Miten vauva sai alkunsa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. :grin Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?

Täältä löytyy tietoa siitä, milloin kannattaa harrastaa seksiä mikäli vauva on haaveissa. Onko artikkelissa sinulle tuttuja asioita yritysajalta?
 
Meillä tämä oli yllätys vauva! :love7
Oltiin toki puhuttu ja haaveiltu kolmannesta, mutta hieman myöhemmin.
Elämä nyt päätti kumminkin toisin. :happy:

Ollaan oltu siitä onnekkaita että meidän lapset on kaikki tulleet yk 1.
Meidän lapsiluku nyt kuitenkin varmasti on tässä, jos kolmas syliin saadaan, että täytyy harkita sterilisaatiota kun mulle ei mitkään hormonaaliset ehkäisyt sovi lainkaan.

Tää oli muuten todella jännä juttu, kun mulla vaan yht äkkiä tuli tunne että oon raskaana! Eivätkä menkat vielä tuolloin olleet edes myöhässä. Tiesin sen vain. :rolleyes:
 
Meillä alko yritys 11/2017 ja sillon tärppäskin melkein heti mut meni kesken 2/18. Km jälkeen kierto meni ihan sekasin ja sain siihen lääkityksen hirveen väännön jälkeen nyt marraskuussa. Eli ekasta lääkeavusteisesta kierrosta tärppäs :shy:
 
Meillä alko yritys 11/2017 ja sillon tärppäskin melkein heti mut meni kesken 2/18. Km jälkeen kierto meni ihan sekasin ja sain siihen lääkityksen hirveen väännön jälkeen nyt marraskuussa. Eli ekasta lääkeavusteisesta kierrosta tärppäs :shy:

Miten siinä näin pitkään meni ennen kuin antoivat lääkitystä? :eek: En tiedä tälläisistä tarpeeksi, mutta ainenkin näin maallikon korvaan kuulostaa ihan tosi pitkältä ajalta odotella.
 
Miten siinä näin pitkään meni ennen kuin antoivat lääkitystä? :eek: En tiedä tälläisistä tarpeeksi, mutta ainenkin näin maallikon korvaan kuulostaa ihan tosi pitkältä ajalta odotella.

No siis mä kävin heinäkuussa ekan kerran epäsäännöllisistä kuukautisista lääkärissä ja lääkäri sano ihan suoraan et koska on lapsihaave ni odotellaan se vuos yritystä täyteen. Sit kävin perhesuunnitteluneuvolassa ja siellä hoitaja sano et laittaa gynelle et saan lääkityksen mut gyne totes ettei anna lääkitystä koska ei oo vuos yritystä täynnä. Tein kirjallisen valituksen ja kävelin yksityiselle hakemaan reseptin. :rolleyes:
 
Ei yrittämällä yritetty, mut ihantervetullut pieni. Meillä oli kkm syyskuussa ja yks kierto ehti tulla välissä. :)

Mulla sama juttu, km syyskuussa, yhdet menkat välissä ja tärppi! :p

Olitko sä huhti- vai toukokuisissa? Sun nimimerkki kuulostaa tutulta...
 
Mulla sama juttu, km syyskuussa, yhdet menkat välissä ja tärppi! :p

Olitko sä huhti- vai toukokuisissa? Sun nimimerkki kuulostaa tutulta...
Olin huhtikuisissa, LA ois ollu 29.4, mut en oo varma kävinkö myös toukokuisten puolella. Olitko aluksi huhtikuisissa kans?
 
Mä olin toukokuisissa, mutta luin myös huhtikuisia. En kirjotellu (muistaakseni) mitään keskenmeno -ryhmässä, luin kyllä.
 
Mulla sama juttu, km syyskuussa, yhdet menkat välissä ja tärppi! :p
Mulla kans syyskuun alussa kkm ja sen jälkeen oisko toka kierrosta tärpänny. Oli siis ihan lupa tulla. Ei yrittämällä yritetty, mutta näköjään meni helpomman kaavan kautta.
 
Mulla myös syyskuun lopussa kkm, la ois ollut maaliskuun alussa. Yhdet menkat oli välissä ja jälkitarkastus koska keskiraskauden keskenmeno, jälkitarkastuksessa oli ovis just nurkan takana.
 
Me ei oikeestaan yritetty... esikoinen sen verran pieni, mutta ei me kyllä suoranaisesti esikoistakaan yritetty. Molemmilla asenne ollut että ”jos tulee joku päivä nii on tullakseen” eli ei mitään paineita asiasta. Viime kerralla taidettiin 2kertaa ovulaation tienoilla harrastella ja nyt oli muutama päivä ennen oletettua ovulaatiota yhden kerran. Aika hiljasta ollut kaikenkaikkiaan esikoisen syntymän jälkeen tolla yhdyntärintamalla vaikka kaikkee muuta tehdäänkin. Mutta just viikonloppuna puhuttiin et tehtäskö toinen.. no.. onneks oli mies sitä mieltä että tehdään kun näköjään olikin jo ”vahinko” käynyt xD
 
Meillä oltiin juteltu Minipillerien poisjättämisestä jonnekin loppuvuodelle, mutta ei enää jaksettu odottaa ja ne lopetin kahden vuoden syönnin jälkeen elokuun lopussa. Kolme kiertoa meni ja jokaisesta ovulaatio tikutettu ja ajoitettu siihen yhdynnät. En ole varma oli kemiallinen ensimmäisestä kierrosta, kun kuukautiset olivat myöhässä ja sain haamun, mutta se ei uudestaan paria päivää myöhemmin tullut. Toisessa kierrossa oli 6 päivää kuukautiset myöhässä, mutta olin toisella paikkakunnalla sukulaisen luona, enkä siellä testiä tehnyt, joten en tiedä mikä siinä kierrossa oli. Nyt kolmannesta sain ekan haamun dpo 8 ja siitä lähti tummenemaan. Ei kyllä yhtään osannut ajatella, että nyt olisi tärpännyt ja olin ja valmistautunut ajatukseen, ettei meille onnistumista tämän vuoden puolella suotu. Yllätyimme positiivisesti. Nyt alussa onkin uudet murheet. Pääsisipä muutaman viikon eteenpäin!
 
Takaisin
Top