Muita raskaana olevia isomman perheen äitejä?

Yönsäde

Piirimestaruustason postaaja
[:)]HEIPPA[:)]

...Toivottavasti osasin aloittaa tämän uuden keskustelun ihan oikein [&o][:D]?

Eli aloitin tällaisen keskustelun,jos täältä löytyisi muitakin äitejä,joilla olisi enemmänkin lapsia entuudestaan [:)]
Olisi kiva vaihtaa kuulumisia,että miten olette jaksaneet raskauden kanssa,kun kotona juoksentelee muitakin lapsia [:)]??

Eli minä olen jo 36-vuotias äiti,jonka perheeseen kuuluu aviomies sekä 5 lasta [:)].Myöskin meillä täällä kotona on suuren suuri "eläintarha" [:D].Ammatiltani olen entinen erikoissairaanhoitaja ja nykyisin olen yrittäjä.
Raskaana siis olen ja viikkoja on nyt kasassa 10+4 [:)]!!

Tulkaa rohkeasti vaan mukaan keskusteluihin,jos vain täältä löytyy samanmoisessa tilanteessa olevia mammoja [:)]!!Ja tietty kaikki muutkin saavat tulla mukaan [:)]

Yönsäde ja Mini rv 10+4
 
Heippa Yönsäde!

Täällä olis tämmönen 4 pojan lähihoitaja-äiti ( 12v, 9v, 6v ja 3kk) ja ikää mulla on 34v ja miehellä 35v. Meillä on uusperhe, joista 3 vanhinta on mun edellisestä liitosta ja nuorin on eka yhteinen. Ja on nyt päätetty, että meidän perheessä on vielä tilaa yhdelle lapselle, joten ilman ehkäisyä mennään ja toivotaan, että pikkuvitonen ilmoittais tulostaan mahdollisimman pian. Eli siis raskaana en tietääkseni vielä ole, mutta toiveissa on!

Tää edellinen raskaus meni siinä mielessä hyvin, että pojat on jo niin isoja, ettei ollut mitään vaippaikäisiä jalassa roikkumassa ja heistä oli välillä jopa ihan oikeesti apuakin [:)] Enkä mitenkään kauhulla odota, jos pienellä ikäerolla saadaan seuraava, uskoisin pärjääväni tämän jätkälauman kanssa ihan hienosti. Organisointikykyähän se tietysti vaatii, kun on koulua, eskaria, harrastuksia jne. mutta ollaan tähänkin asti hengissä selvitty... [;)] ja tosiaan, onhan mulla myös mies auttamassa!

Että en nyt vielä ihan täytä näitä kriteereitä tähän ketjuun, mutta toivottavasti jo pian voin olla täysivaltainen jäsen täällä! [:D]
 
[:)] HUIPPEA [:)]

...Ihanaa,että vihdosta viimein tännekin eksyi muitakin [:)][:)]
Olin jo itse unohtanut koko tämän keskustelupalstan [:D]

TYTTÖ KOO: Moikka ja tervetuloa [:)]
Ja näin hyvin myöhäiset onnittelut Pikku-Prinssistä
Teillä on siellä hieno veljessarja [:D]
Meillä on täällä Esikoinen Poitsu ja muut ovat Tyttöjä [:)]

Tuo on aina ihanaa kuulla,että muutkin haluavat enemmänkin lapsia kuin sen yhden tai kahden vain [:)]
Hyvin te tulette pärjäämään,vaikka teidän pienemmillel tulisikin ikäeroa vain vähäsen!
Alussahan se on vähän ja paljonkin raskasta,kun äidillä on väsymystä ja hormonit heittelee ja sitten pitää taaperoikäistä siinä imetysten lomassa vahtia [:)]
Mutta kyllä se siitä sitten pikku hiljaa alkaa suttaantumaan *sanoo hän kokemuksen syvällä rintaäänellä* [;)]
Meillähän n Kakkosen ja Kolmosen välillä ikäeroa 1v3vkoa ja nyt meidän Kuopus on iältään 1v3kk ja tämän laskettu aika on sitten Helmikuussa [:)].

Jos saan udella,niin onko sulla jo alkanut menkat synnytyksen jälkeen?
Eli osaatko yhtään sanoa,että missä vaiheessa kiertosi on?
Minähän kun aloin odottamaan Kolmosta,niin imetin Kakkosta ja menkat eivät olleet vielä alkaneet synnytyksen jälkeen.Mutta silti aika äkkiä sitä tuli raskaaksi.
Ja minä tiesin aika hyvin,että nyt pitää tehdä r-testi,koska mulla alkoi jo ihan alussa kovat pahoinvoinnit [&:].Jee,aivan kuten joka raskaudessa [;)]

Toivon tosissani,että saatte pian sen plussan [:)][:)][:)]
Ja kirjoittelet ihmeessä tänne,vaikkei plussaa vielä olisikaan [:)]
Kiva on kuulla muidenkin vähän isomman perheen kuulumisia [:)]

Yönsäde ja Mini rv 15+6
 
Kiitoksia onnitteluista!! Juu, kyllä tässä mukava veljessarja on tullut saatua [:D]

Kiva kirjoitella myös tänne kun muuten tulee pyörittyä tuolla kesäkuisissa. Oon kyllä paljon seuraillut "jos nyt onnistaisi"-ketjua ja itsekin siellä ollut ja plussani saanut viime vuoden lokakuussa.

Mulla oli tämä edellinen raskaus kaksosraskaus, mutta toinen meni kesken aika alussa. Oli verenvuotoa ja kipuja mutta raskaus jatkui kuitenkin. Sitten suunnitellun sektion jälkeen kotiinlähtöpäivänä kätilö "muisti" kertoa, että mulla olikin ollut 2 istukkaa... Tuo tieto tuli ihan puun takaa, enkä osannut oikein edes suhtautua koko asiaan. Mutta kun tultiin kotiin ja pikku-Onni pötkötti sitterissään, yhtäkkiä sanottiin miehen kanssa melkein yhteen ääneen: "ajattele, noita vois olla tuossa 2..." Aika hurjaa! Ja kuitenkin ihanaa [:)]

Ekat menkat synnytyksen jälkeen oli 9.8-> enkä tiedä ollenkaan kierrosta. Se on aina ilman pillereitä ollut toooooooooodella epämääräinen; ihan kaikkea 20-80 vrk:den välillä, joten mitään ovulaatioita on turha laskea. Ja muutenkin, ihan niinkun edelliselläkin kerralla, mennään "järki päässä" (HAHHAH [:D][:D][:D]!!!!), tyylillä "tulee kun on tullakseen". Sen verran aktiivisesti on nyt kuitenkin yritetty, että tuntuu virtsatieinfektio tekevän tuloaan... [:@] Yritän nyt vielä elätellä toivoa, ettei kyseessä olis VTI, vaan ihan pelkkä ärsytys... Mutta nyt kun tuo herra nro 4 on niin pieni, niin ei ole sillai mitään hengenhätää seuraavan vauvan kanssa. Ainakin nyt vielä tuntuu siltä, kun varsinainen yritys on ihan alussa. Mutta ihan niinkun ennenkin, niin jossain vaiheessa sitä kaivaa kalenterin esiin ja alkaa laskea, että josko... [;)] mutta tosiaan tuo epämääräinen kierto sotkee aika paljo kuvioita. Kattellaan, hiljaa hyvä tulee... (vaikka oonkin semmonen kaikkimullehetitännenyt-tyyppi)
 
JA TAAS TÄÄLLÄKIN [;)]

TYTTÖ KOO: Hei,minullakin oli kaksoisraskaus,kun odotin Kolmosta.
Silloin muuten ihan hirveet oksentelut alkoivat jo ennen kuin menkat olivat edes myöhässä ja ajattelinkin jo,että odotankohan kaksosia?
No,mullakin sitten alkoi alkuraskaudessa verenvuoto ja ultrasa todettiin,että toinen on mennyt kesken [:(].
Mutta onneksi Kolmonen sitten syntyi terveenä [:)]

Sulla onkin alkanut hurjan aikaisin menkat.Mulla alkaa menkat synnytyksen jälkeen yleensä n.9kk päästä.Ja silloinkin ne minun mielestä alkaa ihan liian aikaisin [:D]
Juu,en ole ikinä pitänyt persuuksen valskauksesta [:'(]
Sulla voikin sitten tärpätä yllätävänkin nopeasti,kun menkatkin ovat jo alkaneet [:)][:)]

[:D][:D]..Aivan..Mekin,kun tätä kuudetta vauvaa aloitettiin yrittämään,niin tarkoitushan oli,että rauhallisesti otetaan eikä mihinkään ole mitään kiirettä [:D][:D]
Juu,kyllä se miehellä päti,MUTTA kyllä meikäläisellä alkoi jossakin vaiheessa menemään ajatukset siihen yrittämiseen ja näinollen sitten minäkin liityin tuonne Joko nyt onnistaisi osioon ja aloin laskemaan ovispäiviä ja kiertopäiviä [;)][&o]..niin ja sitten vielä tilailin ensimmäistä kertaa elämässäni noita ovispuikkojakin *viheltelee*
Arvaas vaan,että mitä mun mieheni oli mieltä noista mun humputuksistani [:D][:D]?
Toi vauvakuume nyt vain on sellainen jännä "tauti",että se vie kyllä ihan ihmisen mennessään [;)]

Ihanaa vauvakuumeilua teille [:)][:)][:)]
Kyllä se yrittäminen on aina niin ihanaa..ja sitten se plussaus [:)][:)]
Mutta nämä raskausoireet eivät kyllä ole aina niin ihania [&:]..varsinkaan mulla.
No,ehkäpä mullakin kohta nämä pahoinvoinnit loppuu *toivoo hän*
Onkos sulla ollut pahoja olotiloja raskaana ollessa?

Yönsäde ja Mini rv 15+6
 
Yönsäde: Juu, Onnia odottaessani oli ihan hirveetä pahoinvointia ja oksentelua niin, että laihduin nelisen kiloa alkuraskaudessa. Viikolla 31 meinasi poika syntyä ja olin sisällä sairaalassa. Siellä sain kortisonipiikit kankkuun ja supistustenestolääkitys meni myös. Mulla oli raskausaikana opinnot ihan loppusuoralla (opiskelin oppisopimuksella itseni lähihoitajaks) ja sainkin paperit ulos ennen pojan syntymää. Lisästressiä aiheutti 3vuorotyö, miljoonat etä- ja ryhmätehtävät koulussa, kodin ja perheen pyörittäminen, poikien harrastukset jne... Viimeinen harjoittelu ja näyttö oli maaliskuun lopussa ja sitten jäin kesälomilla ja siitä suoraan äitiyslomalle. Tuo opiskelujen loppu oli aika stressaavaa supistuksineen, mutta onneks sain suoritettua koulun kunnialla loppuun. Kyllä sitä nyt jälkikäteen miettii, että miten sitä pysyi järjissään... [:D] vai pysyikö sittenkään??? [;)]

Menkat varmasti alkoi niin aikaisin siksi, että poika ei ollut hirveän kauaa täysimetyksellä vaan sai korviketta lisäks. Mulla ei ole koskaan oma maito riittänyt enkä kyllä totta puhuen ole kamalasti edes imetystä rakastanutkaan. Tosin nyt oli ekaa kertaa semmonen olo, että olisin halunnut imettää tätä pientä miestä kunnolla ja pitkään... mutta korvikkeella siis mennään nyt.

Mietin, että olisin palannut takas tuonne "joko nyt onnistaisi"-ketjuun kuumeilemaan ja yrittämään... mutta emmää ehkä kehtaa... [:D] jotenkin kun Onni on niin pieni ja me on sovittu miehen kanssa, etten kuumeile liikaa eikä yritetäkään... vaikka sit kuitenkin yritetään kokoajan... Miten nuo miehet osaa ottaa nämä vauva-asiat niin lunkisti???? [8|][:)] Joten mä sitten kuumeilen salaa täällä [:D]

Mistäpäin Yönsäde olet? Meidän poppoo Helsingistä.

Niin ja ONNITTELUT PLUSSASTA!!! Hehe, miten niin hidas sytytys...??? [:D][:D]
 
[:)] MOIKKA TAASEN [:)]



TYTTÖ KOO: Siis me äidithän ollaan niin lujahermoisia ja huippeja tyyppejä,että me kyetään ihan mihin vain [;)][:D]
Mulla on ainakin sellainen pääkoppa,että mitä enemmän töitä sitä paremmin mää hommat hoidan [:D]
Mulla on täällä kokoajan töitä töitä töitä ja lastenhoitoa,koska hoidan kotona kaikki lapset.Paitsi Esikoinen on tietenkin koulussa.
Mun äiti käy täällä aina välillä auttamassa minua hommissa ja lastenhoidossa,kun mulla ei oikeestaan muuta tukiverkkoa edes olekaan.Niin mun äiti on osuvasti joskus sanonut,kun on meillä ollut,"ettei täällä työt tekemällä lopu" [:D][:D]

Mutta sulla onkin ollut aika työntäyteinen ja stressava odotusaika,kun olet Onnia odottanut [&:]
Saanko udella,että syntyikö Onni kuitenkin ihan täysiaikaisena?
Varmasti on ollut stressaavaa ja pelottavaa,kun olet joutunut osastolle lepoon jo rv 31!!
Onneksi kaikka päättyi loppujen lopuksi hyvin [:)][:)]..ja ainakin vaikutat suht koht täysijärkiseltä vielä [;)][:D] ( tuo oli sitten herja ) [:D]

Kyllä..kuumeilet täällä ihan vapaasti ja täysillä niin paljon kuin haluat [:)][:)]
Musta on ainakin kiva kuulla sun ajatuksia ja vauvakuumeiluja täällä [:)]
Ja ilman muuta menet tuonne "Joko nyt onnistasi" osioonkin [;)][:D].Mitäs se nyt ketään haittaa,jos sinulla on siellä "mukanasi" 3 kuukauden ikäinen Onni-poika [;)]

Mitäs muuten isot veljet olivat mieltä Onnista [:)]??
Onko mitään mustasukkaisuutta ilmassa?

[:D][:D][:D]..KIITOS plussa onnitteluista [:D][:D][:D]
Ei mitenkään hidas sytytys [;)][:D]

Niin ja meidän poppooti on Pirkanmaalta.

P.S.Koskas meinaat laittaa kiertopäivät esille [;)][;)][:D]
Siis älä vain suutu [&o]..mulla tämä huumori on joskus tällaista [;)]



Yönsäde ja Mini rv 16+0
 
TERVEHDYS YÖNSÄDE!!! [:D]

Täällä touhuillaan parhaillaan esikoispojan huomisen leirikoulun takia, pakkaamista ja vaatteiden pesua... Luokka on lähdössä urheiluopistolle kolmeks päiväks ja mies menee mukaan kuskiks/valvojaks. Esikoisella ja tokalla pojalla on tosi tiivis suhde ja ovat hirmu tärkeitä toisilleen, saattaa kakkosella tulla isoveljeään kova ikävä [:)]  ja perjantaina, kun palaavat reissusta, niin ei mene kuin puolisen tuntia kun ovat jo toisensa kurkuissa kiinni [:D] Veljesrakkautta!!!!

Onni syntyi viikkoa ennen laskettua aikaa 2.6. ja suunnitellulla sektiolla perätilan takia. Eli pysyi kuin pysyikin loppuun asti kyydissä! Isot veljet on ottaneet Onnin vastaan tosi ihanasti <3 Pienin veli tuntuu olevan äärimmäisen rakas kaikille pojille, Onni saa pusuja ja haleja miljoonittain [:D] Jopa vanhin, tuo just kohta 12 täyttävä esikoinen on ollut aivan myytyä miestä vauvasta, vaikka pikku hiljaa alkaa ihan muut jutut pojalla olla mielessä [;)] Minkäänlaista mustasukkaisuutta en ole havainnut kenelläkään olevan, ovat kuitenkin sen verran vanhoja nämä isommat pojat, että taitavat jo tietää paikkansa tässä perheessä.

Tuosta täysijärkisyydestä... Kiitosta vaan [:D] Ainakaan vielä ei ole valkotakkisia näkynyt täällä [:D][:D][:D] Ei vaan, kyllä sitä on oppinut selviämään isommankin perheen kanssa vaikka oonkin opiskellut ja ollut samalla töissä. Ja tähän väliin on myös pakko sanoa iso kiitos miehelle, ilman häntä ei olis homma toiminut. Lisäks mulla on täällä tukiverkko lähellä, omat vanhemmat asuu lähellä ja osallistuvat paljon poikien elämään. Siskoni asuu kahden tyttönsä ( 1v5kk ja 5kk) myös ihan tässä melkein naapurissa ja hänen kanssaan ollaan puolin ja toisin autettu toisiamme.

No ehkäpä mä jossain vaiheessa kurkistelen taas tuonne "joko nyt onnistais"-osioon... [;)]
Enkä mä mitään suutu [;)] don´t worry! Tietäis vaan minkälaisen tickerin noille kiertopäiville tekis.. [:D] kun ei oo ollenkaan harmaintakaan haisua, missä nyt mennään...

Nyt pitää mennä laittamaan pyykit kuivuriin ja uutta konetta pesemään... tää on niiiiiiin loputon suo.... [:@]
 
TERVEPPÄ TERVE TYTTÖ KOO JÄLLEHEN KERRAN [:)]



Heh..jännä sattuma [;)]
Minä olen tänään menossa Esikoisen koululle leirikoulukokoukseen.
Meidän Esikoisen luokka lähtee 6.9. viikoksi Kreikkaan leirikouluun [:)]
Viime vuosi oli armotonta häsläämistä,kun piti pitää kaikenmoisia myyjäisiä,myydä tutuille mausteita ja veskipapereita.Käydä siivouskeikoilla ym.kivaa [:'(][:D]
Siis mää inhosin tuollaista toimintaa,koska mulla on muutenkin täällä kädet täynnä työtä,mutta pakkohan se oli repiä jostakin aikaa [;)]
Harvoinhan toki noita esim.myyjäisiä onneksi oli.
Suurin rahoitushan tuli siitä,että joka viikko laitettiin rahaa leirikoulutilille.
Mutta nyt se ON OHI [:D][:D]..ja koulualaiset ovat valmiita lähtemään matkaan..jippii!!

Sulla on ihanaa,että tukiverkkoa löytyy [:)][:)][:)]
Minä kun olen muutanut kaupungista tänne maaseudulle,niin mulla on oikeestaan kaikki ystävät kaupungissa ja ikäväkyllä myöskin koko lähisuku.Eli mun äiti sekä sisarukset kaikki asuvat edelleen kaupungissa [&:]
Miehen äiti asuu täällä lähellä,mutta hänelläkin on vaikea sydänsairaus eikä hän pysty oikeestaan mitään raskasta enään tehdä [&:]
Mutta onneksi minun äitini on varhennetulla eläkkeellä ja näinollen hän pääsee tänne meille hyvin koska tahansa [:)]
Ja mielellään hän tänne tuleekin nuuskuttelemaan puhdasta maalaisilmaa ( ellei lasketa meidän ammujen kakanhajuja [;)][:D][:D] ) ja auttamaan lastenhoidossa.
Ja mielellään hän myös kuopsuttelee noita kukkamaita ja kasvismaitakin,kun enhän minä millään kerkiä kaikkia rikkaruohoja täällä nyppiä [:D]

Mitä pyykkejä [:D][:D][:D][:D][:D]....
Mää tarvisin lisää pyykkikoneita tänne [;)][:D][:D][:D]
Juu,kyllä meillä molemmilla varmaankin riittää ihan tarpeeksi työtä jo tässä kodinhoidossakin [&:]

Kerrot sitten heti mulle,jos sulle tulee vähänkin jotain raskausoireita [;)][;)][:D]??
Mää olen nyt jo ihan täpinöissäni täällä,kun jännitän teidän puolestanne [:D]


Yönsäde ja Mini rv 16+1
 
Huomentapäivää! [:D][:D]

Onko tosiaan niin, ettei täällä ole muita kuin sinä Yönsäde ja mä juttelemassa???

Aikamoinen sattuma tuo, että sielläkin leirikouluillaan pian!! [:)] Mun esikoisen luokka on "vaan" urheiluopistolla, ei mitään hienoja Kreikan matkoja... ja tulevat siis huomenna kotiin. Ihan kiva, että tulevat! Koira nimittäin ikävöi kovasti isäntäänsä ja on masentuneena täällä... ruoka ei maistu ollenkaan ja makailee aika apaattisena ja odottaa ikkunassa kokoajan.. [:D] voi toista!!!

Noista raskausoireista... tajusin tosiaan, että pissalla pitää käydä kokoajan, yölläkin herään vessaan. Mutta kyseessä saattaa olla myös liika vauvanyritys... [;)] mutta menkat oli siis 9.8. Ties millon seuraavista saa tai joutuu nauttimaan... kun tuo kierto on aina ollut niin päin...peetä. Äh, ei kai tässä nyt sentään vielä mitään ole...

Mites muuten sun raskaus on sujunut? Onko kaikki mennyt hyvin? Ja minkä ikäisiä lapsia sulla löytyy siellä?

Pitää mennä taas tuonne pyykkivuoren ääreen... plääh...[:@]

Hyviä vointeja!!! [:)]
 
[:)] AURINKOISTA SYSSYÄ [:)]



TYTTÖ KOO: Varmasti meitä muitakin ison perheen äitejä täältä jostain löytyy,mutta he eivät vain osaa katsoa tänne [8|][;)]
Kivaahan se olisi,kun tänne muitakin eksyisi [:)]

Eihän tuo teidän Pojan reissu mikään "vaan reissu" ole..höh.Hieno reissuhan se aivan varmasti on [:)]
Siis silloin kun minä olen ollut meidän Esikoisen ikäinen,niin silloin käytiin vain leirikoulumatkoilla Hämeenlinnassa,Hesassa,Turussa ja jopa ysiluokalla oltiin yksi yö Hangossa [:D][:D]
Mutta minähän asuinkin nuoruuden kaupungissa ( Treella ).
Täällä maalla missä me asutaan on ollut jo 15-vuoden ajan tapana,että ysiluokka käy Kreikassa viikon leirikoulumatkalla.Ja sehän ei tietenkään ole pakollinen,vaan siihen osallistutaan vapaaehtoisesti. Ja ne jotka siihen osallistuvat,niin he sitoutuvat sitten siihen,että säästävät vuodet rahaa reissua varten ja osallistuvat noihin myyjäisiin ym.tempauksiin.
Meidän Esikoisen luokaltakaan ei kaikki lähteneet tuohon reissuun.

Siis mitä mitä [8D][8D][8D] ..Sullahan on siellä jo ihan selviä raskausoireitakin [:)][:)]
Ja menkkojakaan ei ole vielä kuulunut [:)][:)]
Mulle ainakin gyne on aina sanonut,että raskaus onnistuu yleensä aika nopeesti synnytyksen jälkeen,koska kohtu on silloin hyvin verekäs ja "vastaanottavainen".
Ja sitä nopeemmin ja paremmin se raskaus onnistuu,jos menkatkin ovat jo alkaneet [:)]
Niin ja jos ei täysimetä,niin silloin onnistuu vieläkin paremmin [:D][:D]
Hitsit..nyt muokin jo jännittää [;)]
TEE TEE TESTI [:D]??

KIITOS kysymästä.Mullahan on nämä alkuraskaudet siis aina olleet yhtä kärsimystä.
Eli kokopäiväistä pahoinvointia,väsymystä ja jokapäiväistä oksentelua.
No,nyt tuntuu siltä,että pahoinvointi alkaisi helpottamaan [:)][:)]
Viime raskaudessa mulla oli raskausdiabetes ja sain siihen pitkävaikutteisen insuliinin.
Nyt on sama tilanne päällä [&:]..eli aamupaastot ovat koholla,mutta aterian jälkeiset arvot ok.Eli lähete on nyt ä-polille.
Mulla oli noissa paastoissa häikkää jo ennen raskauttakin.
Ruokavalio ok ja paino normaali.Geenit vissiin pääosissa?

Meidän lapset ovat iältään 14-vuotta,5v3kk,4v2kk,2v5kk ja 1v3kk
Eli sellainen joukkio meillä [:)]

Kävin eilen siis siellä leirikoulukokouksessa.Laitoin sitten hiuksia ja meikkasin.Olen siis viimeksi meikannut 4.7. Esikoisen Rippijuhliin [:D].
Mitäs sitä täällä korvessa meikkailee liian usein [;)]
Päälleni laitoin hupparin ja löysät housut.Niin eikös Esikko sitten sanonut,että "Äiti sää olet ihan teinin näköinen" [8|][:D]
Kyllä noilta rakkailta lapsiltaan kuulee aina kaikenlaista [;)]
Kesällä kun olin Esikon kyydissä traktorissa,niin hänen luokkakaverinsa oli luullut minun joksikin 9 luokkalaiseksi tytöksi [:D][:D]

Sinulle mahtavaa vointia ja jaksamisia kotitöihin [:)][:)]
Ja heti kyllä tulet kertomaan kuulumisia [;)]

Yönsäde ja Mini rv 16+2
 
Iltaa!

Heräsin just parin tunnin päiväunilta, tekipä terää! [:)] Tunnin -puolentoista päästä pitää lähteä tuonne kamalaan tuuleen koiraa viemään iltalenkille, myrskyä vissiin ovat lupailleet huomiseksi ja se näyttää jo tekevän tuloaan täällä.

No emmää ny vielä kehtaa testiä tehdä.. [;)] odotellaan nyt vaan niitä lisäoireita. En halua olla heti alkumetreiltä ihan holtiton hörhö, joka testailee kokoajan jo ennen kun menkat pitäis alkaa. Vaikka olishan se tietty hieno ylläri miehelle kun huomenna tulee kotiin, jos antaisin hänelle plussatikun lahjaks [;)] Mutta ei, odotellaan nyt vielä kuitenkin.
Onnista kun tein positiivisen testin, sanoin miehelle että oon joko raskaana tai sit teen kuolemaa, olo oli sen verran kamala. Ja plussahan se sieltä sitten pärähti ruutuun [:D] ja mies meni niin sijoiltaan, että joi päiväkännit [:D][:D][:D]

Tänään oli aivan ihana hetki, kun Onni makaili lattilla mobilen alla ja alkoi nauramaan yhtäkkiä ihan hervottomasti! Ja sitä jatkui ja jatkui ja jatkui... [:D][:D] Ja kun poika nauraa, sillä nauraa myös silmät, on niiiiiiiiin superihanan näköinen kyllä! Tulin hirmu hyvälle tuulelle ja toisiks vanhin poikani sai vangittua tilanteen videolle. Hauskuutettiin sitten itseämme ja katseltiin pätkää moneen otteeseen ja naurettiin itsekin vedet silmissä [:D]

Lasten suusta tosiaan kuulee kyllä kaikenlaista, se on totta! Ja tuohan on vaan ihana kohtelaisuus jos sinuukin on luultu 9-luokkalaiseks!!! [:D]

Pisteletkö myös nyt sitä insuliinia? Geenitekijäthän tuossa saattaa vaikuttaa pitkällekin, jos kerran paino ja ruokatottumukset on ihan ok. Ihan persehommaa nuo diabetesjutut, raskaana kun on muutenkin ylimääräisiä vaivoja aika usein. Mutta onneks on insuliini keksitty ja tuonkin taudin kanssa pärjää.  Tsemppiä!

Nyt pitää mennä pelaamaan Afrikan tähteä, pojat on pyytäneet jo monta tuntia kun aamulla lupasin, että tänään pelataan... joten on mentävä lunastamaan lupaus... ( ei millään jaksais... plääh... [:'(])

Vointeja sinnekin suuntaan!!! [:)]
 
HELLOU HELLOU JÄLLEEN [:D]


TYTTÖ KOO: Täällä me kaksin edelleen [;)]
Toi on hemmetin hyvä,että saat nukkua päikkäreitä [:)][:)]
Teillä on nuo isommat pojat jo sen verran isoja,että sulla on mahdollisuus nukkua päikkäreitä Onnin kanssa [:)]
Meillä kun nämä vekarat ovat kaikki tällaisia pieniä vielä,niin mahkuja päikkäreihin on nolla [&:][:D]

Mun pitikin kysäistä,että miten Onni nukkuu yönsä?
Annatko hänelle rintaa yöllä?
Jee..nuo vauvojen naurut ja hymyt ovat aivan ihania ..kyllä niihin sulaa vähän kurttunaamaisempikin ihminen [;)]

En vielä pistele itseeni insuliinia.Viime raskaudessa aloitin insuliinin käytön vasta rv30.Ja sitähän sitten käytetään ihan synnytykseen asti.
Meidän vauvallahan oli sitten syntyessään ihan liian matalat verensokerit ja hän joutui hetkeksi tarkkailuun ja sai heti synnyttyään lisämaitoa.Onneksi tuolla maidolla sokerit saatiin nousemaan eikä hän joutunut tiputukseen!
Kävin viime viikon tiistaina yksityisellä sisätautilääkärilla noista sokereista.Ja hän sanoi heti kättelyssä,että tässäkin raskaudessa joudun insuliinille.
Sen jälkeen sitten neuvolan täti laittoi lähetettä ä-polille.Vielä sieltä ei ole mitään kuulunut.
Paska hommhan tämä on,kun vaivaa myös EI RASKAANA ollessa [:'(]
Sisätautilääkäri jo pelotteli,että ehkä joudun vielä jossakin vaiheessa tablettihoidolle [&:]

"Ei hoppu ole hyväksi" [;)][:D]..eli ihan hyvähän tuo on,ettei vielä hosu minkään testejen kanssa [:D].Meikäläinen nyt täällä odottaa,että saisin susta myös odotuskaverinkin tänne [;)][:D]..No,ei nyt sentäs.
Teillä nyt ei ole vielä mitään kiirettä [:)]..Minä nyt aina välillä päästelen suustani sammakoita [&o]

KIITOS tsempeistä [:)][:)]
Jälleen kerran toivottelen hyviä vointeja sinnepäin!!

Yönsäde ja Mini rv 16+3
 
Liityn joukkoon, jos huolitte...... Meillähän ei edelleenkään mitään ISOA perhettä ole, vasta viides mukula tänne on tulossa. Minä kun näen iso(hko)n perheen rajana sen ettei enää mahduta normikortilla ajettavaan autoon vaan pitää hankkia linjurikortti - siihen on vielä kuitenkin muutaman lapsen verran matkaa. Edelliset näkee tuosta allekirjoituksesta.

Harvakseltaan olen täällä näitä palstoja selaillut (olen ihan jumahtanut tuonne omaan kuukausikeskusteluun). Ihanaa löytää täältä tällainen ketju ja huomata, että Yönsäteen perheessäkin on sitten perheuutisia odotettavissa muualtakin kuin navetan puolelta. Mehän kirjoittelimme joskus aikanaan tuolla kuumeilijoissa samaan aikaan - minä sitten parin keskenmenon jälkeen luovutin ja aloin odotella ainoastaan hauvelivauvelia (joka liittyi muonavahvuuteen heinäkuussa, tuosta enemmän toisaalla...) Mutta muutama päivä sen jälkeen, kun hauvamamma aikanaan kävi ultrassa sitten minäkin yllätykseksi (?) taas kerran plussasin ja nyt ollaan edelleen sillä tiellä, että viimeistään joulukuussa meillä sitten on se viides kaksijalkainen nyytti hellittävänä.

Heinäkuusta lähtien tämä elo on ollut melkoista kiitämistä - miten ihmeessä YKSI koiranpentu voikin saada niin paljon touhua aikaan!? Pitäisi tästä varmaan raahautua yhden pojan kanssa karkkikauppaan - minä kun menin eilen tuomaan tuolle väärät karkit karkkipäiväksi. Hataralla päällä kun muistin väärin kenen lempikarkit ovat mitäkin ja toin sitten esikoiselle mieluista, mutta kakkonen oli naama pitkänä.
 
noh.... voihan perhonen sentään!!!

Ihan mun on pakko kirjottaa, kun alkaa kädet tärisee tässä näppäimillä. Niipä. Vauvakuumetta pukka. Ihan semmonen pikkuperhe meilläkin. Mulla neljä entuudestaan, miehellä yksi ja nyt tämä yhteinen, iltatähdeksi nimetty... siis kuusi. Mutta, kun, tehän tiedätte... jos Venla sais sen pikkusiskon-veljen niin oispa se suloista!

Niin, tiedeän hulluja ollaan, muuta mitä sitten. Ikää kummallakin yli 40! Venlaa ei sen kummemmin "yritetty" tehdä. Vaikka kuusi vuotta siinä meni herkutellessa. Keskenmenojakin oli kaksi. Eka viikolla 13 ja toine viikolla 6+. Toisessa todennettiin kaksosraskaus. Oma isäni on kolmonen, että hiukan saattaa olla sukurasitetta monikkoraskauteen.

Mutta tätä meidän iltatähtöstä yhä imetän, enkä raaski lopettaa. Että jos se uusi vauva nyt ilmoitta tulevansa, niin pedataan hänelle puhtaat lakanat ja sanotaan, että tervetuloa!

Sen verran kiertoja tässä oon seuraillu, että viikon sisällä pitäs koittaa viritellä aikuisten juttuja!  On tää elämä kummallista!

....niin joo ja ne edelliset on siis (älkää pyörtykö**) -86, -88, -89, -93 ja miehen -94. Jotta silleen! Ja asuvat he omillaan ja murkut niillä "paremmilla vanhemmilla" :)

JOs tänne mahtuu haaveilemaan, niin kiitos!
 
MAHTAVAA LAUANTAITA [:)]



TÄTTÄRÄ: Tervetuloa [:)]
Siis kyllähän minä sinut muistan Joko nyt onnistaisi osiolta [:)]
Mahtavaa saada tänne lisää porukkaa [:)][:)]
Heh..Niin ne raskadet voivat yllättää,kun sitä vähiten odottaa [;)]
Todella ihanaa on,että sekä karvainen että vähemmän karvainen uusi perheenjäsen teille on tullut ja on tulossa

Meillä aloittaa nuo ammut poikimisen sitten sen jälkeen,kun me ollaan tämä Mini saatettu maailmaan [:)].Tietysti,jos kaikki menee loppuun asti hyvin.
Minä pääsen sitten melkein suoraan laitokselta ensimmäiseen poikimiseen mukaan [:D]
Viime raskaudessa mulla oli niin,että ihan viimeisilläni ( rv 36 ) vedin vielä vasikkaa pihalle aamuyöstä,kun vasikka oli niin isokokoinen.
Silloin ei meinaan ä-polin lääkäri tykännyt yhtään,kun sellaista hommaa tein vielä viimeisilläni [;)][:D]

Mitenkäs sinulla on raskaus sujunut?


MAARINEN: Tervetuloa sinullekin [:)]
Ja tottakai tänne mahtuu..siis ihanaa on,että tänne tulee lisää äitejä,joilla on enemmänkin lapsia [:)][:)][:)]

Siis toi vauvakuume on jännä "tauti" [;)]..Musta tuntuu,että mulla ja mun miehellä se on jatkuvaa [:D]
Mies yleensä haaveilee jo uudesta tulokkaasta,kun Kuopus on vasta parin kuukauden ikäinen.Minä "lämpenen" yleensä vähän hitaammin ( kolmen kuukauden päästä synnytyksestä about [;)] ).
No,näkeehän tämän kuumeilun tuloksenkin noista meidän Ipanoiden ikäeroista [:D][:D]
No,nyt olen ajatellut,että tämä olisi meidän viimeinen [:(]
Mulla ollut niin pahaa oloa ja sitten tämä raskausdiabeteskin jo ärsyttää..niin ja tämä ikäkin..vaikka teininä itseäni vielä pidänkin [;)]
Mutta ikinähän sitä ei pidä sanoa EI IKINÄ [;)]

Sulla on ensi viikolla tärppipäivät [8D][8D]
Toivotaan nyt,että pääset pian laittamaan puhtaat lakanat sänkyyn [;)]


TYTTÖ KOO: Mitäs teille kuuluu??
Ja tietenkään en nyt utele mitään uutisia..you know sieltä saralta [;)][:D]


HYVÄÄ VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 16+4
 
Hellou...

Voi ihanaa!!! Tännehän on tullut muitakin juttelemaan, kovasti tervetuloa maarinen ja tättärä!!! [:D] tänne mahtuu kyllä varmasti haaveilemaan ja odottamaan josko se plussakin sieltä tulis...

Ihan ensin pitää kommentoida tuohon bussikorttiin, kun liippasi niin läheltä: nimittäin meillä mies on bussikuski (tai linja-autonkuljettaja, niinkun hienosti pitää nimittää) ja bussikortti siis löytyy. Tällä hetkellä ajellaan 7 hengen tila-autolla ( Chrysler Voyager?) jonne mahtuu vaunut, koira ja 4 poikaa+kamat jos koko porukka johinkin lähtee. Ja jos vielä saadaan 5. lapsi, niin sitten tulee se linja-autoks rekisteröity mobiili tähän talouteen... Harvoin tulee silti semmosia tilanteita että oltais kaikki samaan aikaan matkassa. Lähinnä se on tuo mies joka haaveilee autoista, mulle se on aivan sama, millä ajellaan, kunhan on turvallinen ja mahdutaan kaikki kyytiin.

Mutta mutta... meillä oli viime yönä semmonen keskustelu miehen kanssa, että oon vieläkin aivan ulapalla... en nyt lähde tässä kauheesti meidän suhteesta avautumaan, mutta sen sanon, että todella syvissä vesissä on uitu [:o] no, eilinen meni mulla sitten enemmän tai vähemmän huonoissa fiiliksissä ja olin tosi ahdistunut. Mies sitten illalla alkoi puhumaan ja huh...puhui kyllä niin suoraan syvältä sydemestään!!! Täytyy sanoa, että oma sydän on nyt ihan sykkyrällä, ja pelkästään hyvällä tavalla. En oikein pysty sanoin kuvaamaan tunnetta mikä mulla on tällä hetkellä- muuten kuin että rakastan tuota miestä aivan hulluna, siis OIKEESTI RAKASTAN. [:D][:D]

Ei täällä maarinen kukaan vissiin pyörry, olkoon niitä lapsia sitten 1 tai 11 ja olkoon he iältään mitä vaan [:)]

Ja vauvakuumeesta... meillä oltiin jo sovittu kun Onnia odotin, että mies menee katkaisemaan piuhansa sen jälkeen kun poika on syntynyt. Olin itse ihan orientoitunut siihen ajatukseen, että Onni jää viimeiseksi lapseksi. Ja kuinka ollakaan, mies alkoikin puhumaan, että mitäs jos vielä yksi... Ymmärrän toki häntä, poikahan on mieheni 1. biologinen lapsi. Ja jos ihan totta puhutaan, niin ei mun ympäripuhumiseksi paljon vaadittu [;)] Niinpä sitä nyt sitten kuumeillaan ja yritellään, katsotaan tuottaako yritys hedelmää...

Plussatuulia meille jotka sitä odottaa ja jo-raskaanaoleville hyviä vointeja!! [:D]

Tää menee nyt ihmettelemään oloaan... <3
 
MOROPPA MORO KAIKILLE [:)]


TYTTÖ KOO: Mikä on sen ihanampaa,kun mies joka puhuu ja pussaa
Ja siis se,että mies puhuu kaikki tunteensa ja ajatuksensa varsinkin silloin,kun sinusta itsestäsi tuntuu,että kaikki kaatuu päälle [:)].
IHANAA IHANAA on kuulla,että siellä on RAKASTUNUT olotila päällänsä [:)][:)][:)]

Kyllä meilläkin on tässä monta kertaa tullut niin paljon ryppyjä parisuhteeseen,kun lapsilla on niin pienet ikäerot ja yöväsymykset vaivaa ja hormonit jyllää,että monesti olen ajatellut,että tässäkö tämä oli.
No,siis meidän suhteessa olen minä se,joka heti on puhumassa erosta,kun oikein kunnolla synnytyksen jälkeen hormonit heittelee [;)] *viheltelee*
Onneksi minun mieheni tuntee minut jo niin hyvin,ettei enään minun hormonihöyryjäni ihan tosissaan ota.
Mutta kyllä hän sitten oikeesti huomaa,jos olen väsynyt ja stressaantunut.Niin hän puhuu hienosti meidän perheestä ja lapsista ja siitä,että kun ennenkin ollaan selvitty,niin kyllä nytkin selvitään [:)].
Minä siis lepyn heti,kun mieheni alkaa tunteilla puhumaan minulle/meille tärkeistä asioista
Ja sitten hän myös on itse himmannut töitään eli on palkannut ulkopuolista työväkeä,että hän pystyy olemaan minun apunani enemmän kotona.
Kyllä tämä isomman perheen ja työn pyörittäminen meille kaikilla on varmasti aika raskasta monesti.Mutta mitä se antaa,niin se on jotain aivan mahtavaa [:)][:)][:)]


AUTOISTA: Heh..Mun on myös pakko kertoa yksi hauska asia..Minun mieheni yksi sisko on lapseton pariskunta.Ja he ovat yhden meidän lapsen kummeista.
He ovat todella kovia maailman matkaajia ja matkustavat noin 10 kertaa vuodessa pitkin ulkomaita.
No,nyt he ovat vähän rauhoituneet ja ovat ottaneet meidän lapsia mukaan moniin reissuihinsa.Siis näitä isompia lapsia eli Esikoista ulkomaan reissuille ja kahta muuta vanhempaa ihan näihin päivän reissuihin vain.Ei tietenkään vielä yöreissuille,kun ovat niin pieniä.
No,heillä on aina ollut tavallinen henkilöauto käytössään.Niin nyt he sanoivat,että kun vaihtavat taas autoa uudempaan,niin he ostavat nyt tilavamman auton,johon mahtuu paremmin meidän lapsia mukaan [:D][:D].
Eli siis kyllä muutkin vaihtavat autoja isompiin kuin me itse [;)]


(.) Käytiin tänään Esikoisen kanssa viimeisillä ostoksilla.Piti ostaa vielä Kreikan matkaa varten shortsia ja paitaa.Nyt pitäisi kaikki olla hallinnassa [;)]
Illalla sitten pakataan tavarat matkalaukkuun.
Huomenna he lähtevät koululta klo:14 kohti Helsingin lentokenttää.

Mulla on tämä olotila alkanut pikkasen helpottamaan [:)]
Olen siis todella onnellinen ja helpottunut,kun pahaa ei tee enään koko päivää vaan se on nyt enemmänkin sellaita aaltomaista.Eli tulee ja menee.
Toissapäivänä olen viimeksi oksentanutkin..jee jee siihenkin [:)]

HYVÄÄ VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 16+5
 
Huomenta!

Tänään pitää käydä labrassa... aika sekavin tuntein olen [8|] soittelin aamulla terveysasemalle tästä ihmeellisestä pissallaravaamisesta ja vähän on siis virtsatieinfektion oireita... th kysyi heti että oonko raskaana [;)] että nämä voi olla myös oireita raskaudesta... no kyllä mä sen tiedän, mutten voi kyllä millään uskoa että olis jo tärpännyt. Anyway, labraan menen ja jos ei ole VTI niin sit raskaustestin ostoon. HUI!!!!
 
[:)] HYVÄÄ UUTTA VIIKKOA [:)]



TYTTÖ KOO: Hui [:)][:)][:)]..Nyt kerrot heti,että mitä tuloksia labrasta sait??
Toivon tietenkin,ettei mitään tulehdusta olisi.Mutta jos VTI on,niin paljon paranemisia siihen [:)][:)]
Ja tietenkin toivon teille sitä plussaa,jos te itsekin sitä haluatte [;)][:D]
Hitsit,että teillä on siellä jännää [:)][:)][:)][:)]


(.) Kävin tänään jälleen labrassa,kun lääkäri eilen halusi lisää tutkimuksia.
Otettiin paastosokeri,vaikka itse sitä kotona mittaankin päivittäin.Myöskin otettiin PVK ja maksakokeet.Maksakokeet noiden korkeiden paastoarvojen takia.
Sitten otettiin myös EKG tuon hengästymisen takia.No,siinähän näkyi heti jokin ihme rytmihäiriö ja sitten pitkin ottaa pitempi nauha.
No,torstaina sitten lääkäri soittelee paremmin noista vastauksista.

Eilen tosiaan lähti Esikoinen sinne reissulle ja minä täällä olen aina välillä paniikissa [&o]
Nämä raskaushormonit lisäävät tätä ahdistusta [;)]..Onhan se nyt kuitenkin aina jännittävää,kun oma lapsi lähtee kauaksi kotoa [&o]
Mutta eiköhän siellä nyt kaikki hyvin mene,kun on opettajia ja vanhempia siellä mukana vahtimassa noita murkkuikäisiä [:)]


HYVÄÄ VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 17+0
 
Takaisin
Top