Mitä tekee mieli syödä raskaana?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko tullut himo johonkin ruokaan (tai muuhun kuin ruokaan)? Tai jos kaikki ällöttää, mitä pystyt syömään?

Mulla oli aikoinani niinkin tylsiä himoja kuin puuro iltaisin ja kasvikset. Kurkkua, porkkanaa, kukkakaalia, paprikaa, salaattia... Nams. Silloin kun ei tehnyt mieli mitään smoothiet upposi ainakin yleensä. Varsinkin loppuraskaudesta kesällä oli ihana syödä jotain kylmää ja raikasta ja smoothiet oli sentään vähän ravitsevampia. :) Salmiakkia teki mieli myös syödä aina välillä, mikä oli siitä jännä että en ennen raskautta edes pitänyt salmiakista. Selvästi keho tiesi että nyt pitää saada verenpainetta ylöspäin ja tällä se nousee. Oli nimittäin pitkään liian alhainen verenpaine.

Onko jollain jotain erikoisempia himoja?
 
Minulla oli sellainen kokemus, että raskausaikana kaikki ruokahimot katosivat täysin. Ennen raskautta erilaisia ruokahimoja oli monta kertaa päivässä ihan lapsuudesta asti, ja raskaana ne yhtäkkiä hävisivät. Silloin kyllä tuli mieleen, että onpas elämä mukavaa, kun koko ajan ei ole ruoka mielessä häiritsemässä, ja onko muiden ihmisten elämä ruoan suhteen aina näin helppoa. Raskausaikana laihduin 13 kiloa täysin laihduttamatta, koska kaikki ruokahimot loistivat poissaolollaan. Toki ne palasivat taas synnytyksen jälkeen, kuten myös painokin.
 
Mulla ei varsinaisia ruokahimoja ollu mut jotkut ruoat maistui kyllä paremmalta kuin ennen raskautta. Alkuraskaudessa vesimeloni oli ihan parasta :) Vesimelonin lisäks mehujää helpotti pahoinvointia :) Suklaa taas ällötti alussa mut sit maistui taas.
 
Teki mieli kaikkea rasvaista, hampurilaiset ja pizzat oli usein mielessä. Suklaa, karkki ja kaikki makea taas ällötti eikä maistunut ollenkaan koko raskausaikana.
 
Mulla ei tähän viikkoon 14 mennessä ole ollut mitään erikoisia himoja. Joistain tavallisista aamupaloista täytyi alkuraskauden ajaksi luopua, kun en saanut niitä alas. Nyt oon huomannut, että normaalista poiketen mun tekee mieli mehujäitä eikä jäätelöitä. Ja kaikki mehukkaat hedelmät yms himottaa ehkä tavallistakin enemmän. Ateriatiheyttä on joutunut tihentään ja nyt tuntuu, että annoskokoja saa pienentää, kun ähky yllättää normaaleista annoksista. Viime aikoina on tehnyt mieli kaikkea kiellettyjä asioita eli salmiakkia, raakoja kaloja ja pehmeitä juustoja.
 
Kaikki suolainen ruoka houkutti .. :happy8 makea ei niinkään. Suklaaholistina ei enää suklaa maistunut oikein mikä oli todella outoa!:eek:
 
Kaikki suolainen, kuten pizzat, hampurilaiset yms. Esikoista odottaessa oli valtava himo makaroniin. Myös tällä hetkellä nimenomaan noi suolaiset himottaa. Makeat ei niinkään, mikä on kyllä outoa mulle.. :p
 
Himoitsen kylmää kurkkua ja tomaattia! Kaikki makea ällöttaa, mikä on kummallista, koska yleensä olen hirveä sokerihiiri. Ehkä tämä vielä muuttuu kun alkuraskauden kuvotukset jäävät taakse.
 
Pepperoneja vetelisin purkillisen, mutta pitää vähän hillitä niin syön vaan puolet :P Hedelmät on parempia kuin karkit, salmiakkia välillä haluais mutta yritän olla ilman aina kun pystyn kieltäytymään
 
Creme Brulee on ihan must have. Pitää ravintolakin valita sen mukaan, että sitä varmasti löytyy jälkkärinä. :grin Onneksi Lidlistä saa myös niitä ajoittain, niin hamstraan niitä heti itselleni. :smiley-ashamed008

Sit päärynä on kans pop! Varsinkin päärynäpiltit ja päärynätripit. :)
 
Takaisin
Top