Miten vauva sai alkunsa?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. :grin Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?

Täältä löytyy tietoa siitä, milloin kannattaa harrastaa seksiä mikäli vauva on haaveissa. Onko artikkelissa sinulle tuttuja asioita yritysajalta?
 
Muokattu viimeksi:
Niin meilläkin, kun mun ei muka "pitänyt tulla raskaaksi". Tai niin mä itse järkeilin, kun sitä ei ollut tapahtunut 20 vuoteen. Uuden kumppanin kanssa napsahtikin sitten saman tien, joten ehkä mä en sittenkään ollut ihan hedelmätön. :rolleyes: Onnellinen sattumus, nyt saa toinen tulla jos niin on tarkoitettu! Tai sitten vaihdevuodet ehtii ensin.:woot:
 
Meillä lasta on toivottu ja yritetty jo n. 2,5 vuotta. Raskaus sai lopulta alkunsa pas-hoidosta. Tuntuu edelleen ihan uskomattomalta, kun oli jo niin tottunut siihen "ettei taaskaan onnistunut". Antaa myös toivoa, että jos tämä raskaus etenee toivotusti, niin ehkä ehditään vielä toinenkin lapsi saada.
 
Me ollaan toivottu esikoista viime vuoden heinäkuusta. Vuosi sitten tulinkin elokuussa raskaaksi, mutta se päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, joka todettiin rv 10+1. Alkio oli kuollut jo pari viikkoa ennen sitä. Keskenmenon toteamisen jälkeen mulle tehtiin kaavinta ja kaavinnan jälkeen aloitettiin heti uusi yritys. Tämä oli lokakuussa.

Jostain syystä mun kierto ei käynnistynytkään itsekseen, joten joulukuussa sain primolut-kuurin, joka onneksi tepsi ja kierrot lähtivät pyörimään. Samoihin aikoihin mulla kuitenkin todettiin kilpirauhasen liikatoiminta ja sain siihen lääkityksen. Kevät yritettiin uutta raskautta, mutta mitään ei tapahtunut. Toukokuussa mittautin rauta-arvoni ja ferritiini oli melko alhainen, joten aloitin rautakuurin. Kiinnitin huomiota myös siihen, että mun luteaali oli kovin lyhyt (n. 10 pv) ja lopulta nyt kesäkuun lopulla sain lugesteron-lääkityksen loppukierron tueksi.

En tiedä, oliko tämä plussa sattumaa, seurausta kilpirauhasarvojen tai rauta-arvojen kohentumisesta, lugesteron lääkityksestä vai kaikista näistä yhdessä, mutta olen todella tyytyväinen, että seurasin kiertojani tarkasti ja tutkitutin ne arvot, joissa epäilin häikkää. Meillä on ollut keskenmenon takia aika raskas vuosi, eikä edelleenkään olla kovin turvallisilla vesillä, mutta ainakin uusi alkanut raskaus antaa toivoa siitä, että joskus saadaan se kauan kaivattu vauva:Heartred
 
Suuri yllätys oli. Mulla ollut käytössä mercilon pillerit. Olen aina ajatellut, että haluan kaksi lasta. Esikoisen 4kk koliikkivaihe oli niin karmea et aattelin et ei enää uudelleen ikinä. Vähän väliä on silti ollut vauvakuumetta. Esikoinen täyttää nyt lauantaina 2v. Nyt tuntuu et olisi ihana olla taas raskaana. Ja saada typylle kaveri, vaikka varmasti ensi vuosi on rankkaa vauvan ja uhmaikäisen kanssa. Kuitenkin heistä sit toisilleen elinikäset ystävät :)
 
Meillä on esikoinen nyt 8 kk ja toukokuussa päätettiin että toinen saa tulla jos on tullakseen. Ei mitenkään yritetty. Kuukautisia ei ikinä ehtinyt tulla mutta noin 1 kk välein oon kuitenkin tehnyt raskaustestin ja yllätyksenä tuli että se olikin nyt positiivinen. Iloisia ollaan vaikka vähän hirvittää lapsien ikäero :rolleyes:
 
Mökkireissulle mies oli unohtanut pakata kumit mukaan ja sanoi sit, että tulee jos tulee, ei meillä virallisesti siis yritetty vielä :) Näin sitten pääsi käymään, että viidettä odotellaan :Heartred
 
Meillä tjottailua viime vuoden syksystä asti ja ihanaa että nyt tärppäsi. :Heartpink Esikoisen kanssa vauva-aika oli suht helppo, vaikka aika myös kultaa muistot. Vauvakuumetta on ollu jo siitä asti kun esikoinen oli 4 kk. :rolleyes: Nyt ikäeroa tulee sisaruksille vähän yli 3v.
 
Meillä takana yritystä 1,5 vuotta. Ajoitetuilla yhdynnöillä on menty, minä olen seurannut kiertoa ovistesteillä kun hormoniehkäisyn lopettamisen jälkeen 3/2017 oli kierrot vähän miten sattuu, kertaalleen ollut mm. 87 päivän kierto. :wtf: Yksityisellä gynellä kävin silloin tuon pitkän kierron takia, sain 3kk terolut-kuurin ja ohjeen jos ei niillä kierto tasoitu niin kokeillaan Letrozolet. Heti kun terolutit oli syöty ja olis ollu luomukierron vuoro, niin ovis jätti tulematta. Alkuvuodesta sainkin sitten letrozolet käyttöön ja niillä oon tässä mennyt vähän vuorotellen. Olen siis huomannut että letrozole-kuurin jälkeisessä luomukierrossa mulla tapahtuu ovis mutta ei enää sitä seuraavassa. Joten oon syönyt noin joka toinen kuukausi letroja :p Viime kierrossa mulle tehtiin aukkari, ja toivoin kovasti plussaa jo siitä kierrosta mutta eipä niin käynytkään. Onneksi plussa tuli nyt tästä aukkarin jälkeisestä kierrosta, jossa oli letrozolet käytössä :happy:

Tuntuu niin uskomattomalta nähdä raskaustestissä yhden sijaan kaksi viivaa, ja digin näytöllä "Pregnant"-teksti :) Niin oli tottunut noihin jatkuviin pettymyksiin. Nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin ja saisi pienen syliin asti :Heartred
 
Meillä jäi ehkäisy pois viime marraskuussa ja silloin puhuttiin että tulee jos on tullakseen. Yhteensä meillä on kolme lasta joten ruvettiin nyt sitten kesällä puhumaan että jos tämä olisi nyt kuitenkin tässä. Puhuttiin jo eri vaihtoehdoista ehkäisyyn kun tuo toinen viiva sitten testiin ilmestyi. Ajatukset oli hyvin sekavat kun juuri ehti päättää että nämä riittää ja sitten olisikin vielä yksi tulossa. Menee vähän laidasta laitaan että jaksetaanko vielä yksi ja seuraavassa hetkessä ajattelee että tottakai jaksetaan :)
Tässä on nyt kuitenkin varjona tuo kohdunulkoisen epäily kun lääkäri ei kohdussa nähnyt mitään alkioon viittaavaa. Mutta nyt mennään kontrolleista toiseen ja katsotaan jos kuitenkin olisi pieni kyydissä.
 
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. :grin Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?

En seurannut ovulaatiota tai muutakaan erikoisempaa, koska tiesin täsmälleen milloin ovuloin. Lapsi tuloillaan tosiaankin nopeasti, ekasta yrityksestä raskaana, ja toivottu raskaus.
Hedelmällisyyttäni epäilin koska ikää nyt 35v. että ei se heti tärppäisi...mutta kuinkas kävikään,yllätys oli hirmuisen suuri kun heti menkat jäi pois...
No, parisuhdekin tuore, 2vko tunnettiin ennen raskauden alkamista.
 
Täys yllätys ja mahdottomuus. Syön minipillereitä ja päädyin exän kanssa kerran petipuuhiin... Viime lauantaina tein testin ku menkat 4 päivää myöhässä ja shokki oli aikamoinen. Nyt jo hyvillä mielin vailla tietoa mitä tulevaisuus tuo tullessaan, aika näyttää [emoji4] Mut ollaan exän kanssa samaa mieltä siitä et kaikella on tarkoitus, myös tällä [emoji171]
 
Täällä myöskin mies ihan uusi tuttavuus, tai uusi ja uusi, kaverin kaveri, mutta muutama vko ennen ovulaatiota kerettiin tapailemaan.. Olen jo 39, joten ei sitä tule ovuloitua monestikkaan enään vuodessa, niin kuinkas sattuikaan näin että juuri tässä kuussa kun oli tapahtumaa niin näin kävi :wink Miehellä ei ole entuudestaan lapsia ja ikää reippaasti yli 40v, niin totesi vain ettei oikein millään voi tätä uskoa.. Odotellaan sinne ekaan ultraan ja edetään sillä metodilla että jos kaikki näyttäisi olevan hyvin niin vauva tulkoon :Heartred
 
Käytin flow:ta apuna ja kesäkuisen km:n jälkeen toisella kierrolla plussasin :Heartred minulla ollut aina lyhyt kierto 24pv mutta ovulaatioita ollut vaikea paikallistaa.. vaikka "ovulaatio kipuja" olen olevinaan havainnut ja niitä onkin ollut ja kipeitä mutta kun en siitä sen selkeämmin ole ottanut selvää milloin kannattaa yrittää ajoittaa yritykset. :happy6 vauva on hyvin toivottu :Heartbigred
 
Meillä entuudestaan nyt kesällä 3-vuotta täyttänyt poika ja toista lasta alettiin yrittämään viime kesänä. Silloin tärppäsi heti ekasta kierrosta, mutta meni kesken. Sen jälkeen pidettiin taukoa, kun meillä oli rankka kevät enkä itse ollut valmis yrittämään heti uudestaan. En kuitenkaan aloittanut pillereitä uudestaan, vaan mentiin "varmoilla päivillä". Toukokuussa luulin, että oli käynyt "vahinko", mutta sitten kun menkat alkoi huomasin, että olinkin vähän pettynyt. Päätettiin siis aloittaa yritys ja tokasta kierrosta tärppäsi. :) Käytin ovistestejä tässä tärppikierrossa ekaa kertaa ikinä, kun halusin maksimoida onnistumismahdollisuudet lähinnä siksi, etten halunnut lapsille kovin isoa ikäeroa.
 
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. :grin Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?

Täältä löytyy tietoa siitä, milloin kannattaa harrastaa seksiä mikäli vauva on haaveissa. Onko artikkelissa sinulle tuttuja asioita yritysajalta?

Mietin että olisi nyt mennyt yli vuoden kun edellistä odotti niin kauan että tuli positiivinen.nyt vaan menkat jä ja testi. Just lopetin Täysimetyksen kun on 6 kkmutta kyllä se vielä enemmän tissillä lusikoimista, ei hallitse vielä 2pikku lusikka menee melkein kerran syönilläsekin on vähän tuskan takana.
 
Toukokuussa otatutin hormonikierukan pois. Aika hämmentyneet fiilikset taisi molemmilla olla, kun niin monen vuoden (kuopus8v) jälkeen uudestaan aletaan tähän. Rehellisesti sanottuna en uskonut edes tulevani enää kovin helpolla raskaaksi ihan jo iänkin (37v) puolesta. Mieskin vasta tunnusti, että ääneti pelkäsi, ettei hänellä ole enää hedelmöityskykyä. Eli vanhoja ja vaivaisia luultiin olevamme, mutta eiköhän tämä vähän laita vauhtia sitten elämään, kun saa juosta taaperon perässä.:love7 Toivottavasti ainakin kaikki menee hyvin.
 
Juhannuksesta eteenpäin meillä, mentiin sillon naimisiin. Ja meillä oli ootettu yllätys, kun ei silti yrittämällä yritetty, mutta kumpikin tätä halusi. Eli mahtaa olla meilläki tokasta kierrosta tämä.
 
Neljäs kuukausi ilman ehkäisyä taisi olla. Ei sen kummemmin yritetty, että olisin oviksia mittaillut ja niihin tähdätty, oltiin 'tulee jos on tullakseen'-meiningillä siis. Siinä mielessä yllätti, ettei tämän kauemmin mennyt, ikääkin on yli 35 v..
 
Takaisin
Top