Miten vauva sai alkunsa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. :grin Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?

Täältä löytyy tietoa siitä, milloin kannattaa harrastaa seksiä mikäli vauva on haaveissa. Onko artikkelissa sinulle tuttuja asioita yritysajalta?
 
Me oltiin rennoin mielin. Ilman ehkäisyä oltu aina ja nyt kun esikoinen 10kk niin testi plussaa. Sovittiin että tästä ei oteta paineita. Mulla on niin kovat ovulaatiokivut ettei jää epäselväksi milloin on :)
 
Mäkin tunnistan hyvin ovulaation kipujen perusteella. Joskus tikutin ja silloin varmistui, että oireet tosiaan kertoo oviksen ajankohdan hyvin joten en enää sit tikuttanu :) Meillä oli kaks yrityskiertoa alkukesästä joissa molemmissa tuli km ja sit oli taukoa yrityksessä. Nyt oli joko yk2 tai yk4, jos ennen taukoa olevat kierrot lasketaan mukaan.
 
Me ollaan noin helmikuusta asti yritetty, kesällä oli yksi keskenmeno + kaavinta niin pidettiin varmuuden vuoksi vähän taukoa sen jälkeen. Mutta onneksi nappasi aika nopeasti sen jälkeen :) ovulaatiokipuja on itselläkin, joten ei tarvinnut testailla.
 
Elokuussa 18.päivä jätettiin ehkäisy pois, marraskuu 9. plussasin. Eli 3. kierrosta jäi. Metsästin ovulaatiota tikuilla ja sainkin sen kiinni. Oletettavasti omana syntymäpäiväjuhlillapäivänäni sai pieni alkunsa :D
 
Meillä yritystä takana 1v 3kk ja alotettiin jo lapsettomuushoidot ku mulla ei oikeen ovulaatioita ollu.. nyt kuitenki toisesta Letrozol kierrosta sain testiin plussan!! varhaisultra varattu 27.11 voi kun kaikki ois hyvin
 
Elokuussa 18.päivä jätettiin ehkäisy pois, marraskuu 9. plussasin. Eli 3. kierrosta jäi. Metsästin ovulaatiota tikuilla ja sainkin sen kiinni. Oletettavasti omana syntymäpäiväjuhlillapäivänäni sai pieni alkunsa :D


Heh, meillä ehkäisy pois elokuun 20. Päivä ja haamuplussa marraskuun 16. Päivä eli kolmas kierto nyt jännäillään vahvistuuko plussa... Onnea kaikille plussanneille
 
Käytimme ehkäisynä e pillereitä, raskaus tuli aikamoisena yllätyksenä.Aloin ihmettelemään yöllä heräämisiä ja aamuisin etovaa oloa.Plussa kun lävähti testiin, ei voinut uskoa testiä vaan äkkiä kauppaan ostamaan uutta, noh plussahan sekin oli.Tervetullut vauva on, suunnittelimme että olisimme muutaman vuoden kuluttua alkaneet yrittämään, mutta hän näköjään päätti toisin :love7. Tänään kasassa 7+5
 
Meillä yritys alkoi jo 5/17. Tämä plussa tuli kun oikeasti lopetettiin yrittäminen ja oltiin päätetty hakeutua hoitoihin ens vuoden alusta. En ymmärrä miten tämä plussa tuli, ei kait me harrastettu ees seksiä oviksen aikoihin :grin
 
Meillä yritystä takana 1v 3kk ja alotettiin jo lapsettomuushoidot ku mulla ei oikeen ovulaatioita ollu.. nyt kuitenki toisesta Letrozol kierrosta sain testiin plussan!! varhaisultra varattu 27.11 voi kun kaikki ois hyvin

Mulla myös takana lapsettomuushoidot. Menopur+ovitrelle pistokset takana ja tiesin siis ovulaation tarkkaan ultran seurauksena. Meillä oli ”lääkärin määräys” ajankohtaan :wink
Yritystä takana 3,5v ja nyt oli vasta 3. Onnistunut ovulaatiokierto.
 
Mulla myös takana lapsettomuushoidot. Menopur+ovitrelle pistokset takana ja tiesin siis ovulaation tarkkaan ultran seurauksena. Meillä oli ”lääkärin määräys” ajankohtaan :wink
Yritystä takana 3,5v ja nyt oli vasta 3. Onnistunut ovulaatiokierto.

Teillä on kyllä pitkä yritys takana! Mutta nyt katseet tulevaan ja toivotaan meille molemmille onnea raskauteen :happy:
 
Meillä tärppäsi ekasta yrityskierrosta ja sen takia itsellä koko ajan epätodellinen ja sellainen olo että kaikki ei voi mennä hyvin loppuun saakka.. Oon ollut niin epäonninen monessa asiassa, että en voi ymmärtää miten oon heti raskaana.. Mutta jos tämä onni tästä nyt olisi kääntynyt vaihteeksi parempaan suuntaan :rolleyes: lapsi on kyllä enemmän kuin toivottu, odotettu ja pitkään suunniteltu :Heartred
 
Meillä tärppäs heti ekasta kierrosta. Ite kyllä ajattelin että olis vähä myöhemmin tärpännyt mutta ei tää kyllä haittaa !
 
Puolisen vuotta kerettiin oleen ilman ehkäisyä, ensimmäinen kierto kun tikutin ovulaation niin tärppäs :) . Esikoinen tärppäs ekasta, ilman ovulaatioiden bongailua joten ajattelin, että kahta kertaa ei voi käydä hyvä onni. Rauhassa siis odoteltiin plussausta :)
 
Toukokuussa jätettiin ehkäisy pois ja sillon heti tärppäs, mutta se oli tuulimuna.
Sitte pari kk käytettiin kortsua että kroppa ja mieli palautui ja sitten tärppäs toisesta yrityskierrosta tämä :) esikoisen aikaan oli kans sama että ensi tärppäs heti ja se oli kohdunulkoinen ja sitte toisesta yrityskierrosta uudelleen ja se oli onnistunut raskaus. Sinänsä jännä että näin nopeesti kuitenki tulee raskaaksi vaikka on enää vain yksi munatorvi olemassa o_O
 
Meillä alkoi yritys 5/18 ja tulin ekasta kierrosta raskaaksi. Se meni sitten kesken syyskuussa. Kun oli yhdet menkat tullut ja seuraava ovulaatio, niin sitten olinkin jo taas raskaana :Heartred toivottavasti tää raskaus menis vähän paremmin kuin edellinen
 
Minulla on PCOS, jonka vuoksi ovuloin spontaanisti vain noin kerran vuodessa. Söin ensin terolut-kuurin, että mulla tuli menkat ja sitten Letrozoleja. Heti ekasta Letrozol-kierrosta tärppäs. Oli kyllä aika epäuskoinen olo, sillä oltiin henkisesti varautuneita yrittämään kauan. Mutta ihan hyvään aikaan tulee lapsi maailmaan. :)
 
Syyskuussa jätettiin ehkäsy pois. Ajattelin siinä että jos menee sama reilu puol vuotta ennen raskautumista kuin esikoisen aikaan niin saattaisi saada alkuvuoden 2020 vauvan. Tosin siinä ovulaation aikoihin tuli kova vauvakuume. Halusin tulla raskaaksi vielä kun imetän edellistä. Silloin ei vielä tärpännyt mutta seuraavasta kierrosta sitten.
Siinä lokakuussa justiin ajattelin, että mikäli ovulaatio siirtyy muutamalla päivällä myöhäisemmäksi niin ei ole mitään mahdollisuuksia tulla raskaaksi ennen kuin miehellä vaihtuu töissä kierto toisenlaiseksi, ettei ole yövuoro justiin oviksen aikaan. Onneksi ei siirtynyt.
 
Jätin e pillerit heinäkuun lopussa pois, aattelin että varmaan joulu- tammikuussa plussaan niinku molemmista lapsista meni se 4-5kk pillereiden lopetuksesta. Mutta tämä salamatkustaja tulikin sit jo aiemmin ku aattelin :) ja tosiaan ei yritetty ees vauvaa vielä. Mutta iloinen yllätys oli.
 
Mun raskaus sai alkunsa keinohedelmöityksellä, tuntemattoman luovuttajan siemenillä, kolmannella yrityksellä. Alkusyksystä tärppäsi, mutta se meni kesken 9/18.
Nyt tosiaan kaksoset tulossa ja esikoinen saakin kerralla kaksi täyssisarusta! :)
 
Takaisin
Top