Miten ja milloin kerrotte raskaudesta muille?

Nautilus

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Maalismammat 2018
Missä vaiheessa aiotte kertoa uutiset? Ja miten pystytte pitämään jutun salassa siihen asti? Meillä oli tänään töissä skumppatarjoilua ja työkaveri tarjosi vielä töiden jälkeen kierroksen terassilla, siinä vaivihkaa kävin lasia tyhjentämässä lavuaariin sitten... :D
 
Me keskusteltiin, että pyritään pitämään salassa niin pitkään kun mahdollista Kaksi lasta löytyy jo ja isovanhemmat tuntien, kauhee hössötys vaan alkaa. Muutamalla ystävälle ajattelin kertoa, kun vain nähdään
 
Mä olen jo kertonut kaikille läheisimmille eli perhe ja parhaat ystävät tietää. :) pakko saada jakaa iso asia muille kun ei vaan pysty salaamaan :D
 
Mä olen kans lähimmille ystäville kertonut ja puolison siskolle :)

Muille vasta sitten np-ultran jälkeen ja facebookkiin joku hauska kuva ehkä rakenneultran jälkeen jos maltan sinne saakka hehee
 
Haluisin jo heti kertoo kaikille vaikka raskaus vasta niin alussa. Aateltiin miehen kans et lähi viikkoina kerrotaan eka lähimmille ystäville, vaikea salailla kun niin usein nähdään heitä :D perheelle ja muille sitten vasta ekan ultran jälkeen. Eniten jännitän työporukalle kertomista ja heidän reaktioitaan vaikka eihän sen pitäisi niin vaikuttaa..
 
Mä olen siskolle ja parhaalle kaverille kertonut. Äidille varmaan kerron pian. Varhaisultran jälkeen varmaan sit kerrotaan miehen vanhemmille ja sisaruksille. Nt ultran jälkeen voi kertoa muille.
 
Ajateltiin molemmat yllättää omat äidit äitienpäivänä, eli kahden viikon päästä. Äidille-kortin sijasta taidetaan viedä mummi-kortit vaikka aikaistahan se on vielä.. mutta kun en millään malta odottaa uutisten kertomista. Tämä siis tosiaan meidän ensimmäinen, ja kummankaan suvussa ei vielä lapsenlapsia.
 
Me kerrottiin omille lapsille heti kun testi oli tehty, joten luultavasti sana leviää nopeasti ympäristöön. Vaikka pyydettiin, että pidetään asia vielä salassa, se on vähän liikaa vaadittu nelivuotiaalta. :)

Lähipiirille ajateltiin kertoa piakkoin, kavereille ym tutuille sitten kun vatsa on sen kokoinen että sen jo arvaa muutenkin.

Tänään on vappubrunssi, saa nähdä miten moni siitä arvaa. En yleensä kieltäydy kuoharilasillisesta..
 
Kahdelle parhaalle ystävälle olen kertonut, äidille ehkä sit ar- ultran jälkeen jos sinne asti maltan... ajateltiin että vihjaillaan vaan kaikille sit nt- ultran jälkeen mut ei kerrota suoraan, katotaan miten kauan menee ennen kun tajuavat [emoji41]
 
Viimeksi kerroin lahimmille ystaville ja aidille seka veljelle jo alkuvaiheessa, sit nt-ultran jalkeen vahan useammille, mut esim facebookiin ei laitettu mitaan ennen tyttaren syntymaa, joten aika monille tuli ihan yllarina. Helpompi tietty toteuttaa kun asuu ulkomailla. :grin En ole nyt viela ajatellut tehtaisko samoin talla kertaa. En nyt ihan heti viela kerro kellekaan (paitsi kaikille teille, hehheh), taytyy ensin sulatella ihan itse koko asiaa!
 
Tänään saatii kerrottuu lähimmille ystäville, alkoivat vitsilemaan raskaudesta kun en polttanutkaan enään. Siinä sitten vihjattiin että "en polta nyt, enkä seuraavaan 9kk". Liikuttuivat ja itkuhan siinä pääsi❤️
 
Me päätettiin pitää tää vielä toistaiseksi salassa. Mutta tänään sitten kerroin mun parhaalle ystävälle, kun me molemmat ollaan nyt yritetty vauvaa, ja hän kyseli tilannetta.. Eka yritin kierrellä ja kaarrella, mut en sit halunnut hänelle valehdella vaan kerroin totuuden:joyful: Sanoin kyllä, että ollaan ihan alussa vasta.
 
Mua vahan ahdistaa, haluisin kertoa yhdelle kaverille, mutta tiedan etta hanelle se tulee olemaan tosi kova paikka, koska han on yrittanyt jo pitkaan tulla raskaaksi. Yhdelle kaverille kerroin "tyon puolesta" koska kavin hanella vyohyketerapiassa ja halusin etta han saa tiedon "tuloksista". :) Parille laheisimmalle kaverille kerron varmasti pian, ja varmaan myos aidille ja veljelle. Aiti on Australiassa talla hetkella, ajattelin laittaa sille jonkun viestin et voisko kattoa sielta jotain vauvanvaatteita ja katsoa kauanko kestaa ennen kuin silla sytyttaa. :wink
 
Me pidetään vielä salassa. Mies haluaisi odottaa ihan toiselle kolmannekselle asti ennen kertomista. Mä sanoin, etten suostu siihen :D varmaan siis ekan ultran jälkeen kerrotaan, eli kuun loppupuolella..
 
Yksi ystävä tietää, ku hänen kanssaan ollaan tihrusteltu testejä, niin hänen ku mun :D mutta ei ole kyllä aikeissa nyt lähiaikoina kertoa kenellekkään. Jos pystyisi niin hyvä olis ultraan asti pantata. Katotaan miten se sujuu kun maha on aina pullahtanut aikaisin esille. Muille lapsillemme ei myöskään kerrota ihan vielä, mutta ensimmäisenä varmaan heille kun sen aika on.
 
Me nyt pohditaan, kerrottaisko äitienpäivänä miehen vanhemmille vai odotetaanko vielä. Silloin olisi 5+3. Ystäväperheen kaa mennään parin viikon päästä yhdessä vkl-reissulle, joten siellä varmaan kerrotaan heille. Ihmettelevät varmasti muuten tipattomuuttani (ei mulle tyypillistä) ja he tietävät, että ollaan hetki yritetty tulla raskaaksi.

Varmaan sisaruksille kerrotaan ens kuun alussa ja meidän lapsille np-ultran jälkeen. He kuitenkin kailottavat sitä kaikille, niin emme halua liian aikaisin kertoa :happy:

Kunhan nyt päästäisiin tuonne asti. Jotenkin mielessä vielä pieni pelko, jos kaikki ei menekään hyvin:sorry: Menispä aika nopeasti tuonne viikoille 10+ niin helpottaisi fiilikset..
 
Mä ajattelin kertoa sitten jos perjantaina ultrassa kaikki on hyvin. Anoppi tietää ja kaksi parasta ystävää. Eli he, ketkä olivat tukena kun viimeksi raskaus keskeytyi. Tuntui mulle luonnolliselta näin.
 
Takaisin
Top