Monikulttuuriset perheet

Acelya

Jostain jotain jo tietävä
Hei,
olikos täällä muita monikulttuurisia perheitä? Meiltä löytyy sekä 2 uskontoa että 2 kansallisuutta. Olemme myös ihoväriltämme hieman erilaiset, joten tässä jännätään mitä geenejä (silmät/ihonväri) meidän pojalle periytyy =)
 
Täältäkin löytyy monikulttuurinen perhe, mies on saksalainen ja täällä asustellaan tällä hetkellä. Vaikka ei heti uskoisi Suomen ja Saksan olevan kauheen erilaisia, niin yllättäen tässä on silti aikamoista säätöä välillä ollut :D

Asutteko te Suomessa? Huh voin kuvitella minkälaista säätöä teillä on, kun on vielä eri uskonnotkin. Miten ootte (ootteko) päässeet sopuun uskonnollisista jutuista? Mä joudun tyttöni kastamaan ihan hänen omaa parastaan ajatellen. Vaikka me ei miehen kanssa kumpikaan uskota, hän kuuluu silti kirkkoon täällä ja yllättäen Saksa on hirveen vanhoillinen tässä tapauksessa, että lapsi on melkein pakko kastaa (ainakin johonkin uskontoon) ellei halua sen jäävän ihan hylkiöksi... :/
 
Nooh.. säätöä ollut kyllä ollut täälläkin, mutta jotenkin nämä yhteiset vuodet on auttaneet hyväksymään erilaisuuden ja myöntämään sen, ettei oma kulttuuri tai uskonto ole se ainoa oikea. Olen päättänyt antaa isin kasvattaa poikansa omaan kulttuuriin ja näin ollen jälkeläinen tulee seuraamaan hänen uskontoaan.  En itsekään kuulu kirkkoon, joten mulla ei ole mitään erityistä syytä tahtoa kastetta, mutta toisaalta en myöskään ole ottanut hänen uskontoaan. Mieheni uskonnossa ja kulttuurissa (hyvin vanhoillinen myös) on tärkeää saada juuri poika ja sukukin on siitäkin hyvin ylpeä. Suomessa asutaan ja suomen kulttuuri tulee siis sen puoleen tutuksi. Tää kaikki pitää vaan ottaa rikkautena ja hyvä niin koska lapsi tulee saamaan molemmat kansalaisuudetkin.
 
Takaisin
Top