Muita hepariinin piikittäjiä?

Pus

Kommentoinnin ninja
Helmikuunmammat 2016
Syysmammat 2018
Löytyykö täältä muita, jotka syystä tai toisesta joutuvat piikittämään hepariinia raskauden aikana? (Klexane/Fragmin)
 
Täällä yksi kohtalotoveri. Mulla on nyt 6+0 ja Klexane alkoi viikko sitten. Onko antaa vinkkejä miten vähentää mahdollisia piikistä aiheutuvia mustelmia? Tässä olis piiiiiitkä urakka vielä edessä ja maha on jo nyt mustelmilla. :sad001 Ja minne muualle voi mahan lisäksi pistää? Ite oon aina pistänyt vaan mahaan.
 
Kainalomakkaraan ainakin voi. Mulle ohjeistettiin että kaikkiin kohtiin missä on rasvaa niin paljon että saa hyvin sormien väliin ns makkaran.
 
Mä aloitin heti plussasta, reilu kolmekymmentä piikkiä pistetty. Pelkästään mahaan oon pistänyt, kahdesti vaan mustelma tullut, kun suoni on puhjennut. Kovettumia ei oo tullut. Oon huomannu, että helpoin on pistää aika ylös ja suht lähelle napaa, sattuu vähiten, eikä oo silloin osunut verisuoneen. Pitkästi pistelyä vielä edessä, saa nähdä, vaikeutuuko pistäminen jossain kohtaa.

Onko teidän raskaudet luokiteltu riskiraskaudeksi, onko seurattu tarkemmin tai onko jotain muuta vaikutusta raskauteen/synnytykseen?
 
Mulla on riskiraskauden heikon kohdunkaulakanavan takia sekä supisteluherkkyyden. Ei siis mitään perussairautta jonka takia pistän.

Luulis että on ainakin enempi seurantoja jos on jotain ns ylimääräistä..
 
Mä joudun pistämään, koska mulla on ollut aiemmin keuhkoveritulppa. Käsittääkseni tää ei kuitenkaan aiheuta tarkempaa seurantaa. Tai en ainakaan tiiä, että aiheuttais.
 
Takaisin
Top