Miten vauva sai alkunsa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. :grin Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?

Täältä löytyy tietoa siitä, milloin kannattaa harrastaa seksiä mikäli vauva on haaveissa. Onko artikkelissa sinulle tuttuja asioita yritysajalta?
 
Meillä yritys alkoi 8/2018, kun poistatin kierukan. Heti eka kierrosta tärppäsi, mutta meni kesken 10/2018. Yhden kierron jälkeen tärppäsi taas ja tuloksena kkm 1/2019. Maaliskuun alkupuolella päätettiin, että tämä oli tässä, kun sain loistavan työtarjouksen. Ihan alkukierrosta kerettiin olla varomattomia, mutta joku kaveri olikin sitten tosi pitkäikäinen... Ja tässä ollaan. Alkuun meinasi hirvittää (ja hirvittää kyllä vähän edelleen) tuo työasia. Pitää kuitenkin ajatella, että kaikki menee niin kuin on tarkoitettu. Pikkuinen on oikein toivottu, ja jo nyt rakastettu lisä meidän perheeseen. :Heartpink
 
Täällä yritys aloitettiin 11/18. Joulukuun alussa plussasin, laskettu olisi ollut elokuussa. Mutta tammikuussa kaaduttuani pahasti ulkona portaissa, hakeuduin lääkäriin ja siitä päästiin ultraan jossa todettiin vauvan sydämen sammuneen viikolla 8+2.
Lääkäri kehoitti heti yrittämään uusiksi.
Ekat menkat tulikin helmikuun lopulla ja tästä kierrosta plussattiin❤️
 
Yritystä on ollut muutaman kuukauden pätkiä silloin tällöin kuopuksen (5) syntymän jälkeen, mutta elämäntilanteen vaihdellessa (Muutoksia töissä, opiskelua) yritys on aina jäänyt alkaakseen taas sopivassa kohtaa uudelleen. Keväällä 2018 alkoi viimeisin yritys tulee jos on tullakseen meiningillä, syksyllä tärppäsi, mutta raskaus meni kesken marraskuussa rv8. Nyt kolmannesta kierrosta keskenmenon jälkeen tärppäsi uudelleen.
 
  • Tykkään
Reaktiot: mrz
Päätettiin kolmannen lapsen syntymän jälkeen, että lapsiluku ei ole ehkä kuitenkaan vielä täynnä, ja annettiin neljännelle mahdollisuus. Suoritustapa oli hyvin perinteinen, esileikki meni suunnilleen näin: "Hei kuule... nyt olis kaikki lapset nukkumassa viimeinkin." Ekat kuukautiset olivat 1.3. ja toisia ei olekkaan sitten näkynyt kun plussasin jo. :) Ilman ehkäisyä siis mentiin (toki täysimetin ekat 6kk). Iloinen juttu että plussa tuli nopsaan, aiemmin raskaudet eivät ole alkaneet ihan heti yrityksistä huolimatta. Paitsi eka.. mut se onkin jo toinen tarina.
 
Muokattu viimeksi:
Kirjoitin alkuperäisen viestin väärään ryhmään, anteeksi häiriö! :)
 
Muokattu viimeksi:
Me aloitettin yritys 12/18. Tärppäsi siis yk 4. Kolmannessa kierrossa käytin greippimehua menkkojen lopusta ovikseen asti, mutta siis tuloksetta. Tässä neljännessä kierrossa muistin juoda mehua kahtena päivänä :joyful: Tämä tärppikierto oli ensimmäinen, jossa käytin ovistestejä. Käytössä oli cb:n digitestit, ja hymynaaman bongasin :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: mrz
Kierukka poistettiin tammikuussa 2018 ja sen jälkeen ehkäisynä oli miehen omasta päätöksestä aina keskeytetty, välillä osittain ja välillä kokonaan. :D Yleensä petipuuhat sattui aina sopivasti just oviksen aikaan, mutta nyt vasta tärppäsi. Periaatteessa ekasta siis, koska nyt ei hommat keskeytyny. Varsinaista yritystä ei oo ollu, mutta miehelle oon kyllä useempaan otteeseen ilmassu haluni toisesta lapsesta, ja nyt hän ilmeisesti päätti että saa tulla jos tulee. :D Näin meni oikeestaan myös esikoisen kohalla. Mitään muuta ehkäisyä ei olla käytetty, kun vaan kierukka oli reilun vuoden esikoisen jälkeen.
 
Yritys aloitettu 2014, tämä raskaus sai alkunsa ensimmäisestä ivf hoidosta. 2015 oli yks luomuplussa joka meni kesken rv7. Sen jälkeen käyty läpi ovulaatoinduktiohoitoja ja inseminaatioita, mitään selitystä meidän lapsettomuudelle ei ole löytynyt, nyt toivon että tämä jaksais loppuun asti
 
Poistatin kierukan syksyllä 2017, sillä siinä oli tullut käyttöikä täyteen. Mulla on luonnostaan tarkka kierto ja päätettiin mennä keskeytetyllä/ varmoilla päivillä ajatuksella, että jos raskaus alkaa niin kiva. Viime syksynä aloin enemmän kyselemään lupaa vauvalle, mutta vielä ei täysin vihreää valoa tullut. Joulukuussa olikin yksi kerta 5pv ennen ovulaatiota ja siitä tarttui mukaan yksi. Tämä oli tuulimuna ja raskaus keskeytettiin 7+0 lääkkein ja lopulta kaavintaan menin tästä parin viikon jälkeen. Vuodon loputtua alettiin heti yrittämään uutta, yhdet kuukautiset tuli ja seuraavasta kierrosta tärppäsi :happy:
 
Meillä olikin hassu raskautuminen tällä kertaa.

Viisi vuotta ollaan onnistuneesti ehkäisty keskeytetyllä yhdynnällä, lapsi kun ei missääm vaiheessa mikääm varsinainen katastrofi olisi ollut. Nyt sitten on soudettu ja huovattu, joko näytetään vihreää valoa, ja milloin minkäkin syyn nojalla vielä yritystä lykätty kuukausi tai pari. Nyt sitten huhtikuun kierrosta oli lopulta tarkoitus yrittää, ja maaliskuun ovulaation (ihan varmasti bongasin!) mentyä sanoin miehelle, että nyt joko olen jo raskaana, tai en ennen seuraavaa kiertoa voi tulla, ovulaatio meni jo. Nyt voidaan siis ottaa rennosti ehkäisyn suhteen. :angelic:

Menkkojen alkupäivä tuli, ja siinä sitten otettiin vielä viimeisistä hetkistä ennen punaista lippua kaikki irti. No, sitten olivatkin menkat 4 päivää myöhässä, ja tunsin ensimmäiset kuvotusfiilikset. Olin ystävältä saanut hänelle ylimääräisiksi jääneitä ovulaatiotikkuja, ja satuin netistä lukemaan, että niilläkin voi usein todeta raskauden. Testasin, ja hämmästyksekseni näyttivät positiivista! Mitä, joko siis kierron päivänä 34 ovuloin (ei voi olla mahdollista!) tai olen raskaana, tai kuulun niihin naisiin, jotka juuri ennen kuukautisia saavat ovulaatikkuun viivan. Äkkiä hakemaan testi kaupasta!

Vuorenvarmana tuloksesta tein testin heti, ja hämmästyksekseni se oli nega. :eek: No joo, ehkä olin liian itsevarma, aamutestissä tietty näkyy. Mutta ei! o_O Nyt olin jo aivan selvästi pahoinvoiva, ja etova olo jatkui viikon ajan päivittäisenä, kuitenkik meni pois jotain syömällä. Olin satavarma raskaudestani, mutta testit vaan näyttivät toinen toisensa jälkeen negaa. Laskin ja laskin, eiväthän nyt noin voimakkaat oireet voi alkaa heti hedelmöityksestä. :wideyed:

Kaksi viikkoa piinaa kesti, ehdin jo välissä uskoa, että sittenkin kuvittelin kaiken, etova olokin välillä loppui. Sitten lopulta plussasin haaleista haaleimman haamun, joka minut riitti vakuuttamaan. Soitin neuvolaankin samantien. :oops: Mies uskoi vasta seuraavan päivän vahvempaa testiä.

Eli se tikutettu ovulaatio tuli kuin tulikin 4 päivää sen jälkeen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Testit tietty näyttivät negaa, kun niitä tehtiin aivan liian aikaisin. :grin
 
Meillä on pitkään aateltu että ihana olisi oma perhe. Olen jo 35 ja viime vuonna jo kävin tarkistuttamassa että kaikki on niin kuin OK kropassa vielä. Meillä on ollut hyvin pitkään myös ns. kuiva jakso, välillä mies ei jaksa ja välillä minulla on huono hetki. Nyt sitten lomareissulla päästiin kaikista arkistresseistä ja nautiskeltiin.
Siis ensimmäisen kerran piiiitkään aikaan seksiä ja oli kyllä niin hyvä ajoitus, kaksi päivää ennen ovulaatiota ja oireet on sen mukaiset. No, sikäli aikaisessa vaiheessa ollaan, että mitä vaan voi vielä tapahtua, mutta olisihan se jännää että ekasta kerrasta jatkuisikin vielä raskaudeksi ja vielä näin vanhana. :p Mutta ei kirvestä vielä kaivoon vaikka kesken menisi, jos heti näin luomusti lähti liikeelle.
 
Varoitus, tulee pitkä tarina! Meillä on vähän erikoinen tilanne. Aloitetaan siitä, että mulla todettiin vuosi sitten pcos gynellä, koska kierrot on 35-45 päivää, joskus yli 50. Gyne ultratessa löysi rakkulaiset munasarjat ja sanoi, etten ovuloi ja että jos haluaisin lapsia joskus, kannattaisi vaan heti hakeutua hoitoihin, koska se voidaan helposti hoitaa lääkkeillä ja luomuna todennäköisyys raskautua on tositosi pieni. Kuulemma lähinnä vain silloin, jos kierto olisikin alle 35 päivää, voisi ovulaatiokin tapahtua. Yritin gynelle selittää, että mä tunnen ovulaation tosi selkeästi joka kierrossa ja aina siitä 12 päivää ni menkat alkaa. Mutta gyne torppasi ja sanoi, ettei sitä voi tuntea että se on jotain muuta.

Tää käynti sattui ja itkin sen jälkeen käytännössä lapsettomuutta. Miehen kanssa päätettiin, että nyt kesällä 2019 jää ehkäisy pois ja yritetään siitä puoli vuotta luomusti. Meillä on ollut käytössä muutenkin vain keskeytetty yhdyntä.

Mutta sitten koitti tämä maaliskuu. Mulla oli menossa kiertopäivä 39, enkä ollut vieläkään tuntenut ovista. Totesin miehelle, että unohdetaanko ehkäisy loppukierroksi, kun tästä kierrosta tulee ainakin yli 50 päiväinen, enkä usko että ovulaatio todellakaan tapahtuu saatikka että irtoava munasolu olisi kunnollinen. Että jos tästä tulisin raskaaksi, ni se vauva kyllä todellakin haluaisi meidän perheeseen. Mies vielä varmisti, että kuinka iso riski on tulla raskaaksi ja vakuutin, että onhan se riski aina olemassa mutta olisi se kyllä aikamoinen ihme. Ja sitten kp 42 tunsinkin tutut ovisoireet. Naureskeltiin, että hupsista, tulipa hyödynnettyä se vahingossa. Mutta en silti hetkeäkään ajatellut, että voisin oikeasti tulla raskaaksi näillä lahjoilla ekasta kerrasta.

Mutta niin vaan 10 päivää ovulaatiosta piirtyi testiin haalea haamu, joka päivä päivältä vahvistui! Se oli alkuun iloinen järkytys. Ei tätä voi uskoa vieläkään todeksi. :Heartred Arvatkaa, tekikö mieli varata varhaisultra sille gynelle, joka väitti, etten voi tuntea ovulaatiota kun sitä ei tapahdu...
 
Meillä vuosi yritystä takana sisältäen km ja kkm. Aamulämpöjä seurasin tässä tärppikierrossa ja aivan hyvin niistä pääsi kärryille kierron vaiheista. Kierto vaihtelee 24-42 ja sanotaanko että pelattiin varmanpäälle mittauksista huolimatta.
 
Olin yllättynyt: seksiä ovulaation aikaan ja parin viikon päässä plussa testissä :woot:

Esikoisia yritettiin 29 kiertoa ja pari alussa keskenmennyttä mahtui siihen ja lopulta ekan ivf:n tuoresiirrosta (yhden alkion siirto) tuli kaksoset, joista toinen hyppäsi luomuna kyytiin :p

Ehkäisyä ei oo käytetty siis vissiin viiteen vuoteen mutta jos tästä vielä vauva saadaan niin on ehkä mahdollista luomustikin :happy:
 
Meillä tätä kolmatta ei edes yritetty. Mulle ei sovi mitkään pillerit yms. ja kortsujen kanssa pelaaminen nyt vaan on ihan pyllystä, niin ollaan menty "varmoilla" päivillä ja keskeytyksellä, mutta niin vaan pieni päätti tarttua matkaan.. Enempää lapsia ei pitänyt enää tulla, mutta nyt ollaan kuitenkin kallistuttu tämän pitämiseen, vaikka ajankohta ei niin mainio olekkaan, kun kävin juuri viime viikolla allekirjottamassa työsopparin..
 
Tämä kolmas sai alkunsa ns. varmoilla päivillä. Oletimme, että 29. kiertopäivä olisi yhtä "turvallinen" kuin tähän asti. Kaikeksi yllätykseksi näin ei sitten ollutkaan! Mutta pieni ihme on tottakai tervetullut elämäämme, vaikka minulla olikin jo ihan toisenlaiset tulevaisuuden suunnitelmat. :Heartpink
 
Tämä kolmas sai alkunsa ns. varmoilla päivillä. Oletimme, että 29. kiertopäivä olisi yhtä "turvallinen" kuin tähän asti. Kaikeksi yllätykseksi näin ei sitten ollutkaan! Mutta pieni ihme on tottakai tervetullut elämäämme, vaikka minulla olikin jo ihan toisenlaiset tulevaisuuden suunnitelmat. :Heartpink
Minulla kävi just noin esikoisen kanssa. :D
 
Tämä kolmas sai alkunsa ns. varmoilla päivillä. Oletimme, että 29. kiertopäivä olisi yhtä "turvallinen" kuin tähän asti. Kaikeksi yllätykseksi näin ei sitten ollutkaan! Mutta pieni ihme on tottakai tervetullut elämäämme, vaikka minulla olikin jo ihan toisenlaiset tulevaisuuden suunnitelmat. :Heartpink

Ja me kuviteltiin alkukierto turvalliseksi. :smiley-angelic006 Ja suunnitelmat meni uusiksi täälläkin. :Heartpink
 
Takaisin
Top