Miten menee, äiti?

Voi teilläkin Mymmeli, meilläkin ollaan minä ja lapset flunssassa :sad001 Lisäksi poitsulle tulossa toinen hammas ja esikoinen tekee poskihampaita...

Meillä ei käytetä kuin noita tuoksuttomia, itselläkin kun herkkä iho mutta jos oon kirppikseltä ostanut jotain vaatetta ja on tuoksunut voimakkaasti pesuaineelle, niin on kyllä yleensä seuraavassa pesussa haisu lähtenyt. Niin ja joo jos käytettäisiin hajusteellista, niin pesisin uudelleen vauvan vaatteen jos olisi sinne eksynyt. Meidän muksuilla vielä herkempi iho kuin mulla niin en lähtis arvuuttelemaan käykö vaiko eikö.
 
Kiitos +Mymmeli+ :) On kyllä ihana tunnelma täällä uudessa kodissa, vaikka järkkäiltävää on vielä. Mutta eiköhän ne tavarat pikkuhiljaa löydä paikkansa.

Joo, apteekissa tosiaan sanoivat, että elimistö alkaa "tottua" tiettyihin maitohappobakteereihin, jolloin niiden teho heikkenee. Vaihtelemalla valmistetta vastustuskyky pysyy yllä. Itselle ei tullut mieleenkään, päinvastoin ajattelin nimenomaan ostaa samoja, kun tuntuivat toimivan hyvin.

Käytän lähestulkoon ainoastaan hajuttomia pesuaineita kaikelle pyykille, kun meillä on mies ja esikoinen atoopikkoja, mutta äskettäin ostin jotain pesuainetta, missä oli tuoksua ja olen näköjään pessyt vauvan lakanat sillä. Nopeastihan se tuoksu haihtuu, mutta laitoin kyllä suoraan uudelleen pesuun. Jotenkin oma nenä on niin herkkä, ettei pystynyt vauvalle laittamaan, vaikka hänellä ei ole kyllä minkäänlaisia iho-oireita tullut pesuaineista, ruuista tai mistään.

Kurjuus tämä syksy, kun tuo räkätaudit tullessaan :sad001 Paranemisia +Mymmeli+ teidän pienille.
 
Paranemisia kaikille nuhanenille!
Meidän on pitänyt monta kertaa lähteä käymään jossain seurakunnan perhekerhossa tmv:ssa, mutta sitten olen ajatellut, että kuitenkin joku tauti sieltä napataan. Mutta on sinne joku päivä mentävä, niin esikoinen pääsisi vähän leikkimään ja tutustumaan paikkaan, jossa meinaa kerhon aloittaa tammikuussa.

Meillä pestään pienen vaatteet hajusteettomalla, mutta meidän muiden vaihtelevasti hajustetulla. Ehkä minäkin laittaisin hajusteellisella aineella pestyt vauvanvaatteet uudestaan koneeseen. Meillä esikoisella oli atopiaa, mutta ei ole ollut pitkään aikaan enää. Siksi vähän jo hajuja käytetty, kun pidän hyvästä tuoksusta. Mutta turhaahan se tavallaan on. Varmaan siirrytään tuon purkin jälkeen taas kaikki hajusteettomiin, niin voi vähän sekaisinkin pyykkiä pestä :)
 
Pesin tämän kypärämyssyn suosiolla uudelleen, vaikka ei se kuivumisen jälkeen enää tuoksunut yhtään. Mutta kaiken varalta, kun kuitenkin kasvoihin kosketuksessa ja pienen nenä voi olla omaani tarkempi :)

Minä tykkään käyttää usein vähän tuoksullista pesuainetta, jos pesen vain mieheni ja minun vaatteita yms. Lapsilla aina allergia ja astmaliiton hyväksymää. Pyykkikorit vierekkäin ja kuinkas nyt se yksi kypärämyssy olikaan joutunut vanhempien vaatteiden sekaan.

Kiitos Hyppis tästä tietopaketista! Kyllä oikeinkin järkeenkäyvältä vaikuttaa. Onneksi olen tietämättömästi näin toiminutkin :)
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa :) jotenkin muka niin "Kiire" ettei täälläkään käynyt kuin pikaseen lukemassa että mitä kellekkin kuuluu.

Nyt on aikalaila omanapailua!

Meilä on tämä syksy yhtä synttärihulinaa! voi huhhuh....

flunssa kävi kaikki läpitte, lapsilla tosin ei kauaa kestäny,esikoinen sai jälkivaivoikseen kauhean yskän, joka nyt sekin ohitte. Korkean kuumeen piti molemmila pari päivää ja sitten jo helpotti. Me taas miehen kanssa edelleenki välillä arvuutellaan toistemme lauseita, kun ääni lopahtaa kesken lauseen.

Minä se oon reippaana tyttönä jo alottanu joulu"valmistelut" :P

En pese enää eripesuaineella tytön vaatteita. Alussa tein niin, mutta totesin, että tyttö on kyllä meidän vaatteiden kanssa tekemisissä ja kontaktissa niin paljon että turhaa eritellä omaan koppaansa vaatteet päällä ollessa (kädet, pää/posket ja esim.vaipan/vaatteiden vaihdon yhteydessä nojailee meihin ilkosen alasti), pestään kaikki samalla aineella, ja pyykit sekasin. Esikoisen kohdalla harrastin tuota erottelua ja eri aineilla pesua pitempään, mutta tytön kanssa olen jo "luovuttanut" :D

Täällä tuli sunnuntaina tosiaan 7kk täyteen ja sen kunniaksi sitten harjoitellaan ryömimistä :Heartred mun mielestä yläikenet on jo turvoksissa,saas nähä millon alkaa pukkaamaan hammasta läpitte! Istuu jotomerasti lattiala, kun laittaa sen istumaan, mikä on kylä hepottanut elämää huomattavasti! ei mee hermmo ihan niin nopeesti enää ku on taas jotain uutta! Meillä myös tuo maitolakkoilu on jotain aivan uskomatonta. Kiinteitä kyyllä söis vaikka millä mitaa mutta sitten maidon juominen ei ookkaa niin kivaa... ollaan sitte harjoteltu välilä juomaan mukistakin ja oon sekottanu ruoan sekaan maitoa välillä, jotta nesteitä saa kuitenki tarpeeksi (ai minäkö neurootikko??) :D :D On myös jonkin sortin äiti-kausi menossa, mikä on välillä tosi haastavaa....jos minä oon kotona, ei kelpaa isä syöttäjäksi (kun en oo kotona ei oo ongemaa) ja sama pätee kaikkeen muuhunki tekemiseen! Totesinki sunnuntaina, jotta mahtaa äiti ottaa oman viikonoppuloman jonnekki pian....

Mitäs sitä muuta?... Välilä mietin että halutaanko sitä vielä lisää lapsia ja välillä haluan ja välillä oon sitä mieltä että ei kiitos, nyt kasvatetaan näitä kahta ja nautitaan samala siitä että kun lapset kasvaa niin arki "helpottuu" (huolenaiheet vaan muuttuu...). Jossain tuolla syvälä sisimmässä kuitenkin tuntuu aika kurjalta ajatus aj tositositosi haikeata, että meille ei enää tytön jälkeen ois lapsia tulossa.... saas siis nähä, mitä tuleman pitää....:)
 
Meillä pestään pojan vaatteet hajusteettomalla, sellasella millä voi pestä kestovaipatki, ni ei tarvi ku kahta eri pesuainetta. Jokus pesen sekasi meijän ja pojan vaatteita, mut sit käytän hajusteetonta pesuainetta.
Pojalla on alkanu iho taas oireilla, oon koittanut välil pitää taukoa tomaatista js omenasta, ja välil sit taas koittanut siedättää, mut aina se nostaa ihon punaiseksi, varsinkin tomaatti ja ny päätin että se saa olla pannaa jonku aikaa kokonaan.
Ens viikol tulee 7kk täyteen. Vielä on tiedos ainaki kaks fyssari käyntiä, reilun viikon päästä selviää voidaanko fysioterapiat lopettaa. Saatiin myös lupa fyssarilta siirtyä normi syöttötuoliin eli sirkkatuoli saisi väistyä. Katoinki netistä heti vastaavan näköistä syöttötuolia, mikä käy sitten seuraavallekin ja voi laittaa hänet sit jo varhain siihen 4kk lähtien ku saa kallistettua.
 
Takaisin
Top