Mitä viimeksi leivoit?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Leivotteko usein? Mitä tykkäätte leipoa? Mitä leivoitte viimeksi?

Me leivotaan aina joskus jotain piirakkaa tai kaurapaistosta. Kovin usein ei tule oikein muuta leivottua. Nuo piirakat ja paistokset on kivan helppo ja nopea tehdä ja onnistuu myös gluteenittomana. :) Viimeksi leivottiin joulunaikaan pakastetaikinasta joulutorttuja. (Tavallisia, mies totesi ettei maksa vaivaa tehdä gluteenittomia.)
 
Pizzaa tehtiin viikko sitten, kai se pohjan tekeminen on leipomista?
Sämpylöitä tulee ehkä kerran kuussa leivottua.
Makeita ei pahemmin leivota kuin ihan joskus satunnaisesti jotain juhlia varten.
 
Kyllä vaan, kokoajan leivotaan :grin..
Eilen mustikka-mansikka piirakkaa. Teen aina sitä mitä kaapin aineksista tulee. Niinkun es päiväyksen ylittänyt turkkilaisjugurtti ja jääkaapissa jo hetken odottaneet pakastemarjat ja hillopurkkien loput taipuu äkkiä makeaksi piirakaksi.
Tänään ehkä perunasämpylöitä tai rieskoja koska muusinjämät tuijottaa mua kaapissa..
Kakkuja tulee nyt myös lähes joka viikko, on synttärisesonki meneillään.
 
Tykkäisin leipoa enemmän jos taitoakin olisi vähän enemmän :rolleyes: leivon yleensä aika yksinkertaisilla ohjeilla ja mieluiten tuttuja reseptejä, olisi kiva useemmin kokeilla jotain kivoja uusia reseptejä.
Viimeksi leivoin viime viikolla miehen nimppareina marjapiirakkaa.
 
Rakastan leipomista! Välillä on ongelma siinä, kun tekisin paljon kaikkea, mutta en viitsi syödä itse tai syöttää perheelle kaikkea sitä määrää... :rolleyes: Olen myös joskus tehnyt tilauksesta leivontaa, nyt ei oikein ole ollut siihen aikaa. Viimeksi leivoin mutakakkua. Teen mieluiten kakkuja, piirakoita, muffinseja jne. Vähiten tykkään leipoa sämpylää tai pullaa, mutta niitäkin välillä silti teen.
 
Kinuskikissan ohjeella brookies vuoan tein makean himoon. Ihan parasta. :angelic:


En yleensä leivo, en tykkää yhtään. Mies leipoo meillä. Jos leivon, teen tommosia tosi helppoja!
 
Kyllä se taisi olla banaanikakkutestaus joulun jälkeen ja maistui koko perheelle.

Samalla tein bravuuriani eli banskupannaria (banaania, kaura- tai neljän viljan hiutaleita, kananmunaa, ripaus kanelia ja öljyä). Oon huomannut, että sähkövatkaimella sen saa kivan ilmavaksi ja kevyemmäksi. Testasin ennen joulua gluteenittoman version töihin ja toimi oikein hyvin. Nam!

Banskupannari on nopea apua makean nälkään, helppo välipala ja hyvin saa käytettyä kypsyvät banaanit. Lapset tykkää myös. Mulla menee hermo pannuun tarttuviin banskulettuihin, mutta noiden kans ei tarvi taistella.
 
Taisi olla jouluksi suklaakuppikakkuja. :woot: Nykyään leivon harvoin ajanpuutteen takia mutta tykkään kyllä siitä.

Bravuurina on banoffepiirakka, key lime piirakka ja suklaaruudut, eli kunnon kaloripommit! :p
 
Rakastan leipomista! Makeaan ja suolaiseen nälkään tulee tehtyä milloin mitäkin. Viimeksi taitanut tulla ihan pizzapohja tehtyä, ja makeana sitruunajuustokakku.
 
Suklaapätkis muffinsseja valkosuklaakuorrutteella ja vaniljamuffinsseja paahdettulla valkosuklaakuorruttella.

Nämä oli meidän häämuffinssit ja niitä on ihana leipoa aina välillä. :)

Nyt tuolla turpoaa lettutaikina perjantain kunniaksi...:rolleyes:
 
Lapsen toiveesta suklaavanukaskakku maitosuklaaganachella ja yhdessä lomalaisten kanssa pizzaa sekä suolakinuskimuffinseja.

Leivotaan kyllä helppoja juttuja todella usein juuri yhdessä lasten kanssa :)
 
Mä tykkään leipoa, mutta harvoin sitä tulee tehtyä.
Viimeksi tein Kaura-marjapaistosta.
 
Takaisin
Top