettei tällä rouvalla pipo riitä.

Mitäpäs vielä... eipä kai muuta tähän hätään, täällä sujuu kaikki hienosti ja rauhallista joulua odotellaan. Isot pojathan on isällään koko joulun, joten saadaan viettää tällä pienellä ydinperheellä Onnin eka joulu. Pojalle pitää ostaa vielä tonttulakki ja punainen body, muuta vaatteet on jo.

Hyvää perjantaita ja hyviä vointeja!

EDIT: niin, siis kopioin laiskana tän kirjotuksen tuolta Onnin keäkuisista....hyi minä!!! Kipeitä supistuksia on ollut mutta nyt tilanne onneks parempi.
 
Nyyh, täällä ei käy enää KUKAAN!!! emoticon aina välillä oon käynyt kurkkimassa, muttei oo uutta tekstiä muilta tullut. HÖH!!!

Joulut vietetty ja kovin oli rauhallista ilman 3 vanhinta poikaa. Onni sai hirmu kasan lahjoja ja suosikiksi on tullut ihan selkeesti nyt "ajosimulaattori" niinkun kakkonen sanoi, eli siis auton ratti vaihteilla ym. ja tottakia se pitää karseeta älämölöä.

Huomenna vaihtuu sitten vuosi ja pojat menee jälleen isälleen. Tai oikeastaan menevät viettämään aattoa isänsä naisystävän luokse. Exä oikein yllätti kysymällä saako hän viedä pojat sinne... no miksei sais? Ja jouluaattona kun vietiin pojat niin meinasin saada sydärin kun exä HALAS mua, olikin eka kerta sitten meidän eron... OUTO!!! =D
Herra numero 3 juhlii sitten 1.1. synttäreitään, 7 vuotta tulee mittariin. Isällään juhlivat niitä ja me sitten seuraavana viikonloppuna kotona.

Ens viikolla pitäis alkaa pakkailemaan muuttoa varten oikein kunnolla, nyt oon heitellyt kamaa roskikseen ihan surutta. Koiran kanssa käytiin tänään ekaa kertaa harjoittelemassa hissiinmenoa ja voi toista!!! Pelkäs niiiiiiiin paljon! Onneks on vielä pari viikkoa aikaa opetella.

Mitäpä muuta... elämä menee omalla painollaan ja viikot menee siivillä eteenpäin! Rakenneultra on ens viikon perjantaina, toivoisin niin saavani sieltä vihdoinkin niitä vaaleanpunaisia uutisia =) kattellaan, kattellaan...  Olo on ollut tosi hyvä, liikkeet tuntuu päivittäin. Painoa oon kerännyt ihan kiitettävästi, en uskalla vaa àlle mennäkään... huh... varmaan vajaat 10kg on tullut jo nyt.

Tuntuu jotenkin, ettei tätä raskautta ehdi nyt ollenkaan sen enmpää miettimään, kun Onnin kanssa päivät menee niin vauhdilla. Ainut juttu on se, että näen aikamoisia painajaisia synnytyksestä, sektiosta jne. Hiipivä synnytyspelko on vissiin iskemässä. En oikein tiedä kumpaa nyt oikeesti toivon, alatiesynnytystä vai sektiota. Saattaa olla että joudun automaattisesti leikkuriin ja se hirvittää... ja sitten alatiesynnytyskin tuntuu nyt ihan ylitsepääsemättömälle jutulle...

Tämmösiä täällä... muiden juttuja odottelen...
 


Heipsan

Empäs älynnyt näin pitkältä ensin käydä etsimässä tätä keskustelua.
Tämä uudistus kyllä nyt vei pisteet tältä paikalta.

Täällä ollaan synnytetty ja kotona vihdoin kolmen viikon sairaalassa olon jälkeen.
Poika syntyi 3:ssa tunnissa käynnistettynä ja normaalisti alakautta. Kivut oli kamalat, niinkuin pelkäsin. Mutta onneksi nyt pojan kanssa kotona ja kaikki vauvalla hyvin.

Mitäs Tyttö Koolle ja Yönsäteelle kuuluupi?
 
HEIPPA PITKÄSTÄ AIKAA,

MAMI76: ONNITTELUT Pojasta emoticon

MEITÄ: Eli meillekin sitten syntyi POIKA 2.1.2011 rv 33+5!!Jos haluatte ja jaksatte,niin synnytystarina löytyy "Kuumeilijoista odottajiin.." palstalta tai sitten "Laskettu aika helmikuussa 2011 palstalta ja sieltä YÖNSÄTEELLE SUNNUNTAIPOIKA<3!!Mutta hyvin nopeesti nyt vain..Eli mullahan tuli kipeitä suppareita jo pitemmän aikaa ja olin saikulla.Kunnes 27.12.2010 kipeet supparit muuttuivat 5 minuutin välein tuleviksi.Ja sitten ihan yhtäkkiä alkokin raju verenvuoto.Mies soitti ambulanssin ja pillit päällä mentiin Taysiin.Sairaalassa ultralla todettiin hyytymä istukassa ja diagnoosiksi tuli istukan alkava irtoaminen.Sairaalassa sain tipan ja verevuotoa ehkäisevää lääkettä sekä supistuksia ehkäisevää lääkettä.Jouduin synnytyssaliin tarkkailuun ja hätäsektio valmius oli kokoajan päällä.Verenvuoto loppui ja minut siirrettiin osastolle.Jouduin vuodelepoon..vessaan sain kävellä.Kokoajan oli kovat kivut alavatsalla ja supisteli.Kortisonipiikit sain,joilla kypsyteltiin vauvan keuhkoja.Osastolla taas alkoi raju verenvuoto ja taas minut kiidätettiin synnytyssaliin.Taas ravinnotta ja leikkausvalmius päällä.Taas vuoto heikkeni,muttei loppunut ja siirryin taas osastolle.Vauvan vointi oli kokoajan erinomainen.Lauantaina 1.1.2011 klo.22 alkoi todella raju verenvuoto ja taas saliin.Kokoajan annettiin tiputuksena verenvuotoa ehkäisevää lääkettä+suppareita ehkäisevää lääkettä.Aamulla sitten ylilääkäri teki päätöksen,että synnytys on käynnistettävä,koska verta olen vuotanut jo viikon ja nyt oli verenvuodon seassa myöskin lapsivettä.Sunnuntaina 2.1.2011 kello 12 aloitettiin oksitosiinitippa.Ja Poika syntyi jo kello 16.50.Synnytys oli nopea ja kätilökään ei kerennyt laittaa hanskoja käteensä,kun Poika syntyi vajaan minuutin ponnistuksella :D.Vauvan mitat:paino 2120g ja pituus 47 cm ja pipo 31,6 cm.Eli huiman pitkä poika oli viikkohin nähden <3.Pisteitä Poika sai 9/9 eli hyvät!!Lastenlääkäri oli synnytyksessä mukana ja Poika vietiin suoraan osastolle.Ja siellähän hän toki vieläkin on hoidossa.Hyvin voi Poika.Eilen pääsi keskoskaapista tavalliseen sänkyyn.Syömistä nyt opetellaan,koska keskoset väsyvät niin helposti jo itse syömiseen.Minä pumppaan maitoa 3 tunnin välein ja nyt on maitokin alkanut hienosti nousemaan eli saan 3 tunnin välein pumpattua jo 100ml maitoa ( molemmista rinnoista yhteensä ).Mutta nyt lähden taas takaisin sairaalaan Poikaa hoitamaan<3.Rankkaahan tämä on,kun kotona käyn vain nukkumassa.Muita lapsia tulee kova ikävä:(

IHANAA VOINTIA TEILLE JOKAISELLE!!!!!!!!!!

Yönsäde ja Poika 4pvemoticon ( rv 34+3 olisi tänään )
 
Takaisin
Top