Mitä teette toisen lapsen kanssa toisin?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mitä olette tehneet tai aiotte tehdä toisen lapsen kohdalla eri tavalla kuin ensimmäisen?

Itse ainakin aion stressata vähemmän. :) Toivon myös että voin olla toisen kanssa pidempään kokonaan kotona kuin mitä esikoisen kanssa olin. Voi myös olla että toista ei voi ottaa perhepetiin ollenkaan, jos jommalla kummalla meistä vanhemmista on vielä silloin unettava lääkitys. :sad001
 
Toivottavasti osaan toisen kanssa olla hermoilematta niin paljoa kaikesta. Jos vain huonejärjestys antaa myöden aion siirtää toisen lapsen aiemmin omaan huoneeseen tai ehkä esikoisen kanssa samaan. Luulen että venytettiin sitä tytön kanssa turhan pitkään.
 
Toiselle annan korviketta heti ensimmäisestä päivästä lähtien. Tätä toista ei varmasti nälkiinnytetä, kuten ensimmäistä, tarpeen vaatiessa vien synnärille omat korvikkeet, jos siellä yhtään yritetään korviketta pihdata.

Muuten eletään aika samalla tavalla kuin esikoisenkin kanssa.
 
Toiselle annan korviketta heti ensimmäisestä päivästä lähtien. Tätä toista ei varmasti nälkiinnytetä, kuten ensimmäistä, tarpeen vaatiessa vien synnärille omat korvikkeet, jos siellä yhtään yritetään korviketta pihdata. .

Mulla pihdattiin toisenkin kanssa, ja kolmannenkin kohdalla vielä yritettiin. Koska "vaikka imetys ei olisi onnistunut yhden kanssa, voi se seuraavan kanssa onnistua". Joo, varmasti, jos on kyse vaikka imuotteesta, mutta jos on rintojen rakenteellinen juttu, niin harvemmin se muuttuu matkan varrella. :shifty: Eivät meinanneet uskoa kun sanoin, että levoton vauva itkee nälkäänsä, koska "vauvat usein itkevät". Sain onneksi painostettua antamaan korviketta, ja kas, vauva rauhoittui heti.
 
Pidän huolta parisuhteestani paremmin. Ehkä esikoisen isän kanssa oli enemmän kiinni siitä, että hän ei pitänyt omasta puolikkaastaan huolta, mutta nyt osaan ennakoida hieman paremmin. En halua toisellekin lapselleni rikkinäistä kotia. Ehkä myös voisi sanoa, että valitsen kumppanin tällä kertaa paremmin. Esikoisenkin isä on hyvä isä, puolisona ei vain ollut. Tällä kertaa uskon, että nykyinen mieheni on molempia.

Annan myösi itselleni enemmän anteeksi, lapsi ei mene rikki, vaikkei olisi ihan hysteerisenä höösäämässä kaikkea. Kaikki sujuu kyllä.
 
Takaisin
Top