Monikko odottajat!

Moikka,

Mullakin olis vielä 2008 äitiyspakkaus tallella, mutta aattelin että otetaan kaksi kun kerrat molemmat ovat poikia ja ainakin tuo 2013 pakkaus on mun mielestä aika pojan näköinen :) toi 2008 oli jotenkin tyttömäisempi.
Me saatiin rakenneultrassa tietää sukupuolet viikkoja silloin 21+4. Näkyi kyllä jo ihan selvästi :) Meillä on kanssa edessä auton vaihto, lapsia neljä sitten kun nämä syntyvät. Miehellä kun on vielä 11-vuotias poika. Mulla alkaa vaatevarastot olla aika lailla valmiina vastasyntyneille. Tuplien kirpparilta olen jonkun verran myös hommaillut vaatteita. Ostin sieltä myös ison kasan mamin ja nukin tuttipulloja valmiiksi. Rintapumppu, imetystyyny ja itkuhälytin pitäisi vielä hommata ja vähän petivaatteita.
 
Mä jouduin vuodelepoon. Ja kaikki on vielä ihan kesken. Puuttuu vielä vaikka mitä. Kääk. Ooppa tässä sitten stressaamatta levossa :sad001
 
Oi, otahan nyt rauhassa, jos vaan suinkin pystyt. Kyllä se voi vielä rauhottua niin että saat taas hieman touhuta. Netistä vaan hommaileen kaikkea, ettei tartte kaupoissa pyöriä. Jos et ole vielä liittynyt tuplien lastentarvikekirpparille facebookissa suosittelen liittymään. Mä olen sieltä hommaillu jo vaikka mitä. :) Tsemppiä sohvalle, ota iisisti Amalia!
 
Kiitos tsemppauksesta Minttu! :)
Mä koetan vaan ajatella et mielummin makaan kotisohvalla, kuin laitoksella..ja on tää varmasti kaiken sen arvoista, nyt vaan täytyy oikeesti ottaa iisisti :)
 
Hei, millähän nimellä tarkalleen ottaen löytyy tuo tuplien lastentarvikekirppis Facebookista?
 
Löytyikin kyseinen ryhmä jo! :) Jostain syystä ei antanut suoraan haulla tulokseksi, mutta mutkan kautta löytyi...
 
Hyvä Piu, että löyty :) Kävitkö Amalia jo kolmannessa ultrassa? Miten meni, jos kävit? Mulla olis ens viikolla :) Mulle tuli nyt niin talviolo, lunta sataa! Piti illalla kaivella muuton jäljiltä kaikki talvivaatteet esille ja äkkiä, varsinkin tytön, omilla niin väliä, kun varmaan mikään takki mahdu enää päälle!

Miten onkin hirveen hankaa keksiä pojille nimiä, tytöille niitä olis vaikka ja mitä jo mielessä. Ootteko te miettineet jo nimiä pikkusille? :)
 
Moikka taas,
mä oon käyny ultrassa jo neljästi, jouduin silloin kolmannen ultran jälkeen vuodelepoon ja tarkastuskäynnille. Nyt kuitenkin tilanne on stabiloitunut, eli rauhallisesti vaan jotta päästään mahdollisimman pitkälle :)
Vauvat on kehittyneet hyvin, koko ajan toinen on ollut toista hiukan kehittyneempi, nyt oli painoarvioissa eroa reilu 100g (toinen jo noin 900grammanen, toinen alle 700g), mut laitteet ei oo kovin tarkkoja, joten ei mitään älytöntä eroa kuitenkaan :)

Äitiyspakkauksetkin ovat jo tuloillaan postiin, niitä tässä innolla odotan :D

Mä en oo viittiny alkaa Facebookiin, mut kannattaiskohan nyt sit liittyä, et pääsis katseleen tuplien kirppistä :)

Nimet on vaikeita, en haluis mitään liian samanlaisia nimiä, mut sit erillisiä on tosi vaikee keksiä. Jotenkin ne vaan jo mieltää sellaseks kaksikoks, vaikka nykyään korostetaan kaksosten yksilöllisyyttä kaikissa valmennuksissa.
 
Moikka!

Aika useinhan nuo ovat eri kokoisia, joten varmasti ihan normaalia tuo pieni painoero, kun molemmat kuitenkin kehittyy ja kasvaa omaa vauhtiaan. Musta tuntuu, että tää maha on jo sen kokoinen kun esikoisesta viimesillään, kauhistuttaa hieman, että kuinka iso siitä oikein tuleekaan ja kuinka sen kanssa jaksaa olla :confused:

Ai ne pakkaukset tuli näin nopeasti! Mä laitoin hakemukset viime viikolla menemään. Niitä odotellessa :)

Meillä myös kummien valinta tuottaa "tuskaa". Kaikki hyvät ystävät on jo kummeja ja en haluaisi, että kummina on sellainen jolla on jo monta kummilasta! No, kai sitä jotain keksitään.
 
Moi! Ajattelin kysyä et minkä kokoisia teidän kaksoset on olleet rv15-17? Siis pituus+painoarviot? :)
 
Moi,

meillä alkoi seuranta vasta viikolla 20 kun ei ole kyseessä identtiset kaksoset. Eli noilta viikolta ei arvioita löydy :sad001
 
Höh, olis ollut kiva tietää mitä muilla on ollut, meillä pienet paino 165g ja 145g, et aika surkeita vielä on. :Heartred :)
 
Moikka,

juu mulla kanssa ensimmäinen ultra oli vasta rv 22. Nyt rv 26 olivat molemmat n. 800 g, lähes saman kokoisia. Onkos teillä ollut paljon liitoskipuja? Mulla ei oikeastaan muita paitsi ihmeellisesti lonkkia on alkanut kolottamaan, tai oikeastaan lonkan ja pakaran välimaastoa, tunne on ihan kun olis käynyt salilla, vaikka mitään, pääsiskin :)

Amalia, olikos se äp ihana? Vaikuttiko ne vaatteet kauheen suurilta? Mä tässä metsästelen vielä vähän tarvikkeita, lähinnä niitä sittereitä ja sitten jotain kapalon tyyppisiä, niin ja olis ihana löytää jostain jotkut ihanat ihan pienet villapuvut, toi äp:n puku on kyllä vastasyntyneelle varmaan aika iso.

Mites te muuten olette jakselleet? :)
 
Joo, äitiyspakkauksen vaatteet on isoja, ja se villahaalari on 70cm, et kesällä varmaan sit sopiva :)
On siinä pari bodya ja potkuhousut 50cm, mut muuten 60cm eteenpäin.
Mä oon neulonu ite kaikkee pienokaisille jo kesästä asti, mut saa nähdä sit mitä vielä pitäs hankkia..

Varsinaisia liitoskipuja mulla ei oo ollu, mut sain tässä kokea sukkapuikkoilmiön, toivottavasti ei avannu paikkoja pahemmin, yhden päivän ajan niitä tuntemuksia oli, eikä edes makuulla olo auttanut.. Epäilen et vauva potki just tonne alas sillon, ne kun on alkanu liikkumaan nyt huomattavasti enemmän :)
 
Hei,

Mulla oli viime viikolla ultra (24+2) ja vauvelit olivat 669g ja 704g. Seuraava ultra sit taas kolmen viikon päästä :)

Vointi on ollut mulla ainakin koko raskausajan lähes tähän saakka hyvä... :) Salilla olen jaksanut edelleen käydä, mutta liikkeet on toki keventyneet koko ajan :) Minulla ei ole pahoinvointeja ollut eikä mitään kuten ei myöskään liitoskipuja ole juuri ollut. Ihan hetkittäisiä pieniä kolotuksia lantion, selän, pakaran ja jalkojen seudulla, mutta ne on ollut hetkellisiä ja ohimeneviä. Pieniä supisteluja olen myös huomannut parin viime viikon aikana, mutta niitäkään ei mitenkään säännöllisesti vain ihan yksittäisiä tapauksia. Pitkät työpäivät ovat kyllä alkaneet hieman painamaan... Teen toimistotyötä kylläkin, mutta työmatka on pitkä ja päivät venyvät. Ultrassa lääkäri sanoikin että ihan viimeistään seuraavan ultran aikaan sairaslomalle ja aiemminkin jos siltä tuntuu. Ja kyllä nyt tuntuu jo siltä että voisihan sitä levätä kotona ennemmin kuin puolitehoilla kituuttaa töissä...!
 
Saakohan jostain (kaupungilta, sossusta yms) jotain apua lastenhoidossa jos joutuu vuodelepoon? Mulla siis ennestään reilu 1v poika ja oon tässä kauhulla miettinyt et mitä jos joudun vuodelepoon, tai pahempaa; sairaalaan vuodelepoon.... kuka hoitaa tota pikkujätkää? Iskästä ei oo juurikaan apua missään eikä häntä tunnu pahemmin ees kiinnostavan... Voiko joku sukulainen, esim. mun äiti jäädä hoitovapaalle siinä tilanteessa? Vai miten mahtaa sit onnistua. :/
 
Voi vitsit, kun osaiskin itse kutoa, vaikka oon mä tossa hypistellyt paria käsityölehteä, jos sitä vaikka alkais opettelemaan :)

Mulla kanssa pojat potkii ihan mielettömästi, joutuu välillä ihan venyttää itseään suoraksi ja takakenoon, kun istumatyötä teen toimistossa.

Meillä ainakin saa kaupungilta jotain hoitoapua vaikessa tilanteissa tai saa sitä muissakin tilanteissa, jos on tarvetta. Hoitajat ovat käytettävissä päiväsaikaan arkena, tyyliin 8-17 välisenä aikana. Mutta noista hoitovapaa yms. sun kannattaa kysellä jo hyvissä ajoin omasta neuvolasta tai sit sosiaaliavusta suoraan, eihän sitä koskaan tiedä mitä sattuu. Siis tarkoitan, että jos noi painaa mieltä niin neuvolassa ainakin yleensä auttavat ja otavat selvää asioista, ei kannata jäädä niitä liikaa yksin murehtimaan.

Mulla oli B-hb laskenu kanssa aika lailla nyt 98, kävin heti hakemassa vähän lisärautaa. Mulla kanssa katotaan nyt seuraavan ultran yhteydessä kuinka pitkään jatkan töissä.
 
Jee, mä sain taas luvan liikkua ja touhuta :) kaikki näytti paremmalta, paikat napakasti kiinni. Kaksoset oli jo 1000g molemmat, tällä kertaa ei kokoeroa enää ollutkaan, eli varmaan ultran/ultraajan epätarkkuutta ollut aiemmin.

Meillä kunnalta on kans saatavilla perhetyöntekijä kotiin, hinta on jotain 30€ päivä, tai 10€ 1-2 tuntia.
 
Oi, hienoa Amalia, kyllä se siitä! :) Vaavelitkin jo hyvän kokoisia!

Kääk, kohta on joulu ja miten ihanaa aikaa se onkaan, nyt vaan tuntuu, että mitenhän tää joulu menee, kun tän mahan kanssa tarttis jaksaa kaikki jouluhösötykset! :)
 
Minäkin jo mietin, että pitäsköhän tehdä joululaatikot pakastimeen valmiiks jo nyt :) tai sitten jätän kokonaan tänä vuonna tekemättä :) ollaan aateltu olla joulunseutu ihan kotosalla jokajouluisen tien päällä olemisen sijaan, mut ehkä ne jouluruoat olis sit koetettava jotenkin ennakkoon vääntää.. Tai no, ei pidä ottaa turhia paineita mistään tänä Jouluna, voihan se olla että sitä vietetään vaiks laitoksella :)
 
Takaisin
Top