Montako lasta haluaisit?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Jos asia olisi vain sinusta kiinni, kuinka monta lasta haluaisit?

Minä saattaisin olla tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen (kolme biologista lasta ja yksi "bonus") tai sitten haluaisin vielä yhden. Tällä hetkellä en haluaisi enempää, mutta ehkä vielä joskus voisin haluta sen yhden - muutaman vuoden päästä. Sen jälkeen uskoisin että riittäisi eikä tarvitsisi enää jossitella että "jos kuitenkin vielä yksi". Toisaalta, mistä sitä tietää. :grin
 
2 halusin mutta nyt on kuudes tulossa:D olen erittäin tyytyväinen ja iloinen että ollaan saatu tämmönen katras kasaan:wink näin jälkikäteen mietittynä en osaa nähdä itseäni 2 lapsen äitinä, 6 kyllä:p
 
Neljästä olen aina haaveillut, nyt on neljäs tulossa. :Heartred lapsiluku meinasi jäädä kolmeen, mutta ihanaa, että haaveet toteutuu....!! :Heartred
 
Kolmesta olen haaveillut. Nyt on kolme ja olen mielessäni jättäny option neljänteen. Ehkä neljän jälkeen viideskään ei enää tunnu missään.. :D Nyt tiedän, että haluan muutaman vuoden väliä kuitenkin ennen mahdollista seuraavaa. Kaikki kolme ovat niin hurjan pieniä kuitenkin vielä. :)
 
Kolmesta olen haaveillut. Nyt on kolme ja olen mielessäni jättäny option neljänteen. Ehkä neljän jälkeen viideskään ei enää tunnu missään.. :D Nyt tiedän, että haluan muutaman vuoden väliä kuitenkin ennen mahdollista seuraavaa. Kaikki kolme ovat niin hurjan pieniä kuitenkin vielä. :)

Optio neljänteen on juuri se, minkä itsekin olen jättänyt. :) Minkä ikäisiä lapsia teillä on?
 
Optio neljänteen on juuri se, minkä itsekin olen jättänyt. :) Minkä ikäisiä lapsia teillä on?

Kaksi vanhinta täytti toukokuussa 3v ja nuorin on 9kk. :) Meille on syntynyt kolme lasta alle 2,5v aikana. Elämä on melko sellaista elämänmakuista tällä hetkellä! :D
 
Yksi on. Ennen kun poika syntyi, haaveilin neljästä. Nyt uskon, että toisen ehkä haluaisin joskus, mahdollisesti kolmannenkin, mutta tuskin enempää.
 
Olen aina halunnut useamman lapsen, mutta en ole osannut oikein määritellä sitä määrää :)
Kohta lapsia on viisi. Kolme omaa ja kaksi bonusta..Kyllä mä vielä voisin lisää haluta :D
 
Kaks lasta on ja aina välillä iskee pientä vauvakuumetta, mut en osaa sanoa haluaisinko tosissani kolmatta lasta.. Nuorena aina ajattelin et kolme lasta, mut hyvä meidän kyllä näinkin
 
Ennen lapsia ajattelin et 1-2 olis hyvä. No nyt niitä on kolme ja haave on vielä neljännestäkin. :)
 
Nyt on yksi ja ainakin toinen vielä haaveissa. Kaksi tai kolme tuntuu tällä hetkellä hyvältä lopulliselta lapsiluvulta. :)
 
Ennen esikoista en halunnut ainuttakaan, mutta kun hän hieman yllättäen ilmoitti tulostaan, niin se räjäytti kroonisen vauvakuumeen :p puhuttiin silloin miehen kanssa neljästä, ihan max viidestä. Viisi on nyt ja toive olisi vielä yhdestä :rolleyes: neljäs ja viideskin oli se "yksi vielä", että saas nähä :grin onnellinen ja tyytyväinen olen näinkin :Heartred
 
Ennen esikoista en halunnut ainuttakaan, mutta kun hän hieman yllättäen ilmoitti tulostaan, niin se räjäytti kroonisen vauvakuumeen :p puhuttiin silloin miehen kanssa neljästä, ihan max viidestä. Viisi on nyt ja toive olisi vielä yhdestä :rolleyes: neljäs ja viideskin oli se "yksi vielä", että saas nähä :grin onnellinen ja tyytyväinen olen näinkin :Heartred

Tuo krooninen vauvakuume on paha. Itse kärsin juurikin siitä :D
 
Ajatuksena haaveilen kolmesta, koska meillä miehen kanssa on molemmilla vain yksi sisarus ja jotenkin haluaisin saada sitten "yhden lapsen enemmän" ja jotenkin tuntuu kamalalta, että jo toisen lapsen kohdalla kaiken kokisi viimeistä kertaa.. Neljä lasta taas tuntuu jo liialta, ei mahdu enää edes perinteiseen henkilöautoon, siinä on sopiva raja meille :D
 
Taikapilvi mainitsi tuon autoon mahtumisen. Onko teillä muita syitä lapsilukutoiveenne takana? Mitkä asiat vaikuttavat siihen? Eli onko teillä joitain ulkoisia tekijöitä, jotka joko kannustavat hankkimaan lisää lapsia tai toppuuttelevat lisääntymistä?

Tässä artikkelissa kerrotaan, että aiemmin toivottiin keskimäärin 2-3 lasta, mutta nykyisin keskimääräinen toive on enää 1-2 lasta. Maalla lisääntyminen kiinnostaa enemmän kuin kaupungissa.

Jutussa mainitaan, että epävarmat työmarkkinat ja kalliit asunnot voivat osalla hillitä halua hankkia lisää lapsia. Kuulostaako tutulta?
 
Kaksi piti saada kun itse ainoana lapsena koen sisaruuden rikkautena josta olen itse jäänyt paitsi.

Kolme mahtuisi vielä takapenkille ja on ehdoton yläraja. Realistisesti lapsiluku jäänee kuitenkin kahteen vaikka taloon kolme mahtuisikin, miehen suku asuu ulkomailla ja siellä vierailu on nelihenkisellekin perheelle pieni konkurssi joka kerta. :)
 
Mä haluaisin 2 omaa lasta, ja 1 adoptiolapsen. Oon miettinyt että ensimmäinen lapsi joka tulee, olis oma. Sen jälkeen joskus 20-25 vuotiaana adoptiolapsi, ja sen jälkeen vielä oma. Tai sit riittäisi vaan 1 oma ja 1 adoptio [emoji39] adoptiolapsen haluan että olis tyttö, koska rakastan niin paljon niitä niiden hiuksia ja ne on niiiin söpöjä pikku mulaattilapsia että sydän sulaa[emoji7]
 
Takaisin
Top