Miten vietätte vappua?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Nyt, kun pääsiäinen on lusittu, voidaankin siirtyä vapun odotukseen. :grin Mitä te teette vappuna vai teettekö mitään erityistä?

Meille vappu on kiva kevään juhla, ja joka vuosi ollaan sitä vietetty. Yleensä mennään aattona tivoliin, tosin jos keli on huono, saattaa tivolireissu olla jonain muuna päivänä vapun tuntumassa. Usein ollaan myös käyty piknikillä, surkealla säällä olkkarin lattialla. :) Sitten on ilmapalloja, serpentiiniä ja simaa (yleensä kaupan, kun ei saada itse aikaiseksi tehdä :rolleyes:) sekä jotain herkkuja, esim. metrilakua.

Tänä vuonna mulla on työreissu vapunpäivänä, joten juhlinta keskittynee aattoon.
 
En pidä vapusta, inhoan ilmapalloja ja ihmisjoukkoja. Yleensä on käyty eväsretkellä jossakin, missä ei ole muita tai munkkikahveilla rauhallisessa paikassa. Nyt ei ole vielä kovin tarkkoja suunnitelmia, munkeista on puhuttu
 
En edes muista ollaanko töissä vappuna. Sen muistan ettei sillä viikolla lapsella ole päiväkotia ollenkaan, mutta ollaankohan me vapaalla yhtäaikaa miehen kanssa ollenkaan:confused005
Nakkeja, simaa, perunasalaattia ja tippaleipää ostoslistalla joka tapauksessa. Lapselle ilmapallo. Suunnitelmat riippuu niistä töistä sitten.
 
Emme ole varsinaisesti sen kummemmin koskaan viettäneet vappua. Jos on hieno ilma, saatamme ottaa eväät ja lähteä metsäretkelle. Taikka leiriytyä ihan vain pihapiiriin :joyful: Munkkeja ja simaa totta kai mukaan!
 
Meillä ei ole erityisiä vappusuunnitelmia. Sima, tippaleivät ja miehelle munkit on ostoslistalle ja eiköhän lapselle hankita ilmapallo. Muuten jää sitten nähtäväksi. Olin vähän miettinyt tivolia vapun tienoille, mutta se tuli käytyä jo etukäteen niin ehkä käydään vapputorilla (jos täällä sellaista tänä vuonna on) tai ihan vain piknikillä. Tai sitten vain syödään tippaleipää kotona.
 
Vappuna on kiva lähteä kaupungille ihmisten ilmoille. Yleensä ollaan käyty vappulounaalla ja kilistelty skumpalla. Kotikaupungissa on teekkarikaste, mutta nyt ei jakseta ajella sinne asti. Käydään katsomassa, mitä Joensuussa tapahtuu ja ostetaan pojalle ilmapallo. Kotona juodaan simaa, jonka sain eilen pullotettua. Toivottavasti olisi lämmin ilma! :)
 
Oon tehnyt yleensä simaa ja paistanut munkkeja. Ollaan kutsuttu ihmisiä käymään, lasten kavereita on esim käynyt. Joskus omiakin.
 
Ai kauhee, mä unohdin että vappu tulee näin nopeesti. Täytyy huomenna käydä hakemassa kaupasta vähän sokeria ja sitruunaa, sais simat pöhiseen. Ehtiiköhän vielä... Tippaleivistä en tykkää, mutta munkki tai kaksi menee.

Varmaan viettelen vappua rauhassa, ehkä käyn katselemassa kaupungilla ihmisiä ja syön jotain hyvää. Jonkun mainitsemat nakit ja perunasalaatti mulla on niin vahvasti henkiytyneet uuteenvuoteen, että ehkä mä käyn hakemassa paketin makkaraa ja grillaan sen... :grin Poika on vappuna isänsä synttäreitä viettämässä.
 
Lapsi tykkää ilmapalloista, joten ilmapallo ostetaan heti kun ne isoimmat valikoimat ilmestyvät kauppoihin. Muuten juhlitaan kotona tai lähisuvun kesken. Julkisille paikoille en vappuna uskaltaudu, sen verran siellä on kuningas alkoholi johtamassa toimintaa, ja ulos jätetty sotku on järkyttävä.
 
Tivolissa voisi olla kiva käydä, mutta lapsi taitaa olla vielä liian pieni kaikkiin laitteisiin. Voisihan siellä silti käydä vaikka syömässä hattaraa ja nauttimassa tunnelmasta. Ehkä käydä miehen kanssa vuorotellen joissain laitteissa. Vappu-picnik kavereiden kanssa on myös mietinnässä.
 
Takaisin
Top