Mitä teet päiväunien aikaan?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Lapsi nukkuu päiväuniaan, mitä äiti tekee?

Itse saan nykyisin (silloin kun lapsi ei ole hoidossa) peräti hengähtää päiväunien aikaan. 45-60min omaa aikaa keskellä päivää :Heartred Mutta hyvin pitkään päiväunet tarkoitti vaunulenkkiä eli lykin vaunuja päiväunien ajan. Ja sitten oli tissinukkumisvaihe jolloin lapsi nukahti tissille ja suuttui aina jos otti tissin pois. Silloin tuli luettua epätavallisen paljon. :grin
 
Nyt ei kukaan lapsista nuku enää päikkäreitä, nuorimmainen vain satunnaisesti. Mutta päikkäriajan oon pyhittänyt aina mahdollisuuksien mukaan itselleni. Kahvia, aikakauslehti/telkkari tms. Mutta kotitöihin en tod oo siinä kohtaa ruvennut, ellei oo ollut jostain syystä pakko tai ole ollut fiilistä nimenomaan tehä.
 
Meillä isommat saattoivat nukkua sen kolmekin tuntia parhaillaan putkeen ja silloin tuli tehtyä ehkä seuraavaa ruokaa valmiiksi tai joku muu kotihomma, mutta yleensä käytin myös vähintään tunnin itselleni. Söin ruokaa (kahden vauvan kanssa ei muuten ehtinyt..) tai join kahvit ja katsoin jonkun sarjan boksilta. Nyt nukkuu enää vain nuorin ja vauvan päikkärit puuhaillaan isompien kanssa. :)
 
Mitä milloinkin. Yleensä siivoan tai syön ja juon kahvit. Jos lapsi nukkuu sisällä, silloin katson telkkaria, jottei hän herää. Ei ehdi itse levätä saati nukkua koskaan, lapsi nukkuu niin vähän aikaa.
 
Jumppaan, syön, askartelen isojen kanssa, teen kotitöitä... Mitä nyt milloinkin huvittaa. Vain kuopus nukkuu päiväunet, kestoltaan 2,5h-3,5h.
 
Meillä ei pienin nuku ilman minun tai isänsä läsnäoloa, joten melkein aina olen siellä makkarissa ja joko teen töitä puhelimella tai sometan tms. Joskus nukun itsekin, mutta harvoin.
 
Takaisin
Top