MOUNTAIN BUGGY TUPLARATTAAT KOKEMUKSIA

Soppe1

Vauhtiin päässyt keskustelija
elikkäs jos jollain on nyt käytössä mountain buggy duet sisarusrattaat, ni kommenttia laadusta ennenkaikkea, mutta myös käytännöllisyydestä muuten:)
Oon yrittänyt nyt etsiä tietoa, eikä tule enää kuin samat otsikot vastaan, vaikka hakusanaa vaihtaisinkin:)
Meille ikäeroa tulee lasten väkillä aika tarkalleen 1 v 10kk.
Ensin mietin ja olin todella varma että emmaljungan super vikingit olisi meille hyvät, mutta näin täysin vahingossa lastentarvikeliikkeessä mountain buggy duot ja huomasin miten kapeat ne on!
Muutenkin kasaus vaikuttaa helpommalta kuin super vikingit.
Kommenttia tulemaan!:)
 
Mullakin nää harkinnassa, vaikuttaa käytännölliseltä ja muokattavilta:wink innolla odotan kommentteja! Meillä tulee ikäeroa 1,5v ja yksi pitäisi saada seisoma laudalle... jos jollain kokemusta että mikä seisoma lauta on kyseisiin sopiva nii hihkaskaa:)
 
Mä oon kans näitä pohtinu ja toisena vaihtoehtona Emmaljungan Double Vikingit 735, ikäeroa tulee 1v7kk.

Näitä on käytettynä enemmän tarjolla mut toisaalta haluisin et molemmat sais selkämenosuuntaan ja istuinten kapeus mietityttää et jääkö nopeasti pieneks? Varsinki talvella mahtuuko 2v toppavaatteissaan kyytiin..?

Onko näitä esillä pk-seudulla jossain liikkeessä?:)
 
Mä oon kans näitä pohtinu ja toisena vaihtoehtona Emmaljungan Double Vikingit 735, ikäeroa tulee 1v7kk.

Näitä on käytettynä enemmän tarjolla mut toisaalta haluisin et molemmat sais selkämenosuuntaan ja istuinten kapeus mietityttää et jääkö nopeasti pieneks? Varsinki talvella mahtuuko 2v toppavaatteissaan kyytiin..?

Onko näitä esillä pk-seudulla jossain liikkeessä?:)

Yksi päivä pysäytin yhen äiti ihmisen kaupungissa kun näin työntelevän näitä kyseisiä rattaita ja hän sanoi että lämpöpussi tai muu ei kyllä niihin mahdu mutta vaatteet päällä mahtuu niiden yli kaksivuotias istumaan:)
Ei ollu muuta huonoa sanottavaa hänellä ku että käytettynä kun oli ostanut niin kankaat olivat haalistuneet ja näytti mullekin niin oli kyl joo. Ni alko vähän arveluttaa, mutta toisaalta ei voi tietää miten ensimmäinen omistaja oli rattaista huolta pitänyt...
Ni nyt tarvittais kipeästi kommenttia, toivottavasti edes joku näiden mountain buggyjen omistaja löytyis tänne kommentoimaan:)
Aluksi en siis edes harkinnut vierekkäin istuttavia mut nää olis niin kapeat.. muut merkit meneeki sinne 74cm leveiksi, emmaljungat (doublet) olis muuten kyl ykkösvalinta...
 
Joo se onki toinen juttu mitä oon miettiny ku tuntuu et aika usein just mountain buggy-ilmotuksis on ollu mainintaa värien haalistumisesta, kuomussa varsinki, vaikka ei olis ees kovin vanhat rattaat..

Tottakai vaikuttaa se et miten niistä on pidetty huolta mut tuntuu et niin usein on sitä haalistumista et en usko sen olevan vaan käyttäjästä kii.

Mä taas oon ollu alusta asti vierekkäisten kannalla mut nyt yrittäny etsii peräkkäistenki hyviä puolia ku kapeemmat, mut tuntuu et ne on aina niin pitkät ja toinen lapsi on aina sit niin lähellä maata tai ei nää toisen takaa tai on liian pitkät nii et en tiedä saanko vakuuteltua

En olis uskonu et joku rattaiden valinta voi olla näin vaikeeta........ laughing6
 
Meillä on ollut kohta 2 vuotta käytössä Mountain Buggy Duetit vm 2015 ja en voi kuin suositella! Ovat todella kätevät ja näppärät, vielä ei olla löydetty ovea josta niillä ei mahtuisi :) meidän hoikka tyttö 3,5v mahtuu vielä talvivaatteissa kyytiin, vaikka nyt alkaa kyllä tulla jo hieman ahdasta. Isohkot ilmakumirenkaat ovat todella hyvät ja rattaita on kevyt työntää, vaikka tällä hetkellä lasten yhteispaino 30kg. Toki niitä täytyy välillä pumpata (ehkä muutaman kuukauden välein). Kääntyvät etupyörät on näppärät. Miinusta antaisin turhan lyhyistä valjaista ja jarru jää välillä jumiin, yleensä silloin on joku kivi jäänyt väliin. Kankaat ovat ehkä hieman haalistuneet, mutta itseäni se ei ole yhtään haitannut, koska rattaat ovat muuten niin loistavat. Nyt tosiaan olisi aika laittaa ne myyntiin, mutta millään en raaskisi niistä luopua :D
 
Meilläkin harkinnassa kyseiset tuplat, kun lapsille tulee ikäeroa 1v9kk. Kauheesti en oo vielä kyllä ees tutkinut millaisia tuplia on ylipäätänsä myynnissä, mutta yksi tuttu näitä kyseisiä rattaita kehui juurikin sen vuoksi, että ovat kapeat ja ylipäätänsä näppärät. Meidän perhekerhossa on yksi äiti kenellä on myös nää rattaat, mutta tänään en ehtinyt kysellä rattaista, joten ensi viikolla täytynee jutella hänen kanssaan. :)
 
Meillä on ollut nämä tuplabuggyt käytössä nyt vuoden ja 4 kuukautta. Kyytiin mahtuu tytöt 1v ja kohta 3v. Voin suositella lämpimästi, hyvin on palvelleet! Kevyet työntää, mahtuu joka kaupan ovesta, lapset viihtyy kyydissä hereillä ja nukkuessa. Mukavan kevyen kyydin takaamiseksi renkaita tosiaan kannattaa pumpata ajoittain. Vajaan puolen vuoden välein me on pumpattu ja niillä menee ihan kivasti.

Valjaat on tosiaan vähän lyhyet varsinkin talvivaatteiden kanssa mutta aina ne on saatu kiinni kun tarvitsee. Jarru on välillä hankala saada pois päältä nopeasti kun pitää osua juuri oikeaan kohtaan. Varsinkin isojen talvikenkien kanssa tämä ongelma. En ole huomannut kuomujen tai muidenkaan kankaiden haalistumista kuten edellä on puhuttu. Kaikki osat toimii edelleen moitteettomasti.

Meillä on nämä rattaat ollut käytössä vastasyntyneestä nyt taaperoksi asti. Eli vaunukoppa, sen muunnos istuma-asentoon naama vanhempaa kohti ja nyt kaksi eteenpäin olevaa istuinta. Vaunukoppa oli todella kapea, vauva mahtui sinne vastasyntyneenä talvivaatteilla, kesän alun ja sitten vaihdettiinkin jo siihen muunnokseen eli vähän istuma-asennossa ja ilman reunoja niin mahtui olemaan väljemmin. Nyt pian 3v mahtuu vielä kyytiin, mutta välillä talvihattu päässä ottaa kiinni ylös kun kuomu on kasassa.

Työntöosa on mainio, kun saa pidemmälle miehelleni ja myös itselleni sopivaksi. Sen kun taittaa ylöspäin, isompi tyttö usein tykkää istua siinä metalliosat päällä ka pitää kiinni työntöaisasta jos ei rataspaikka kiinnosta ja pitäisi päästä nopeasti liikkumaan.

Sadekuomu suojaa hyvin, kiva kun on läpinäkyvä niin lapset näkee myös hyvin ulos. Työntöosaan tuunasin normaalista tavaralokerikosta pidemmän jatkopaloilla. Tavaratilaan mahtuu kaikenlaista, mutta isoja kasseja tms on vaikea tunkea sinne kun työntöaisan puolella missä on isoin kolo tavaratilaan, siinä keskellä on nauha.

Kaikenkaikkiaan hyvin on palvellut ja suosittelen muillekin, jotka ei halua "junaa" työnnellä ja silti sopia kaikista normiovista sisälle rattaiden kanssa.
 
Hmmm... pitää varmaan mennä kunnolla perehtyy johki liikkeeseen, ehkä nää vois sit olla meille, ainaki näitten kokemusten mukaan! :cool01
 
Oi että, ihanaa oli lukea positiivisia kommentteja, kun olin jo menettänyt vähän jo toivoa kyseiseen merkkiin!:) ja meinasin eka että käytettynä ostettaisiin mut ehkä uutena olis kivempi:)
Ja meilläkin just kun on eri ikäiset tai melkein 2v ikäeroa ja aina ei tuu olee pakolliset tuplat, paitsi tietenkin jos tulee lisää lapsia niin ei oo kivaa hirveen leveitä ostaa mut nää mb:t olis just kivat, varsinkin kun on tullut tähän keskusteluun hyvää palautetta tähän mennessä!:) kiitos ketkä ootte vastaillu, ja uudet kommentit on myös tervetulleita!:)
 
Mä nyt sit tilasin nää eilen ja olisivat odottelemassa postissa... kerrankin nopeaa toimintaa postilta:wink pitää tulla kertoo rattaiden alku"korkkaus" kokemus teille... alkuviikosta ekat reissut tiedossa, kyytiläisinä 1v3kk ja 3v:)
 
Nyt on tullut uutuutena phil and teds merkkiset voyager peräkkäin olevat tuplat, taitaa mulla kaatua sinne suuntaan mieli, paitsi jos joku tulee tänne vielä noita mountain buggyja ylistämään:)
 
Pöh ei se äiti kenellä on kyseiset rattaat käytössä ollut viime viikolla eikä tänäänkään siellä perhekerhossa, joten oo päässyt kuulemaan hänen kokemuksiansa noista rattaista. :sad001 Innolla luen kyllä mitä ihmiset tulee tänne kirjoittaa kyseisistä rattaista. Toinen mitä rattaita oon miettinyt niin on bugoboon tuplia.
 
No niin buggyt haettu ja kasattu, ensi kosketus on että ompa keposet työntää:) itse mietin tota istuimien tilavuutta ja oikein hienosti meidän 1v3kk ja 3v mahtuu istumaan ja makaamaan:wink siis toi 3v on ns testimatkustaja, hänet ulkoistetaan laudalle:wink tavara tullakin näyttää todella tilavalle... Itse tilasin flint kankailla, jotka kuvissa näytti paaaaljon vaaleammille mut livenä on aika tumma, mut eipä tuo haittaa:) olen siis parin käyttö kerran jälkeen tyytyväinen, tulen kertomaan lisäkokemuksia jahka niitä tulee :wink
 
Joo, sitä mäki ku kävin testailemassa kaupassa, että oli hyvät työntää, vaikka ei ollut kuin yksi kyydissä, niin silti ei tuntunu epätasaisilta:)mutta tuleppa sitten lisä kommenttia antaa kuhan oot ajellu enemmän:wink
 
En päätynyt kyseisiin rattaisiin vaan ostettiin emmaljungn super vikingit kun kankaiden laatu ensikosketuksella miellyttänyt... olen ollut tosi, tyytyväinen super vikingeihin, otettiin jo esikoiselle ostosta suoraan käyttöön!:)
 
Takaisin
Top