Miten se kierto nyt sitten lasketaan oikein?

baby dreamer

Vasta-alkaja
Yritämme lasta,ja olisinkin nyt kiinnostunut kuulemaan mielipiteitä miten kierto lasketaan oikein.Minulla on ihan normaali kierto yleensä 28-29 pv.Eli ovulaation pitäisi tapahtua siinä kp 10-15 välillä.
Ongelma on kuitenkin se,että ennen kuin kuukautiset alkavat kunnolla tulee yleensä 2-3 pv ns.tuhruvuotoa. Siteeseen ei juurikaan tule mitään,mutta vessakäynnin yhteydessä tai ponnistaessa tulee hieman milloin rusehtavaa milloin kirkkaampaa verta. Nämä muutamat päivät on siis tätä tuhruilua, kunnes kuukautiset alkavat kunnolla. Lasketaanko siis kiertopäivät jo tuosta tuhruilusta,vai sitten kun kuukautiset alkavat kunnolla???!
 
Itse lasken kierron vasta kun kuukautiset alkavat kunnolla.Oletko käynyt gynellä tuosta?Saattaa viitata keltarauhashormonin vajaatoimintaan joka ilmeisesti itselläni on aiheuttanut keskenmenoja.
Tsemppiä teille,toivottavasti tärppää pian :)
 
Mulla kierto tosi epösäännöllinen, tuskin tulee ovista lainkaan. Aloitin juuri tuon keltarauhaskuurin ja toivottavasti on apua. Kannattaa tehdä ovis testi siitä tuhruilusta asti laskettuna
 
Takaisin
Top