Mitäs muiden jouluvauvoille(2012) kuuluu?

Niin joo ja noihin tuttinauhoihin piti vielä kommentoida.
Meidän tyttö on ihan hirvee möngertään yöllä ja sillä usein irtoo se klipsi yöpaidasta. Laitan kuitenkin aina sen kiinni sen verran alas että se ei pääse kuristaan jos pää kääntyis niin että nauha jäis jumiin.
Ja ihan miten vaan niin kyllähän noita asioita ainakin niissä paketin kylissä turhaan yksinkertaistetaan. Sanotaan että älä tee sitä ja tätä että jos nyt sattumalta jotain satuu niin yritys ei joudu ongelmiin kun ne varottaa asiasta. Toki kaikenlaita sattuu...
 
Ei toi influenssarokote perustukaan ihan samaan kun se sikainfluessarokote. En mä nyt oikeesti näistä asioista hirveesti tiedä mut käsittääkseni just sen takia et se influenssavirus muuntuu vuosittain ei voi rokottaa aia samalla kannalla joten se ei oo sitä itse virusta. Tai jotain. Korjatkaa jos oon väärässä :)
Mut joo noi sukujutut on vähän tollasia. Ymmärrän. Me onneks ollaan vaan otettu tollanen asenne. Muistan sillon muutama vuosi sitten kun itkeskelin äidille ja miehelle että mitä teen kun jengi pahottaa mielensä kun ei pääse häihin, mut sit ei vaan pidetty häitä ja paikalla oli vaan miehen puolikas suku (vanhemmat, veli ja mummu) ja mun vanhemmat ja sisko ja sen poikaystävä. Ei kutsuttu varsinaisen perheen ympäriltä ketään. Ja niin ollaan jatkettu kaikissa juhlissa. Olis vähän epäreilua että mulla tulee pelkästään serkkuja 15 kun miehellä on 1. No joo... Joka tapauksessa ymmärrän täysin ton lloukkaantummis-jutun.
 
Niinhän toi onki. Sama esim korvanpuhdistustikuissa. Nauran monesti itsekseni kun luen "ei saa työntää nenään yms" :D

Joo mulle ainaki käy hyvin tuo selitys, kuulostaa ainaki fiksummalta kuin omat teoriat :D

Jep, mutta sit taas jos pitää ihan lähi-perheen kesken nii sit toisaalta muut ihmiset olis siitä tietosia eikä sit välttämättä loukkantuis, ainakaan kovin syvästi :D Saas nähä jääkö meillä viimesiks isommiks synttäri-juhliks :)

Meillä ei kihlajaisten kunniaks pidetty ollenkaan juhlia. Häät meillä tulee oleen joko ens kesänä 7-vuotispäivänä tai sit seuraavana vuonna 8-vuotis päivänä. Saas nähä sitte minkälaiset on kooltaan. Varmaan aika paljon porukkaa, en viitsi edes miehelle ehdottaa että karsii omasta suvustaan , heh :D
 
Olen kokonaan unohtanu tämänkin olemassaolon! Sen jälkeen kun olen mennyt töihin ja tyttö alkanu kiikkumaan niin on tämä sohvalla istuskelu koneen kanssa vähentynyt huomattavasti :D Tyttö ei siis anna olla koneella silloin kun on hereillä, pyytää heti syliin ja alkaa huutamaan jos en ota. En sitten jaksa edes ottaa konetta esille jos tyttö hereillä.

Meillä 1v. synttärit 22.12. Pienimuotoiset juhlat, missä kummit, mummo ja muutama kaveri. Meillä kävellään jo täyttä häkää, ensi askeleet otti 9kk iässä. Hampaita on alhaalla kaksi ja nyt puhkes ylhäälle kaksi lisää.

Meillä syödään kyllä tosi hyvin. Pitää vähän jopa rajoittaa ruokamääriä kun söisi kaiken minkä antaa. Varsinkin jos itse saa syödä niin ei tule raja vastaan millään (esim leipää, mandariinia ym.). Syöttäessäänki syö tosi hyvin, varsinkin jos antaa tosiaan jonkun lelun tai lusikan käteen. Tai monesti laitan leivän palasia ja saa niitä samalla mutustella kun syötän.

Yöt meillä nukutaan ihan ok.. Syömään ei ole enää herännyt sen jälkeen kun täytti 10kk (lopetin imettämisen), mutta heräilee kun tutti on hukassa tai jotain muuta painajaista välillä. Nukahtaa kuitenkin heti uudestaan. Enkä enää aamulla edes muista, onko se heränny kerran vai kolmesti.. sitä puoliunissaan vaan herää itsekin katsomaan toista ja laittamaan peittoa päälle. Meillä tyttö ei onneksi herää siihen jos otan peiton sen alta pois :D Sekin monesti myllertää miten sattuun ja runttaa koko peiton mahan alle :D
 
Meilläki tyttö välillä suuttuu koneella olosta ja tekee kans tota samaa, mutta vielä enemmän se teee sitä kun yritän siivota. Nyt viimeaikoina oon saanu siivottua vaan sillon ku tyttö nukkuu. Tänäänkin koitin tiskata, niin se tuli housunlahkeisiin kiinni ja täyttä huutoo, nii oli pakko taas ottaa syliin. En sit tiiä olisko vaan hyvä antaa huutaa (kun kuitenkaa ei mikään hätä ole), kun kai pitäis kuitenkin siivota pystyä. Onkohan tämä vain jotain ohimenevää kautta... huoh :D

Meillä on nyt parhaillaan ottanut 9 askelta :) Vähän väliä lähtee kävelemään, on se vaan sulonen :)

Meillä tullut jonkin verran takapakkia syömisen kanssa. Nyt ei taho suolaset hyvin maistua. Puurot, liha,peruna kasvikset yms. ei mene kuin muutama lusikallinen. Kai sen teki tuo kun alotettiin nuo jogurtit ja muut tollaset välipaloiks. Vaikka neki vaan maustamattomia ja maut siihen hedelmistä ja marjoista. Mut kai se silti tajus mikä on herkkua ja mikä sit vähän vähemmän.. No kai pakko ruveta melkeen kokonaan jättää välipalat pois jotta rupeis oikeeki ruoka maistumaan.

Meillä tossa mielessä kyllä sama juttu, että sillon maistuui kun saa itse syödä. Monesti sit suolasenakin laitan jotain sellasta mitä se voi itse laittaa suuhun.

Meillä tyttö ei enää herää montaa kertaa, kun sorruin siihen et joka aamu kun se 6 herää(ei kuitenkaan vielä noustakseen), niin otan sen viereeni ja siihen se samantien nukahtaa ja nukkuu melkein 9 asti. Eli vetelee 13h unia :) Mennään nyt ainakin hetki näin :)

Vaihatteko asentoa lapselle jos näätte et on vähän huonossa asennossa/mahallaan tms. Kun mulla on aina tapana ennenku meen nukkumaan, nii kattoo vauvaa miten se nukkuu, sit siirrän sitä jos on ihan vinossa tms. Mut herää melkeen joka kerta. Mutta nukahtaakin heti. Mutta mietin, että onkohan vaan enempi haittaa tuosta? :D

Mites muilla lumeen suhtaudutaan? Vai onko muualla jo lumet maassa? Täällä tyttö viihtyis ulkona vaikka kuinka pitkään :)
 
No meillä ollaan huudettu joskus se puoli tuntia kun olen ollut yksin kotona ja alkanut kokkailemaan ja tyttö päättäny, että ei ala touhuamaan MITÄÄN yksin. Syliiin en suostunu ottamaan kun piti paistaa jauhelihaa, kuoria ja pilkkoa vihanneksia ym. Usein en viitti kyllä huuattaa jos ei ole pakko.. Imuroida pystyy ihan hyvin, toinen kulkee perässä ja työntää imuria apuna :D

Silloin vaihdan asentoa jos toinen on menny peiton päälle. Eli nostan pään tyynylle ja peiton päälle. Muuten en ole liikutellu. Paitsi joskus jos on saanu jalan pinnan välistä niin olen ottanut pois.

Meillä on ollu lumi maassa jo tosi kauan eli se on jo vanha juttu :D Mutta tykkää tosi paljon touhuta lumessa ja varsinkin olla pulkan kyydissä :)
 
-Dolly- mäkin meen aina siirtelemään, jos on "huono asento", tai siis se varmaan näyttää musta huonolta, niin siitä sitten seuraakin se usein, että tyttö herää.. Nyt oon yrittäny olla siirtelemättä, jalan otan kyllä pinnan välistä, jos siellä on tai on oikeesti jotenkin poikittain sängyssä :) Kuitenki myllää niin paljon yön aikana, että sais olla koko ajan vaihtamassa asentoa. Peittoa laitan kyllä päälle, jos ilman on :)

Meille tulossa taas hampaita, tonne aika taakse puhkes kaks isoa ja nyt tulossa toisellekkin puolelle, ruoka ei meinaa maistua ja särkylääkettä joutunu välillä antamaan. Puhkeis nyt nopeesti vaan, niin helpottais! :)

Täällä kanssa kävellään jo ihan pitkiä matkoja, konttaus jääny koko ajan vähemmälle ja kävelymatkat pitenee :) niin söpöä :Heartred
 
Synttärit on meilläkin ihan kohta, kutsukortit on lähetetty ja järjestelyt pitäisi aloittaa (leipomiset ym) Kakun koristeen oonkin jo tilannut ja hakenut :)

Meille tulee n. 25 vierasta, lähinnä sukulaisia, muutama ystävä myös :) Hulinaa siis riittää!
 
Mää kanssa nyt oon vähentäny tota vauvaan kajoomista yöllä :D Eli yritän ainaki olla sitä siirtelemättä jos ei ihan mahottoman näkönen asento ole. Viime yönä oli ihan pakko siirtää ku tyttö nukku mahaltaan, ja pää oli pinnapehmusteissa kiinni sängyn kulmassa. näytti niinku ei olis kunnolla saanu happea. Joo olen varmaan edelleen liian ylihuolehtiva :D

Isabell millon teillä vietetään synttäreitä? Täällä kans kortit kutsut kirjotettu, muttei vielä lähetetty. Leipomuksia rupeen varmaan tossa loppuviikosta väsäämään :) meillä tyttö syntynyt 14.pv. ja 15.pvä ne vietämme :) Laitoin kutsut ajaltaan kahessa osassa nii ei tuu nii hirvee ryysis, ku meidän asunto ei mkään hirmuisen iso ole tohon väkimäärään nähden :D

Täällä odotellaan hirveesti jo joulua ja joulusiivouksia ja koristeita tulee joka päivä lisää :) Pitääki sit alkaa miettiäkki noita järjestelyjä kun vauva tosta kasvaa. Haluaa varmaan erottaa synttärit kokonaan joulusta. Että joulukoristeet tulisi vasta synttäreiden jälkeen.. No tänä vuonna ainaki mennään jouluisissa merkeissä :)
 
Meillä virallinen syntymäpäivä on 16.12, mutta vietellään niitä 14.12 :) Haha, mäkin oon varmaan tosi ylihuolehtiva, kun vaihdan tytön asentoa, jos on nenä kiinni patjassa tai reunapehmusteessa :)
Meillä viime yö oli kolmas yö, kun ei tarvinnut maitopulloa yöllä lämmitellä, eli tyttö nukkui koko yön putkeen :) Saa nähdä jatkuuko näin!

Me laiteltiin kutsuun että synymäpäivät, kellonaika ALKAEN, eli kaikkien ei tarvi tulla tasan silloin, onneks jotkut onkin just ilmoittanu tulevansa muutaman tunnin myöhemmin :) Et eiköhän kaikki mee omalla painollaan..
Mitäs meinasitte leipoa ??

Mä ajattelin suolasiksi ihan tehdä pikkupizzoja, paistaa coctail piirakoita ja tehdä niille munavoin :)
Makeaksi sitten iso täytekakku, muffinsseja (mihin tulee kermapursotukset päälle), mokkapaloja, keksejä ja vaahtokarkkeja.

Sitten vielä sipsejä ja maissinaksuja! Ehdotella saa hyviksi havaittuja tarjottavia! Saako teillä synttärisankari maistaa kakkua ? Meillä saa :) Onhan sentään neidin ensimmäisestä synttärikakusta kyse!

Me laitellaan joulua vasta neidin synttäreiden jälkeen, jotenkin en haluu sotkee niitä keskenää ja haluan vain ensin panostaa noihin synttäreihin :) On meillä nyt jotain jouluvaloja jo pihalla, ja ikkunalla, mutta ei sen suuremmin vielä :) Jes, Dolly, en oo ainut kuka ajattelee näin :wink Toivon ettei kukaan vieras myöskään tuo lahjaa, ja sano " että tää nyt on sit samalla joulu-että synttärilahja") ei muuten, mutta kun joulu ja neidin synttärit on kaksi täysin eri juhlaa, enkä haluu et ne sotketaan toisiinsa :)
 
Meillä synttärit on 21.12, oikea päivä 22.12. Eli aika lähelle joulua mennään väkisinkin :D
Vieraita tulee kummit, isovanhemmat ja muutama kaveri. 10-20 henkilöä. Tulevat kuitenkin eri aikoihin ja lapsivieraita ei ole kuin muutama eli aika rauhallisissa merkeissä mennään varmaan meillä. Tarjottavia en ole vielä ajatellut, kakku nyt ainakin. Mietitään sitä ensi viikolla.

Ja kyllä meillä ainakin saa maistaa kakkua. Juuri mitään sokerijuttuja tyttö ei ole saanutkaan. Ei keksejä eikä mitään.
 
Meillä poika syntynyt 21.12 ja hyvin on meilläkin mennyt :) enemmän kävellään jo, että on konttaus jäänyt vähän vähemmälle :) ensi askeleet otettiin noin 10,5kk iässä... Hampaita herralta löytyy 7 kappaletta ja kahdeksas taitaa olla kovaa vauhtia tulossa kuolauksesta päätellen :wink viikko vielä pitäis malttaa niin sitten meilläkin ollaan jo 1v. Vuosi mennyt niin nopeasti..
 
Miten muilla syödään, joko on oma lusikka kädessä? Meillä tytöllä on ollut oma lusikka aina kädessä, mutta nyt alkoi itse kuopimaan lautaselta ruokaa lusikalla ja laittaa suuhun. Meillä siis harjoitellaan jo kovasti itse syömistä lusikalla! Meillä ollaan menty koko ajan osaksi sormiruokailleen, osaksi syöttämällä lusikasta.
 
Käytiin tiistaina lääkärissä, ei ollut prickeissä mitään viitettä allergiasta (kananmunalle tosi lievä reaktio, mutta ei ole tullut reaktiota jos on annettu esim. kotijuustoa missä on ollut kananmunaa) eikä verikokeissakaan ollut mitään. Lääkäri sanoi, että voi kokeilla pikkuhiljaa antaa yksi kerrallaan niitä ruokia mistä on tullut allergiaa ja katsoa mitä tapahtuu. Maitotuotteita ollaan annettu (niistä meni kesällä maha vähän sekasin) eikä ole tullut mitään. Mut sit eilen tein makaronilaatikkoa ja annoin vissiin "jopa" 2 makaronia tytölle maistettavaks, yöllä sit huusi 3 tuntia. :sad001 voi olla osittain myös hampaista johtuvaa kipua, mutta ei se kyllä ikinä aiemmin ole hampaita tuolla lailla huutanut noin pitkään, buranaakin annoin eikä sillä ollut mitään vaikutusta.. Pitää nyt vaikka viikon tauko pitää taas tosta vehnäkokeilusta ja antaa sitten uudelleen, että näkis vähän paremmin, että tekeekö se uudelleenkin saman oireen..

Meillä pidettiin jo synttärit, ensin pidettiin synttärit miehen paikkakunnalla sen pään sukulaisille ku oltiin siellä käymässä ja sitte miun kotipaikkakunnalla seuraavana viikonloppuna. Tein juustokakun ja siihen sit ite päälle koristeet, toiseen kakkuun jääkarhun ja toiseen pingviinejä :) Voin laittaa kuvaa myöhemmin jos muistan. Meillä kans kaikenlaista osataan, mutta vielä ei ihan kävellä, tytsy varmaan osais kyllä seistä ja kävellä itekin, mutta on sen verran arka, et pitää olla aina käsistä pitämässä, jos haluaa kävellä. Se oikein ottaa molempien käsien etusormista kiinni ja vetää että nyt tule kävelyttämään! :D ihana :) silleen kun kävelyttää niin melkein jo juoksee! :D piiloleikit on nyt pop ja taputtaa paljon ja vilkuttaa aina kun lähen vaik töihin tai jos joku muu lähtee kotiin (esim. vieras tai mummu yms). Odotetaan joulua innolla, vaikka eihän se tytsy vielä silleen ymmärrä. Pukkia ei varmaan tänä vuonna tule, luulen että typykkä pelästyis kuoliaaksi jos semmonen iso mies tuuhean parran kanssa tulis meille yhtäkkiä :D ehkä sit kun on vähän vanhempi. Pulkkamäkeäkin käytiin laskemassa pihalla sillon ku oli vielä lunta, istuin kyydissä ja tyttö sylissä ja mentiin pieniä mäkiä. :)
 
Takaisin
Top