Monikko odottajat!

Moi taas,

kävin kurkkaamassa sun blogia. Aivan ihanaa hössötystä, jatka samaan malliin. :) Esikoista/sia sitä tulee aina vähän enemmän hössötettyä. Mulla esikoinen 4v. tyttö, joten pahimmat hössötykset on jo eletty :)

Missä päin Kymenlaaksoa asustelet? Mä olen asunut Kotkassa 10 vuotta, mutta nykyään Hämeenlinnassa.
 
En ole vieläkään nähnyt itse rattaita, mutta kaveri asuu maalla ja on kuulema talvellakin ilman ongelmia pärjännyt. Pahin on loskakeli, silloin saattaa joutua kuulema välillä vetämään pahimpien paikkojen yli. Noissa saa istuimet myös vastakkain, niin ajattelin että voivat siten seurustella toistensa kanssa. Saas nähdä ovatko oikeasti niin toimivat kuin kuvittelen

Minä jännään jo nyt, että ajottuuko synnytys tän vai ens vuoden puolelle, mutta jos kaikki menee yhtä hyvin kuin tähän asti, niin varmaan ihan loppuun asti mennään. Jostain luin et kaksosten synnytys käynnistetään viimeistään viikolla 38, en tiedä pitääkö paikkaansa.
 
Mä tässä kanssa vähän jännittelen, että milloinhan alkaa oleminen olemaan tukalaa ja mahtavatko viihtyä masussa ensi vuoden puolelle, toivottavasti. Niin, kai noi käynnistämiset ovat aika yksilöllisiä juttuja, olen myös kuullut kaksosraskauksista, jotka ovat menneet ihan laskettuun päivään saakka.

Mä en millään jaksais enään odottaa rakenneultraan, vielä pitäis viikko jaksaa odotella :) Sullahan Amalia taitaa olla ihan just, jos et ole jo käynyt? Kerro nyt sitten miltä kaikki vaikutti. :)

Noista rattaista vielä, että mä olen näillä näkymin päätymässä Bumbleride Indie Twin tai Emmaljungan Double Vikingin rattaisiin. Noita Emmaljungan versioita en ole vielä päässyt testaamaan, mutta vaikuttavat todella hyviltä, joten katsotaan voittaako ne bumbleridit. Ovat aika saman tyyppiset rattaat, mutta Emmaljungan versiossa ainakin tekstien mukaan ratasosan saa käännettyä molempiin suuntiin, kun taas bumbleridissa kasvot ovat koko ajan menosuuntaan ratasosassa.
 
Meillä oli joo rakenneultra, ja siitä kirjoittelinkin silloin tuonne rakenneultra -osioon.
Kaikki oli hyvin ja vauvat vastasivat viikkoja. Toinen oli hieman kehittyneempi, mutta kevyempi, mikä ihmetytti kätilöä, ja hän suoritti useita uusintamittauksia mittausvirheen eliminoimiseksi. Mutta kun kysyin että onko ne molemmat kuitenkin normaaleja, niin vakuutti näin olevan.
Sukupuoletkin jo selvisi, mutta meinasin pitää ne toistaiseksi salassa kaikilta :)

Neuvolassa mitattiin eka kertaa sf-mitta, ja se onkin jo ihan maksimissaan mulla. Eli vastaisi viikkoja 36, jos odottaisin vaan yhtä. Nyt sitten vaan kasvatellaan massua eteenpäin palloksi :D
 
Niin siis jos nyt oikein tuon mitan ymmärsin ,niin tietty sf-mitta kasvaa vielä mahan myötä, mutta siis kohdun korkein kohta on jo maksimissaan :)
 
Moikka!

Okei, kiva kuulla, että kaikki kuitenkin hyvin ja maha kasvaa :)

Mä kävin kanssa nyt siellä kauan odotetussa ultrassa. Meillä kaikki ok, poijjaat :) ovat hyvin saman kokoisia, toisella ehkä hieman pyöreämpi pää. Siellä ne potkuttelivat hyvinkin innokkaasti ja vaikuttivat oikein reippailta. Hutkivat toisiaan koko ajan millon mihinkin :Heartred Seuraava ultra olis 4 vkon päästä. Ens viikolla olis sitten taas neuvola.

Ja rattaissa, näköjään mun lempi aihe :D päädyttiin Emmaljungan Double Vikingeihin, musta-valko värityksellä.
Nyt sitten alkaa kaikkien muiden "poikamaisten" juttujen hössötys :)
 
Täälläkin yks 21v kaksosten odottaja. :) Ovat identtiset ! LA 8.4.2014 :) Hirmu jännää!
 
Kerrotko Minttu sit kun oot testaillut vaunuja et mitä oot mieltä? Luin arvosteluja niin melkein jokainen haukkui just noita Emmaljungan vaunuja. Ovat kuulemma tosi painavat ja niin leveät ettei ainakaan siwan ovesta mahdu? Ite en oo kerinnyt vielä testailemaan. Paljon on kehuttu Carena Double Swing ja Brio Double Wave kärryjä, onko kellään niistä jotain huonoa sanottavaa?
 
Mulla ei oo mistään kärryistä mitään kokemusta :) tänään kävin lastentarvikeliikkeessä ja suosittelivat Oran vaunuja näihin Suomen kylmiin ja lumisiin olosuhteisiin. Ne vaikutti kyllä hyviltä, mut sen verran kookkaat kasattuna että en tiedä miten mahtuis auton konttiin ja missä niitä sisällä säilyttäisin. Olen siis vielä ihan peruskysymysten äärellä :)

Tänään kävin neuvolassa, ja sain verensokerimittarin kotiin, tuomiona raskausdiabetes. Ainoastaan paastoarvo oli hieman koholla sokerirasitustestissä. Mutta seuraillaan nyt sitten miten se pidemmällä aikavälillä käyttäytyy.
Paino oli noussut kahdessa viikossa huimat 1,5kg ja siitä tuli kans vähän sanomista. Omasta mielestäni syön terveellisesti, mutta liian vähän päivän aikaan, mutta mistä lienee johtuu sitten tuo painonnousu.

Sykkeitä kuunneltiin tänään yhtäaikaa molemmilta, ja sieltä ne löytyi. :)

Ensi viikolla sitten taas ultraan näkemään pikkuisia :D
 
Amalia, laittoko ne sut sokerirasitukseen millä perusteella? Näkyikö tikussa jotain vai jonkun muun takia? Mulle ne ei sitä ainakaan vielä suositellut, sanoi vaan että katotaan jos alkaa ilmetä jotain, kun vielä ei ole mitään minkä vuoksi olisi tarvetta, mutta lähes kaikki sinne kuitenkin laitetaan. No katotaan koska menen, miten se muuten tehdään? :)

Niin, noi vaunut on vähän sellanen juttu, että kuka kokee minkäkin ominaisuuden tarpeelliseksi. Noi Double Vikingit on todella kevyet, ja leveys vaan 79 cm, että mahtuvat kyllä kaikista standardi ovista. Lisäksi niissä on paljon muita hyviä ominaisuuksia mitä monissa muissa ei ole, huonoa niissä ei ole mun mielestä muuta kuin hinta! :) Esikoisella oli myös emmajlungan rattaat ja ovat laadultaan kyllä todella hyvät, mutta myös kalliit!

Huh huh, onko ollut muuten supistuksia? Mulla on maha ihan kovana heti kun kävelee vähänkin pitempiä lenkkejä tai pesee lattioita yms. kivaa :)
 
Mulle sanottiin, että sokerirasituskoe tehdään kaikille, joilla on riskiraskaus. Eli kaksosraskauden takia se tehtiin, enkä uskonut siitä mitään koituvan, vaan toisin kävi. Mulla ei siis ollut aiemmin mitään vikaa havaittavissa missään testeissä.
Ennen koetta piti olla 12h syömättä, sitten aamulla heti 8 aikaan labraan, jossa otetaan verta putkeen, ja siitä katsotaan tuo mainitsemani paastoarvo. Sen jälkeen juodaan 2,5desiä sokerilitkua (mulla vadelman makuista), ja siitä tunnin päästä otetaan taas verta, ja kahden tunnin päästä toinen putki verta. Kestämistä oli pysyä pystyssä 14h syömättömyyden jälkeen. Mulla oli mukana lukemista ja neulomista mut mitään en jaksanu tehdä, suunnilleen vaan pötköttelin sen kaks tuntia labran odotushuoneessa.

Nuo Oran rattaat on kuulema vastaavat kuin Emmaljungat, mutta puolet halvemmat. Sen vuoksi myyjä niitä suositteli. En ole jaksanut tutustua tarkemmin ihmisten käyttökokemuksiin, että miten hyvät ovat. Meillä on hankaluutena ahtaat tilat, en yhtään tiedä mihin kärryt saisi säilytykseen, kun tuulikaappiin ne ei mahdu, ja muuta järkevää lämmintä säilytystilaa ei oikein ole..täytyy alkaa harjoittamaan mielikuvitusta :)

Supistuksista kärsin heti, jos imuroin tai koetan käydä kävelyllä. Melko rauhallisesti olen siis ollut, vaikka mieli tekisi touhuta. Viimeistään illalla tai seuraavana aamuna sen huomaa, jos on liikaa tullut rasitettua itseään yhden päivän aikana. Täytyy kuitenkin yrittää kävellä edes 10 minuuttia päivässä, ettei jää ihan sohvan pohjalle. :)
 
Yleensä kai tuo sokerirasituskoe tehdään lähempänä 30 raskausviikkoa, mutta kun sain itse valita, niin sanoin et mieluummin heti kun vielä ainakin jaksan :)
 
En tiedä onko monikko-odottajille omat systeemit mutta meillä päin pitää mennä sokerirasitustestiin viikoilla 26-28 :) Itse en oo monikko-odottaja.
 
Voishan sitä sanoa terkalle, että voisin siinä sokerirasituksessa kuitenkin käydä, kun ei kerta sitä itse sanonut :) Meillä oli muutto viikonloppuna ja tyhjättiin päivässä vanha asunto ja täytettiin uutta samaa tahtia. Ihmeen hyvin jaksoin painaa mukana, tänään on kyllä ollut sitten taas töissä aika veto pois.

Kummathan äitiyspakkaukset me saadaan 2013 vai 2014? Jostain olin lukevinani, että alkuvuodestakin syntyvät alkaisivat saamaan jo heti uutta pakkausta, mutta nähtäväksi jää. Sama se kyllä mulle on kumpi sieltä tulee. Ajattelin ottaa kaksi pakkausta ja kolmannen rahana. MItes te muut?
 
Minä taas olen ymmärtänyt että meille tulee vielä tuo vanha pakkaus, koska uutta aletaan jakamaan vasta vuoden alusta. Laitoin hakemuksen viime viikolla, otin samoin kaksi pakkausta ja yksi rahana. :)
 
Tuohon 2013/2014 äitiyspakkaukseen.. Tammikuiset ei ehdi saada sitä uutta, koska pakkaus pitää hakea viim 2kk ennen laskettua aikaa ja uutta pakkausta aletaan jakaa alkuvuodesta 2014.. Mielenkiinnolla odotan kuitenkin että minkälainen tuo uusi paketti on.
Saako kaksosraskaukset kolme äitiysavustusta? :)
 
Jep, kyllä saa :) ekasta lapsesta saa yhden, toisesta kaksi ja niin edelleen.. Jos sais kolmoset, niin sais vissiin 6 pakkausta tai avustusta rahana. :D
 
Kiva että täältä löytyi muitakin monikko-odottajia :) Juuri kirjottelinkin rakenneultra kuulumisia tuonne helmikuisten puolelle, laskettuaika on nimittäin 9.2.2014 :) Esikoisia odottelen :)
 
Tervetuloa uudet monikko-odottajat mukaan jutustelemaan! :)

Juu mäkin ymmärsin, että vanha saadaan, mutta en muista mistä ihmeestä mä luin, että sellaista olisi vireillä, että ne kenellä on laskettu aika vuoden alussa alkaisivat ehkä mahdollisesti myös saamaan jo vuoden 2014 pakkausta, en tiedä, oon varmaan nähnyt unta, no ihan sama, pääasia että jotain saadaan :)

Mulla potkii nää veijarit välillä niin hulluna, että meinaa iteltä lähtee jalat alta. Mitä se tulee olemaan kuukauden tai saati kahden päästä! :)

Olen haeskellut ja ostellutkin jo vähän ihan pieniä vaatteita, siis 44-50 senttisiä, niitä kuitenkin pitää alkuun olla jonkun verran. Aattelin myös ostaa pojille semmoset toppapussit nyt ekaks talveks mistä saa myös haalarit, veikkaan että pelkällä haalarilla ei ole paljoa vielä käyttöä, kun ovat niin pieniä. Sittereitä olen kanssa vähän vertaillut, niitäkin on niin pirusti erilaisia eri hommeleilla varustettuja. Esikoisella oli Baby Björnin sitteri ja se oli kyllä todella hyvä. Nyt olen miettinyt pojille Beaba up & down sittereitä. Yksi pinnasänky pitäisi myös hommata lisää. Yksi jo löytyy ja alkuun saavatkin pötkötellä samassa niin kauan kun mahtuvat/viiihtyvät. :)
 
Koskakohan toi uusi äitiyspakkaus mahdetaan julkaista? Itellä on esikoinen reilu 1v ja suurin osa tavaroista tallella, joten otan vaan yhden pakkauksen niin saa toisen makuupussin(käytetty omaa pussia tosi paljon!) ja muita tarvikkeita sitten toiselle vauvalle. :) Koska teillä näkyi sukupuolet? Mä kärsimättömästi odotan että saan tietää kumpia tulee, ni voi sit vähä jotain vaatetta ostella. :) Kävin kokeilemassa vähän vaunuja, oran tuplat tosi tukevat, isot renkaat ja muutenkin komeat, mut painoivat ihan järkyttävästi !! (siis lastenvaunuiksi) Brion double wave kärryt samantyyliset kuin oran, hieman pienemmät renkaat ja puolet kevyemmät. :) Carenan double swing kärryt yhtä kevyet kuin brion, tukevat nekin. Kääntyvät etupyörät(tosi kätevät kaupassakin) eikä mielestäni ollut ees kovin leveät. Taidan kallistua noihin carenan vaunuihin, tai sit noi oran kärryt ja auton vaihto farkkuun, helpompi saada ne sit autoon. :D
 
Takaisin
Top