Miten elvyttää seksielämä pidemmän tauon jälkeen?

Zeni

Tietävä tietäjä
Tammimammat 2017
Kesäkuun äidit 2019
Eli miten? Meillä on takana jo pitkä kuiva kausi makkarissa. Nuorin viidestä lapsesta on nyt 1v2kk ja seksiä on synnytyksen ollut, tittidii! Kerran! Ja olihan se ihanaa. Siitä kerrastakin on jo vaan kohta se vuosi :sad001 Mulla on halut aika nollassa imetyksen takia, mutta innostun kyllä hetken lämmittelyn jälkeen. Pitäisi varmaan vain tarttua härkää palleista ja olla se aloitteellinen osapuoli. Parisuhde voi onneksi muuten oikein hyvin, suukottelemme ja halailemme paljon, mutta olisihan se kiva välillä olla ihan liki :Heartred
 
En tiedä, kiva olis kyllä tietää. Olen yrittänyt aika monta sataa kertaa, ja aina tulee pakit. Olen myös kysynyt neuvoa kahdelta kaverilta ja yhdeltä ammattilaiselta. En ole saanut apua. Olen tarjoutunut lähtemään pariterapiaan tai mihin tahansa, mikä voisi auttaa. Mies ei halua lähteä, eikä halua apua, koska kaikkihan on hyvin.

Tosin meillä tää ei johdu tauosta. Miestä ei ole kiinnostanut suhteen alun jälkeen, ennen lastakaan, seksi. Lapsi haluttiin ja sen takia oli pakko harrastaa, kun lapsi saatiin alulle, seksi loppui. Ja sillä tiellä ollaan. Olen erittäin surullinen ja epätoivoinen tilanteesta. En haluaisi 25-vuotiaana viettää loppuelämääni kaveriliitossa. Ennen lasta oli halauksia ja pusuja, lapsen jälkeen ei niitäkään.
 
Meilläkin on sängyssä aika hiljaista. :/ Jos mies ei tee aloitetta se on kai pakko tehdä itse. Se vain vaikeampaa jos ei itselläkään ole haluja tai jos mies torjuu. Omiin haluihin olen huomannut auttavan jos ehtii olla lähekkäin. Ihan vain maata toisessa kiinni tai istua toisen kainalossa niin että molemmat on aidosti läsnä toki.

Enni, mieleeni tulee että joko suhteessa ei olekaan kaikki kunnossa eikä mies sen takia halua tai sitten miehelläsi ei vain ole seksihaluja vaikka kaikki olisi hyvin. Se kuitenkin vaihtelee eri ihmisillä ihan ääripäästä toiseen. Onko suhteessanne muuten kaikki kunnossa? Se ettei ole edes muuta läheisyyttä kuulostaa omaan korvaan siltä ettei asiat ole ehkä muutenkaan niin kuin pitäisi. Tympeää varmasti jos aina vain torjutaan. :sad001
 
Meillä ollut kanssa vuosien seksi tauko! Mies halunnut, minä en... alkoi varmaankin 3 lapsen syntymän jälkeen, en oo ihan varma mut kauan sitä kesti! Meillä oli ennen tätä kuivaa kautta erittäin aktiivinen seksi elämä. Nyt odotetaan 6 lasta ja tämä raskaus tehnyt ihmeitä mun haluille! Haluan koko ajan seksiä... mies on helisemässä mun kanssa kun nyt se ei jaksa mun mukana:D
Oli meillä ”hoitona” haluttomuuteen ollut raskaus :p
Tsempit haluttomuudesta kärsiville... toivutaan olevan vaan jotain väli aikaista! Ennille spessu tsempit, kuulostaa ikävälle teidän tilanne:sad001
 
Mäkin muistan, että esikoisen raskausaikana olisin halunnut koko ajan, siis _ihan_koko_ajan :hilarious: mutta saatiin seksikielto joskus 33 viikon hujakoilla ja kielto on tullut myös seuraavissa raskauksissa jo aiemmin, niin seksi on sitten loppunut siihen, nelosesta ja vitosesta kielto tuli jo paljon aiemmin. Nyt siirrettiin kuopus pois meidän makkarista, että mahdollisuudet rakastelulle olisi kasvaneet, mutta väsymys on vienyt voiton joka ilta :sorry:
 
Tsemppiä enni sinun tilanteeseen! Ei varmasti ole helppoa tulla torjutuksi :sorry:
 
Kiva kuulla, että muilla asiat ajan kuluessa parantuneet jälleen. Onko kellään mitään vinkkiä, mitä vielä voisi kokeilla?
 
Mitä luulet Enni voisitteko hyötyä terapiasta? Et jos sieltä löytyis teidän tilanteeseen työkaluja?
Onhan niitäkin ihmisiä olemassa joilla on hyvin vähäiset seksihalut tai ei ollenkaan mut jos ne menee noin pahasti ristiin kuin teillä niin on kyllä vaikeaa... seurakunnalta saa ilmaista pariterapiaa jos semmoisesta luulet olevan hyötyä, tai sitten ihan puhtaasti seksuaaliterapeutti vois kans olla aika hyvä...
Meillä seksi haluihin taitaa ennemminkin vaikuttaa miehen työstressi ja molempien väsymys...meillä pahimpaan haluttomuuteen toiminut seksipäivä, lauantai:) ainut millä se kierrettiin oli sairaus mutta niitä meillä (kopkop) harvoin:wink eipä sitä toista voi pakottaa seksiin mutta pitäis sun miehen ymmärtää että sulla kuitenkin haluja ois! Tsempit toivotaan että tilanne ratkeaa jotenkin:)
 
Juu, vois auttaakin. Oon ehdottanut useita kertoja, mutta mies ei lähde. Koska hänellä ei ole mitään ongelmia ja kaikki on hyvin. Jos miulla on ongelmia, voin mennä yksin. Nyt olen asettanut rajan, että kun kesä alkaa, jos asiat ei ole korjaantunut, saan soittaa parhaaksi katsomaani paikkaan ja mies tulee mukaan. Kun ei meidän puhumisesta tule mitään, kun mies suuttuu heti. Ja lupailee kyllä, mihin mennessä hän kunnostautuu asiassa, mutta ei sitä ole vielä koskaan tapahtunut. Ja en ole ennen tätä tän kesän ukaasia koskaan painostanut tai asettanut mitään rajoja tms, että en mielestäni tee hänelle mitään paineita asiassa. Olen myös ollut puhumatta asiasta pitkiä aikoja, jos se asian vatvominen ahdistaa. Sekä yrittänyt lukuisia kertoja puhua asiallisesti, kysynyt toiveita ja syitä ja oloja ja yrittänyt ottaa ihan kaiken huomioon. Mutta ei kiinnosta keskustella ja kaikki vastaukset on, en tiedä ei mikään, osastoa.. Ja ei, hän ei halua erota eikä halua asua eri osotteissa.
 
Hmmm, miehet... meillä oli mieheen kaa esikon syntymän jälkeen ns ”tilanne päällä” erinäisistä syistä ja sillon kyllä tuli tarpeeseen kun päästiin terapeutille puhumaan ja saatiin työkalut parisuhteen työstämiseen:) annoin sille vaihto ehdon joko minä ja terapeutti tai lusikat jakoon... mies sitten valitsi mut ja terapeutin:) ollaan oltu yhdessä 10,5vuotta... hän oli kanssa noita joojoo, ei mulla mitään tms ihmisiä ja hän ei ongelmista puhu enneku ois se vihoviimeinen hetki! Se ei ole järin terve malli toimia :/ ihan toi teidän halujen kohtaamattomuus on molempien ongelma, ei vaan sun... toivon suuresti että saat sen miehen terapiaan puhumaan, ulkopuolinen näkemys vois hyvinkin tuoda jonkin moisen ratkaisun...
 
Oma seksuaalisuus on kyllä ollu aika hukassa ja kadoksissa esikoisen syntymän jälkeen! Miehellä haluja riittäisi eikä hän oikeen ymmärrä aina mun haluttomuutta, helposti ajattelee vian olevan hänessä.. Alkeelliset halut on palaillu oikeastaan vasta nyt, kun kierto on palannut suht normaaliksi imetyksen loputtua ja kun ollaan alettu yrittämään toista lasta, se pakottaa hommiin :grin

Ennin tilanne kuulostaa kyllä todella vaikealta umpikujalta :sad001 Toivottavasti saisit miehesi vaikka sinne terapeutille ja puhumaan asioista, kamalintahan on tuo epätietoisuus aina..
 
Kiitti vaan kaikille tsempeistä :) Kiva, kun te edes yritätte ymmärtää ja auttaa, vaikka ei sama tilanne oliskaan. Kunpa jaksaiskin ajatella, että tää meidänkin tilanne menee ohi :rolleyes:
 
Takaisin
Top