Miten vauva sai alkunsa?

Esikoista yritettiin yli puoli vuotta ja jo vähän luovuttiin toivosta kun mun kierto oli niin pitkä että tuskin aina edes ovuloin (mihinkään tikuttamisiin ei ryhdytty silloin). Synnytyksen jälkitarkastuksen jälkeen laitatin kuparikierukan etten _varmasti_ tulisi heti raskaaksi. Se toimikin hyvin yli vuoden, kunnes mun kuukautiset alkoi viime kesänä imetyksen loputtua ja alkoi 3/4 kuukautta kestävät menkkakivut. Syksyllä otatin kierukan pois ja kun hormonivalmisteita en halunnut ja kortsu ei tuntunut hyväktä niin pääsyttiin varmat päivät / keskeytetty menetelmään. Toki tiedettiin se epävarmaksi ehkäisytavaksi, mutta koska vauva ei olisi enää maailmanloppu, vaikkei toki suunnitelmissa ihan vielä, ja esikoinenkaan ei ihan helpolla tärpännyt niin oli todella yllätys kun olinkin jo nyt raskaana. Tämä esikoinen kun on pitänyt huolen, että isällä ja äidillä ei juuri kahdenkeskistä aikaa ole, mutta ilmeisesti tämä kakkonen on päättänyt saapua, vaikka se kuukauden ainoa yhdyntäilta ei ollut mielestäni lähelläkään ovulaatiota.
Esikoisen yrittämisen jälkeen pidin mahdottomana, että voisin raskautua "vahingossa". Kakkonen ei kuitenkaan ole vahinko, vaan yllätys.
 
Mulla ensimmäisen lapsen jälkeen on ovulaatio aina tuntunut tosi hyvin, mutta vaikka ollaan siihen aina yritetty tähdätä, niin silti ei ole parissa vuodessa onnistunut. Nyt luulisin, että meillä vähän aiemmin ajoitettu yritys tärppäsi ☺
 
Esikoinen tuli ekalla tärpillä ja ajatuksella että hääpäivänä ois kiva olla myös kaste ja niinhän siinä kävi...

Tämä toinen on ehkäisyn pettämisen johdosta, mutta pienen shokin jälkeen iloinen yllätys!
 
Meillä tärppäsi toisesta kierrosta. Yllättävän nopeasti, tosin ensimmäinenkin tärppäsi aikanaan neljännestä kierrosta. Ja yhdyntöjen määrän ja ajoituksen perusteella todettiin miehen kanssa, että meillä näköjään riittää se, että nukutaan samassa sängyssä :wink Ehkäisy on onneksi toiminut aina hyvin.

Minullakin itse asiassa oli tuossa kierrossa greippimehu käytössä. Ei tarkoituksella, koska toisin kuin monet, pidän siitä ja aina välillä siihen iskee himo :grin Nyt vasta näitä viestejä lukiessa muistin sen vinkin. Hyvä, jos auttoi :)
 
Meilläkin molemmat tärpännyt ekasta ja silti oli nytkin kyllä tosi shokki, että oltiin niin onnekkaita! Mutta ehkä se on tuo greippimehu, kun mullakin siihen aina välillä iskee himo :-)
 
Meillä tärppäs heti ekasta kierrosta kun päätettiin että nyt saa vauva tulla. Mulla ennestään 2 lasta ja miehellä 3. Tämä meidän eka yhteinen saikin alkunsa romanttisesti meidän kihlajais-lomamatkalla.
 
Muokattu viimeksi:
Mullekkin tää pieni on varsinainen ihme sinäänsä kun mulle sanottiin jo 19- vuotiaana etten todennäköisesti tule saamaan lapsia (polykystiset munasarjat teini-iästä lähtien).
Mutta elämäntaparemontit sekä hyväkuntoisen puolison myötä asiat alkoivatki yhtäkkiä luistaa ja saimme ekan parin kierron yrittämisen jälkeen ja toisen sinä päivänä kun kierrukka poistettiin :grin Silloin sattui juuri olemaan ovulaatio (olen oppinut tunnistamaan nämä kun joka kuukausi niitä ei todellakaan mulla tule) ja kaiken lisäksi miehellä viisaudenhampaiden poisto samana aamuna! Heitin kätilölle että nyt pitää varmaan tumpata miehen suuhun sopivasti panacodia että unohtuu kipu:hilarious: No näin se juuri tehtiin ja tiesin heti että nyt onnisti! On tää elämä niin jännää ja kyllä sitä vaan omilla valinnoillaan myös joissain tapauksissa pystyy vaikuttamaan. On se vaan niin monen tekijän summa! Mutta pakkohan se oli onnistua kun oli niin eeppinen päivä ovulaationa, mielessäni jo mietin miten nauran tota lapsille sitten kun ovat isoja:rolleyes:
 
Selvästi universumi halusi saada mut raskaaksi. Ensin lopetin pillerit, koska en halunnut enää hormoneja, sitten kortsu pettää ja jälkiehkäisyä hakemaan. Päätin käydä lisäksi laittamassa kuparikierukan. Se tuli kuukupin mukana ulos 2kk laiton jälkeen. Eikun uutta tilalle. 2vk sitten plussasin. Se siitäkin kierukasta sitten :grin Vähän on ristiriitaset fiilikset. Ei ollut todellakaan tarkoitus miettiä lapsen hankintaa vielä vuosiin, mutta jos noin kovin haluaa tulla niin tulkoot :Heartred
 
Selvästi universumi halusi saada mut raskaaksi. Ensin lopetin pillerit, koska en halunnut enää hormoneja, sitten kortsu pettää ja jälkiehkäisyä hakemaan. Päätin käydä lisäksi laittamassa kuparikierukan. Se tuli kuukupin mukana ulos 2kk laiton jälkeen. Eikun uutta tilalle. 2vk sitten plussasin. Se siitäkin kierukasta sitten :grin Vähän on ristiriitaset fiilikset. Ei ollut todellakaan tarkoitus miettiä lapsen hankintaa vielä vuosiin, mutta jos noin kovin haluaa tulla niin tulkoot :Heartred
Hällä on vissiin semmonen ”läpi vaikka harmaan kiven” -mentaliteetti :grin Sisukas tyyppi!
 
Pieni sai alkunsa lahjasoluhoidoista toisella yrittämällä. Ollaan täysin ällistyneitä :wideyed: tapahtuneesta kun emme mitenkään uskoneet että onnistaisi näin nopeasti. Jännittää että pysyykö mukana :nailbiting: mutta ollaan jo kyllä aika innoissaan :whacky011
:happy093:happy093
 
1,5 vuoden yrityksen jälkeen yllättäen luomuna letrojen avustuksella. Inssiä ois testattu ekaa kertaa siinä kierrossa mutta en ollu varma ovulaatiosta (tikut epäselviä) ni päätin et ku en oo varma ni kokeillaa omin keinoin ettei mee hukkaan. Ja niinhän se nappas vaikken ois uskonu :)
 
Ivf-hoidon tuoresiirrosta sai tämä alkunsa, samoin kuin aikanaan esikoinenkin. Kokonaisuudessaan aikaa tähän lasten toivomiseen on mennyt nyt jo yli 6 vuotta.
 
Ensimmäisen yritys alkoi 08/2014 ku jätin ehkäsyn pois ja testailin joka kk ovulaatiota, mut vasta 05/2015 ku päätin vaan nettitestin mukaan katsoa ovulaatiopäivän ni hups :grin
Seuraava raskaus päättyi 11/2017 km (8+5) :sad001

Tätä uutta ei sen tarkempaa olla yritetty paitsi nyt lähikk vähä tarkemmin :rolleyes: Ja en taaskaan sen tarkemmin testannut ovista kuin vaan nettitestillä ja oman fiiliksen mukaa :grin. Täytyy vaan toivoa et tää pysyis matkassa mukana :oops:
 
Takaisin
Top