Miten ja milloin kerrotte raskaudesta muille?

Mie oon esikoiselle värkänny tekstiilitusseilla bodyn, johon on kirjotettu ISOSISKO 2018:)Laitetaan se hälle varmaan juhannuksena päälle ku ollaan suvun kanssa mökillä. Kaikki tajuais kuitenkin jos miulla ei kaljatölkki olis illalla kädessä:wink en siis mikään suurkuluttaja ole, mut semmonen terassitissuttelija kyllä:rolleyes:

Ihan sika ihana tapa! Mä haluaisin kanssa meidän vanhemmille kertoa jotenkin muuten kun vaan töräyttää ruokapöydässä: "Hei, teistä tulee isovanhempia!" mutta avokki vain naureskelee mun ideoille ja kyselee, että millon musta on tullut näin korni. :D Eli mun ideat ei selkeästi ole siitä parhaasta päästä.. :happy:
 
Mulla yks tuttu sanoi kivasti.. kasvattelee pikkuluita :D Mie taas laitoin äitille viestiä et mahdollisesti mummi saa pikku nyytin synttärilahjaksi :wink la 26.1 ja minun äitin synttärit 31.1 :)
 
Markerolig, aion kans olla töissä kertomatta, sillä syksyllä mahdollisesti on vakipaikkoja auki, joita yritän hakea :) Tosin taitaapa maha jo silloin selvästi näkyä, jos pieni mukana pysyy.​
 
Me ei olla kerrottu vieläkään kenellekään (9+1), mut juhannuksena varmaan ultran jälkeen vanhemmille ja lähimmille kavereille. Mulla turvotus niin vähäistä, että ei kyllä päälle päin näy, ainoastaan oon joutunut selittelemään, miksi en juo alkoholia, varsinkaan ilmaista alkoholia. Ihania tapoja ootte keksineet kertoa!
 
Ollaan kerrottu vain parille kaverille ja mun äidille. Halutaan odottaa ainakin sinne 12viikolle ja ultraan. :)
Luulen kyllä että anoppi arvasi tänään. Hän oli meillä käymässä ja kysyi lähdenkö tupakalle. Vastasin että voin seuraksi lähteä kun en ole polttanut enää kuukauteen (plussan jälkeen ei yhtään tupakkaa). Anoppi totesi vaan että jaaha, vai semmosta sitten ja ilme ja äänensävy oli vähän sellainen, että uskon arvanneen. :D ei kuitenkaan suoraan kysynyt niin en vielä kertonutkaan.
 
Mä Oon kertonut tosi monille. Haaleaa plussaa Seuraavana päivänä ystäville ku oltii mökillä ja tein siellä toisen testin. Mun vanhemmat tietää ja muitakin kavereita. Miehen äiti ei vielä tiedä. Em tiedä milloin kerrottaisiin.
 
Onneksi NT ultra on ennen juhannusta! Appivanhemmilla vietetään juhannus ja eilen oli kovaa suunnittelua punaviinien suhteen ruoan kanssa :cool: Halutaan vasta kertoa, kun tiedetään kaiken olevan hyvin :)
 
Vasta mun äiti tietää. Varmaan tässä lähiaikoina kerron myös parille lähimmälle ystävälle, lähinnä siksi kun ollaan suunniteltu sellaisia menoja kesälle joihin en ainakaan samalla tavalla pysty nyt osallistumaan. Anoppi taitaa jo arvailla, hänelle kerrotaan myös pian jos ei jo sitä ennen suoraan kysy :wink
 
Mä olen kertonut vasta yhdelle kaverillei ja tädille&äitipuolelle. Heillekin vain siksi että samassa työpaikassa kun ollaan ja aluksi tuli useasti poissaoloja niin perus kuume-päänsärky ei mennyt enään läpi.. Nt ultran jälkeen ajateltiin kertoa sitten useammalle, kun näkee viellä että kaikki varmasti hyvin.. Välillä tekisi kyllä mieli huutaa koko maailmalle ja välillä pitää visusti salassa, jos jotain pahaa tapahtuisikin..
 
Mä pidän asian salassa niin kauan kuin pystyn. Oma äiti ja sisko tietää sekä kaksi parasta ystävää, nekin lähinnä siksi että en pystynyt olla hiljaa kun tiesivät hoidoista
 
Meillä vasta muutama ystävä tietää. Äidilleni meinasin huomenna kertoa kun menen käymään. Tekisi mieli kertoa jo kaikille mut haluan kuitenkin pitää vielä hieman salassa edes ekaan neuvolaan asti. Esikoisellekkaan ei olla vielä suoraan kerrottu mut tuntuu et Hän jo jotenkin arvailee et mikä on meininki
 
Kerroin viikonloppuna veljilleni, kun sain niin hyvän tilaisuuden sanoa asiasta :) Pian tuntuu, että tietää kaikki paitsi kummankaan vanhemmat :D ensi viikon ultran jälkeen tosiaan varmaan kerrotaan useammalle, mm. mies pojalleen, joka kovasti pikkusisarusta odottaa ha kyselee:) Noh, reilu kolme viikkoa niin saa myös vanhemmille kertoa, jos kaikki on hyvin :)
 
Isosisko ja yksi kaveri tietää. Ajateltiin pitää salassa ultraan joka on 13.7, mutta saattaa paljastua jo tänä lauantaina kun on lankomiehen synttärit. Kaikki varmaan arvaa heti kun en juo alkoholia. Mahakin pullottaa kivasti .
 
Hihii! Omalle äidilleni halusin keksiä jonkun vähän erilaisen tavan kertoa, vaikka vasta nt ultran jälkeen 28.6 kerromme. Eilen tilasin Mauri kunnaksen isovanhempien kirjan. Se on siis vähän samanlainen kun vauvakirja, mutta siihen isovanhemmat täyttävät erilaisia muistoja lapsenlapsesta ja myös itsestään. Ideana että siittä jää muisto lapselle. Tämän kirjan ja sitten ultra kuvan ajattelin äitilleni pakata lahjaksi ja antaa sitten ultran jälkeen. Kyseessä ensimmäinen lapsenlapsi hänelle.
 
Oma esimies on lomalla heinäkuun puoleen väliin, joten tänään kerroin vastaavalle sh:lle joka sijaistaa häntä. Onnitteli ja kyseli kaikkee :) Ymmärsi onneksi ja lupasi itsekkin auttaa että ultriin yms päästään! esim tulevana nt-ultran päivänä siirsi mut aamuvuoroon ja lähden sitten vaan aikasemmin. Tunnit joudun kyl korvaamaan toisena päivänä koska meillä käynnit ei kuulu työaikaan.

Vielä siis tietämättä olis molempien vanhemmat ja sisarukset sekä mun isovanhemmat. Työkaverit saavat sitten arvuutella
 
Eilen olisi ollut täydellinen hetki kertoa miehen suvulle, kun tulivat meille kylään hieman yllättäen. Mies kuitenkin halusi pitää asian vielä salassa ultraan asti ja hillitsi minua. Jotenkin tuli kiero olo näin suuren salaisuuden kanssa, kun kaikki paikalla :D

Töissä uskallan kertoa loman jälkeen, kun työsopimusta jatkettiin vuodeksi. Katsotaan, arvasinko oikeen, että yksi on arvannut. Vaikka varmana moni odottaakin tätä, kun vaihdettiin auto perhemalliin yhtäkkiä :wink tosin ennen plussaa
 
Meillä miehen lisäksi tietää vain 1 kaveri asiasta. Ajateltiin odottaa ainakin ultraan asti, jotta tietää ensin että kaikki on hyvin :Heartred Sen jälkeen kerrotaan perheille ja läheisimmille ystäville :)
 
Muokattu viimeksi:
Me kerrottiin tänään mun äidille nt-ultran jälkeen. Hoiti esikoista ultran ajan kun mä olin "hammaslääkärissä". Mies tuli äidille töiden jälkeen leipomani juustokakun ja holittoman skumpan kanssa. Tuleva isoveli vei mummille kortin, jossa kerrottiin hänen tulevasta kunniatehtävästään isoveljenä :)

Siskoille lähetin illalla kuvaviestin skoolauksesta ja paljastin asian.
 
Minä laitoin eilen äidille ja sisaruksilleni viestillä kuvan tytöstä kiikkumassa ultrakuva kädessä ja muokkasin siihen tekstit isosisko ja la:n. Töissähän meillä melkein kaikki tietää..
 
Takaisin
Top