Miten vauva sai alkunsa?

Me jätettiin ehkäisy pois marraskuussa 2018, oltiin päätetty että jos lapsi syntyy vuoden 2019 aikana niin sit se on niin tarkoitettu. Eli meidän pienokainen hyppäsi kyytiin yk. 4. Taustalla meillä tosiaan kohdunulkoinen syksyllä 2017, nyt jännään pysyykö tää pieni matkassa.
 
Meillä neiti edelleen lähes täysimetyksellä vaikka vähön kiinteitä jo maisteleekin ja kortsu ollut koko ajan käytössä mutta niin vaan sieltä plussa sieltä pärähti
 
Kylläpä täällä on paljon yllärivauvoja tulossa :grin
 
Myö "harjoteltiin" ens viime lokakuun aika keskeytetyllä ja marraskuussa annettiin lupa vauvalle ajatuksena et siinä voi kestää ku miun kierrot on ollu välillä tosi pitkiä. Ei oo tutkittu mut uskosin etten ovuloi joka kierrossa. Plussahan pärähti testiin sit jo joulukuussa, kkm todettiin ja tyhjennettiin 2/19. Jatkettiin suoraan yrittämistä, ensimmäinen kierto oli aika hiljainen enkä tikuttanut ovista. Yksien menkkojen jälkeen nappasin oviksen tikkuun kiinni, hyödynnettiin tehokkaaasti ja siitä seurauksena uusi plussa.
Josko tämä joulukuinen jaksaisi kehittyä ja pysyä matkassa. :Heartred
 
Me jätettiin ehkäisy pois joulukuussa ja olen tosi yllättynyt miten nopeasti tärppäsi, olin meinaa varautunut pcon ja pitkien kiertojen takia yrittämään paljon pidempään. Ekan kohdalla tärppäsi n. 6kk yrittämisen jälkeen ja tokassa meni yli vuosi ja aloin olemaan jo siinä vaiheessa aika epätoivoinen. Nyt siis lyhin yritysaika tämän kolmannen kohdalla vaikka kiertopäiviä plussa kierrossa yli 50 :woot: mutta iloisia toki ollaan, että näin nopeasti saatiin hyviä uutisia :)
 
Mä poistatin kierukan 09/18 koska se aiheutti hirveesti vaan harmia mun kropalle. Uutena vuotena mies sitten ilmoitti että vauva olisi nyt tervetullut. Itse olin suunnitellut että nelosta alettaisiin vasta elokuussa yrittämään. Helmi-ja maaliskuussa saatiin aikaiseksi oikeeseen aikaan tehtyä vauvahommia :D maaliskuussa takertui mukaan (eli yk 2). Olen siis kohta 36v ja ekasta kerrasta on aina tärpännyt. Kolme päivää ennen ovulaatiota on tämä odotellut.
Sama oli meidän ylläri kolmonenkin joka odotteli kolme päivää ovulaatiota :D Meillä oli silloin käytössä varmat päivät ja luulin että ovulaatio oli ollut.
Meidän kolmonen on kyllä maailman ihanin ”hups” lapsi :Heartblue
 
Muokattu viimeksi:
Varoitus, tulee pitkä tarina! Meillä on vähän erikoinen tilanne. Aloitetaan siitä, että mulla todettiin vuosi sitten pcos gynellä, koska kierrot on 35-45 päivää, joskus yli 50. Gyne ultratessa löysi rakkulaiset munasarjat ja sanoi, etten ovuloi ja että jos haluaisin lapsia joskus, kannattaisi vaan heti hakeutua hoitoihin, koska se voidaan helposti hoitaa lääkkeillä ja luomuna todennäköisyys raskautua on tositosi pieni. Kuulemma lähinnä vain silloin, jos kierto olisikin alle 35 päivää, voisi ovulaatiokin tapahtua. Yritin gynelle selittää, että mä tunnen ovulaation tosi selkeästi joka kierrossa ja aina siitä 12 päivää ni menkat alkaa. Mutta gyne torppasi ja sanoi, ettei sitä voi tuntea että se on jotain muuta.

Tää käynti sattui ja itkin sen jälkeen käytännössä lapsettomuutta. Miehen kanssa päätettiin, että nyt kesällä 2019 jää ehkäisy pois ja yritetään siitä puoli vuotta luomusti. Meillä on ollut käytössä muutenkin vain keskeytetty yhdyntä.

Mutta sitten koitti tämä maaliskuu. Mulla oli menossa kiertopäivä 39, enkä ollut vieläkään tuntenut ovista. Totesin miehelle, että unohdetaanko ehkäisy loppukierroksi, kun tästä kierrosta tulee ainakin yli 50 päiväinen, enkä usko että ovulaatio todellakaan tapahtuu saatikka että irtoava munasolu olisi kunnollinen. Että jos tästä tulisin raskaaksi, ni se vauva kyllä todellakin haluaisi meidän perheeseen. Mies vielä varmisti, että kuinka iso riski on tulla raskaaksi ja vakuutin, että onhan se riski aina olemassa mutta olisi se kyllä aikamoinen ihme. Ja sitten kp 42 tunsinkin tutut ovisoireet. Naureskeltiin, että hupsista, tulipa hyödynnettyä se vahingossa. Mutta en silti hetkeäkään ajatellut, että voisin oikeasti tulla raskaaksi näillä lahjoilla ekasta kerrasta.

Mutta niin vaan 10 päivää ovulaatiosta piirtyi testiin haalea haamu, joka päivä päivältä vahvistui! Se oli alkuun iloinen järkytys. Ei tätä voi uskoa vieläkään todeksi. :Heartred Arvatkaa, tekikö mieli varata varhaisultra sille gynelle, joka väitti, etten voi tuntea ovulaatiota kun sitä ei tapahdu...

Sulla on kyllä ollut tietämätön gyne jos ei tiedä että osa naisista tuntee ovulaation :banghead: Mä oon aina tuntenut ovulaation (siitä asti kun ensimmäiset kuukautiset on alkanut). Kolmannen lapsen jälkeen kipu on nykyään ihan helvetillinen. Itselläni alkaa aina 13 päivää ovulaatiosta kuukautiset. Mullakin oli esikoisen aikana terveydenhoitaja neuvolassa joka ei uskonut tätä.
 
Sulla on kyllä ollut tietämätön gyne jos ei tiedä että osa naisista tuntee ovulaation :banghead: Mä oon aina tuntenut ovulaation (siitä asti kun ensimmäiset kuukautiset on alkanut). Kolmannen lapsen jälkeen kipu on nykyään ihan helvetillinen. Itselläni alkaa aina 13 päivää ovulaatiosta kuukautiset. Mullakin oli esikoisen aikana terveydenhoitaja neuvolassa joka ei uskonut tätä.
Niinpä ja kaiken lisäksi tämä sama gyne on erikoistunut lapsettomuushoitoihin! Mun mielestä vähän jopa järkyttävää, miten näin voi edes olla. Mutta nyt ainakin tiedän, että todella ovuloin ja oviksen myös tunnen. Mulla menee kans aina 12 päivää oviksesta menkkoihin ja oviskipuihin joudun ottamaan Buranaa. :) Pitäis vaan luottaa oman kropan tuntemuksiin.
 
Mulla oli krooninen vauvakuume jo lähes heti esikoisen synnyttyä reilu vuosi sitten :happy: ollaan päästy niin helpolla, ettei ajatus toisesta lapsesta pienelläkään ikäerolla hirvittänyt paljoa. Tammi-helmikuun vaihteessa jätin pillerit pois, kun kaipasin "omaa kroppaa takaisin". Olin ihan varma, että ei tälle vuodelle tarvitse paljoa haaveilla, kun kierto on ollut tosi epäsäännöllinen. Niin vain sitten yk 2 lähti matkaan tämä "möhkö" (tekonimi tulee tästä aivan jäätävästä vatsan turvotuksesta joka alkoi heti plussan jälkeen) :grin
 
Meillä yritys alkoi oikeastaan heti, kun kuukautiset palasi synnytyksen jälkeen, eli viime syksynä. Tosin oikein kunnolla alettiin työstämään vasta loppuvuodesta. Huomasin melko nopeesti, että mulla oli vihdoin tasainen 26 päivän kierto, mutta mun ovulaatio oli aivan liian myöhäinen. Siihen hain terolut-kuurin, jonka avulla ovulaatio siirtyi oikeaan aikaan ja sit jäikin mukaan heti matkalainen.
 
Takaisin
Top