Miten vauva sai alkunsa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. :grin Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?

Täältä löytyy tietoa siitä, milloin kannattaa harrastaa seksiä mikäli vauva on haaveissa. Onko artikkelissa sinulle tuttuja asioita yritysajalta?
 
Tämä sai alkunsa laboratoriossa. Täytyy vielä tarkistaa huomenna, oliko hän hedelmöittynyt maljassa vai mikroinjektiolla.

Voi siis sanoa, että raskaus ei ole mikään yllätys, mutta koska tämä oli viides pas, olin suoraan sanottuna ällikällä lyöty, kun testit näyttivätkin plussaa! :laughing002
 
Tämä on ensimmäinen raskauteni ja sai alkunsa hyvin nopeasti ensimmäisestä yrityskierrosta. Olin seuraillut kyllä kiertoa ja siksi itseasiassa pidin todennäköisyyksiä aika pieninä, mutta kyseessä ilmeisen päättäväinen tyyppi!
 
Meillä esikoinen on saanut alkunsa ensimmäisestä yrityskierrosta ja samoin tämä. En olisi uskonut, että kahdesti käy yhtä hyvä tuuri, mutta ainakin vielä näyttää kaikki hyvälle, tosin hurjan aikaisessahan tämä on, kun on vasta 5+1 tänään :)
 
Pari kiertoa ehdittiin tätä odottelemaan. Kierukan poistin marraskuun alussa. Olin varautunut odottelemaan kauemminkin, vaikka kyllä keskimmäinen lapsikin tärppäsi toisesta kierrosta keväällä 2017. Meillä siis tulee ikäeroa seuraavaan 1v 10kk ja isompaan 8v 11kk :rolleyes: ja kaikkein hauskin tarina ehkä tästä kolmannesta tulee olemaan se, että hän on saanut alkunsa meidän hääviikonloppuna.. mentiin miehen kanssa naimisiin 11.1. ja ovis tainnut olla su 13.1. :grin mut ehkä sitä voi sitten ääneen lapsille muistella kun ovat aikuisia :laughing002
 
Tähtianis: vaikka mulla tärppäsi heti, niin olen samaa mieltä! Olin todellakin varautunut odotteluun ja olen aivan hämmentynyt edelleen tästä nopeudesta.
 
Minä lopetin pillerit marraskuussa 2018 eli kolmannella tärppäsi. Seurasin aamulämpötiloja ja ovulaatio-oireita.
 
Meillä esikoinen tärppäsi ekasta kierrosta, mutta tätä odoteltiin yli vuosi. Mulla oli kierto ihan sekaisin, enkä oikein ovuloinut. Nyt kuitenkin luomuplussa :)
 
Täällä esikoinen tärppäsi kolmannesta tai neljännestä kierrosta, mitä pidin itse jo silloin melko nopeana kun mies sai sen plussatikun 40-vuotislahjaksi ja itselläkin ikää tuolloin "jo" 34. Nyt sitten olin jotenkin iloisen hämilläni kun tämä toinen tärppäsi toisesta kierrosta, koska ikää tosiaan oli molemmilla sitten jo vähän taas enemmän ja imetän nyt 10kk ikäistä ykköstä niin kierto vielä vähän epämääräistä. :woot: Myöskään ei mitään ovulaatioita tikuteltu tai aamulämpöjä sun muita seurattu, ainoastaan vähän kalenteria vilkuilin että missä vaiheessa saattaisi olla oikea ajankohta...

Mutta tosiaan erittäin kiitollisena ja nöyränä siitä että molemmat meni näin kun kuulee niitä tarinoita miten toisilla menee pidemmän ja vaikeamman kautta. Hatunnosto siis heille joilla vaikeampi tie takana!
 
Lokakuussa 2018 jäi pillerit pois :) Aina sanotaan, että mitä enemmän sitä raskautumista yrittää, sitä kauemmin sitten saakin yrittää. Päätin aluksi olla stressaamatta, mutta eipä aikaakaan kun huomasin googlettelevani "kuinka raskautua nopeasti" -tyyppisiä juttuja... :joyful: Olin pahimman luokan ovulaatiokyttääjä, ovulaatiotestejä kului ja niistä jokainen oli aina negatiivinen. Otin asiasta aivan valtavan stressin itselleni.

Plussaa edeltäneessä kierrossa luulin jo, että nyt tärppäsi, kun menkat oli 3 päivää myöhässä (testi kuitenkin nega, ajattelin että kyllä se siitä vielä muuttuu), mutta ilo loppui lyhyeen kun vuoto sitten tulikin korkojen kera. Olin surullinen ja ajattelin, että olkoon sitten. Päätin kuitenkin vielä koittaa Googlen kertomaa "poppakonstia", eli greippimehun juomista. Mies nauroi kuollakseen kun aamuisin ja iltaisin join irvistellen greippimehuni.

Yllätys oli aivan valtavan suuri kun tässä kierrossa tikussa oli vahva plussa! :Heartred En tiedä oliko plussa älyttömän stressaamisen ja ovulaationmetsästyksen lopettamisen, vai greippimehun (vai molempien) ansiota, mutta lopputulos on tärkein! Ja onneksi greippimehun saa nyt hyvillä mielin jättää kaupan hyllyyn, siihen ei nimittäin ehtinyt muodostua kovinkaan lämmintä suhdetta :yuck:
 
Meillä esikoinen nappasi ekasta yrityskerrasta ja tämä toinen toisesta. Mä myös imetän vielä niin aattelin ettei välttämättä ihan heti onnistu. Menkatkin ehti tulla vaan kahdesti synnytyksen jälkeen vaikka tyttö jo melkein puolitoista vuotta. Ovistikut oli käytössä ja mittailin lämpöjä. Mä tykkään datasta niin nää oli mulle luontevia juttuja eikä strassannu niinku jotain vois. :grin
 
Meillä jätettiin ehkäisy pois viime kesänä, mutta ei seurattu kiertoa tai mitään. Mentiin sillä mentaliteetilla että vielä ainakaan ei yrittämällä yritetä vaan tulee jos on tullakseen, kun meillä oli väliaikaisena asumismuotona sellainen ratkaisu että raskaana/vauvan kanssa se olisi ollut hankalaa. Jouluna sitten muutettiin uuteen kotiin ja eipä mennyt kauaa kun sitten tärppäsikin. :)
 
Meillä yritystä takana kolme vuotta. Ensimmäinen lapsi sai alkunsa luomusti mutta tämä toinen on antanut odottaa itseään. Kahdet luomusta alkaneen raskauden keskenmenot ja pari vuotta lapsettomuushoitoja tässä välissä. Tämä raskaus alkoi ovulaatioavusteisesti letrozoleilla, mutta välissä on ehditty testata ovulaatioinduktion lisäksi lukuisat inseminaatiot ja 3 ivf/icsi-sykliä.
Joten hyvin varovaisin mielin vielä...
 
Lokakuussa 2018 jäi pillerit pois :) Aina sanotaan, että mitä enemmän sitä raskautumista yrittää, sitä kauemmin sitten saakin yrittää. Päätin aluksi olla stressaamatta, mutta eipä aikaakaan kun huomasin googlettelevani "kuinka raskautua nopeasti" -tyyppisiä juttuja... :joyful: Olin pahimman luokan ovulaatiokyttääjä, ovulaatiotestejä kului ja niistä jokainen oli aina negatiivinen. Otin asiasta aivan valtavan stressin itselleni.

Plussaa edeltäneessä kierrossa luulin jo, että nyt tärppäsi, kun menkat oli 3 päivää myöhässä (testi kuitenkin nega, ajattelin että kyllä se siitä vielä muuttuu), mutta ilo loppui lyhyeen kun vuoto sitten tulikin korkojen kera. Olin surullinen ja ajattelin, että olkoon sitten. Päätin kuitenkin vielä koittaa Googlen kertomaa "poppakonstia", eli greippimehun juomista. Mies nauroi kuollakseen kun aamuisin ja iltaisin join irvistellen greippimehuni.

Yllätys oli aivan valtavan suuri kun tässä kierrossa tikussa oli vahva plussa! :Heartred En tiedä oliko plussa älyttömän stressaamisen ja ovulaationmetsästyksen lopettamisen, vai greippimehun (vai molempien) ansiota, mutta lopputulos on tärkein! Ja onneksi greippimehun saa nyt hyvillä mielin jättää kaupan hyllyyn, siihen ei nimittäin ehtinyt muodostua kovinkaan lämmintä suhdetta :yuck:


Mun kaveri painosti mua kokeilemaan greippikuuria ja se toimi :D Tai siis heti siitä kierrosta tärppäsi kun sen aloitin.
 
Täällä puolitoista vuotta yritystä ja yksi ku takana. Oltiin jo varattu aika lapsettomuuslääkärille ennen kuin plussasin tuon kohdunulkoisen. Onnea siis kaikille nopeasti tärpänneille ja vaikean tien kulkeneille! ☺️
 
En halua koskaan määritellä vahingoksi, mutta aikamoinen yllätyshän tämä on!!

Lyhyesti: Ehkäisy petti (ensimmäistä kertaa koskaan), jälkiehkäisy 24h sisällä, kaikki aivan alku-alkuraskauden oireet jälkiehkäisyn hormonien piikkiin (ikinä aikaisemmin en oo joutunut siihen turvautumaan, niin en sen vaikutusta niin tunne). Lopulta tein testin epävarman olon takia, kun illalla oli tarkoitus juoda viiniä. En uskonut mahdollisuuteen ekaa testiä tehdessäni lainkaan. Kaksi testiä ja verikoevarmistus, niin kai se on nyt uskottava. Laskettu aika lähellä ensimmäistä hääpäiväämme. :)
 
Takaisin
Top