Monennesta kierrosta tulit raskaaksi

Täällä yksi ihan loppuvuodesta itse syntynyt, enkä nyt koe kamalasti jääneeni mistään paitsi syntymäaikani takia :grin siitä ei kantsi murehtia. Musta on ihanaa jos saan oman pienen joulukuisen! Perhepiirissä muutenkin tätä loppuvuoden lasta tuntuu kerääntyneen:)
 
Syyskuussa jätin pillerit pois. Lokakuussa ekat kunnon menlat ja marraskuussa olinkin jo raskaana. Se tosin päättyi tuulimuna tuomioon joulukuussa. Vuotelin 10 viikkos ja jouduin lopulta kaavintaan helmikuussa. Odotettiin yhdet menkat ja sit jo heti tärppäskin. Eli yk 1 tuulimunan jälkeen.
 
Täällä ei yritetty vaan päinvastoin. Pillereitä söin ja tulin raskaaksi. Toinen kerta jo kun pillereistä huolimatta raskauduin. Viides lapsi kyseessä
 
Täällä yritys aloitettu viime kesäkuussa. Yk2 raskauduin, siittä kkm todettiin lokakuussa. Onkohan tää 5 tai 6 kierto sen jälkeen.

Ekaa yritettiin vuosi. Toinen yk2, kolmas yk1, neljäs yk9.
 
1.2 kun oltiin muutettu päätettiin ettei uuteen asuntoon osteta kondoomeja. Ensimmäinen kierto meni sängyn pohjalla kipeänä, joten kai tämän voi laskea yk1, kun pyhästähengestäkään voi raskautua.
 
Alunperin ajatetiin että aloitetaan yritys kun esikoinen täyttää kaksi keväällä 2017, mutta epävarman työtilanteen takia odotimme syksyyn. Kiertokin startasi vasta kesäkuussa ja minipillerit lopetin heinäkuussa. Syyskussa aloin toivomaam raskautta, vaikka emme kovinkaan aktiivisesti yrittäneet. Joulukuussa ei tullutkaan menkkoja, kierto katkaistiin lääkkeellisesti kp76. Lääkkeiden vuoksi lopetin myös esikoisen imetyksen, joka tosin oli tässä vaiheessa jo tosi vähäistä. Kolme kiertoa varmisteltiin kierron pituutta teroluteilla. Tärppäsi ekasta luomukierrosta lutien jälkeen.
Kierroissa laskien tämä tosin taisi olla vain yk5?
 
Täällä tärppäsi jo yk2. :) Esikoista yritettiin pitkälti yli puoli vuotta, joten tämä oli mukava yllätys, että näin nopeasti onnisti.
 
Itse oon kuumeillut viime kesästä asti mut vasta joulukuussa aloin puhua miehelle. Siinä vaiheessa vaikutti siltä että suostutteluajasta tulis piiiiitkä. Huomasin kuitenki että jo tammikuun aikana mies alkoi selvästi lämmetä ajatukselle kun sekin alkoi puhua vauvajuttuja ja nähdä pikkuvauvoja joka puolella. Olin ihan äimänä kun se jo helmikuussa ilmoitti että aletaan vaan yrittää. Olin varma että se haluais oottaa vauvahingusta huolimatta vähintään syksyyn asti kun toivottavasti työkuviot selviää. En voi vieläkään uskoo et siihen iski niin kova vauvakuume että oli valmis tän hetken epävarmassa, ahtaassa ja köyhässä tilanteessa toiseen lapseen. Tilanne on suunniteltu ja väliaikainen mutta loppuvuoden näkymät on silti epävarmat. Eikä kyllä uskottu kumpikaan että tärppäis ekasta kierrosta (helmikuun ovis ehti mennä ennen päätöstä), varsinkaan kun mies oli ulkomailla melkein koko tärppikierron ajan ja on vielä kesäkuulle asti. Olin jo niellyt sen pettymyksen ettei alettais odottaa vielä pariin kuukauteen ainakaan.
 
Joulukuussa Mirena pois. Jonka jälkeen raskauduin yk 2 tai 3. Se raskaus päättyi valitettavasti vkm. Mutta nyt ❤ Alettiin heti yrittämään toista ja sieltä plussa suureksi yllätykseksi ja iloksi tupsahti yk 1 (menkkoja ei välissä ollenkaan).
 
Mulla otettiin kuparikierukka pois tammikuussa just ennen ovulaatiota ja toiveikkaana odotin, että josko heti tarttuisi pieni matkaan. Mutta kyllähän se kierukka siellä vielä hetken poiston jälkeen vaikuttaa limakalvoihin. Helmikuun menkat oli ihan oudot ja kesti vaan kaks päivää. Meni varmaan kierrot sekaisin, kun ajatukset pyöri ainoastaan vauvajutuissa. Viime viikolla lopulta plussasin yllätyksekseni, kun en ollut oikeastaan ajatellut koko asiaa. Eli periaatteessa yk3, mutta oikeastaan yk2 vasta.
 
Jätin pillerit pois vuosi sitten, mutta kierto käynnistyi vasta syksyllä. Periaatteessa yk 3 tulin raskaaksi mikä olikin kemiallinen/aikainen km ja sitten tämä raskaus alkoi jo seuraavasta, mutta kierrot olleet siis tosi pitkiä 50-60 päivää ja ensimmäiseen puoleen vuoteen ei ollenkaan.
 
Meillä oli ensimmäinen yrityskierto viime vuoden toukokuussa. Mulla on myös aika pitkät kierrot, enimmäkseen sellasta 38-44 päivää. Ensimmäisen kerran tärppäsi joulukuussa, se oli yk 6. Se raskaus valitettavasti päättyi sitten keskeytyneeseen keskenmenoon, joka paljastui ultrassa helmikuussa. Kohdun lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen tärppäsi heti uudestaan, eikä yhtiäkään kuukautisia ehtinyt tulemaan välissä.

Nyt olis sitten yk 7 tai yk 1 keskenmenon jälkeen. Ihan miten sen haluaa ajatella.
 
Täällä jätetty joulukuussa ehkäisy pois, mutta imetyksen takia menkkoja eeeeei kuulunut. Eikä siis kuulunut ollenkaan vaan plussa ilmestyi nyt testiin, eli ekasta mahd kierrosta. Ns yritystä siis joulukuusta, vaikka ei 'yrittämällä yritetty' vaan lähinnä saa tulla jos on tullakseen. Ja meidän iloksi päätti olla yhtä nopea kuin esikoinen. :)
 
Otatin mirenan pois sen epäsopivuuden vuoksi muistaakseni helmikuussa. Tarkoitus oli kesällä aloittaa varsinainen yritys, ja sinne asti mennä ns varmoilla päivillä :p. Ensimmäisestä kierrosta siis tämä nyt sitten ilmoitti tulostaan, mutta oikein on tervetullut :Heartred.
 
Noin puoli vuotta kerittiin olemaan ilman ehkäsyä. En muista kiertojen määrää kun ne on niin mukavasti sekaisin.
 
Mulla joulukuun keskenmenon jälkeen oli 2 oikein pitkää kiertoa, 1 normaali ja nyt tästä neljännestä raskauduin, eli yk 4
 
Lokakuussa otin kapselin pois. Sen aikana ei ollut menkkoja. Poiston jälkeen alkoivat kolmen viikon välein ja kesto 2-3päivää, mulla aina ennen ollut 28päivän kierto ja 5päivän kesto. Joten aloin jo helmikuussa luovuttamaan että eipä tästä raskautta lähiaikoina tule. Maaliskuussa en edes muistanut merkitä alkupäivää kalenteriin, mutta siinä jossain 5.-9. päivänä. Yhteensä yk5 taisi tulla tälle.
 
Takaisin
Top